Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Veulen84 schreef:Maar dat kan natuurlijk ook komen omdat we in het 'westen' al veel verder zijn met controleren op veel afwijkingen. Bij ons wordt er nu eenmaal al snel ingegrepen als we 'iets' vinden.
gohya schreef:Veulen84 schreef:Maar dat kan natuurlijk ook komen omdat we in het 'westen' al veel verder zijn met controleren op veel afwijkingen. Bij ons wordt er nu eenmaal al snel ingegrepen als we 'iets' vinden.
De afwijkingen die je daar ziet,komen hier eigenlijk nooit voor.Vandaar de vraag waarom het in dat land zo vaak voorkomt.
Citaat:Een traditionele Amerikaanse taart; roodgekleurde chocoladecake met een glazuurlaag van witte chocolade met roomkaas.
amkeVH schreef:Wat voor smaak is red velvet cake?
Ik heb het een aantal keer op; ik eet het nu![]()
[ Afbeelding ]
Maar ik kan maar niet bedenken wat voor smaak het moet voorstellen..
Het is niet naturel, het is niet chocola, wat is het wel?
bruintje123 schreef:Waarom gaat de wind vaak in de avond liggen?
Nu al een paar dagen op een rij dat het overdag koud waait. Maar tegen de avond het fijn wordt buiten omdat de wind weg is.
gerlindie schreef:Ik heb een appaloosa Shetlander die elk jaar een ander patroon stoppen heeft.
Maar hoe kan het dan een haar op dezelfde plek het ene jaar zwart en het andere jaar wit is?
Het DNA van de onderliggende cellen verandert toch niet?
oomens schreef:gerlindie schreef:Ik heb een appaloosa Shetlander die elk jaar een ander patroon stoppen heeft.
Maar hoe kan het dan een haar op dezelfde plek het ene jaar zwart en het andere jaar wit is?
Het DNA van de onderliggende cellen verandert toch niet?
Denk je dan dat het DNA van een 'zwarte' cel anders is dan van een 'witte' cel?
Dat een huidcel genetisch anders is dan een spier-, zenuw-, bot- of kliercel?
Stel dat dat zo zou zijn, en dat alle cellen/celtypen in een paard genetisch zouden verschillen, wat voor cel zou je dan moeten gebruiken om dat paard te klonen? (Hint: het is in ieder geval geen geslachtscel, want dat zijn net de enige cellen die wél genetisch verschillen van de rest - dat is precies hun bedoeling)
Antwoord op je vraag: er zijn dus nog andere mechanismen die ervoor zorgen dat genetisch identieke cellen in een individu zich van elkaar differentiëren en waardoor ze verschillende delen van hun op zichzelf identieke DNA in verschillende mate tot expressie brengen.
Nissima schreef:bruintje123 schreef:Waarom gaat de wind vaak in de avond liggen?
Nu al een paar dagen op een rij dat het overdag koud waait. Maar tegen de avond het fijn wordt buiten omdat de wind weg is.
De lucht (met name boven zee) warmt overdag op, warme lucht stijgt, hierdoor ontstaat dus beweging in de lucht: wind. In de avond verdwijnt de zon achter de horizon waardoor de lucht niet verder opwarmt en de beweging minder wordt danwel stopt.