Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miccamaaike

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 10:31

Als je t vliegtuig in wilt zul je wel moeten denk ik.. met de auto gaan maar weinig mensen dat doen gok ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 10:35

MarlindeRooz schreef:
Dat gaat toch niemand doen? :+

Zonder kom je het vliegtuig niet in dus ik denk dat mensen het wel doen.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 16:20

Wij zijn dan toch wel bijzonder braven burgers :')
Voor vertrek naar Italië beide getest, ondanks dat ik dat al niet hoefde, mijn vriend wel omdat hij zijn 2e vaccinatie net had gekregen. Toen wij van de week thuis kwamen ook getest, ondanks dat dat helemaal niet hoefde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 16:21

Middenin een pandemie de brave burger uithangen lijkt me ook alleen maar heel verstandig :+

Ik las vanmorgen dat een Nederlandse die positief getest was terug probeerde vliegen vanaf Griekenland naar NL. Boete €5000. Lekker slim bezig :')

NatasjavEJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 17:47

MarlindeRooz schreef:
Dat gaat toch niemand doen? :+

Nou, wij wel. :) Dit ging in toen wij al in Griekenland zaten en we zullen over (iets minder dan )2 weken de kinderen moeten laten testen.(die hebben nog maar 1 prik gehad)

Moet nog even uitzoeken hoe we dat kunnen regelen hier.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 19:09

Je krijgt in elk geval bij KLM geen boarding pass zonder negatieve test/Corona bewijs, dus qua vliegen is het lastig denk ik je niet aan de regels te houden :+

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 19:15

Suzanne F. schreef:
Ik las dit vanmorgen: Vanaf nu testen voor thuiskomst, wanneer je niet gevaccineerd bent
https://nos.nl/l/2393116

Hiephoi...!

Eindelijk gezond verstand.

(Wat mij betreft jaren te laat, maar niet harder kniezen dan strikt noodzakelijk.) (Oma weet nog van de MKZ crisis in 2001, welke rare strapatsen je allemaal mocht uithalen, alsof er geen besmettingen mogelijk waren....)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 20:40

Nou ik vraag me af of mensen zich echt laten testen aangezien de boete maar 95 euro is....

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 20:44

Die boete slaat echt nergens op want op veel plaatsen is testen ongeveer dezelfde prijs dus als mensen niet zelf het fatsoen hebben om het te doen dan gaat die boete echt niets uithalen.

Ik ben blij dat we beiden volledig gevaccineerd zijn en we doen braaf een zelftest als we thuis zijn maar dat is een stuk minder gedoe dan onderweg moeten testen.
Hopelijk zijn wij over 5 weken onderweg. Ik begin er wel een beetje vertrouwen in te krijgen dat het allemaal door kan gaan.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 20:45

Als je, je vliegtuig niet inkomt kan je niet anders.
Ik vind het wel goed. Verder is 95 euro toch best wel zonde geld.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 20:51

lenaa_tje schreef:
Verder is 95 euro toch best wel zonde geld.
Op het journaal waren net mensen die dan wel getest hadden onderweg maar €97 voor één test kwijt waren. Dan kan ik me voorstellen dat de boete niet echt indruk maakt op de mensen die testen onzin vinden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 20:53

Katja schreef:
lenaa_tje schreef:
Verder is 95 euro toch best wel zonde geld.
Op het journaal waren net mensen die dan wel getest hadden onderweg maar €97 voor één test kwijt waren. Dan kan ik me voorstellen dat de boete niet echt indruk maakt op de mensen die testen onzin vinden.

Nee dan snap ik dat je met de auto dat risico neemt maar dacht dat het in veel vakantie landen voor een veel lager bedrag kon?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 20:55

Ik vind het echt een te laag bedrag

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 20:56

Een aantekening op je strafblad vind ik het nou ook weer niet waard.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 20:58

Heb je daar een bron van? Volgens mij is het een overtreding en geen misdrijf.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 21:04

Katja schreef:
Heb je daar een bron van? Volgens mij is het een overtreding en geen misdrijf.

