Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sclimpre schreef:Memories schreef:Avondklok tijdelijk maakt mij niet heel veel uit maar denk dat dat ook kwestie van dweilen met de kraan open blijft. Als mensen echt willen gaan ze wel een halfuurtje van tevoren naar elkaar toe en blijven ze overnachten, zoveel 'moeite' is dat nou ook weer niet als men wil. Mensen blijven toch wel omzeilen...
Ik denk dat ze bij het opstellen van de maatregelen echt wel rekening houden met het feit dat altijd x% de maatregelen gaat proberen te omzeilen.
MarlindeRooz schreef:Ik ging altijd tussen 21:00 en 22:00 naar de supermarkt omdat het dan rustig was. Nu heeft mijn supermarkt besloten om dicht te gaan om 20:00 omdat ze geen zin hebben in vervelende klanten die zeuren dat ze alcohol willen terwijl dat niet mag. Echt irritant nu moet ik gaan wanneer er andere mensen zijn.
lenaa_tje schreef:Kairos schreef:
1x per week het wekkertje vroeg en om 7 uur ‘s ochtends alles halen, is het ook nog enorm rustig. In principe mogen we niemand weigeren en ik zie vaak genoeg jonge mensen om die tijd even gauw wat boodschappen halen. En toch hebben we in het uur tussen 7-8 max 10 klanten
Dat mag hier niet, dat is het oudere uurtje
MarlindeRooz schreef:Relaxed schreef:Ik moet over een maand onder het mes, maar ik ben er bang voor.. 2 vd 3 ziekenhuizen in die groep hebben hun OK's nu gehalveerd ivm de vele coronapatienten. Ziekenhuis waar ik geopereerd moet worden draait nog wel volledig, maar zit middenin een gebied waar veel besmettingen zijn, dus verwacht dat zij ook moeten halveren..
Hoop echt voor je dat de cijfers snel zakken. Naja eigenlijk hoop ik dat in het algemeen. De winter wordt voor veel mensen heel lang en donker.
Bloodymary schreef:De horeca is dicht, maar verder is er niks veranderd. Het is nog net zo druk op de weg, mensen spreken met elkaar af. Ik doe dat zelf ook hoor, ik heb besprekingen met klanten. In maart/april was dat niet het geval. Wat is het verschil met toen? Sowieso dat de scholen dicht waren en ook de contactberoepen en dat iedereen zoveel mogelijk thuis werkte. Dat is nu niet het geval. Grootouders zagen hun kleinkinderen niet, gingen er niet op passen, dat is nu wel het geval. Ik had vanochtend iemand van een Gemeente aan de telefoon, die was gewoon op het stadhuis aan het werk (terwijl hij dat ook prima thuis kan voor zijn werk). Daarom denk ik dat er de komende weken niets verandert. Iedereen blijft zijn ding doen.
Sheran schreef:De kinderen van ouders die niet gemist kunnen worden (in de zorg of wat dan ook) zijn zeker niet in de meerderheid. Voor die kinderen is er altijd al opvang geweest, ook in maart. Net als voor de kinderen die thuis echt geen plekje hebben of geen thuissituatie hebben.
Echwel schreef:Sheran schreef:De kinderen van ouders die niet gemist kunnen worden (in de zorg of wat dan ook) zijn zeker niet in de meerderheid. Voor die kinderen is er altijd al opvang geweest, ook in maart. Net als voor de kinderen die thuis echt geen plekje hebben of geen thuissituatie hebben.
Bij een temperatuur van 38 graden worden ze weggestuurd
Moet je een 2 jarige dan op straat laten staan
Echwel schreef:Sheran schreef:De kinderen van ouders die niet gemist kunnen worden (in de zorg of wat dan ook) zijn zeker niet in de meerderheid. Voor die kinderen is er altijd al opvang geweest, ook in maart. Net als voor de kinderen die thuis echt geen plekje hebben of geen thuissituatie hebben.
Bij een temperatuur van 38 graden worden ze weggestuurd
Moet je een 2 jarige dan op straat laten staan
Sizzle schreef:Die angst is gewoon niet meer hetzelfde. Toen de scholen dicht waren hielden ouders hun kinderen in eigen tuin