Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 23:58

Molly1230 schreef:
Ik moet een verslag schrijven over eenzaamheid onder jongeren in de corona periode. Nu heb ik als begindatum (11) maart 2020. Ik wil nu ook een einddatum hebben. Ik vind dit alleen lastig want ik kan er geen touw aan vastknopen.
Iemand die me hierbij kan helpen? In welke maand en jaar kan ik zeggen dat de corona periode voorbij was?

Ik zou de datum nemen waarop de WHO zei dat het geen pandemie meer was.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 23:02

Wat is een leuke manier om (al gekochte) concertkaartjes cadeau te geven? Ik heb voor mezelf en mijn moeder een kaartje en ik wil het een beetje leuk brengen :')

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 01:46

Wat zijn je rechten als je strandt doordat de treinen niet rijden? Kun je eventuele taxikosten op de NS verhalen?

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 07:56

Picopico schreef:
Wat zijn je rechten als je strandt doordat de treinen niet rijden? Kun je eventuele taxikosten op de NS verhalen?

Ik ga uit van niets als je spreekt in het geval van (gevolgen) door de storm van donderdag, lees hier de GTBV van de NS: https://www.ns.nl/klantenservice/geld-t ... eizen.html
Volgens mij heb ik in de media meermaals gelezen: ga uit van een langere reistijd & valt dit waarschijnlijk onder overmacht. NS zal zich in zo'n geval wel proberen in te dekken. Taxi's krijg je alleen vergoed, als de NS zelf heeft aangegeven dat reizigers taxi's mogen regelen (bron: https://www.ns.nl/klantenservice/geld-t ... deeltelijk)%20te%20vergoeden., kopje alternatief vervoer)

NS heeft wel thuisbrengplicht als de laatste trein niet meer rijdt: https://www.ad.nl/binnenland/rijdt-de-l ... ~a289e157/. Maar als je daar niet op wilt wachten en je hebt geen contact gezocht met de NS voor je de taxi regelde, ben ik bang dat de kosten helaas voor jou zijn :)

Gaat het om een gewone dag of een gevolg van de storm bv dat de IC's maar tot Weert gingen gisteren ipv tot Maastricht: die vraag zou je bij de klantenservice kunnen neerleggen, want dat durf ik je niet te zeggen.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 11:54

Nee, kwam niet door de storm. Kennis moest gisteravond van Eindhoven naar Utrecht, maar door een giftige stof in een tunnel reed er niets vanaf Eindhoven. NS regelde verder niets en gaf vrijwel geen informatie, behalve dat het nog langer zou duren en ze gaven een omreisroute die pas om 5 uur 's nachts in Utrecht aan zou komen. Kennis heeft om 1 uur maar een taxi genomen (stond er vanaf 23:00), anders was ze de volgende ochtend pas aangekomen.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 12:19

Picopico schreef:
Nee, kwam niet door de storm. Kennis moest gisteravond van Eindhoven naar Utrecht, maar door een giftige stof in een tunnel reed er niets vanaf Eindhoven. NS regelde verder niets en gaf vrijwel geen informatie, behalve dat het nog langer zou duren en ze gaven een omreisroute die pas om 5 uur 's nachts in Utrecht aan zou komen. Kennis heeft om 1 uur maar een taxi genomen (stond er vanaf 23:00), anders was ze de volgende ochtend pas aangekomen.

Dat is wel bizar lang. Ze zou eigenlijk die vraag eens bij de klantenservice moeten neerleggen, klantenservice is van 7-23 bereikbaar en wat je in zo’n geval zou moeten doen als je geen NS personeel kan vinden op het station. Wie gaat je toestemming geven een taxi te nemen als je niemand tegenkomt?

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 12:26

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 16:33

marley93 schreef:
Ik weet niet of het eruit ziet als bijenwas, maar kan het niet die van Sensipharm zijn geweest? Die heeft ook een paars label.

Nee helaas die is het ook niet! Ik vermoed dus zomaar dat de verpakking inmiddels is veranderd.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 16:36

Picopico schreef:
Nee, kwam niet door de storm. Kennis moest gisteravond van Eindhoven naar Utrecht, maar door een giftige stof in een tunnel reed er niets vanaf Eindhoven.

Er speelde nog iets, zie: Treinverkeer rond Utrecht Centraal ontregeld door melding van persoon op spoor https://www.nu.nl/binnenland/6288218/tr ... spoor.html

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 18:23

Kairos schreef:
Wat is een leuke manier om (al gekochte) concertkaartjes cadeau te geven? Ik heb voor mezelf en mijn moeder een kaartje en ik wil het een beetje leuk brengen :')

Printen en op dik papier/karton plakken.
Dan of in een envelop met een lief kaartje erbij, of je stopt de tickets in een mooi doosje met een strik eromheen :D

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 22:19

Kairos schreef:

Als ze van puzzelen houdt is een rebus maken met de titel van het concert of de bandnaam i.o.d. misschien leuk. https://rebus-maken.nl/?utm_content=cmp-true . Of je kan een Filippine puzzel maken. https://filippinefabriek.nl/ .

Of je kijkt of er een duidelijke foto te vinden is van de plak waar het concert is en drukt die af als inpakpapier.

marleen_88

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 22:27

Ik was vanmiddag op de verjaardag van ons neefje, hij werd twee. Ik heb mij zeer verbaasd over het feit dat ons niet jarige nichtje ook allerlei cadeaus kreeg.
Is dat tegenwoordig normaal? Doen meer mensen dit?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 22:29

Ja is voortaan heel gewoon. Want ja stel je voor dat vlinder leert dat je een keer niets krijgt. En dat een ander in de aandacht staat dat is erg zielig.

