Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 09:56

baudyh schreef:
Ik zou persoonlijk ook niet de grens over gaan als ik niet volledig gevaccineerd zou zijn.
Maar dat ben ik wel dus vlieg begin sept naar Griekenland. Niet naar een toeristische eiland. Gewoon netjes aan de regels houden. Niks aan de hand

Geniet er van! Als wij onze vakantie konden kiezen hadden wij dat ook gedaan. Al dan niet vliegen maar wel naar het buitenland

purny

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 10:03

Ik hoop ook nog dit jaar weg te kunnen... Maar eerst operatie en dan zie ik wel verder

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 10:49

pien_2010 schreef:
Klinkt goed San. Veel plezier.

Dank je wel :D.

Sheran schreef:
Zag de foto's op je insta, prachtig! Jaloers :D

Ja he, echt ongelooflijk hier.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Paar plaatjes voor de beeldvorming <3.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 10:59

Ha, lekker hoor! Ik ben gisteren een middagje naar de Marker Wadden geweest. Onderweg en ter plekke kwam ik redelijk wat mensen tegen die met de boot op vakantie waren. Het is dat ik geen groot fan ben van open water :D maar ik kan me voorstellen dat het zo helemaal geen straf is om in NL te blijven. 8-)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 11:45

lenaa_tje schreef:
Het is wel anders als je beide gevaccineerd bent. Wij hebben er ook voor gekozen in Nederland op vakantie te gaan. Alleen het testen in Nederland voor een bruiloft was al enorm stress vol.
Waren we beide gevaccineerd geweest was dat misschien wel anders geweest.

True.
Wij zijn beiden niet gevaccineerd en dan vind ik het wel degelijk 'gedoe' in/naar het buitenland.

Overigens zit ik in Nl 3 weken voor zeer zeker niet de hoofdprijs. Ik huur particulier, dat scheelt. Ik wil heel bewust niet op een vakantiepark met drukte en entertainment en als je op particuliere verhuur zoekt vind je echt, net als voorheen, hele betaalbare, zelfs goedkope, plekken.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 15:51

Wij zijn inmiddels een paar dagen in Frankrijk, en het bevalt prima :D Onderweg nergens gecontrolleerd, wel bij aankomst op de camping. Wij zijn beiden volledig gevaccineerd en de kinderen nog jong, dus voor ons was het relatief makkelijk.
Hier zijn we hele dag buiten en we zoeken geen drukte op, dus in dat opzicht houden we het zo veilig mogelijk. Enige wat ik echt niet zo prettig vind zijn de mega drukke supermarkten waar iedereen zo dicht mogelijk bij elkaar lijkt te willen komen. En echt niet alleen de buitenlanders, ben al een paar keer letterlijk opzij geduwd door Fransen. Waarvan ik overigens prima snap dat die de toeristen goed zat zijn, maar van afstand houden hebben ze hier echt nog niet gehoord :o Niet dat dat in Nl nou zo geweldig gaat, maar uit Pien haar berichten dacht ik toch op te maken dat de Fransen iets gedisciplineerder waren.

Anyway, ook daar ga ik zo min mogelijk heen, gisteren even flink boodschappen gedaan zodat we voorlopig vooruit kunnen, en tussendoor haal ik nog wat bij lokale stalletjes etc.

Ik ben benieuwd naar de terugweg, of er idd steekproeven zullen zijn en of we die tegenkomen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 15:59

Laura het is blijkbaar afhankelijk van waar je woont. Hier is het heel relaxed, niet druk en mensen zijn voorzichtig.
Leuk dat je geniet.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 16:20

Dat zal zeker schelen. Ik weet van een eerdere vakantie in deze regio ook dat het erg druk waren en de mensen geirriteerd, iets wat ik van andere vakanties in frankrijk helemaal niet zo herken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 17:03

Karin schreef:
Ha, lekker hoor! Ik ben gisteren een middagje naar de Marker Wadden geweest. Onderweg en ter plekke kwam ik redelijk wat mensen tegen die met de boot op vakantie waren. Het is dat ik geen groot fan ben van open water :D maar ik kan me voorstellen dat het zo helemaal geen straf is om in NL te blijven. 8-)

Marker Wadden komen wij vandaan, dus ik weet precies wat je bedoelt. Een prachtig en vooral rustig gebied.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 22:10

Ik ben momenteel bij familie in Duitsland. Vandaag moest ik even naar een lokaal winkeltje en de medewerker zei de Nederlanders wel te missen.
Hier merken ze vooral de laatste weken dat er minder toeristen zijn.

Zelf heb ik niet zo’n moeite met aan die regels voldoen, maar schijnbaar weerhoudt het dus wel mensen om niet naar hier te komen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 22:16

Is toch ook wel logisch? Heel veel mensen zijn nog niet volledig gevaccineerd (2 weken na de 2e vaccinatie)
Ik ga ingeval op mijn vakantie niet vrijwillig(verplicht) in quarantaine. Dan blijf ik wel thuis.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 04-08-21 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 22:20

Wij zijn op de tweede camping in Frankrijk, nog niks gecontroleerd of wat. Eerste camping was wat drukker, hier zijn maar 4 plaatsen bezet. Een paar weken terug was de camping overstroomd. Bizar idee zo’n brede rivier als de Saône die gewoon een meter of 3 hoger was. Morgen trekken we wat verder naar het zuiden. Waar we precies belanden, dat weten we morgen :+

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 23:42

lenaa_tje schreef:
Is toch ook wel logisch? Heel veel mensen zijn nog niet volledig gevaccineerd (2 weken na de 2e vaccinatie)
Ik ga ingeval op mijn vakantie niet vrijwillig(verplicht) in quarantaine. Dan blijf ik wel thuis.

