Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 13:17

Ik word helemaal kriegel van biedingen net onder de vraagprijs. Dat zit echt onder mijn huid en ik kan ook vrij passief-agressief reageren. Nu was ik het zo zat, dat ik de vraagprijs omhoog heb gegooid en nu mijn jurk voor de gewenste prijs heb kunnen verkopen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 13:22

eenitraM schreef:
Ik word helemaal kriegel van biedingen net onder de vraagprijs. Dat zit echt onder mijn huid en ik kan ook vrij passief-agressief reageren. Nu was ik het zo zat, dat ik de vraagprijs omhoog heb gegooid en nu mijn jurk voor de gewenste prijs heb kunnen verkopen.

Ik zet dingen daarom ook voor een fractie hoger te koop, zodat biedingen meer in mijn straatje vallen. Ik bied zelf ook als iets langer online staat, of als ik het zelf te hoog vind vergelijkbaar met dezelfde items die op Vinted staan.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 14:00

_Lorette_ schreef:
Ik snap niet hoe het kan dat er allerlei dekjes op Vinted staan, maar dat ze bij mij direct verwijderd worden. Wat doe ik anders/verkeerd?

Omdat dit soort spullen er niet op mogen. Die anderen die door de mazen van het net glippen hebben geluk.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 14:22

_Lorette_ schreef:
Ik snap niet hoe het kan dat er allerlei dekjes op Vinted staan, maar dat ze bij mij direct verwijderd worden. Wat doe ik anders/verkeerd?

Ik denk dat er op die advertenties een rapporteer komt zodat het opvalt bij de Vinted team. Dit kunnen alle gebruikers doen wanneer het niet binnen de regels van vinted valt.

Hier wordt ook veel biedingen gedaan terwijl ik mijn prijzen juist laag zet zodat die vast staan. Veel gebruikers ook die echt 40% lager gaan bieden, ik denk dat ik mijn prijzen daarom ook wat hoger ga zetten voortaan.

maessie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 14:32

Hier idd ook gelijk mn lemieux dekje er weer afgegooid, maar bij het erop zetten kreeg ik wel vergelijk voor de prijs met andere dekjes :+

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 14:36

Met plaatsen worden ze verwijderd, dus ik vermoed dat het aan de woordkeuze, categorie of foto ligt.

Ik had overigens gewoon de kleding geadverteerd met heel subtiel een bijpassend dekje erbij, dus zo heel fout zat ik niet, vind ik. :P

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 14:45

Bij mij ging hij er na een uurtje zoiets af, had al een bod erop :D had hem tussen de hondenkleedjes gezet 8-)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 16:25

Hier ook veel mensen die via berichtje bieden. Spullen die er nog geen dag op staan en dan 8,50 bieden voor iets wat er voor 15 euro op staat. Dat nog los van alle biedingen via de knoppen.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 08:10

Ik had een bieding van 1.70 op iets van 1.75 dus 5 cent lager. Stond er al langer op, dus misschien daarom was wel een Nederlandse koper, benieuwd of het ook opgehaald wordt. Want is wel verkocht.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 09:21

Dat had ik uit principe geweigerd. Ik vind dat zo kinderachtig. Nu zet ik er ook niks op onder de €5 maar zelfs dan weiger ik als er €4 geboden wordt.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 09:38

Och, dan denk ik ‘weg is weg’
Hier ook een bieding van 28 euro, vp 29 euro.
Dan lach ik daar eens mee en aanvaard het.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 09:44

Maar 28 of 29 euro maakt mij ook weinig uit. 8,50 ipv 15 euro wel. Of als het toch maar 3 of 5 euro is er alsnog de helft voor bieden. En net een paar cent lager bieden vind ik eigenlijk gewoon irritant :+ zal er wel mee akkoord gaan, maar wel wat kinderachtig.

Vooral als ik iets er net op heb gezet ga ik echt niet akkoord met een bod van de helft of net het minimum bedrag wat je kan bieden via de bod knop. En dan raken mensen nog geïrriteerd ook. :+ Ik zet het al niet voor veel erop.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 09:52

Onder de €5 vind ik het de moeite niet en geef ik het liever aan het Leger Des Heils. En 5 cent onder bieden.. zo’n persoon gun ik het niet want dan ben je echt heel triest. :o

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 10:18

Ik zou niet eens de moeite willen nemen van het intypen van zo'n bod?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 12:55

eroslover schreef:
Ik had een bieding van 1.70 op iets van 1.75 dus 5 cent lager. Stond er al langer op, dus misschien daarom was wel een Nederlandse koper, benieuwd of het ook opgehaald wordt. Want is wel verkocht.

Als het er langer opstond misschien een bod om te zien of je nog wel "actief" bent?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 13:57

cobiie schreef:
eroslover schreef:

Als het er langer opstond misschien een bod om te zien of je nog wel "actief" bent?

