tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 11:03

MarcoBorsato schreef:
Maar zij wilde toch ook niet verder? Waarom dan nog praten?

Ik lees het meer als dat zij wel verder wilde, maar voelde dat ze verliefd op hem aan het worden was en daar angstig van werd. Angst om gekwetst te worden.

Verder ga ik mee met mijn voorgangers, graag of niet hoor. Als je twijfelt, dan laat maar.

CalipsoLover

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 11:27

Het was eerder idd angst om gekwetst te worden. Het is sowieso klaar voor mij hoor, daar heb ik geen twijfels over. Had er wel gewoon graag nog als twee volwassenen over kunnen praten ipv zo alles abrupt te eindigen, ik wil hier ook gewoon de “bigger person” zijn. Maar merk dat ik dat graag wel zo had afgesloten omdat dat voor mijn hoofd ook gewoon beter zou zijn.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 19:57

Hoe gaan jullie om met boosheid na een vervelende breakup? Ik dacht dat ik alles inmiddels wel een plekje had gegeven, maar de laatste weken komt er heel veel boosheid naar boven over dingen die gebeurt zijn. Vooral als ik wil gaan slapen, waardoor ik ook heel onrustig slaap.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 20:05

Opschrijven. Ik heb veel opgeschreven en doe dat nog steeds. Wat dagen of zelfs weken later lees ik dat terug, en vaak kan ik bepaalde dingen toch anders plaatsen. En het scheelt ook met loslaten, ander blijf ik in hetzelfde circeltje malen.

En soms moet je ook tegen jezelf zeggen: kan ik er nu wat mee? Kan ik er nu iets aan veranderen? Nee? Dan laat ik het bij de ander/los.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 20:11

capopjekop schreef:
Hoe gaan jullie om met boosheid na een vervelende breakup? Ik dacht dat ik alles inmiddels wel een plekje had gegeven, maar de laatste weken komt er heel veel boosheid naar boven over dingen die gebeurt zijn. Vooral als ik wil gaan slapen, waardoor ik ook heel onrustig slaap.

Wel eens mindfulness geprobeerd? Of anders een podcast luisteren voordat je gaat slapen? Dan geef jij je hersenen niet de “ruimte” om te spoken.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 20:14

Mindfulness kan ik wel eens even naar kijken. Ik heb inmiddels al hele boekwerken geschreven :\

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 20:16

Soms is het ook gewoon nodig om je hersenen aan te leren aan iets anders te denken. Want anders blijf je er mee zitten. Dus als je negatieve gedachten hebt even dat realiseren en je focussen op bijvoorbeeld iets uit je omgeving zoals bijvoorbeeld je voeten tijdens het wandelen. Of een podcast. Of de geluiden buiten.

Zo geef jij jezelf geen ruimte om opgezogen te worden in die negatieve en boze gedachtes waar je echt niks mee opschiet behalve dat het je energie kost en stress oplevert.

(Ben zo’n wijs mens geworden door die revalidatie, nu zelf nog toepassen. :+ )

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 21:20

Bij mij hielp het veel te praten, met familie en vrienden. Ook de gedachte dat hij het niet waard is energie/gedachten te besteden aan hem hielp me er overheen te zetten gecombineerd met leuke dingen te doen voor mezelf.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 10:12

capopjekop schreef:

Misschien controversieel, maar ik kreeg deze tip ooit van een psycholoog. Even een flink potje boksen met je kussen en lekker schelden en alles eruit gooien.
Ik kan dat inmiddels ook in stilte en zonder kussen :+ .
Dat gezegd hebbende begrijp ik, denk ik, precies wat je bedoelt. Ik heb een paar weken lang bijna dagelijks vlak voor het slapen gaan denkbeeldig mijn ex met huis en al in een sloot geshoveld.
Ehrm, ja, dat is best wel heftig :+ , maar heeft voor mij wel gewerkt. Zal wel een soort van parallel zijn met "het uitwissen" ofzo.

