Het Weertopic #33

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tootje71

Re: Het Weertopic #33

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 19:19

Dank earth, daar wordt ik iets blijer van, ik kijk ook veel op kachelmannwetter die klopt ook vaak.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 19:21

daar snap ik dan niet veel van.
Maar dat groene lijntje pakt toch ook 35 graden?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 19:27

Al die groene lijnen die je ziet zijn verschillende 'leden', ofwel allemaal verschillende metingen. De Oper pakt daarvan het gemiddelde. Het is redelijk normaal dat op de termijn vanaf 4/5 dagen de leden nogal uiteenlopen. Dus je wilt eigenlijk alleen kijken naar de Oper. Alles na 4/5 dagen is nog wisselvallig.
De duik van Oper van vrijdag op zaterdag hint trouwens naar een mogelijke plotse verandering in het weer, wat waarschijnlijk wordt veroorzaakt door een mogelijke onweersbui oid. Maar dat is alleen EC(MWF), GFS is nog iets minder duidelijk hierin.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-25 12:09

Afgelopen nacht is hier een onweer over gekomen. Normaal niet heel heftig, maar om een uur of 1:15 of zo een flits en een enórme klap! Alle autoalarmen gingen af, huis stond te trillen op de grondvesten, katten schoten door het huis en de hond kwam naar me toe (slaapt normaal op haar eigen bed en is écht niet bang voor onweer).

Ik hoorde vanmorgen dat het ingeslagen is in de spoorlijnen en dat er 2 huizen zijn geraakt een wijk een stuk verderop. Daardoor 4 huizen onbewoonbaar... Gelukkig niemand gewond.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 12:29

Zag het op NOS.nl. Wat eng zeg!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 13:31

Afbeelding

Dat was inderdaad een harde klapper zeg. Ik zie dat er wel meer zware klappers geweest zijn. Ook bij de Vinkeveense plassen even daarvoor (155 kA) en op de ring van Utrecht 104 kA.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 11:14

Die harde klap met inslag in de spoorlijnen was dus écht vlakbij waar mijn moeder woont!! :oo Echt, haar straat!

Afgelopen nacht is hier weer onweer over gegaan. Het was niet voorspeld, maar ik zag die buienlijn al komen en had er rekening mee gehouden. Jammer dat het zo inregende, anders had ik lekker het raam open gehouden.

Vandaag nog warm, maar niet meer zo erg als gisteren. Wel benauwd. Blegh...
Hopelijk koelt het snel lekker af.