Dan kun je toch ook gewoon een berichtje sturen?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 14:42

cobiie schreef:
eroslover schreef:

Dat kun je toch altijd zien bij het kopje over mij

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 15:03

cobiie schreef:
eroslover schreef:

Dat kun je toch altijd zien bij het kopje over mij[/quote]

Ja ik dacht ook dat dat misschien de reden was

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 15:06

Die biedingen inderdaad. Op merktruien van 5 euro nog biedingen van 2,75 ontvangen. Ik ben instaat op een tegenvoorstel van 6 euro te doen. Maar kies nu gewoon geweigerd zonder tegenvoorstel.

Ik heb de afgelopen dagen weer het nodige verkocht. Had 60 items klaar gelegd voor de kinderkleding beurs in het dorp, maar kwam gisteren uiteindelijk nog maar aan 25 items, de rest via vinted verkocht.

Althans verkocht. 1 koper lukt het niet om ergens ook maar betalen aan te vinken. Ze had 2x betaald, ik heb geannuleerd zodat ze haar geld terug kreeg. Ze heeft 1 betaling terug ontvangen vandaag maar de tweede nog niet en ik heb ook geen melding gehad dat de artikelen verkocht zijn. Heb de reservering eraf gehaald, misschien helpt dat.

Bij een ander pakket naar Frankrijk heb ik ook gereserveerd omdat ze meerdere items wilde kopen waar ik later nog 2 geïnteresseerden voor had. Een dag later zou ze betalen,maar geen betaling ontvangen. Gevraagd of ik moest reserveren en daarna een slechte vertaling dat ze een bewijs had dat ze het had geboekt.

Vandaag maar gevraagd of ze betaalproblemen met Vinted ervaart of dat het er niet van gekomen is, en of ik nog langer moet reserveren, radiostilte...

Straks richting de kledingbeurs, hopelijk krijg ik daar niet alle items retour. Voor de zekerheid ga ik maar wel met de auto;)

Iemand enig idee waarom het de koper niet lukt iets te betalen wat ik speciaal op haar naam heb gereserveerd? Tussen de vinted vraag en antwoorden zag ik niks staan.

Ik heb van de week een jas gekocht, als nieuw, ben benieuwd ..

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 16:46

Kan aan de verzendwijze liggen, heb ik ook gehad met een artikel uit Portugal. Kon het wel zien, maar niet kopen.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 18:35

maessie schreef:
Kan aan de verzendwijze liggen, heb ik ook gehad met een artikel uit Portugal. Kon het wel zien, maar niet kopen.

Ah, wat apart. Dit gaat gewoon van en naar NL, met dpd. Net na sluitingstijd van het pakketpunt lukte het betalen wel, gelukkig.

Van het pakket wat naar Frankrijk moest heb ik de reservering geannuleerd.

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 19:07

Ik heb een beschadigd item ontvangen. :( Nu heeft de verkoper de mogelijkheid aangemaakt om het terug te sturen, maar hoe werkt dit? Moet ik dan op eigen kosten terugsturen naar Frankrijk? Of kan dat via vinted? Of...?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 22:18

Leuk alle ervaringen hier! Ik ben ook begonnen als verkoper. Vooral tegen lage prijsjes en ben van 3.5 jaar moeder zijn alles eruit aan het gooien. Ik heb toch al 550 euro nu binnen geharkt in een aantal weken. Ik verbaas me. De mooie dingen waarvan ik soms denk die zijn zo weg, die blijven soms achter en de artikelen die ik zelf nooit zou kopen zijn soms zo weg. (Broeken met vlekken en scheuren voor 1,- mee in een bundel). De logica snap ik nog niet helemaal.
Had de etalage aangezet. Niet helemaal het idee dat dat heel veel doet. Soms ook mazzel hebben? Net iemand met 19 artikelen en verzend ik voor zo 30 euro aan klein spul en dan ineens iemand die 1 gedragen pyama koopt voor 1.25 ofzo terwijl er meer te koop is. Lijkt me dan zo niet de moeite met verzendkosten . Maargoed ben wel blij als het een beetje leger is hier maar echt een top systeem. Als koper was ik al helemaal blij maar nu ik ook van m'n zooi af kom... haha.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 22:34

Ik ben nu aan het zoeken naar winterspul en het is nog steeds goedkoper om via Vinted incl. kopersbescherming en verzendkosten kleding te kopen dan alles nieuw. Zeker omdat onze dochter alles binnen no time stuk of vies heeft. Nu heb ik voor 120 euro een hele garderobe i.p.v. een paar kledingstukken.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 07:38

Ik kreeg de vraag of een item nog te koop was. Het kledingstuk staat al langer te koop, dus ik vond de vraag niet vreemd. De vraag of ik nog meer kledingstukken te koop ging zetten, vond ik ook nog niet verdacht. Maar nu krijg ik vragen over gebruikte lingerie... Toch geen serieus persoon, helaas. :\