Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Ineke2 schreef:Tiggs schreef:Mensen die bij Shein/Ali/Temu(?) kopen en dat proberen goed te praten.
Waarom erger je je daar aan? Echt verspilling van energie
DuoPenotti schreef:Ineke2 schreef:
Waarom erger je je daar aan? Echt verspilling van energie
Ik erger me eerder aan de tesla rijder die net zoveel leed veroorzaakt...
https://kro-ncrv.nl/programmas/waarde-v ... tesla-accu
DuoPenotti schreef:Ik erger me eerder aan de tesla rijder die net zoveel leed veroorzaakt...
https://kro-ncrv.nl/programmas/waarde-v ... tesla-accu
DuoPenotti schreef:_San87_ schreef:Kobalt zit in heel veel accu's. Dus ook die van mobiele telefoons.
klopt staat ook in die link
dus we doen er bijna allemaal aan mee.
Maar dan wijzen naar een ali/temu enz gebruiker is dus best wel bijzonder
Of men moet accu-loos door het leven gaan
Avalanche schreef:Ik vind dat soort dingen lastig. Accu-loos door het leven kan niet. Een brandstof auto is slecht voor het milieu. Maar ik zou geen Tesla kopen nu ik dit weet. Voor die tijd ook niet, maar ik heb een probleem met Elon Musk en zijn praktijken. En ik vind het spuuglelijke auto's die veel te duur zijn voor de specificaties.
Maar je kan wel kiezen denk ik voor het minste leed?
Avalanche schreef:Ik vind dat soort dingen lastig. Accu-loos door het leven kan niet. Een brandstof auto is slecht voor het milieu. Maar ik zou geen Tesla kopen nu ik dit weet. Voor die tijd ook niet, maar ik heb een probleem met Elon Musk en zijn praktijken. En ik vind het spuuglelijke auto's die veel te duur zijn voor de specificaties.
Maar je kan wel kiezen denk ik voor het minste leed?
_San87_ schreef:Ik vind dat niet bijzonder en ook niet raar, of zo. Dat er kobalt in accu's zit is niet een algemeen bekend gegeven, veel mensen weten niet eens wat kobalt is, behalve een kleur (het zit ook in zonnepanelen, trouwens). En je moet je wel echt heel erg goed inlezen wil je begrijpen wat bepaalde metalen zijn, waar ze vandaan komen en hoe ze gemijnd worden.
Terwijl je, naar mijn mening, bij Ali/Shein/Temu meteen door kunt hebben dat daar iets niet helemaal klopt, alleen al door de prijzen.
DuoPenotti schreef:[ Afbeelding ]
Citaat:_San87_ schreef:Ik vind dat niet bijzonder en ook niet raar, of zo. Dat er kobalt in accu's zit is niet een algemeen bekend gegeven, veel mensen weten niet eens wat kobalt is, behalve een kleur (het zit ook in zonnepanelen, trouwens). En je moet je wel echt heel erg goed inlezen wil je begrijpen wat bepaalde metalen zijn, waar ze vandaan komen en hoe ze gemijnd worden.
Terwijl je, naar mijn mening, bij Ali/Shein/Temu meteen door kunt hebben dat daar iets niet helemaal klopt, alleen al door de prijzen.
Echt, ik dacht dat iedereen dat wel wist van de accu's?
Is toch heel bekend.
Zoals nu zonnepanelen als ze stuk zijn ook nog bij het asbest afval gaan.
Is hier een paar jaar terug geweest met grote hagelschade in de buurt.
En als ze in brand gaan er overal glassplinters komen te liggen.
Het moet anders als betreft brandstof, maar ik denk dat we het goede nog niet uitgevonden hebben.
Avalanche schreef:Als ik lees dat Tesla zich ingekocht heeft in dat project, vind ik dat moreel nogal twijfelachtig en voor mij een reden om geen Tesla te willen.
Ik realiseer me dat het in alle accu's zit, begrijp me niet verkeerd. Accu-loos gaat ook gewoon echt niet. Maar je kunt idd wel veel langer met je laptop/smartphone/smartwatch/auto doen dan een jaar.
Ik heb dus wel een EV besteld, want een brandstof auto wil ik gewoon niet. Dus clean ben ik ook niet. Maar een brandstof auto veroorzaakt weer andere ellende.