Mijn hond net aangevlogen door een Samojeed.
Ik was met Percy naast mij, aangelijnd, mijn stroomkabel in de garage van mijn camper aan het schuiven.
Dus bij de achterkant van de camper, op een camperplaats, Percy aangelijnd op nog geen 20 centimeter naast me.
Die hond werd uitgelaten op straat, zeker 30 meter van mij vandaan. Aangelijnd maar eigenaar had lijn niet vast die sleepte over de grond.
Die hond ziet Percy, ik zie die hond verstarren,
Ik denk oliebol en grijp Percy aan zijn tuigje vast zodat ik 100% zeker weet dat hij kort bij me blijft.
Die hond doet een charge, vanaf de straat helemaal de camperplaats op. Ik schreeuw en blok Pers, ik sta fysiek voor pers en hou hem aan xijn tuigje schuin achtermij.De hond komt die eerste charge niet dichterbij dan 2 meter.
De eigenaar roept de hond (handen in zakken en geen haast), die hond draait half om.
Draait terug mijn en Percy's kant op, en nu full blown aanval.
Ik schreeuw nog een keer dat hij moet opzouten en haal uit met de tas waar mijn stroomkabel normaal ingaat. Raak de hond.
Die doet een halve pas terug,
En vliegt nóg een keer aan.
Deze keer raak ik hem denk ik fiks.
Eigenaar nog steeds traag, is nog niet eens binnen 10 meter van mij.
Hond druipt nu wel af, heeft Percy net wel of net niet geraakt, zo ja gelukkig alleen haar, in ieder geval geen bloed.
Die eigenlijk roept niet eens sorry, maar bedankt.
Wat is dat voor ff-ing raar gedrag.
Het was ook echt geen speelaanval, dat verschil zie ik na jaren les geven op een hondenschool echt wel.
Ik had al in de smiezen dat die hond ging aanvliegen nog voor hij daadwerkelijk kwam, lichaamstaal was niet te missen.
Baggerzooi (excuses voor het woord, frustratie zit hoog)
Percy is gelukkig oke, ik ben knap over de flos. Zal wel even nodig hebben voor hartslag bloeddruk en adrenaline weer normaal doen.
Ik heb ooit een hond bijna moet afgeven na een aanval. Ook zij liep kort aangelijnd naast mij, ook daar vloog de andere hond haar aan (halsband van die knapte) alleen daar was zo gruwelijk schade dat de lingehoeve heeft moeten puzzelen om haar weer oké te krijgen.
Waarom nemen mensen verdorie honden die ze niet kunnen managen