Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 15:52

Gas of inductie? Hoe lang ben je weg?
Zou het op gas niet aandurven om het aan te laten staan maar op inductie wel op lage stand.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 15:59

Nikass schreef:
Als je stoofvlees opzet, en je moet even weg, kun je het dan tussendoor uitzetten en later weer opzetten en verder laten stoven?

Ja hoor, geen probleem.
Alleen rekening houden je het op een gegeven moment beter in de koelkast kan zetten ivm voedselveiligheid. Maar als je het over 'even' hebt zal dat geen issue zijn.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 18:23

Ja hoor, dat kan prima. Ik maak regelmatig stoofpot met stoofvlees en sudder het dan eerst anderhalf uur en de dag erna zet ik het nog een tijd op zodat de smaken goed zijn ingetrokken. Als het afgekoeld is, bewaar ik het in de koelkast. Maar mocht je korter dan een paar uur weg zijn, dan hoeft dat ook niet.

Macs

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 18:41

Beter idee: een hooimadam. Kan het doorstoven zonder vuur. Zo hebben wij laatst goulash gemaakt maar ook stoofperen. Na een half uurtje koken zet je het een paar uur in de hooimadam en het is klaar!

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 22:08

Welke leeftijdsgrens geldt voor het drinken van alcohol in het vliegtuig? Op google vind ik verschillende dingen:
- onder welke vlag/registratie het vliegtuig vliegt;
- de regels die gelden zijn gelijk aan het land van vertrek.

Zelf lijkt het eerste mij logisch, als ik kijk naar schepen, maar hoe zit het hier?

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 22:15

Kookaburra schreef:
Welke leeftijdsgrens geldt voor het drinken van alcohol in het vliegtuig? Op google vind ik verschillende dingen:
- onder welke vlag/registratie het vliegtuig vliegt;
- de regels die gelden zijn gelijk aan het land van vertrek.

Zelf lijkt het eerste mij logisch, als ik kijk naar schepen, maar hoe zit het hier?

De eerste inderdaad :)

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 22:22

Ah, dankjewel Ladypronk!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 09:42

fohadie schreef:
Ja hoor, dat kan prima. Ik maak regelmatig stoofpot met stoofvlees en sudder het dan eerst anderhalf uur en de dag erna zet ik het nog een tijd op zodat de smaken goed zijn ingetrokken. Als het afgekoeld is, bewaar ik het in de koelkast. Maar mocht je korter dan een paar uur weg zijn, dan hoeft dat ook niet.

Dank jullie wel, daar gaat het om idd. Waarschijnlijk uurtje of twee weg tussendoor. :)
Gas aan laten doe ik nooit. Vandaar juist de vraag :D

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 10:59

Is er iemand die de film Killers of the Flower Moon heeft gezien?
Vriendin heeft gevraagd of ik mee wil, maar twijfel nogal.
Film duurt ruim 3 uur en dat vind ik best een hele zit. Ook lees ik hier en daar dat hij best bloederig en gewelddadig is ( niet zo raar gezien het verhaal ) en daar houd ik helemaal niet van.
Dus was heel benieuwd of er bokkers zijn die hem gezien hebben en wat zij ervan vonden

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 12:44

Nikass schreef:
Als je stoofvlees opzet, en je moet even weg, kun je het dan tussendoor uitzetten en later weer opzetten en verder laten stoven?

Ik heb laatst gewoon de hele stoofpan met stoofperen in de (koude) oven geschoven. Daarin bleef het mooi warm voor de paar uurtjes die ik weg was omdat de oven goed isoleert. Je zou zelfs de oven nog kunnen voorverwarmen zodat hij nog wat warmer blijft :D

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 10:27

Zijn er ook thuiszorg organisaties voor mensen met een verstandelijke beperking met lichte gedragsproblemen die nog thuis wonen.En dan voor de dagelijkse verzorging?

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 12:20

Als ik in google chrome iets intyp wat ik al eerder gezocht heb gaat google in ongeveer de helft van de gevallen niet naar de normale zoekpagina maar opent een menu aan de zijkant met een aantal pagina's die ik eerder bezocht heb. En dan kan ik niet naar de normale zoekpagina tenzij dat toevallig een van de suggesties is. Weet iemand hoe ik deze hoogst irritante functie uit kan zetten?

Ik vind het zo onuitstaanbaar als computters slim proberen te zijn. -:(-

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 15:07

Britta, is de persoon al bekend bij verschillende instanties die zijn handicap kennen? Dan zou ik het via eentje daarvan vragen. Het lijkt me wel dat er zulke thuiszorgmedewerkers zijn, maar of er volledige teams voor zijn durf ik niet te zeggen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 18:00

Britta, ik zou dat overleggen met de instanties of personen waar die persoon al contact mee heeft. Het lijkt me wel dat dat er is, zeker als je aangeeft dat er behoefte aan is.

