Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:12

cobiie schreef:
Er is hier in dit topic toch een bokker met wat verstand van servies verkoop?

Voor mijn schoonmoeder moet ik een koffie servies verkopen (straks ook andere delen want ze heeft er veel meer van) van villeroy en Boch geranium, kan iemand mij wat tips geven.

[ [url=m/86UUWw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zou op fb zoeken naar een pagina voor dit servies. Zal er vast zijn. Daar zitten de echte liefhebbers die het waarderen en ook weten wat het waard is

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:14

Het is een beetje afhankelijk van wat je ervoor wil hebben, en hoeveel moeite je wil doen voor een verkoop.

Op Ebay gaat dit merk&motief voor zo'n €35 per plate setting (dus een kop, een schotel en een bordje). Dan moet je wel rekening houden met langere verkooptijd en internationale verzending.

In Nederland zijn we vaak wat conservatiever met de prijzen. Ik heb even een van mijn favoriete sites gecheckt, https://uw-servies.nl/?product_cat=geranium-nl&lang=nl. Daar zit je voor een kop en schotel aan €18,50

Als je er snel vanaf wil zou ik op €65,- à €75,- voor dit setje gaan zitten, en biedingen vanaf €55,- serieus nemen :)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:18

Niet alles staat hier op de foto, ze moet nog een betere samenvatting qua foto's maken.

Er zit in:
1 theepot
1 koffiepot
1 melkkannetje
1 suikerpot
14 koffiekopjes (met bordjes neem ik aan)
14 gebakbordjes
1 taartschaal

Hoe verstuur je zo iets makkelijk is onder andere 1 van mijn vragen. Heb toevallig pas iets geleverd gekregen met best wat bubbeltjesplastic er omheen, dus dat kan een optie zijn.

Vjestagirl

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:22

Goed inpakken in bubbeltjesplastic, in een ruime doos zetten en dan goed vaststoppen met kranten.
Maar grotere hoeveelheden laat ik altijd ophalen

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:22

Bij de action verkopen ze rollen met bubbeltjesplastic voor weinig, dus als je tekort komt...

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:26

Bubbeltjesplastic, zorgen dat het niet kan bewegen en eventueel doos in doos.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:29

cobiie schreef:
Niet alles staat hier op de foto, ze moet nog een betere samenvatting qua foto's maken.

Er zit in:
1 theepot
1 koffiepot
1 melkkannetje
1 suikerpot
14 koffiekopjes (met bordjes neem ik aan)
14 gebakbordjes
1 taartschaal

Hoe verstuur je zo iets makkelijk is onder andere 1 van mijn vragen. Heb toevallig pas iets geleverd gekregen met best wat bubbeltjesplastic er omheen, dus dat kan een optie zijn.

Ik verkoop ook veel servies.
Maar dit zou ik niet verzenden, het is echt teveel voor in 1 doos en met meerdere worden de verzendkosten natuurlijk wel erg hoog.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 16:45

Iedereen bedankt voor jullie advies.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 18:02

cobiie schreef:

Het leuke als je veel op servies zoekt, is dat er dan ineens een hele bekende foto voorbij komt in je aanbevolen advertenties :D :D

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 18:10

Vjestagirl schreef:
cobiie schreef:

Het leuke als je veel op servies zoekt, is dat er dan ineens een hele bekende foto voorbij komt in je aanbevolen advertenties :D :D

:')

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 18:20

Ik zou woensdag een camera ophalen via marktplaats. De verkoper had hem al 2x te koop gezet, maar de kopers haakten steeds af. Hij zocht nu een koper die wél serieus was. Ik was/ben dat en heb ook niet moeilijk gedaan over de prijs of andere zaken. Dus vlot een ophaalafspraak gemaakt. Tussendoor zag ik hetzelfde type vaker verschijnen. Ook (behoorlijk) goedkoper, maar dan met minder toebehoren. Nu voel je hem dus al aankomen... De verkoper wil de camera toch niet verkopen en de andere camera's zijn inmiddels ook al verkocht. Even een lesje in teleurstellingen... Nu toch maar gewoon nieuw kopen.

