Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 22:38

Eng zeg moonfish! Sterkte!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 22:47

Ladyson schreef:
Even een heel andere vraag nav het corona nieuws vandaag. Ik zag dat er een rapport is gepubliceerd waarin wordt geadviseerd dat thuiswerkers straks weer 1 dag per week naar kantoor mogen.

De hoofdreden die steeds wordt gegeven is dat het om drukte qua reizen gaat (net zoals bij hogescholen en universiteiten etc). Eerder heb ik ook vernomen, dacht tijdens de vragen tijdens een persconferentie, dat het belangrijk is dat het rustig op de wegen blijft. Zal zo eens googlen of ik dat nog terug kan vinden.

Voor het OV snap ik het helemaal, maar wat is er erg aan als we massaal in de file gaan staan met elkaar? 1 persoon per auto dan dus. (In relatie tot corona dan, voor het milieu etc. kan ik me genoeg nadelen bedenken.)

Edit: persconferentie 6 mei inderdaad

https://www.rijksoverheid.nl/documenten/mediateksten/2020/05/06/letterlijke-tekst-persconferentie-minister-president-rutte-en-minister-de-jonge-na-afloop-van-crisisberaad-kabinet

Meer verkeer is meer risico op ongevallen is meer risico dat zorg personeel ingezet moet worden is meer risico dat ic bedden bezet raken, etc....

Moonfish wat eng! Ik zal duimen voor jullie

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 22:47

Die kroeg in Esbeek heeft trouwens wel geluk, met die protesten op de Dam, anders was dat breed uitgemeten bij Beau denk ik en op het nieuws :') die glippen er nu wel doorheen

Ladyson

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 22:56

Ahaaaaa, zo had ik het nog niet bekeken. Dank LadyMadonna!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 23:27

Ik ben er ook goed ziek van en ben net naar boven gelopen met de saturatiemeter.
Ze lag rustig te slapen en zat op 95%.
Ze kan wel momenten slecht zijn hoor, 93%, maar dat is sinds dit jaar de pollen zo erg zijn.
Ik zie haar namelijk exact gelijk op gaan met mijn hooikoorts qua klachten dus dat kan.
Daarvoor gebruikte ze zelden ventolin.
Vanavond had ik gemeten en was het mij te lang 90%, toen heb ik de HAP gebeld ivm dat ze al ventolin gebruikt had.

Het frustrerende nu is dat ik de bui wel zie hangen en mijn vader zegt tis wat het is.
Ja nou sorry ik heb het zelf gehad in mijn dooie uppie thuis en vloog tegen de muren op.
Ik had pas na 2 weken weer rust buitenshuis -inclusief de sores qua herstel- alles inclusief quarantaine alleen een plekje gegeven.
Niemand die dat klaarblijkelijk begrijpt.
Het isoleren vond ik dus verschrikkelijk moeilijk en ik vond het echt spannend om weer naar buiten te gaan.
Niet uit te leggen hoe dat voelt.
Vandaag dacht ik echt yes nu begint het leven weer, in het zwembad.
Naast dat ik me zorgen maak vraag ik me ook echt af hoe ik nog eens die quarantaine doorkom.
Zeker met ouders die niet inzien hoe moeilijk ik het gehad heb toen, zij waren op vakantie en bleven bewust weg.
Dus eerlijk ik denk dat stel dat het niet gezellig gaat worden, en als mijn moeder opgenomen moet worden breekt helemaal de hel los.
Mijn vader is namelijk niks zonder mijn moeder en er is erg lastig mee te leven dan.
En dan mag hij geheid niet op bezoek, dus ik hóóp dat dit gewoon haar copd klachten zijn..

