Esther schreef:Gisteren waren ze hier agenten aan het opleiden oid, of een meeloopdag bij de politie ofzo.
In ieder geval werden auto's van de weg gehaald om eea te controleren en de meelopers uit te leggen. Uiteraard werd ik ook aan de kant gezet, papieren heb ik wel bij me, maar waar precies in de portemonnee, kaartjeshouder of hoesje in mijn zak weet ik niet. Grote zoektocht dus tot ik alles had.
Alles in orde, gelukkig vorige week lamp vervangen. Hij legde uit dat hij niet kon bekeuren op dat moment voor een kapotte lamp maar mensen wel kon zeggen dat die vervangen moest worden.
's Middags stonden ze een stuk verderop met een lasergun. Een doorgaande weg die ze 30 km/u hebben gemaakt, waar niemand zich aan houdt, ik ook niet. Zelfde meelopers stonden er bij, ik hoop dan nu maar dat hij ook geen snelheidsboetes uit mocht schrijven gisteren..
Ik ben een keer langs de kant gezet met lasergun snelheidscontrole.
De lasergun werd bediend door een ervaren politie agent, maar het nakijken van de papieren en het melden van de overtreding werd idd door mensen in opleiding gedaan.
En ik kreeg wel een bekeuring..
Die volledig terecht was overigens, ik zat al een tijdje achter een auto die net 75 reed op een 80 km weg en had op het stukje van de controle even vlot ingehaald en 85 km gereden (na correctie, dus in werkelijkheid reed ik er vast 90 ofzo).
Mooie was, ik had een nog nét geldig papieren (vodje van een) rijbewijs. Maand later zou die vervallen en ik hoorde later op het gemeentehuis dat ik een papieren rijbewijs had uit de laatste maand dat ze papieren rijbewijzen uitgaven.
De jongedame die mijn rijbewijs moest controleren, had nog nooit een papieren rijbewijs gezien en moest echt bij haar senior collega gaan checken of datgene wat ik haar overhandigde, wel een geldig rijbewijs was

Ze was ergens begint 20 denk ik, dus ja, zo'n papieren rijbewijs had ze gewoon nog nooit gezien.
Al met al, ondanks de boete, een leuke ervaring. Ik wist dat ik het gas had ingetrapt, had gewoon net pech dat er iemand stond te laseren, maar daar kunnen die agenten verder niks aan doen, dus ik bleef heel vriendelijk en ook met die extra check op mijn rijbewijs ging ze zich helemaal verontschuldigen. Maar dat maakte mij niet uit, iedereen moet het leren en als ik niet te hard gereden had, was ik ook niet langs de kant gezet.
En nu heeft zij op de valreep nog iets over een heel oud rijbewijs geleerd ook.

Heb je mijn link wel gelezen? Het is blijkbaar echt met statistische cijfers bepaald, dus niet alleen maar een gevoel of vooroordeel van mensen zoals je het noemt