[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 10:43

Friesfanaat schreef:
Dan moeten ze nat gras ook afschaffen.. Pols gebroken met ´paardje spelen´ in groep 6, door uit te glijden over het gras :+

moet je ook stiften indraaien.... }>

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 10:44

DuoPenotti schreef:
Friesfanaat schreef:
Dan moeten ze nat gras ook afschaffen.. Pols gebroken met ´paardje spelen´ in groep 6, door uit te glijden over het gras :+

moet je ook stiften indraaien.... }>

:') _O-

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 10:47

Femke_Tweety schreef:
Precies daarom zijn die gymlessen nu net zo belangrijk...

Sintara schreef:
Volgens mij komen een hoop problemen van kinderen juist omdat ze te weinig zijn gevallen toen ze klein waren.
Vallen kan je echt beter leren als je een uk bent ipv als je volwassen bent, en het gaat sowieso een paar keer gebeuren

Nee eens hoor. Datgene waar ze het wel weer leren afschaffen, is niet zo handig.
Maar ouders zouden ook wel naar zichzelf mogen kijken, want soms juist door risico's weg te halen, maak je het gevaarlijker.

Over die gebrekkige motoriek las ik eens iets in de Runner's World. Want hierdoor is het ook lastiger om topsporters te kweken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 12:36

Ach als je al voor corona zag hoeveel reinigen van je huis of gewoon dagelijks handen wassen met dettol werd gepromoot. Dat zandbakken niet meer mogen omdat katten erin schijten (ok, da's jakkes) en dat kinderen dan wormen kregen.
God, het verbaasd me dat een zetpil nog steeds toegelaten is, schaadt je daar de fysieke integriteit niet mee? Een mondmasker mag niet want zuurstoftekort, een covid-test mag niet want "integriteit" en traumatiserend. Maar kont in de lucht, broek af en zo'n suppositoir erin duwen, dat mag wel zonder problemen :roll:

Ik verbaas me ook in de covid-topics over ouders die steeds maar brullen "er wordt niets gedaan aan mijn kind als ik er niet bij ben, ook niet tijdens medisch onderzoek op school". Bij ons was dat gewoon vertrouwen van de ouders dat die prikken op een degelijke manier werden gezet en nodig waren. Wilde je geen vaccinatie, dan kon je dat aangeven. Hoezo dat kinderen en jongeren onzeker worden over hun lichaam? Hoezo groeiende preutsheid als je zelfs al aan een arts niet meer je lichaam kan toevertrouwen in belang van je eigen gezondheid?

Als ik het zo lees qua alle medische kosten, kunnen ze evengoed een paard nemen :') Die zijn even knullig en kosten evenveel. Maar je raakt er wel nog makkelijker vanaf als je 'm beu bent.
Met de cooper-test moeten ze ook opletten dan. Wij mochten deze in mei of juni lopen, in het lokale parkje. In 25°. In de zon. En we mochten tijdens het rennen geen water drinken, alleen nadien. Heel fijn als je je door de hitte flauw voelde worden.

Hilli

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 12:49

Het gat in mijn hoofd met apenkooien (legger van de brug geraakt) werd opgelost met een beetje wondlijm door de dokter en een betere bril van de opticien :') (als ze dat eerder hadden gedaan dan had ik die val ook niet gemaakt :)) )

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 13:01

Ik had vroeger al hoogtevrees op het gymbankje, dan moest de apenkooi nog beginnen. := Dus ik moedig jullie wel aan! Ik geloof niet dat namelijk veranderd is...

Omdat mijn eigen paard ziek is heb ik les met een ander paard. Die is ongeveer 7 cm hoger. En werkelijk elke keer aan het eind van de les denk ik ; F*ck hoe kom ik hier af!!
Zo hoog!

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 13:10

Sommige mensen hadden voor corona al smetvrees. Maar in de reclames of in het nieuws hoor je alleen maar dat alles vies is en daar moet je je kind tegen beschermen anders ben je een slechte ouder. Ouders worden denk ik ook best vaak onzeker door allerlei tegenstrijdige adviezen, meningen en nieuws.

Ik ken iemand die bij het consultatiebureau te horen kreeg dat haar kind veel te dik werd/was. Kind liep met alles boven de gemiddelden, dus langer en ook weer zwaarder. En mogelijk net voor zo'n groeispurt. Normaal was ze echt super nuchter, maar de manier waarop ze het toen te horen kreeg, kreeg ze echt het idee dat ze he-le-maal verkeerd bezig was. Ook nog eens eerste kind. Dus tja, dat wil dan.