-
Voor de katten wil ik wat warme plekjes maken. 2 dozen in elkaar en daartussen wat hooi, stro of isolatie (net wat ik gevonden krijg).
Nu komt er één doos op een betonnen vloer te staan, vet koud dus. Hoe kan ik die het beste 'inpakken' ?
Met een vuilniszak er om denk ik dat de kat er niet meer in wilt. Wat stro oid er onder gaat verschuiven dus niet super handig.
Zou een stuk tapijt voldoende zijn?

Plastic bakken wil ik ook wel halen maar vaak is er geen logische grotere / kleinere maat. :=

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 18:29

Britta31 schreef:
Zijn er ook thuiszorg organisaties voor mensen met een verstandelijke beperking met lichte gedragsproblemen die nog thuis wonen.En dan voor de dagelijkse verzorging?

Over het algemeen kan een ‘gewoon’ thuiszorgteam deze zorg ook leveren, soms samen met de begeleidende instantie. Er zijn ook organisaties zoals thuisbegeleiding, zij doen meer begeleiding bij gedragsproblematiek en kunnen vaak ook begeleiden bij de ADL (dagelijkse zorg)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 18:30

Nyaleti schreef:
Britta, ik zou dat overleggen met de instanties of personen waar die persoon al contact mee heeft. Het lijkt me wel dat dat er is, zeker als je aangeeft dat er behoefte aan is.

-
Voor de katten wil ik wat warme plekjes maken. 2 dozen in elkaar en daartussen wat hooi, stro of isolatie (net wat ik gevonden krijg).
Nu komt er één doos op een betonnen vloer te staan, vet koud dus. Hoe kan ik die het beste 'inpakken' ?
Met een vuilniszak er om denk ik dat de kat er niet meer in wilt. Wat stro oid er onder gaat verschuiven dus niet super handig.

Plastic bakken wil ik ook wel halen maar vaak is er geen logische grotere / kleinere maat. :=

Waarom zou je dit willen?
Oprechte vraag.

Onze katten nemen genoegen met een fleece deken waar ze lekker in kunnen nestelen :D

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 18:31

Nyaleti schreef:

-

Tempex eronder. Met tapijt trekt alsnog de kou, vocht er door.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 18:36

Haha het zijn de 2 buitenkatten :)

Schuren en stallen om in te gaan dus ze vinden zelf wel warme plekjes maar slaap toch beter als ik weet dat ze echt een warm hutje hebben.
Tot nu toe gebruiken ze de andere doosjes ook dus heb opzich goede hoop :))

Tempex is een goede. Hebben we misschien nog wel liggen. Maar ook daar zal alsnog een vuilniszak oid onder moeten denk ik? Een van de ruimtes waar ik het in wil zetten is het rete vochtig :=

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 18:39

Door tempex komt geen vocht.

Of een houten kratje/ fruitkist op de kop en daar de doos op?

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 23:40

Binnenkort is er een feest(pina) hier in de omgeving waar ik eigenlijk super graag naartoe zou willen gaan. Nu heb ik alleen niemand die mee wil/kan. Maar durf eigenlijk ook weer niet alleen te gaan..
Hoe kan ik toch de stap zetten om alleen te gaan. Of iemand vinden die mee wil

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 00:46

Nyaleti schreef:
Haha het zijn de 2 buitenkatten :)

Schuren en stallen om in te gaan dus ze vinden zelf wel warme plekjes maar slaap toch beter als ik weet dat ze echt een warm hutje hebben.
Tot nu toe gebruiken ze de andere doosjes ook dus heb opzich goede hoop :))

Tempex is een goede. Hebben we misschien nog wel liggen. Maar ook daar zal alsnog een vuilniszak oid onder moeten denk ik? Een van de ruimtes waar ik het in wil zetten is het rete vochtig :=

Ik heb eens een zomer op een Canadese ranch doorgebracht en daar had men bakjes/huisjes met stro voor de buitenkatten in de winter. Geen tapijt of deken, omdat dit bij vochtig weer vochtig wordt, en daarna bevriest. Schijnbaar kunnen katten in koude winters zo doodvriezen, ze gaan op het koude, natte deken liggen en raken zo onderkoeld en erger. Nou moet ik er wel bij zeggen dat het daar -30 werd en hier over het algemeen niet, dus het zal hier niet zo’n vaart lopen, maar zou er toch rekening mee houden als ze ergens zitten waar het echt vriest en vochtig is. Je kan ipv naar dozen, ook kijken naar kattenhuisjes of mini-hondenhokken, dan kan er geen vocht door het karton omhoog kruipen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 01:00

Doos op een pallet? Van de grond af is minder vocht en kou

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 15:02

Misschien ben ik te achterdochtig, maar is dit echt of scam?

Afbeelding

Afbeelding

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 15:03

Van welk mailadres komt deze mail?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 15:22

Hmm twijfelgeval.

Inderdaad van welk emailadres komt het? Ik zou het niet invullen totdat je een keer Klarna wilt gebruiken en het dan niet meer werkt.
Vindt het te verdacht dat ze het "regelmatig willen verifiëren". Één keer invullen zou voldoende moeten zijn?