Natuurlijk is genezen het belangrijkste maar ik kan ook een aantal hele belangrijke dingen die al uitgesteld waren afzeggen.
En die zitten mij best hoog door al jaren gezeik.
Morgen is het woensdag, en donderdag moeten we naar belgië voor een arts.
Ja forget it, derde keer dat ik af mag bellen en ik had in november al gemoeten eigenlijk.
Toen wegens een traject hier uitgesteld maar achteraf voor jan lül, gewoon verloren tijd.
Dus mijn arts zal wel blij zijn.
Want ik geloof nooit dat die testuitslag er gelijk is en dus geen doktersbezoek.
Met een verdacht persoon in huis gaan ze je vast niet willen zien en terecht.
Lekkere timing dus en ik dacht nog: nou pech stopt een keer hoor, we gaan donderdag daar heen, nu komt het goed!
Ik zit er eerlijk gezegd even doorheen nu.
Ik snap het niet meer en wil het niet snappen dat 2020 alleen maar pech en gedoe geeft.
Is het een klaar komt het volgende wel. :n
Kan er ook nog wel bij, corona bij mijn moeder.
Waarom ook niet, hebben we gelijk alles voor de komende 10 jaar dan gehad?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 00:57

Nou ik begreep net dat ze nu op 97% saturatie zit en 75 hartslag.
Hogere saturatie dan toen ik kwam dus, en 97% is voor copd niet raar als je je redelijk voelt.
Ik ben benieuwd wat ze bij de dokter gaan zeggen en doen morgen.
Zal er ook van afhangen of ze dan weer goed is ja of nee, maar ik zou persoonlijk bij copd altijd willen testen als arts.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 06:31

moonfish13 schreef:
Hogere saturatie dan toen ik kwam dus, en 97% is voor copd niet raar als je je redelijk voelt.
Zal er ook van afhangen of ze dan weer goed is ja of nee, maar ik zou persoonlijk bij copd altijd willen testen als arts.

Ik ga er vanuit dat ze sowieso getest wordt. Naar mijn idee wordt momenteel iedereen getest. Juist door de aanpassingen bij de GGD.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 06:34

elnienjo schreef:
Ladyson schreef:
Even een heel andere vraag nav het corona nieuws vandaag. Ik zag dat er een rapport is gepubliceerd waarin wordt geadviseerd dat thuiswerkers straks weer 1 dag per week naar kantoor mogen.

De hoofdreden die steeds wordt gegeven is dat het om drukte qua reizen gaat (net zoals bij hogescholen en universiteiten etc). Eerder heb ik ook vernomen, dacht tijdens de vragen tijdens een persconferentie, dat het belangrijk is dat het rustig op de wegen blijft. Zal zo eens googlen of ik dat nog terug kan vinden.

Voor het OV snap ik het helemaal, maar wat is er erg aan als we massaal in de file gaan staan met elkaar? 1 persoon per auto dan dus. (In relatie tot corona dan, voor het milieu etc. kan ik me genoeg nadelen bedenken.)

Waarom zou je dat willen? Het zou beter zijn dat mensen die thuis kunnen werken gewoon thuis blijven werken. Als alle mensen weer zoals voorheen naar hun werk gaan maar dan ook nog allemaal in eigen auto, dan worden de files nog langer dan ze voor corona waren.

Het is dat we in het noorden wonen maar mijn collega’s en ik zelf ook zorgen hier nu wel voor meer verkeer. Gisteren reden we achter elkaar aan en konden op het werk natuurlijk ook nergens parkeren. :') Zal vandaag niet anders zijn maar heb er zin in.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:27

:(:) sterkte Moonfish, ik begrijp je frustatie heel goed. Ik duim dat het geen covid is!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:39

Ladyson schreef:

Edit: persconferentie 6 mei inderdaad

https://www.rijksoverheid.nl/documenten/mediateksten/2020/05/06/letterlijke-tekst-persconferentie-minister-president-rutte-en-minister-de-jonge-na-afloop-van-crisisberaad-kabinet

https://www.nu.nl/coronavirus/6055266/p ... ntoor.html

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:08

moonfish13 schreef:

Naar omstandigheden dus weer wat beter, dat is fijn want dat ging gisteren echt niet goed. Hopelijk vandaag testen en meer duidelijkheid

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:25

elnienjo schreef:
Ladyson schreef:

Waarom zou je dat willen? Het zou beter zijn dat mensen die thuis kunnen werken gewoon thuis blijven werken. Als alle mensen weer zoals voorheen naar hun werk gaan maar dan ook nog allemaal in eigen auto, dan worden de files nog langer dan ze voor corona waren.

