Ik had een bod op een taalcursus die ik op MP heb staan. Bod geaccepteerd, persoon helemaal blij, vraagt ze waar ik woon. Stond ook in de advertentie maar goed, toch even gereageerd, ze woont zelf een stuk de andere kant op. Krijg ik de vraag of ik niet bij haar langs kan komen... Wat denk je zelf Nu hoor ik niks meer. Ben benieuwd hoe dit gaat lopen
Mijn ouders hebben op het moment een Iphone 4 op marktplaats staan. Vandaag op internet gezet. Nu kreeg mijn moeder al vrij snel een mail van een vrouw die Engels sprak. De persoonvroeg of we de Iphone nog hadden (in het Engels). Uiteraard had mijn moeder terug gemaild, dat we de Iphone nog hadden. Nu kregen we net deze mail terug:
'Hello. Am glad for accepting my bid and hope it's in good condition, because i won't be able to retrieve it in your house due to my work so am going to adding the sending cost to your total amount because am buying this item for my son... He's study in abroad and i agreed to pay all the cost including sending cost. 350euro + 30euro via tnt post ...the total cost including the sending cost would be 380euro and I will like to transfer all the money to you via paypal or you can mail me back how you want us to transact...
i will be glad to read from you asap
kind regards. Christine'
Maar ze heeft geen bod uitgebracht en de verzendkosten in Nederland zijn toch geen 30 euro (verzekerd)? Ik vertrouw het niet zo, gebruiker is ook pas een week actief op marktplaats.
Niet. Dit soort dingen kan je meestal niet vertrouwen. Moet wel zeggen dat het engels beter is geworden. Normaal ziet het er uit alsof het door een slechte vertaler is gedaan. Maar dit zijn meestal oplichters.
Aha maar er staat dat ze anders moet aangeven hoe ze de transactie wil daar zou ze dus kunnen zeggen dat het gewoon overgemaakt moet worden ipv paypall.
aub doe het niet! via PayPal kunnen ze het terug claimen, dan zeggen ze gewoon dat ze het niet hebben ontvangen. Trap er niet in!!! Of ze moet het op je eigen rekening overmaken, maar dan nog had ik niet mijn rekening nummer niet gegeven, want ik vertrouw het totaal niet! Ik denk dat je voor 99.9% met oplichter te maken hebt, kijk er voor uit. Neem wat meer tijd, dan komt er vast wel een koper die wel te vertrouwen is!
Als ze aangeeft het via de gewone bank te willen doen krijg je een hele uitleg hoe je een paypal rekening moet openen. En als je daarna weer aangeeft niet met paypal te willen werken reageren ze niet meer.
Pearlx
Geplaatst: 09-09-13 13:44
Ik heb precies dezelfde mail gehad toen ik mijn telefoon op marktplaats had gezet. En toen nogmaals toen ik er een camera op zette. Oftewel: oplichters. Ook even via marktplaats verhaal gehaald. Dit is meestal dezelfde oplichterspraktijk die via Duitsland en Engeland handelen, maar zelf in Nigeria zitten.
alleirbag
Geplaatst: 09-09-13 14:13
scooby09 schreef:
Kunnen ze dat geld ook terug halen als ze het gewoon naar je rekening over maken dan.?
Ja, dan ook, niet alleen met PayPal, vaak vragen ze je te verzenden naar Nigeria, daar is het mogelijk reeds overgemaakt geld gewoon terug te boeken. Niet doen dus!
Jammer dat rembours na buitenland niet meer gaat, anders moest je een iphone nigeriaan gewoon een 30kilo wegend brok hout opsturen in plaats van zijn iphone
een of andere scambaiter uit het buitenland heeft dit ooit eens gedaan haha persoonlijk bij dit soort mailtjes ga ik altijd zoveel mogelijk tijd verprutsen van die mensen
Oke ik heb hier nog nooit gepost, maar ik heb laatst een schoolboek op mp gezet. Krijg net een mailtje van 'stefanthesexmachine' die hem wel wil kopen haha
Oei ja die krijg je af en toe wel eens, van die foute ooit gekozen mailadressen zoals skankbitch of takkentrol ofzo... dat je meteen zo'n dubieus pillenfeestenbeeld bij iemand krijgt
Bedankt voor alle reacties. Ik vertrouwde het al niet, maar mijn moeder is te goed van vertrouwen. we hebben de iphone ondertussen al verkocht aan iemand ander, deze is hem komen ophalen. eind goed, al goed!