Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IMANDRA schreef:Waarom zou je geen lessen uit een financieel benarde situatie kunnen trekken? Nederland is het na de crisis ook gelukt om te bezuinigen en nu dus wat buffer te hebben.
Janine1990 schreef:lenaa_tje schreef:Provincie Groningen zijn alle toiletgebouwen op campings gesloten. Dus campings kunnen niet open. Al zaten wij wel met Brabantse toeristen (met camper) in de provincie die gevlucht waren voor.Die snapte er niks van dat buurtbewoners boos waren.
Maar dat waren een soort van nomaden zonder vaste woon- en verblijfsplaats… Kan je ze toch niet kwalijk nemen lijkt me?
En als ik dan de reacties op RTV Noord fb lees, dan schaam ik me bijna dat ik in Groningen woon. Wat een intolerantie en hoog tokkie-gehalte.Ook met betrekking tot het overbrengen van patiënten uit het zuiden naar het UMCG...
Hebben jullie trouwens die brief van Italië/Italiaanse politici gelezen? Mijn Duits is rampzalig en ik ga nu aan mijn werk beginnen… Maar ik vind het een lastige kwestie. Zeker omdat het via een Duitse krant moet gaan…
Over werk gesproken, ik heb al wel weer gelezen dat hier een aantal beleidsmakers zitten…
corine1981 schreef:Afschuwelijk voor de nabestaanden. Wel is ook weer hier niets bekend over eventueel onderliggend lijden...
Overigens is het grote aantal overledenen wellicht een aanleiding dat een extremere lockdown geen nut lijkt te hebben.
Shadow0 schreef:IMANDRA schreef:Waarom zou je geen lessen uit een financieel benarde situatie kunnen trekken? Nederland is het na de crisis ook gelukt om te bezuinigen en nu dus wat buffer te hebben.
De 'lessen' die Nederland heeft getrokken uit de economische crisis van 2008 hebben onze economie niet geholpen maar de crisis juist langer voort laten duren. De situatie in verschillende sectoren is verslechterd, een deel van de maatregelen van toen hangen samen met tekorten van nu.
En aan risicoaanpak is ook in de economische sector niet veel gedaan.
Olle schreef:Het gaat het dus niet om of wij willen helpen, want dat staat denk ik wel zo dat wij dat wel doen/willen, aangezien we gezamenlijk EU zijn.
IMANDRA schreef:Wat moet je dan doen? Geld in een zwart gat blijven gooien zonder dat ze zich ook maar enigszins aanpassen om financieel gezond te worden (welke maatregelen dat ook zijn)?
Babootje schreef:IMANDRA schreef:Wat moet je dan doen? Geld in een zwart gat blijven gooien zonder dat ze zich ook maar enigszins aanpassen om financieel gezond te worden (welke maatregelen dat ook zijn)?
Die discussie moet dan daarna maar weer worden gevoerd. Nu moet denk ik wel solidariteit worden getoond anders is de EU denk ik wel passe
Babootje schreef:IMANDRA schreef:Wat moet je dan doen? Geld in een zwart gat blijven gooien zonder dat ze zich ook maar enigszins aanpassen om financieel gezond te worden (welke maatregelen dat ook zijn)?
Die discussie moet dan daarna maar weer worden gevoerd. Nu moet denk ik wel solidariteit worden getoond anders is de EU denk ik wel passe
Shadow0 schreef:Nederland is hoe dan ook al jaren vrij ondermijnend geweest op allerlei onderwerpen. "Ik denk wel dat wij dat doen/willen" is in elk geval niet de positie van Nederland geweest de afgelopen jaren.
Even los van de precieze situatie nu, zijn we gewoon best wel horkerig geweest.
IMANDRA schreef:Waarom zou je geen lessen uit een financieel benarde situatie kunnen trekken? Nederland is het na de crisis ook gelukt om te bezuinigen en nu dus wat buffer te hebben.
Begrijp me niet verkeerd, als zuidelijke landen hulp nodig hebben door Corona dan mag daar best geholpen worden. Maar de algehele financiële situatie is wel een beetje 'eigen schuld'. Als ze zich niet willen aanpassen zodat ze zelf weer op kunnen krabbelen, dan heeft het toch geen zin om daar allemaal geld heel te gaan sluizen? Deze landen zijn juist gegaan voor de bevolking tevreden houden in plaats van de benodigde maatregelen in te voeren om financieel weer gezond te worden. Aldus de persconferentie iig.
Edit: Het lijkt me trouwens dat NL op zich best wil helpen als die landen ook initiatief nemen en bezuinigen zodat ze zelf al goed bezig zijn waarna ze extra worden ondersteund?
mvdende schreef:Er gaat al jaren veel meer EU geld naar Zuid Europa dan dat er naar het noorden gaat.
Er is een klap geld naar Griekenland gegaan en dat hebben we ook nog steeds niet terug....
Wij Nederlanders hebben alle bezuinigingen enz maar moeten slikken, ik mag straks doorwerken tot mn 73!
En daar in het zuiden wel al met 60 met pensioen mogen.
Nu zitten wij zelf in een crisis, en in plaats van dat Nederland nu eens zn hand op houdt voor Europees geld om hier gaten te dichten, nee, wij mogen weer extra gaan betalen.