Ik denk dat ook door al die meningen, adviezen en vooral het nieuws, dat een bepaalde groep ouders gewoon alles in de hand wil houden. Misschien ook een vorm van perfectionisme?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 13:15

Ik was 13 toen we met gym over de hoge bok moesten springen, iets wat ik totaal niet kon en doodeng vond. Leraar hield 'gelukkig' niet echt toezicht dus ik klom er snel over en schoot weer achteraan de rij.

Na mij ging een jongen over de bok, hij liet zijn handen er te lang op staan terwijl hij door sprong. We hoorden een misselijkmakende 'KRRAK' en een klap toen hij op de grond viel. Jongen zag lijkbleek, docent had het niet zien gebeuren en mopperde dat hij zich niet aan moest stellen en maar even moest bijkomen op een bankje.

5 minuten later lag hij K.O op de grond en is met spoed naar het ziekenhuis gegaan waar bleek dat hij beide polsen gebroken had :oo Als het ware door zijn eigen polsen heen gesprongen.

Vanaf toen ben ik nooit meer over die enge bok/paard gegaan en we kregen ook nooit meer gezeik van de gymdocent als we het niet durfden. De moeder van de jongen heeft dezelfde middag woest op school gestaan :=

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 13:19

Wat dat betreft zijn botten ook wel raar hoor. Ik heb wel eens een meisje van 6 ofzo gewoon op skates haar evenwicht zien verliezen. Ging helemaal niet hard. En ze zei meteen, arm is gebroken. Bleek echt zo te zijn!

De val zag eruit alsof ze amper een schaafwond ervan zou oplopen :oo

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 13:21

Oh... ik vond het met gym altijd eng om te flanken als je over de kast moest. Ik wilde wel, maar dan moest de gymleraar er bij staan om mij op te vangen. Volgens hem konden mijn klasgenoten dat ook doen. Dus toen deed ik dat niet, want die konden mij echt niet fatsoenlijk opvallen.

Ik vond het altijd opvallend dat al onze gymdocenten rookten en altijd met de auto naar school kwamen. Maar ze liepen wel heel sportief in een trainingspak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 13:26

Sintara schreef:
Wat dat betreft zijn botten ook wel raar hoor. Ik heb wel eens een meisje van 6 ofzo gewoon op skates haar evenwicht zien verliezen. Ging helemaal niet hard. En ze zei meteen, arm is gebroken. Bleek echt zo te zijn!

De val zag eruit alsof ze amper een schaafwond ervan zou oplopen :oo

Zoiets was het ook bij mijn vinger. Het was niet eens een bal die door iemand gegooid was, maar eentje die al een paar meter zelf onderweg was en al vrij dicht bij de grond stuiterde. Toch net verkeerd tegen de voorkant van m’n vingertopje aan gekregen en die brak. En dan niet bij het eerste gewricht vanaf het topje, maar pas bij het tweede. := Het was niet eens heel pijnlijk, maar ik kon hem niet meer strekken, waardoor we een foto hebben laten maken. Tegelijkertijd heb ik ook wel blessures en ongelukken gehad, zoals m’n knie twee jaar terug, waarbij ik me verbaas dat er niets gebroken is. :+

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 14:30

Sieraden af tijdens de gymles!

Had een jongen ooit niet gedaan.
En met tikkertje het ankertje van zijn ketting door het topje van mijn vinger :7

En bij ons was het op het middelbaar óf een balsport, of hardlopen. Ik heb geen balgevoel en vond dat echt oneerlijk.

En goed nieuws van de gyn gisteren *\o/*
Ik had haar al telefonisch gesproken, maar ze wilde me ook nog even zien om na te gaan of er geen problemen op de loer liggen. Als je bijvoorbeeld in je buik een operatie hebt gehad kan er littekenweefsel zitten, of een verkleving.

Over drie weken heb ik mijn pre-operatieve screening.
En dan sta ik dus op de lijst.
Zodra het wat rustiger is en ze de OK's niet meer zo hard nodig zijn voor ernstig zieken wordt ik gebeld om de sterilisatie in te plannen. Wordt waarschijnlijk dit najaar.
Maar helemaal blij mee.

Spoiler:
De echo was inwendig, dat wist ik niet van tevoren

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 15:13

Wat fijn luxorvalkje!
Jeetje dat duurt nog lang. Ik ga er vanuit dat het bij mij eerder kan.
Afgelopen donderdag werd ik gebeld dat er vrijdag iemand was uitgevallen. Helaas kreeg ik het niet snel genoeg geregeld op mijn werk en heeft de gyn het uiteindelijk geannuleerd.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 14:55

Online vrijgezellenfeest en iemand heeft haar kind er bij... Ongelofelijk, rot op met dat blaag.
Deze heeft meer hersencellen nodig en minder botox.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 15:29

Oh ja dat past goed, kinderen op vrijgezellenfeest ....