Geef mensen de keus of ze thuis willen werken. Maak het geen verplichting. Veel mensen willen juist nu weer naar kantoor, elkaar in real life ontmoeten en overleggen is gewoon heel wat anders dan via zoom of andere kanalen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:28

purny schreef:
Geef mensen de keus of ze thuis willen werken. Maak het geen verplichting. Veel mensen willen juist nu weer naar kantoor, elkaar in real life ontmoeten en overleggen is gewoon heel wat anders dan via zoom of andere kanalen.

Maar dat hoeft dan geen 5 dagen per week. Besprekingen kun je zoveel mogelijk op één dag proberen in te plannen. En de mensen die wel graag op kantoor zitten die hebben daar dan veel meer ruimte en rust. Kunnen ze eindelijk die ellendige kantoortuinen afschaffen en mensen een eigen kantoor geven.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:30

Ze zit er nu dus weer goed bij.
Zelfs 98% saturatie en de pollendruk is ook lager, dus ik ben benieuwd.
Ik vind nu testen niet meer noodzakelijk zo extreem anders als ze nu is.
Zelf zegt ze dan hadden we de dokter niet moeten bellen, ja mam dat was ff geen optie.
Ik zei ook heb je dan niet door hoeveel beter je nu bent dan gisteravond?
Nou nee, maar gister kon ze amper blijven zitten en nu zie ik er niks meer aan.
Dus dat irriteert mij wel een beetje, het is heel fijn maar ik kan niet begrijpen dat je niét het verschil ziet tussem half dood op de bank liggen en al 2 uur zittend bezig zijn met je puzzel op je tablet.
En zonder dat er wat te merken is.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:31

Maar waarom zou je niet testen? Is ook wel handig om te weten ivm quarantaine?
Wel heeeel fijn dat het weer beter met haar gaat!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:36

Ik geloof dat ik ook zou testen.
Kans is groot dat het toch pollen of stof zijn geweest.
Maar dan weet je het, ondanks het een momentopname engelen garantie is, op dit moment waar je aan toe bent.

Had je moeder haar temperatuur opgemeten?

Ik denk dat het jou ook beetje rust geeft als ze nu hopelijk negatief test.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:42

elnienjo schreef:
purny schreef:

Maar dat hoeft dan geen 5 dagen per week. Besprekingen kun je zoveel mogelijk op één dag proberen in te plannen. En de mensen die wel graag op kantoor zitten die hebben daar dan veel meer ruimte en rust. Kunnen ze eindelijk die ellendige kantoortuinen afschaffen en mensen een eigen kantoor geven.

Dus als ze de kantoren afschaffen zit ik dadelijk zonder werk... Er zijn wel mensen bij mij die een eigen kantoor hebben maar de assistenten en het andere personeel zit te flexen.
Laten we gewoon de kantoren behouden zodat er nog enig vorm van werkgelegenheid is.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:48

moonfish13 schreef:
Zelf zegt ze dan hadden we de dokter niet moeten bellen, ja mam dat was ff geen optie.
Dus dat irriteert mij wel een beetje, het is heel fijn maar ik kan niet begrijpen dat je niét het verschil ziet tussem half dood op de bank liggen en al 2 uur zittend bezig zijn met je puzzel op je tablet.

Ik zou voor de test gaan. Jij had het tenslotte ook en dan is er altijd kans dat ze iets opgepikt heeft. Meten is weten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:49

Ik zou idd ook testen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:00

Ik zou ook zeker testen, nu de mogelijkheid er is.

