Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 07:58

Esther schreef:
Gisteren waren ze hier agenten aan het opleiden oid, of een meeloopdag bij de politie ofzo.
In ieder geval werden auto's van de weg gehaald om eea te controleren en de meelopers uit te leggen. Uiteraard werd ik ook aan de kant gezet, papieren heb ik wel bij me, maar waar precies in de portemonnee, kaartjeshouder of hoesje in mijn zak weet ik niet. Grote zoektocht dus tot ik alles had.
Alles in orde, gelukkig vorige week lamp vervangen. Hij legde uit dat hij niet kon bekeuren op dat moment voor een kapotte lamp maar mensen wel kon zeggen dat die vervangen moest worden.

's Middags stonden ze een stuk verderop met een lasergun. Een doorgaande weg die ze 30 km/u hebben gemaakt, waar niemand zich aan houdt, ik ook niet. Zelfde meelopers stonden er bij, ik hoop dan nu maar dat hij ook geen snelheidsboetes uit mocht schrijven gisteren..

Ik ben een keer langs de kant gezet met lasergun snelheidscontrole.
De lasergun werd bediend door een ervaren politie agent, maar het nakijken van de papieren en het melden van de overtreding werd idd door mensen in opleiding gedaan.
En ik kreeg wel een bekeuring..
Die volledig terecht was overigens, ik zat al een tijdje achter een auto die net 75 reed op een 80 km weg en had op het stukje van de controle even vlot ingehaald en 85 km gereden (na correctie, dus in werkelijkheid reed ik er vast 90 ofzo).

Mooie was, ik had een nog nét geldig papieren (vodje van een) rijbewijs. Maand later zou die vervallen en ik hoorde later op het gemeentehuis dat ik een papieren rijbewijs had uit de laatste maand dat ze papieren rijbewijzen uitgaven.
De jongedame die mijn rijbewijs moest controleren, had nog nooit een papieren rijbewijs gezien en moest echt bij haar senior collega gaan checken of datgene wat ik haar overhandigde, wel een geldig rijbewijs was _O-
Ze was ergens begint 20 denk ik, dus ja, zo'n papieren rijbewijs had ze gewoon nog nooit gezien.

Al met al, ondanks de boete, een leuke ervaring. Ik wist dat ik het gas had ingetrapt, had gewoon net pech dat er iemand stond te laseren, maar daar kunnen die agenten verder niks aan doen, dus ik bleef heel vriendelijk en ook met die extra check op mijn rijbewijs ging ze zich helemaal verontschuldigen. Maar dat maakte mij niet uit, iedereen moet het leren en als ik niet te hard gereden had, was ik ook niet langs de kant gezet.
En nu heeft zij op de valreep nog iets over een heel oud rijbewijs geleerd ook.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 08:00

MairiMacBran schreef:
Ik heb een rode mini, 20 jaar oud, is in de ogen van sommige mensen al 10 jaar een oldtimer dus pas maar op.

Maar die vooroordelen zijn toch echt wel ergens op gestoeld. Zie de eerder geposte link.
Ik wordt nooit gebumperd of afgesneden door een Kia Picanto, Fiat Punto of wat dies meer zij. En wél op heel regelmatige basis door Audi’s, BMW’s en Tesla’s.
Dat kan natuurlijk komen doordat ik rij als een natte krant.

Daarom heb ik het ook over mannen en rode auto’s.
Daar kun je die zelfde artikelen over vinden.
Dat betekent niet dat een man in een rode auto per definitie een slechte bestuurder is (alhoewel dat wel de categorie is waarbij ik echt extra goed oplet).

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 08:03

hagelslag schreef:
Ik had net een hele grote what the fiets zie ik moment.....

Ik was onderweg... zat mooi in de tijd, terug naar hoogstede rijden verliep lekker soepel.
Stoplichten op groen in nordhorn.
Wat wil je meer.....
En ineens dacht ik, what the fiets zie ik nu?
Huh wat is dat dan voor brede machine :?
[ Afbeelding ]
Op dit bruggetje ging een bus met schoolkinderen een trekker inhalen....
Het was dat ik 1 seconde dacht what the fiets is dat en de volgende seconde dacht fiets remmen.
Ik was leeg en stond binnen notime stil.
[ Afbeelding ]
Blauw was waar de trekker reed en rood was de bus...
Rood zat dus goed fout...
Kroop snel weer achter de trekker en gaf daarna gelukkig wel een dankje handgebaar..

Maar hallo, ik hoef nog niet dood hoor

:wow:

Dat klinkt als een situatie voor een behoorlijke hartverzakking!!

Gaat het weer een beetje?

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 08:11

Maar je voelt je wél aangesproken omdat onder andere BMW-rijders hier en elders niet zo goed uit de verf komen aan je reactie te lezen.
Ik kan me niet herinneren me onheus bejegend te hebben gevoeld door een bepaalde kleur auto. Wel door mánnen, het zijn negen van de tien keer mannen, met een overdaad aan testosteron en een slecht werkende linkerhand want de richtingaanwijzer lijken ze niet te kunnen bedienen, die een auto rijden die past bij dat testosterongehalte.
Het nadeel in het verkeer is dat je mensen niet kunt ontwijken. Als ik iemand beroerd vind rijden, of te langzaam, is mijn reactie echter niet bumperkleven en afsnijden.
Laatst bijgewerkt door MairiMacBran op 11-03-26 08:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 08:12

Dat is zeker schrikken, @hagelslag!

