Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Coby schreef:Ik begrijp helemaal dat grootouders dan bijspringen!
Wat ik de laatste jaren echt minder begrijp dat er steeds meer kinderen ziek naar school komen. Onder het mom ‘kijk het maar even aan’. En dat vooral door ouders die geen opvang achter de hand hebben en zelf moeten werken. Met 38 graden hoort een kind nu eenmaal ook niet op school. Vooral ook niet voor de gezondheid van de andere kinderen en leerkrachten. Zelfs zonder Corona.
Sizzle schreef:Shadow, in onze wijk was het echt gewoon domweg angst voor het onbekende.
Sizzle schreef:Juist shock-effect en angst wordt nu steeds actief overwogen bij beleidmakers.
Citaat:Ik vind dat inderdaad niet goed, maar het gebeurd absoluut.
Coby schreef:En ... ik zie de eerste advertentie alweer op fb verschijnen... en dat lijkt mij nu net die de bedoeling.
[ [url=m/gIbxCs.png]Afbeelding[/url] ]
Kairos schreef:MarlindeRooz schreef:Ik ging altijd tussen 21:00 en 22:00 naar de supermarkt omdat het dan rustig was. Nu heeft mijn supermarkt besloten om dicht te gaan om 20:00 omdat ze geen zin hebben in vervelende klanten die zeuren dat ze alcohol willen terwijl dat niet mag. Echt irritant nu moet ik gaan wanneer er andere mensen zijn.
1x per week het wekkertje vroeg en om 7 uur ‘s ochtends alles halen, is het ook nog enorm rustig. In principe mogen we niemand weigeren en ik zie vaak genoeg jonge mensen om die tijd even gauw wat boodschappen halen. En toch hebben we in het uur tussen 7-8 max 10 klanten
Loretta schreef:Bedrijven doen ook alles om te overleven. Iedereen is nu met zijn eigen hachje bezig. Tja wat doe je raan. Net als flexwerkers die ondanks symptonen gewoon doorgaan want ja anders is jouw plek opgevuld door iemand anders.
Miiej schreef:Kairos schreef:
1x per week het wekkertje vroeg en om 7 uur ‘s ochtends alles halen, is het ook nog enorm rustig. In principe mogen we niemand weigeren en ik zie vaak genoeg jonge mensen om die tijd even gauw wat boodschappen halen. En toch hebben we in het uur tussen 7-8 max 10 klanten
Het ouderen uurtje is naar mijn mening verkeerd benoemd want het is bedoeld voor iedereen in de risico groep . Die jongeren die nu misschien onterecht worden gezien als mensen die schijt hebben aan de regels, hun eigen boodschappen belangrijker vinden dan bejaarden hun veiligheid kunnen net zo goed in de risico groep vallen. Dat kun je echt aan de buitenkant niet zien.
mvdende schreef:Of net als ik vorige week: kwam van training af en wilde snel ff wat te snacken kopen. Meerdere supermarkten in de buurt, Koos voor de Jumbo, maar zat precies midden in het ouderenuurtje. Tja sorry, ik kan dat niet ruiken en alle supermarkten hanteren hun eigen tijden.
Voelde me ook nog eens doodziek, dus had geen zin om een andere supermarkt op te moeten gaan zoeken. Dus dan maar even snel naar binnen om wat te pakken en klaar.
Sheran schreef:Wacht, je voelt je doodziek dus je gaat tussen de kwetsbare mensen shoppen?