Ik werk op een kantoor, met 4 man in een piepkleine ruimte, anderhalve meter afstand is niet mogelijk, als je er even uitloopt moet je al strak achter iemand langs.
Bovendien moet ik een hele school doorlopen om op dat kantoor te komen, het is een MBO school, met allemaal leerlingen boven de 16. Ik voel er niet voor en ik hoef gelukkig ook niet, ik kan alles thuis doen, overleggen via Teams, veel via de mail. Ik hoef nog maar tot 20 juli, daarna nooit meer..... (pernsioen) en ik hoop het uit te zingen met thuiswerken.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:04

Morrie schreef:

Ik werk op een kantoor, met 4 man in een piepkleine ruimte, anderhalve meter afstand is niet mogelijk, als je er even uitloopt moet je al strak achter iemand langs.
Bovendien moet ik een hele school doorlopen om op dat kantoor te komen, het is een MBO school, met allemaal leerlingen boven de 16. Ik voel er niet voor en ik hoef gelukkig ook niet, ik kan alles thuis doen, overleggen via Teams, veel via de mail. Ik hoef nog maar tot 20 juli, daarna nooit meer..... (pernsioen) en ik hoop het uit te zingen met thuiswerken.

Dat zal vast lukken. Neem aan dat je collega's jou ook geen onnodige risico's meer willen laten lopen voor die paar weken.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:19

Ze heeft 36.1.
Dus geen koorts of ook maar iéts wat wijst op een virus of longontsteking.
Dat van mij is ook te lang geleden qua incubatietijd dus dan moet ze het van een ander hebben gekregen.
Dus we gaan het horen maar ze gaat gewoon zo goed nu dat ik betwijfel of ze gaan testen.
Ik ga het wel horen, wat scheelt is dat mijn huisarts ook behandelend arts is qua copd.
Ze kent haar ook al heel heel erg lang.
Ik ben het echt niet altijd met ze eens maar als ze nav de extreme verbetering zeggen we testen niet kan ik het ergens ook wel snappen.
Vooral omdat ze bekend is met deze uiting van haar copd, het is niet iets wat ons vreemd is.
Ze heeft echt geen énkel moment ook maar 0.1 graad meer gehad, terwijl ik mild ziek gewoon 1.5 graad minstens hoger zat sowieso.
Dus ja ik weet het niet en ik vind het hele coronagebeuren nogal ingewikkeld.
Sowieso heb ik ook geen inbreng op of ze wel of niet gaan testen, dat is iets wat zeker is.
Ik kan op mijn kop gaan staan maar ze gaan het toch niet doen als ze het niet nodig vinden.
Dus ik wacht af en meer kan ik gewoon echt niét doen, maar jeetje ze word met het uur fitter!
Ik weet ook dat ze redelijk recent 8 weken + geleden astma aanvallen had door stress omdat mijn vader erg ziek is geweest.
De stress uitte zich in astma en hoge bloeddruk, deze ging weg met kalmerende pilletjes.
Dat had ze maar kort nodig maar we weten dat ze soms door uitputting ofzo terugvalt.
Dus ik laat dit bij de huisarts, die eigenlijk in al die jaren nooit fout gezeten heeft qua copd.
En ik weet het ook gewoon niet.
Ik heb zoveel meegemaakt met artsen dat ik niet alles wil begrijpen, omdat overal regels aan zitten tot onmogelijk aan toe.
Nu ik dit typ heeft ze ook nog steeds stabiel 98% saturatie, derde keer vandaag al die waarde.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:23

elnienjo schreef:
moonfish13 schreef:

Ik zou voor de test gaan. Jij had het tenslotte ook en dan is er altijd kans dat ze iets opgepikt heeft. Meten is weten.

Hoezo? Moonfish is ook nooit getest toch?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:25

elnienjo schreef:
Morrie schreef:

Dat zal vast lukken. Neem aan dat je collega's jou ook geen onnodige risico's meer willen laten lopen voor die paar weken.

Hier zijn ook niet alle collega’s met administratieve taken aanwezig. Voor nu gaat het met leerlingen goed. We hebben looproutes, leerlingen blijven in de klas. Gaat prima.
Was alleen s ochtends druk want de school gaat om half 9 open en ze stonden er al vanaf 8.10

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:38

elnienjo schreef:
Morrie schreef:

mijn naaste collega is helaas "omgevallen", geen corona maar wel ten onder gegaan aan corona-stress in combinatie met thuiswerken en kleine kinderen thuis, dus i.p.v. mijn werk afronden en overdragen, moet ik zijn werk er ook nog "even" bij doen en dat gaat eens tuk moeilijker van huis uit dan mijn eigen werk helaas.....