IsabelleN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 10:50

De boosheid is in feite meestal verdriet. Dat verdriet is logisch, je hebt van iemand gehouden, je toekomstbeeld staat ineens op zijn kop. Dus ik zou lekker huilen, laat maar stromen. Vaak je verhaal vertellen en daar met iemand ook eens fijn de draak mee steken, je ex een beetje op de hak nemen, helpt ook. Maar de beste heelmeester is de tijd. De tijd die je nu amper fijn doorkomt maakt dat dingen slijten en je langzaam weer meer ruimte in je hoofd krijgt voor andere dingen. Veel sterkte....!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 16:10

capopjekop schreef:

Wat lastig. Bij mij was het destijds een combinatie van boosheid en verdriet. Wat mij grotendeels heeft geholpen is me te realiseren dat ik alleen mijzelf had met mijn boosheid en verdriet. Zoveel negatieve energie die nergens effect op had, enkel op mijn eigen humeur. Wat gebeurd was ging niet meer veranderen, hoe boos of verdrietig ik ook zou worden. Ik vond het niet eerlijk dat al deze boze en verdrietige gedachten alleen maar negatieve impact op mijzelf hadden, ik had het al poedersuiker genoeg, dit hoefde er niet ook nog bij.

Het is natuurlijk makkelijker gezegd is dan gedaan. Maar het heeft mij erg geholpen om te bedenken dat ik alleen mezelf ermee had, en niet hem/de situatie.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 13:22

Uit mijn ervaring met mijn ex heeft toen geholpen om even hem tijdelijk op alles te blokkeren zodat hij geen contact meer met mij kon zoeken. Het is intussen al een tijdje geleden, maar ik was ook enorm boos dat mijn keuze om er een punt achter te zetten niet gerespecteerd werd en het allemaal veel langer geduurd heeft dan het had mogen duren vanwege het feit dat hij mij op geen enkele manier kon lossen en alles eraan deed om mij bij hem te houden. Ik heb hem toen vanuit die boosheid gewoon geblokkeerd.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 15:12

Dit gedrag is herkenbaar. Ervan overtuigd zijn dat een relatie niet eenzijdig kan verbroken worden... euhm... :?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 15:19

Laat ik het erop houden dat kakkerlakken altijd wel een manier vinden :')

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 16:55

Het goede is: het gaat allemaal voorbij :Y)

Update: Ik heb me trouwens enkele dagen miserabel gevoeld. Nu gaat het weer wat beter maar ik zit toch nog met veel vragen en hoop ergens nog dat ik een excuses krijg. Ik wil niks meer met hem en ben er zo ontzettend klaar mee. Maar het knaagt wel enorm dat ik dit niet heb kunnen afsluiten zoals ik het wou.
Laatst bijgewerkt door CalipsoLover op 09-05-21 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 16:56

Ik mag het hopen. Bijna een jaar geleden nu dat het uit ging en het is heel vermoeiend

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 16:57

capopjekop schreef:
Ik mag het hopen. Bijna een jaar geleden nu dat het uit ging en het is heel vermoeiend

Snap ik, de aansleep heeft bij mijn vorige relatie ook een tijdje geduurd. Tot ik hem dus overal geblokkeerd had.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 21:31

CalipsoLover schreef:
Het was eerder idd angst om gekwetst te worden. Het is sowieso klaar voor mij hoor, daar heb ik geen twijfels over. Had er wel gewoon graag nog als twee volwassenen over kunnen praten ipv zo alles abrupt te eindigen, ik wil hier ook gewoon de “bigger person” zijn. Maar merk dat ik dat graag wel zo had afgesloten omdat dat voor mijn hoofd ook gewoon beter zou zijn.

Begrijpelijk dat je er nog had willen over praten, als je voor jezelf weet dat je verliefd zou worden, dat je er dus eigenlijk helemaal voor wil gaan, je uit angst om gekwetst te worden twijfels krijgt, maar die van je af zet... Misschien eens nagaan voor jezelf wat die angst om gekwetst te worden heeft veroorzaakt. Was het die jongen of is het iets dat altijd opspeelt? Dat hij op zo'n moment zelf op de proppen komt met een ander meisje is nog iets anders, tenzij je dat ergens aanvoelde? Je kan best niks meer verwachten, ik denk dat het moeilijk wordt om dit nog op een positieve manier af te ronden. Het leuk vinden met jou, terug contact met een eerdere date, klinkt niet als kiezen voor iets en er vol voor gaan. Zag hij het dan nog altijd als vrijblijvend, zonder verwachtingen terwijl jij dat wel had gezegd (misschien uit zelfbescherming?) maar toch wel stappen wou zetten? Lijkt dat er zeker iets mis is gegaan qua verwachtingen en communicatie? Ook na de eerste date fase waarna jij niet meer reageerde en hij wel contact bleef zoeken.