Precies dit.. met kinderen kun je niet op vakantie nu in Duitsland en met 1 prik ook niet. Tsja wel sneu voor het toerisme daar.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 11:42

Vind het zeker sneu voor de toerisme sector.
Hoewel ik wel kon genieten van de (relatieve) rust :=
Hoop dat ze straks in de winter wel weer mensen kunnen ontvangen, schrale troost :)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 17:12

Nederland niet meer donkerrood
Frankrijk kleurt rood

Nederland niet langer donkerrood • Franse coronapas komt er - https://nos.nl/l/2392610

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 18:46

Wij hadden onze drie nachten in NL geannuleerd. Ik moest vlak daarvoor voor mijn 2e vaccinatie en we hadden een duur huis met een mooi (privé) zwembad geboekt. Juist veel luxer dan wij normaal doen i.v.m. korte vakantie in eigen land. Maar met de weersverwachting én de onzekerheid over mogelijke bijwerkingen van de vaccinatie durfden we het niet aan.

Uiteindelijk waren mijn bijwerkingen wel te overzien en voelde ik me vrij snel oké. We hebben toen snel besloten om toch Slovenië te proberen, die kort ervoor de maatregelen gelijk had getrokken voor alle landen, waardoor het met de oplopende besmettingen in NL toch mogelijk was om binnen te komen zonder quarantaine. Het was even aanpoten om alles te regelen en mijn vriend heeft ondanks volledige vaccinatie ook nog PCR + antigeen gedaan voor vertrek, gewoon om er zeker van te zijn. Bij de grens met Oostenrijk waren er controles, maar alleen steekproefsgewijs. Hotels en restaurants vroegen ook om de covid documenten. Misschien kwam je er met wat bluf ook wel doorheen als je het niet voor elkaar had, maar wij hadden braaf een map vol testbewijzen, gele boekjes en QR-codes op telefoon. Ik heb dan zelf een geruster gevoel.

Ik weet niet of het toeval was, of het door corona kwam (of het gedoe erdoor) of dat het toerisme gewoon nog niet lekker op gang was gekomen... Maar wij hebben het mega rustig gehad. Als enige op een prachtig terras, in heel het hotel geen andere gast, meer van Bled hoefden we alleen te delen met de lokale roeivereniging, etc. Waar we ook waren, op de meest gunstige parkeerplekken was altijd ruim voldoende plaats. Ga zo maar door. Ik had geen topdrukte verwacht, maar in het hoogseizoen had ik hier ook niet op durven te rekenen. Het was een druk, actief en fijn weekje. Nu wel weer heel blij dat ik thuis ben. Ons reisprogramma is zo dat we er thuis weer van bij moeten komen. :))

Ik voel me ook vreselijk bevoorrecht dat ik nog gewoon naar het buitenland ben geweest. Nooit gedacht!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 21:35

Dat klinkt goed Lorette, ik ken Bled alleen als over en overvol. :))

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 11:33

Wat heerlijk Lorette, fijn dat jullie zo toch op vakantie konden.

Aan het Gardameer vond ik het erg druk. Nou weet ik niet hoe het daar normaal is en wij zaten dan ook nog in een minder toeristisch gedeelte (noordwest kant) maar ik vond het overal druk zat. Gelukkig lag onze agriturismo heerlijk afgelegen.

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 22:42

Wij hebben net eind augustus een weekje gran canaria geboekt, we kijken er zo naar uit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 23:28

Ik heb een heerlijke week op Kroatië gehad, corona leek echt even ver weg, zo fijn. Enige was nog mondkapjes in de winkel en vliegtuig en horeca om 0.00 uur dicht. Totaal geen last van gehad. QR hoefden we pas in Kroatië te laten zien, dat vind ik dan wel weer vreemd.. Terug helemaal niets hoeven laten zien, kregen wel zelftest mee voor thuis, negatief :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 09:07

Wat fijn Relaxed!

Ik las dit vanmorgen: Vanaf nu testen voor thuiskomst, wanneer je niet gevaccineerd bent
https://nos.nl/l/2393116

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 09:23

Dat gaat toch niemand doen? :+

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 09:25

Wij zijn ons huis aan het renoveren, dus eerder een werkvakantie.
Dagje naar Texel geweest, even toerist in eigen land geweest en dochter op scouting kamp
Prima vakantie zo

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 09:26

MarlindeRooz schreef:

Ik denk dat, dat eraan ligt hoe hard ze gaan controleren. Als bekend is dat ze dat doen dan geloof ik wel dat mensen dat wel doen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 09:33

MarlindeRooz schreef:

Hangt er inderdaad vanaf hoe erg ze controleren.
Bij een vliegvakantie meer dan bij een autovakantie.