Servies heb ik veel verkocht voor mijn oma. Ik liet het altijd ophalen. Er was meestal veel interesse!

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 19:31

Zondag 2 mei heb ik een steenschot op gratis afhalen gezet. Binnen 10 minuten kreeg ik 3 reacties en heb hem toen maar snel op 'Gereserveerd' gezet. De eerste heb ik benaderd en hij zei hem (nu afgelopen) van de week wel op te willen halen waarop ik aangaf doordeweeks meestal na 4 uur thuis te zijn. Prima zei hij, je hoort van mij. Na 3 dagen (Woensdag) heb ik hem benaderd dat er nog 2 mensen zijn die geïnteresseerd zijne en wanneer hij nou wilde komen. Hij dacht Zaterdag wel te kunnen. Dus ik dacht al 'Vent, geef iets concreets! Ik heb ook een leven' waarop ik Vrijdag vroeg ''Hoe laat komt U morgen?'' waarop hij ook weer zei ''Weet ik niet moet eerst nog aan het werk en anders geef hem maar aan de volgende'' waarop ik antwoorde '"Dan doe ik dat'' +:)+ :evaw:
Dus, de 2e benaderd. Eerst zeggen dat het Dinsdag of Woensdag word en vervolgens gisteravond berichten of het vandaag ook kan. Gelukkig had ik nog geen plannen gemaakt, dus prima. Haar zoon kwam er vervolgens aan met een kleine Seat Ibiza en no way dat dat ding er dus in pastte _O- Ik had de maten ook niet bij de advertentie gezet en die waren ook niet gevraagd. Dus.. Nu nummer 3 maar benaderd.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 19:36

Ik was vandaag een kapotte tv in 2 minuten kwijt :')

Gratis uiteraard! Een meneer die aan het leren is voor monteur en hier lekker mee kan rotzooien.

Scheelt mij weer slepen en naar de milieu straat :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 19:59

Ik vond het gratis weggeven van mijn laminaat toen zo'n crime. Duidelijk in de advertentie gezet welke twee dagen het opgehaald kon worden (een woensdag of een donderdag), dat het alles of niets was, zelf eruit halen, en dat mensen de ondervloeren ook mee moesten nemen.

Het aantal mensen wat het wel wilde hebben, maar dan op de zaterdag ervoor. Of dan maar een gedeelte. Of dan alleen het laminaat maar niet de ondervloer. Of alleen als het al opgestapeld klaar lag. Gèk werd ik ervan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 20:09

Vjestagirl schreef:
Ik vond het gratis weggeven van mijn laminaat toen zo'n crime. Duidelijk in de advertentie gezet welke twee dagen het opgehaald kon worden (een woensdag of een donderdag), dat het alles of niets was, zelf eruit halen, en dat mensen de ondervloeren ook mee moesten nemen.

Het aantal mensen wat het wel wilde hebben, maar dan op de zaterdag ervoor. Of dan maar een gedeelte. Of dan alleen het laminaat maar niet de ondervloer. Of alleen als het al opgestapeld klaar lag. Gèk werd ik ervan.

Daar begin ik niet eens meer aan. Afvoeren en klaar.

marinke182

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 20:28

Ik kom even het topic binnen vallen met een vraag als dat mag :o .

Ik heb vorige week via Facebook-marketplace een regendeken gekocht. Het contact verliep netjes. Er waren problemen bij het verzenden, maar dat heeft de desbetreffende verkoper heel keurig opgelost.

Ik heb de deken ontvangen en gister op mijn bejaarde verzorgpaard gegooid. Het kwam precies op het goede moment met de warme temperatuur en het vele neerslag. Nu plukte ik hem vandaag uit de wei en tot mijn schrik was hij helemaal doorweekt. De deken was zeiknat en zijn rug en buik net zo :( . Ik heb zelf niet echt veel verstand van dekens, maar een stalgenootje dacht aan de stof te zien dat het een zomerdeken was en dus geen regendeken. Ik baal er behoorlijk van.

