Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Oh fijn zeg!
Ik las trouwens gisteren een bericht over Denemarken hoe ze inmiddels weer ‚normaal‘ naar de fitness en dierentuin mochten mits een inentingspas konden laten zien.
Als ik dat lees ben ik toch echt gewoon heel blij dat dit bij ons al weer een tijdje mogenlijk is, gewoon zonder bewijs of pas
Sizzle schreef:Ik zie er ook geen reden om die pas in te voeren want ondanks dat ik inmiddels (theoretisch) weer aardig normaal kan recreeren, sporten, feestjes vieren, naar wedstrijden kan, ook om te kijken, shoppen, etc etc, blijven de cijfers nog steeds heel duidelijk dalen.
nynke55 schreef:Sizzle schreef:Ik zie er ook geen reden om die pas in te voeren want ondanks dat ik inmiddels (theoretisch) weer aardig normaal kan recreeren, sporten, feestjes vieren, naar wedstrijden kan, ook om te kijken, shoppen, etc etc, blijven de cijfers nog steeds heel duidelijk dalen.
Maar jij woont in Zwitserland.
nynke55 schreef:MarlindeRooz, op zich ben ik het wel met je eens, het klinkt oneerlijk. Maar je kunt het ook anders zien. Over een maand of 2, 3 zijn wij ook zover dat er voldoende gevaccineerd zijn dat we zonder testbewijs naar binnen kunnen. Als dan ondertussen de groep is geweest die al getest/gevaccineerd is, scheelt dat een hoop in drukte straks en heeft de dierentuin weer inkomsten.
nynke55 schreef:Nou nee, het kost je niet meer geld, je kunt kiezen tussen betalen of nog even wachten. Het betalen word trouwens nog over vergaderd dacht ik, het kabinet heeft daar nog geen besluit over genomen.
nynke55 schreef:Nou nee, het kost je niet meer geld, je kunt kiezen tussen betalen of nog even wachten. Het betalen word trouwens nog over vergaderd dacht ik, het kabinet heeft daar nog geen besluit over genomen.
Winged schreef:nynke55 schreef:Nou nee, het kost je niet meer geld, je kunt kiezen tussen betalen of nog even wachten. Het betalen word trouwens nog over vergaderd dacht ik, het kabinet heeft daar nog geen besluit over genomen.
punt is eigenlijk dat je de 'zwakkeren' al ruim een jaar aan het beschermen bent. Je als jongere heel wat zaken moet laten om deze zwakkeren te beschermen. Deze groep heeft inmiddels een prik en kan weer op pad. Maar de groep die dus moet beschermen zit een half jaar later nog steeds met beperkingen. Da's simpelweg het uitsluiten van een groep op basis van een vaccin. Ik gun iedereen zijn of haar plezier hoor, maar als de ene groep wel al dingen mag en de andere niet - terwijl de groep die niks kan er niks aan kán doen dat ze niks mogen... Ja, dat vind ik niet tof.
MarlindeRooz schreef:nynke55 schreef:Nou nee, het kost je niet meer geld, je kunt kiezen tussen betalen of nog even wachten. Het betalen word trouwens nog over vergaderd dacht ik, het kabinet heeft daar nog geen besluit over genomen.
Dus dan moet ik maar niet meer naar colleges toe? Of dan moet ik wanneer collega's na werk nog wat gaan drinken niet mee gaan? Het is ridicuul om zo'n verdeling in de samenleving te zaaien. Net als wanneer je zou zeggen dat iedereen met blauwe ogen gratis naar binnen mag en iedereen met een andere kleur ogen 3 euro extra moet betalen. Dan zou iedereen op zijn achterbenen gaan staan, want je kan er toch niks aan doen dat je geen blauwe ogen hebt, waarom moet je dan betalen? Net als dat ik er niks aan kan doen dat ik niet als een van de eerste een vaccin kan nemen.
nynke55 schreef:Dat is inderdaad het oneerlijke er aan. Hoewel de mensen in het ziekenhuis nu wel weer jonger zijn dan de eerste groep. Als jij met jongere 16-25 bedoeld, zijn het nu de mensen met de leeftijd van jouw ouders.