Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:50

Oei, avondklok zou ik ook lastig vinden ivm paarden. Werk tot 20 uur vaak, daarna omkleden en naar stal dan wordt het vaak wel laat.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:51

Ik zou een avondklok ook echt ruk vinden.
Juist dan is het bij ons op stal lekker rustig.

MarlindeRooz

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:52

Ik ging altijd tussen 21:00 en 22:00 naar de supermarkt omdat het dan rustig was. Nu heeft mijn supermarkt besloten om dicht te gaan om 20:00 omdat ze geen zin hebben in vervelende klanten die zeuren dat ze alcohol willen terwijl dat niet mag. Echt irritant nu moet ik gaan wanneer er andere mensen zijn. :o

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:53

Ik weet nog dat ik 3 weken geleden in een weekend S avonds 8 x naar mn moeder moest omdat ze ziek geworden was in t weekend.. dat was midden in de nacht een paar keer .. maar ik neem aan dat een agent daar rekening mee houdt als ik dat uitleg
Laatst bijgewerkt door Cer op 15-10-20 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:53

Maar avondklok was bij ons pas vanaf 23u30, dus voor de meeste activiteiten geeft dat geen problemen. Natuurlijk als je met een puppy zit of met shiftwerk is het wel eens vervelend, maar bv laat naar je paard gaan zou dan wel moeten lukken.

Ik weet natuurlijk niet over welk uur dat zou gaan dan in Nederland.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:58

Sclimpre schreef:
Memories schreef:
Avondklok tijdelijk maakt mij niet heel veel uit maar denk dat dat ook kwestie van dweilen met de kraan open blijft. Als mensen echt willen gaan ze wel een halfuurtje van tevoren naar elkaar toe en blijven ze overnachten, zoveel 'moeite' is dat nou ook weer niet als men wil. Mensen blijven toch wel omzeilen...

Ik denk dat ze bij het opstellen van de maatregelen echt wel rekening houden met het feit dat altijd x% de maatregelen gaat proberen te omzeilen.

Dat denk/hoop ik ook, al had ik dat gevoel met de maatregelen van voor dinsdag ook niet echt. Waar ik moeite mee heb is dat de maatschappij als geheel dan steeds een stukje harder wordt afgestraft terwijl elke nieuwe maatregel het gewoon nét niet is. Vervolgens zit je dan weer 2/3 maanden allemaal met de gebakken peren en een hoop onzekerheid terwijl het ook in 2-4 weken gewoon snel en hard de kop ingedrukt had kunnen worden.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 16:02

MarlindeRooz schreef:
Ik ging altijd tussen 21:00 en 22:00 naar de supermarkt omdat het dan rustig was. Nu heeft mijn supermarkt besloten om dicht te gaan om 20:00 omdat ze geen zin hebben in vervelende klanten die zeuren dat ze alcohol willen terwijl dat niet mag. Echt irritant nu moet ik gaan wanneer er andere mensen zijn. :o

1x per week het wekkertje vroeg en om 7 uur ‘s ochtends alles halen, is het ook nog enorm rustig. In principe mogen we niemand weigeren en ik zie vaak genoeg jonge mensen om die tijd even gauw wat boodschappen halen. En toch hebben we in het uur tussen 7-8 max 10 klanten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 16:03

Ja de ouderenuurtjes zijn hier ook van 9 tot 10. Maar dat is meer een "advies" voor ouderen omdat het dan rustig is. Maar gelukkig is deze supermarkt altijd rustig maar ik vind het nog veel leuker als ik een van de enige ben in de supermarkt. _O-

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 16:07

lenaa_tje schreef:
Kairos schreef:

1x per week het wekkertje vroeg en om 7 uur ‘s ochtends alles halen, is het ook nog enorm rustig. In principe mogen we niemand weigeren en ik zie vaak genoeg jonge mensen om die tijd even gauw wat boodschappen halen. En toch hebben we in het uur tussen 7-8 max 10 klanten

Dat mag hier niet, dat is het oudere uurtje

Belachelijke tijd
Donker koud en vele wachten nog op thuiszorg
Jumbo hier wil het afschaffen
Maar overdag kan niet, moeten ze winkel leegmaken