Nu begrijp ik dat het kopen van een tweedehands deken altijd een risico is, maar er niet sprake van een klein gaatje / lekke plek. Het leek alsof de deken überhaupt niet waterbestendig is.

Ik denk niet dat de verkoopster mij expres 'opgelicht' heeft en zich gewoon heeft vergist, maar in feite heb ik nu niet hetgeen waarvoor ik betaald heb.

Wat zouden jullie doen in deze situatie?

Alvast bedankt!

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 20:34

marinke182 schreef:
Ik kom even het topic binnen vallen met een vraag als dat mag :o .

Ik heb vorige week via Facebook-marketplace een regendeken gekocht. Het contact verliep netjes. Er waren problemen bij het verzenden, maar dat heeft de desbetreffende verkoper heel keurig opgelost.

Ik heb de deken ontvangen en gister op mijn bejaarde verzorgpaard gegooid. Het kwam precies op het goede moment met de warme temperatuur en het vele neerslag. Nu plukte ik hem vandaag uit de wei en tot mijn schrik was hij helemaal doorweekt. De deken was zeiknat en zijn rug en buik net zo :( . Ik heb zelf niet echt veel verstand van dekens, maar een stalgenootje dacht aan de stof te zien dat het een zomerdeken was en dus geen regendeken. Ik baal er behoorlijk van.

Nu begrijp ik dat het kopen van een tweedehands deken altijd een risico is, maar er niet sprake van een klein gaatje / lekke plek. Het leek alsof de deken überhaupt niet waterbestendig is.

Ik denk niet dat de verkoopster mij expres 'opgelicht' heeft en zich gewoon heeft vergist, maar in feite heb ik nu niet hetgeen waarvoor ik betaald heb.

Wat zouden jullie doen in deze situatie?

Alvast bedankt!

Kun je met het merk en de kleuren er via internet misschien achter komen of het wel echt een regendeken is? Als het wel een regendeken is heeft ze hem misschien verkeerd gewassen o.i.d.? Ik zou verkoopster een berichtje sturen en kijken waar ze zelf mee komt, iets afdwingen gaat hem niet worden denk ik.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 20:35

Paar weken geleden deed ik mijn beide paarden ook een regendeken op ivm de buien maar s'middags toen ik thuis kwam waren ze beide doorweekt.

Nooit geen rekening gehouden met de klamheid. Hoge temperaturen,en dan zo'n afgesloten jas aan ....dan gaan ze wel nat worden ook al zijn de dekens waterdicht.

Ik heb de dekens de hele winter gebruikt dus beide lek op dezelfde dag is onwaarschijnlijk.

Grote kans dat dit ook bij jou van toepassing is. En anders kan je een foto plaatsen?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 20:35

Ik zou eerst even kijken of het waar is wat je stalgenoot zegt.
Met de warme temperatuur zou ik niet verbaast zijn dat je paard nat onder de deken vandaan komt ook namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 20:36

Wat staat er in het etiket? Er durft daar wel eens een model in te staan.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 20:41

Kun je een foto laten zien?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 20:50

Is het een katoenen deken?
Dan is het wellicht een zomerdeken ipv regendeken

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 20:52

Vjestagirl schreef:

Of alleen als je het komt bezorgen :')

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 21:07

Als zowel binnen als buitenkant nat was, is het dikke kans geen regendek.
Als binnenkant gladde stof is (en buitenkant niet nat) , is het dikke kans gewoon zweet ivm warme klamme weer...
Idd ff googlen op merk; daarna pas kijken of je verkoopster wel / niet dient in te lichten..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 23:13

Vjestagirl schreef:

Ben nog steeds zo blij met mijn gratis laminaat voor de hobby kamer. Ideaal met ook als daar zou verven en knoeien is het niet zo heel boeiend.