Een relatie is niet makkelijk, zeker niet als je moeilijk op dezelfde golflengte geraakt, er angsten spelen of onuitgesproken verwachtingen zijn. Samen zijn met iemand die twijfels heeft, angst om gekwetst te worden is niet makkelijk. Ik kan het een beetje weten, kamp er zelf ook mee namelijk. Krijg na een tijd vaak twijfels, moeite met vertrouwen, wordt bang dat het allemaal een illusie is en dat de klap op mijn hoofd nog wel zal komen. Dan krijg ik ook de neiging om weg te lopen, er een punt achter te zetten of misschien ergens die negatieve reactie zelf uit te lokken. Ergens heeft dat ook mijn keuzes bepaald, ergens was dat vaak iets onmogelijk, iemand die mij zelf heen en weer gooide, waarvan ik eigenlijk wist dat het niet kon blijven duren of het zelfs onmogelijk was dat er ooit echt iets mogelijk was door praktische redenen. Op die manier kan het altijd veilig blijven, want je geeft jezelf ook niet volledig. Nu, misschien is het voor jou helemaal anders, maar ik herinner mij nog eerdere berichten van jou en ook toen voelde ik wel enige verwantschap in wat je schreef, vandaar dat ik dit toch wou zeggen. In elk geval hoop ik dat je er uit geraakt zonder dat er een bommetje ontploft!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 14:33

De eerste date-fase is gewoon compleet de mist in gegaan, daar lagen de verwachtingen van ons beide anders. Ik was oprecht en wou hem graag beter leren kennen, hij daarin tegen wou niks serieus. Dan zijn er nog een paar dingen gebeurd die mij enorm gekwetst hebben maar meer met mijn gevoel te maken hadden dan met zijn gedrag, ik denk dat ik daarom ook deze keer heel erg voorzichtig was. Hij heeft daarna zijn excuses aangeboden en gevraagd of hij nog een kans kon krijgen. Die heb ik hem na enkele maanden dus gegeven, nadat ik daar klaar voor was. Ik wou eerst echt over de hele situatie raken voor ik hem opnieuw zag. Toen klikte het dus weer, en ging alles ook meteen veel vlotter en eerlijker. Waar mijn "vertrouwen"breuk vandaan komt geen idee, want ik heb het ook al met eerdere dates voorgehad dat eenmaal het te leuk wordt ik ga afknappen uit angst om gekwetst te worden. Beetje commitment issues/trust issues denk ik, dan ga ik mezelf inderdaad wat saboteren.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:22

Een hele tijd terug heb ik mijn hart ook hier in het topic uitgestort. Ik wilde vragen of er mensen zijn die misschien wat advies voor me hebben. Ik zet het liever niet openbaar maar het gaat wel over een relatie die ik hier heb gedeeld.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:15

Mijn pbbox staat altijd open

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:05

Mijne ook!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:07

Heel lief van jullie, bedankt!

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 01:16

Blegh. Ik krijg inmiddels te maken met zaken die bijna lijken op cyberstalking. Half jaar nadat het uit is. Eerst al twee vrienden van hem via insta én nu zijn baas die mij begint te appen. En ja serieus zijn BAAS! Ik wil rust en verder met mijn leven. Het interesseert mij niet wat die gozer doet. Ik heb hem met zijn acties allang uitgekotst. Stopbrief was al gestuurd, maar dat helpt blijkbaar niet. Moet ik nu echt beginnen met dossiervorming?!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 03:37

What the fiets fiets? Zijn baas? Wat appen ze jou dan?