En nee ik vertik er aan mee te doen. Domme gewoonte.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 22:31

DuoPenotti schreef:
Ja is voortaan heel gewoon. Want ja stel je voor dat vlinder leert dat je een keer niets krijgt. En dat een ander in de aandacht staat dat is erg zielig.

En nee ik vertik er aan mee te doen. Domme gewoonte.

Nichtje werd er idd niet gezelliger van, pfffff wat een drama. -O-

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 08:43

marleen_88 schreef:
Ik was vanmiddag op de verjaardag van ons neefje, hij werd twee. Ik heb mij zeer verbaasd over het feit dat ons niet jarige nichtje ook allerlei cadeaus kreeg.

Ik zie het hier en daar ook, nota bene met de woorden ‘jij bent toch ook een beetje jarig’.
Eh, nee?

Nu was twee weken geleden mijn jongste kind jarig, die werd 4, en het oudste kind van bijna 7 had het er wel moeilijk mee. Maar ja, dit is nu eenmaal hoe het werkt. Over twee weken is hij jarig en krijgt hij van alles en de kleine niet.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 09:40

marleen_88 schreef:

Bij ons was dit vroeger (ben nu 29) al normaal. Ik heb 2 jongere zusjes, wij en m’n moeder zijn allemaal tussen eind september en eind oktober jarig, ik als eerste.

Vroeger vond ik het al heel vervelend, ik was als eerste jarig maar m’n zusjes kregen ook cadeaus en aandacht! -O- ik heb het nooit begrepen en doe er nu ook zelf niet aan mee. Je moet leren om met teleurstelling om te gaan toch?

Met m’n eigen kinderen geen last van: heb een tweeling *D Maar ook die hoeven niet alles te delen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 12:26

Ik heb een oogontsteking. Doet geen pijn, is wel irritant. Rozenwater zou schijnbaar verlichten en verzachten, dus ik heb gisteren rozenwater van Jacob Hooy gehaald. Mijn vraag: is het normaal dat dit prikt op het ooglid? :D Het is een soort branderige pijn die toch wel tot een niveau gaat dat je denkt dat je het erger aan het maken bent. Het prikken stopt wel meteen als ik stop met deppen, het is niet dat ik daarna nog met een pijnlijk ooglid zit.
Heb ik het verkeerde rozenwater of is dit juist de genezende kracht aan het werk? :')

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 12:34

Met oogontsteking altijd naar huisarts heb ik geleerd.
Als het prikt zou ik er toch even niks indoen behalve gekookt (afgekoeld) water.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 12:35

Macs schreef:
Met oogontsteking altijd naar huisarts heb ik geleerd.
Als het prikt zou ik er toch even niks indoen behalve gekookt (afgekoeld) water.

Precies. Niet zelf prutsen, naar de huisarts

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 12:57

Dank jullie voor het advies. Uiteraard blijf ik hier niet mee rondlopen, maar in afwachting tot zocht ik onschuldige verlichting voor de irritatie. Ik dacht dat rozenwater dat was, maar blijkbaar dus niet. Vandaar de vraag omdat wat het doet in dit geval zo omgekeerd is van wat erover geschreven wordt.
Gekookt water doet inderdaad geen pijn, maar biedt ook niet echt de gezochte, onschuldige verlichting, helaas, zal dus afwachten zijn tot evt. medicatie.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 14:26

Ik heb altijd oogdruppels van A vogel.
Laatste keer kreeg ik alles.. keelontsteking, oogontsteking en oorontsteking, toen heb ik AB gekregen van de huisarts.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 20:38

Ik gebruik zwarte thee. Afgekoeld. Bij mij (of mijn dieren) werkt dat prima.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 20:56

Gini schreef:
Dank jullie voor het advies. Uiteraard blijf ik hier niet mee rondlopen, maar in afwachting tot zocht ik onschuldige verlichting voor de irritatie. Ik dacht dat rozenwater dat was, maar blijkbaar dus niet. Vandaar de vraag omdat wat het doet in dit geval zo omgekeerd is van wat erover geschreven wordt.
Gekookt water doet inderdaad geen pijn, maar biedt ook niet echt de gezochte, onschuldige verlichting, helaas, zal dus afwachten zijn tot evt. medicatie.

Heb je kamillethee in huis?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 00:08

Gini schreef:
Ik heb een oogontsteking. Doet geen pijn, is wel irritant. Rozenwater zou schijnbaar verlichten en verzachten, dus ik heb gisteren rozenwater van Jacob Hooy gehaald. Mijn vraag: is het normaal dat dit prikt op het ooglid? :D Het is een soort branderige pijn die toch wel tot een niveau gaat dat je denkt dat je het erger aan het maken bent. Het prikken stopt wel meteen als ik stop met deppen, het is niet dat ik daarna nog met een pijnlijk ooglid zit.
Heb ik het verkeerde rozenwater of is dit juist de genezende kracht aan het werk? :')

Kamillethee maken en dan het liefst van verse kamillebloesem. Dat koken, mag best een paar minuten, af laten koelen en daar mag je je oogleden mee deppen. Wel door een zeefje halen zodat de kamilleblaadjesbende niet gebruikt wordt. Of je doet de kamillebloemetjes in een thee-ei, dat mag natuurlijk ook.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 15:33

Als je stoofvlees opzet, en je moet even weg, kun je het dan tussendoor uitzetten en later weer opzetten en verder laten stoven?