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 16:07

Voor avondklok moet je overal handhavers hebben. We hebben een 24/7 maatschappij, er zijn echt wel veel mensen op de been savonds en snachts.
Dan krijg je ook weer een hoop verklaringen inclusief nepverklaringen in omloop en dan moet je bovendien continue auto‘s controlleren. Er zijn waarschijnlijk veel zinvollere wegen om je handhavers in te zetten dan bij zulke nachtelijke fuiken.
Domweg gezegd, als ik niet meer savonds naar stal zou mogen (zo ongeveer de corona veiligste plek) dan zie ik mij genoodzaakt overdag te gaan en savonds te werken bijvoorbeeld. Nu hoef ik daar de deur niet perse voor uit, maar anderen wellicht wel.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 16:10

@echwel het is wel van 7-9 dus dat is nog iets breder. Maakt verder niet uit. De meeste bejaarden hier vinden het niet gezellig boodschappen doen. :+

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 16:10

De horeca is dicht, maar verder is er niks veranderd. Het is nog net zo druk op de weg, mensen spreken met elkaar af. Ik doe dat zelf ook hoor, ik heb besprekingen met klanten. In maart/april was dat niet het geval. Wat is het verschil met toen? Sowieso dat de scholen dicht waren en ook de contactberoepen en dat iedereen zoveel mogelijk thuis werkte. Dat is nu niet het geval. Grootouders zagen hun kleinkinderen niet, gingen er niet op passen, dat is nu wel het geval. Ik had vanochtend iemand van een Gemeente aan de telefoon, die was gewoon op het stadhuis aan het werk (terwijl hij dat ook prima thuis kan voor zijn werk). Daarom denk ik dat er de komende weken niets verandert. Iedereen blijft zijn ding doen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 16:12

@bloodymary ik denk eerlijk gezegd dat, het wel even een paar dagen nodig heeft. In maart was het ook niet direct stiller op de weg. Koste toch 2 dagen. Ben benieuwd.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 16:13

Oh ja, van de dorpsraad kwam ook een mailtje dat je als buurt bij de Gemeente gratis een kerstboom af kon halen voor een samenzijn... 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 16:25

MarlindeRooz schreef:
Relaxed schreef:
Ik moet over een maand onder het mes, maar ik ben er bang voor.. 2 vd 3 ziekenhuizen in die groep hebben hun OK's nu gehalveerd ivm de vele coronapatienten. Ziekenhuis waar ik geopereerd moet worden draait nog wel volledig, maar zit middenin een gebied waar veel besmettingen zijn, dus verwacht dat zij ook moeten halveren..

Hoop echt voor je dat de cijfers snel zakken. Naja eigenlijk hoop ik dat in het algemeen. De winter wordt voor veel mensen heel lang en donker. -O-

Ja idd, ik zie ook wel een beetje op tegen deze winter.. Normaal altijd een break met vakantie naar de zon en ook wel veel verjaardagen in die periode.. En nu, niets...

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 16:52

Bloodymary schreef:
De horeca is dicht, maar verder is er niks veranderd. Het is nog net zo druk op de weg, mensen spreken met elkaar af. Ik doe dat zelf ook hoor, ik heb besprekingen met klanten. In maart/april was dat niet het geval. Wat is het verschil met toen? Sowieso dat de scholen dicht waren en ook de contactberoepen en dat iedereen zoveel mogelijk thuis werkte. Dat is nu niet het geval. Grootouders zagen hun kleinkinderen niet, gingen er niet op passen, dat is nu wel het geval. Ik had vanochtend iemand van een Gemeente aan de telefoon, die was gewoon op het stadhuis aan het werk (terwijl hij dat ook prima thuis kan voor zijn werk). Daarom denk ik dat er de komende weken niets verandert. Iedereen blijft zijn ding doen.

Helemaal eens met het stukje scholen.
Toen de scholen dicht waren was er meer angst en meer afstand. Ten tijde van het open gaan van de scholen zag je ouders alweer samenklitten bij het ophalen. Ofwel alles is voorbij ofzo dat idee.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 16:54

Alles gaat ook weer dicht, behalve de scholen. Ik vind het ergens een beetje banketstaaf voor de horeca en de cultuursector. Relatief erg weinig besmettingen (zeker bij de cultuur) maar toch dicht, terwijl de scholen eigenlijk zonder regels open blijven. Ik ben bang dat ze een beetje in het verkeerde gebied aan het kijken zijn...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 16:55

Als je kinderen in een beroep zitten dat thuiswerken niet kan wat moet je anders als grootouders dan de kinderen opvangen.