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 15:36

Blij dat het online is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 17:02

Sommige online dingen kan je andere mensen op mute zetten.. misschien is die optie er _O-

Net terug uit de dierentuin. De klassieke 'gillen zodra je een aquarium ziet' koters zijn er ook nog .. verder was het vrij rustig. Sowieso wel gezien het max aantal bezoekers. Maar al dat gespuis heb ik niet gemist, goed teken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:21

Nou vandaag dus mededeling dat schoonzus zwanger is. Zegt ze nog "we wilden het eigenlijk op jouw verjaardag bekend maken maarja, werd ons afgeraden om jouw feestje niet te kapen".

Ik vind dit al horror. Hadden ze dat gedaan, ik had ze persoonlijk van het balkon naar beneden gemieterd. En mijn vriend wordt Dooppeter. Heb al mijn stempel gezet dat ik per oppasdag dan een hele dag naar stal ga. Hij wil een stoeltje op mijn fiets. Heb een hondenmandje (mandje met kooi/raster er overheen) voorgesteld op zijn racefiets.
Sfeer is gezet imo

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:30

Als je peetoom bent ben je niet verplicht om op te passen.Vroeger was het wel zo dat verwacht werd dat het kind bij de peetouders ging wonen als de ouders stierven.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:34

Is dat in België allemaal niet wat strenger, nog?

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 20:20

Varekaj schreef:
Nou vandaag dus mededeling dat schoonzus zwanger is. Zegt ze nog "we wilden het eigenlijk op jouw verjaardag bekend maken maarja, werd ons afgeraden om jouw feestje niet te kapen".

Ik vind dit al horror. Hadden ze dat gedaan, ik had ze persoonlijk van het balkon naar beneden gemieterd. En mijn vriend wordt Dooppeter. Heb al mijn stempel gezet dat ik per oppasdag dan een hele dag naar stal ga. Hij wil een stoeltje op mijn fiets. Heb een hondenmandje (mandje met kooi/raster er overheen) voorgesteld op zijn racefiets.
Sfeer is gezet imo

Oh horror! Deze mensen zien dus ten eerste al niet in dat je zoiets niet op andermans feestje bekend maakt. En waarom moet er in godsnaam een stoeltje op jouw fiets als je vriend gaat oppassen? Koopt ie maar een mamafiets voor zichzelf. Of denkt ie stiekem dat jij gaat mee-oppassen en dan vanzelf ook enthousiast wordt voor het moederschap... :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 20:35

Hij is ook wel medestander dat we kinderloos zijn, maar oppas spelen vind hij niet zo erg. Je stuurt ze na een dag naar huis immers. Maar hij weet iig al dat IK niet ga oppassen en dus ook mijn planning er niet voor ga omgooien ofzo.
Die fietsstoel is vooral om mij te plagen. Ik vind het ideaal om onmiddellijk misverstanden diep te begraven :Y)

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 10:26

Varekaj schreef:

Sfeer is gezet imo

:+

Maar asociaal, waarom zou je dat op de verjaardag van een ander willen vertellen. Net zoiets als iemand op het huwelijksfeest van een ander ten huwelijk te vragen. Waarom begrijpen sommige mensen niet dat zoiets niet kan.

Bedenk mij nu, in relatie tot een huwelijksfeest, zag een tijdje terug bij Say Yes to the Dress een item waarbij de bruid haar jurk ging passen en het bloemenmeisje ook. Ze was toch wel gepikeer dat bloemenmeisje meer ahh's en ohhh's kreeg tijdens het passen. Dat zou nog wat worden bij het feest zelf...

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 11:07

Mocht ik ooit een leuke man tegenkomen, en we kiezen ervoor om te gaan trouwen, dan weet ik nog niet wat ik zou doen.

Kindvrij sowieso (mijn dag, mijn regels)
Maar ik heb altijd zo'n hekel aan alles eromheen.
Wie zich belangrijker voelt etc. juk.

Misschien maar niet trouwen, of stiekem.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 11:12

Ik had dus dat vrijgezellenfeest zaterdag en besloten dat ik dat dus echt niet wilde.. Wat vreselijk. :') Dus ik denk dat ik ook maar niet vertel dat we 's morgens naar het gemeentehuis gaan en daarna gewoon vermeld dat we zijn getrouwd. _O-