Ja omdat de boete 95 euro is.
Mijn reactie was op Purny die de boete te laag vindt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 21:08

Vanaf boete van 100€ krijg je een strafblad. Het lijkt mij ook erg gek om de boete op te hogen en een strafblad te krijgen als je niet getest hebt :=

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 21:10

verootjoo schreef:
Vanaf boete van 100€ krijg je een strafblad. Het lijkt mij ook erg gek om de boete op te hogen en een strafblad te krijgen als je niet getest hebt :=

Nou precies dat inderdaad!

Dit valt een beetje in hetzelfde straatje als met de avondklok

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 21:41

Ach maar in veel landen ben je als ongevaccineerde de hele tijd een geldige test nodig als je in het hotel wilt, uit eten wilt, of dingen bezoeken. Dus de hele tijd testen moet je dan toch al :=

Denk dat de mensen die alles onzin vinden ook niet naar het buitenland toe gaan want op de meeste plekken kom je er links of rechtsom zonder test echt niet in.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 22:10

Vandaag terug gevlogen uit Frankrijk. Heb de gok genomen om niet te testen want de ggd zei dat ik wel goed zat met 1 keer prik en corona gehad te hebben ook al ben ik niet getest bij de ggd maar wel dosis 1/1 staat er. Haal morgen de tweede prik.

Op het vliegveld in Frankrijk bij de bagage inleveren moest ik wel iets laten zien dus liet me qr code zien. Keek ze me vragend aan van wat moet ik hiermee.. dus maar op het I geklikt voor de informatie. Vraagt ze aan de collega iets van wat zijn de regels naar Amsterdam? Wisten ze beide niet helemaal en gaf snel me telefoon terug. Aankomst op Schiphol werf helemaal niet gecontroleerd.

Overigens een heerlijke vakantie gehad te paard door de bergen in zuid Frankrijk!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 07:32

Vind ik best apart, dat je vanuit t vliegtuig lekker ongetest Nederland in kunt komen.

Ook apart, dat de boete vaak net zoveel kost als een testen snap wel, dat mensen dan de gok wel nemen.

Dankzij die test op t vliegveld ( woon niet in NL) weten er zo n 18 man van n jeugdvereniging dat ze in Bulgarije Corona hebben opgelopen :')

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 08:17

Wij zijn nu in Boedapest, en het is hier (ook) echt opvallend rustig. Op straat, in de horeca, bij toeristische trekpleisters... voor ons is het heerlijk, maar wat een domper voor de mensen en zaken die leven van het toerisme.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 09:11

Getup schreef:
Vind ik best apart, dat je vanuit t vliegtuig lekker ongetest Nederland in kunt komen.

Ook apart, dat de boete vaak net zoveel kost als een testen snap wel, dat mensen dan de gok wel nemen.

Dankzij die test op t vliegveld ( woon niet in NL) weten er zo n 18 man van n jeugdvereniging dat ze in Bulgarije Corona hebben opgelopen :')

Maar degene boven je is niet ''lekker ongetest'' maar heeft gewoon een geldige QR code en volledig vaccinatie met 1x corona + 1 prik :)

Dus dat testen was alleen voor de eigen zekerheid. Dat je dat niet gedaan hebt als het veel geld kost snap ik wel gezien je al gevaccineerd hebt.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 10:25

Kunnen jullie mij helpen?
Mijn COVID QR code staat op mijn voornaam + achternaam, mijn doopnaam mist hier uit. Die zit natuurlijk wel in mijn paspoort.
Gaat dat een probleem opleveren bij bijv. het inloggen op KLM hiermee?
Ik woon in Ierland en daar is het niet gekoppeld aan je BSN oid...

Edit: kon het nu wel online aanpassen, dus heb maar even een nieuwe aangevraagd met zowel voornaam als doopnaam erop +:)+

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 14:02