Hier vandaag belde kdv kleintje was niet echt lekker
Pa en ma moeten werken, dus wij hem opgehaald.
Soms heb je geen keus

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 16:57

De kinderen van ouders die niet gemist kunnen worden (in de zorg of wat dan ook) zijn zeker niet in de meerderheid. Voor die kinderen is er altijd al opvang geweest, ook in maart :). Net als voor de kinderen die thuis echt geen plekje hebben of geen thuissituatie hebben.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 16:58

Die angst is gewoon niet meer hetzelfde. Toen de scholen dicht waren hielden ouders hun kinderen in eigen tuin. Als het nu weer dicht gaat zullen nu die kinderen gewoon bij elkaar gaan spelen of ze zullen onderling oppas schema‘s gaan maken. Die onzekerheidsfactor is weg.

Zolang bij ons nog disco‘s open zijn zie ik echt iedere andere maatregel als absurd.
Er gaan nog wekelijks grote groepen in (200+) in quarantaine vanwege feesten en evenementen. Zolang die door mogen gaan neem ik niets serieus.
In NL is dat natuurlijk anders nu op dit moment.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 16:59

Wanneer ik kijk naar onze school die opgedeeld is in twee scholen met leerlingen van 6 t/m 20 jaar vind ik alles bijzonder. Beide scholen behoren tot een andere stichting. Van de ene school dragen alle leerkrachten in de wandelgangen en leerlingen boven de 13 jaar een mondkapje. Van de andere school met leerlingen t/m 13 jaar draagt niemand een mondkapje. Ik schat dat er dagelijks rond de 50 personen de school binnenwandelen. Dat zijn leerkrachten, onderwijsassistenten, externen zoals orthopedagogen en psychologen. Die laatste groep bezoekt ook continu andere scholen.
Dan denk ik niet eens aan de leerlingen die potentieel besmettelijk zijn maar vooral aan alle contactmomenten die je hebt met volwassenen zonder mondkapje dat ook.
Ik kan ‘s ochtends naast een collega staan van de andere school die een mondkapje draagt en ik niet heel bizar :o
Maar ik heb al gekozen voor Senseo in eigen klas :D

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:02

Sheran schreef:
De kinderen van ouders die niet gemist kunnen worden (in de zorg of wat dan ook) zijn zeker niet in de meerderheid. Voor die kinderen is er altijd al opvang geweest, ook in maart :). Net als voor de kinderen die thuis echt geen plekje hebben of geen thuissituatie hebben.

Bij een temperatuur van 38 graden worden ze weggestuurd
Moet je een 2 jarige dan op straat laten staan

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:04

Echwel schreef:
Sheran schreef:

Het is ook geen kritiek, maar meer een constatering. Ook van het feit dat deze maatregelen dus weer niet gaan werken en dat de horeca daarvoor heeft moeten sluiten en echt de dupe is nu. En horeca bestaat uit meer dan feestcafé's, voor er weer gezegd gaat worden dat ze het daar zelf naar gemaakt hebben.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:05

Echwel schreef:
Sheran schreef:

Ik begrijp helemaal dat grootouders dan bijspringen!
Wat ik de laatste jaren echt minder begrijp dat er steeds meer kinderen ziek naar school komen. Onder het mom ‘kijk het maar even aan’. En dat vooral door ouders die geen opvang achter de hand hebben en zelf moeten werken. Met 38 graden hoort een kind nu eenmaal ook niet op school. Vooral ook niet voor de gezondheid van de andere kinderen en leerkrachten. Zelfs zonder Corona.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:06

Sizzle schreef:
Die angst is gewoon niet meer hetzelfde. Toen de scholen dicht waren hielden ouders hun kinderen in eigen tuin

Vreemd, als men net 7 maanden bezig is met nadrukkelijk volhouden dat kinderen echt waar heus absoluut beslist niet belangrijk zijn en alles mogen doen.

En tegelijkertijd, als er nu een drastische verandering komt en men komt met een duidelijk andere boodschap, weet ik zeker dat er ook heel veel ouders hun kinderen thuis houden (dus ook niet samen spelen.)
Want de meeste mensen zijn toch in hoofdzaak meewerkend. Dus als er andere regels zijn, dan volgen veel mensen die.

(Wat dat betreft is het ook vreemd om voor een woord als 'angst' te kiezen. Veel mensen handelen niet uit angst, maar uit meewerkendheid.)