Ik had zoiets toen ik met de trailer met paard erin reed, met naast de weg van die soort stoepranden.
Kwam er een ambulance met zwaailichten en sirene aan op mijn af op de manier die jij beschrijft.
Maar ik ga dus met mijn combinatie niet vól in de ankers, en ook de berm niet in als daar blokken in liggen, dus ik zat ook even met mijn hart in mijn keel toen.
Gas los laten en rustig remmen, ok, maar ik heb altijd geleerd dat je jezelf niet in gevaar mag brengen om ruimte te maken voor een voorrangsvoertuig, dan hoop ik toch ook dat de bestuurder van het voorrangsvoertuig mij ook niet in gevaar brengt.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 08:30

MairiMacBran schreef:
Maar je voelt je wél aangesproken omdat onder andere BMW-rijders hier en elders niet zo goed uit de verf komen aan je reactie te lezen.
Ik kan me niet herinneren me onheus bejegend te hebben gevoeld door een bepaalde kleur auto. Wel door mánnen, het zijn negen van de tien keer mannen, met een overdaad aan testosteron en een slecht werkende linkerhand want de richtingaanwijzer lijken ze niet te kunnen bedienen, die een auto rijden die past bij dat testosterongehalte.
Het nadeel in het verkeer is dat je mensen niet kunt ontwijken. Als ik iemand beroerd vind rijden, of te langzaam, is mijn reactie echter niet bumperkleven en afsnijden.

Uhm nee.

Dit valt voor mij in de categorie: als je deze kleding draagt ben je zo, als je in deze wijk woont gedraag je je zus, als je dit type hond hebt ben je dit type persoon. Daar zou ik ook over vallen.

Een vooroordeel heet zo iets.

Als ik een bestuurder tegen kom die een rare actie uit haalt kijk ik niet eens naar het merk auto. Ik zorg vooral dat ik er niet te dicht in de buurt blijf rijden.

Zelf heb ik inmiddels zoveel verschillende auto-, motor- en vrachtwagenmerken gereden dat ik niet een merk X-rijder ben. Een bestuurder heeft in mijn ogen een bepaalde rijstijl, los van het merk waar deze persoon in rijdt.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 08:40

En toch let je extra op bij mannen in rode auto’s, schrijf je.
Iedereen heeft vooroordelen.

Een bepaalde rijstijl vraagt ook om een bepaald soort auto. Als jij graag “sportief” rijdt koop je geen Suzuki Wagon R bijvoorbeeld.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 08:45

Hahaha, dat was om een voorbeeld te geven hoe vreemd het is om te zeggen dat auto X op een bepaalde manier rijdt.
Natuurlijk let ik niet extra op bij rode auto’s.
Die hele post was sarcastisch bedoeld.
Ik vind ook niet dat alle mensen met een oldtimer als een natte krant rijden.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 10:19

MizzMontana schreef:
xPabloBokt schreef:

Maar de vraag is, rij je dan als een Renault in de BMW of als een BMW in de Renault? :Y)

:D

De Clio was inderdaad eerst mijn auto. Maar de bmw rijdt fijner :Y)

Ik heb in elk geval wel gemerkt dat iemand eerder zijn of haar auto nog even snel voor de Clio gooide dan voor de bmw. Er wordt dus wel echt anders tegen je auto aangekeken.

Ik merk dat ook. Ik reed hiervoor een VW Polo uit 2004 (bijnaam: Koekblik Deluxe) en die werd gewoon echt niet serieus genomen op de snelweg. Kwam daar soms echt niet mee ingevoegd zonder hem maar defensief ertussen te gooien.

Mijn partner leaset een Skoda Octavia Sport Business en ik rij inmiddels zelf een Opel Astra uit 2010, die twee schelen qua dimensies niet zo veel van elkaar. Heb ineens nergens meer last van. Kom overal tussen.

hagelslag

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 10:27

Het stomme van de actie van vanochtend, ik heb 0 paniek/angst echt gehad.

Het was echt zon hooo dit gaat fout dus remmen momentje...
Om vervolgens zo weer verder te rijden

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 11:46

MizzMontana schreef:
Hahaha, dat was om een voorbeeld te geven hoe vreemd het is om te zeggen dat auto X op een bepaalde manier rijdt.
Natuurlijk let ik niet extra op bij rode auto’s.
Die hele post was sarcastisch bedoeld.
Ik vind ook niet dat alle mensen met een oldtimer als een natte krant rijden.

Haha, je vat het toch wel erg persoonlijk op volgens mij :+ Heb je mijn link wel gelezen? Het is blijkbaar echt met statistische cijfers bepaald, dus niet alleen maar een gevoel of vooroordeel van mensen zoals je het noemt

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 12:08

Diezelfde links zijn er dus ook van rode auto’s en mannen achter het stuur. Dat betekent voor mij nog niet dat ik iets algemeens vind van mannen in rode auto’s.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 12:17

_O- ik ga stuk...
Ik rijd BMW, zelf uitgekozen... nog verlaagd ook en met wat persoonlijke aanpassingen. Smoked black lampen enzo.

Vechtgenoot heeft een Mazda koekblik. Superzuinig maar geen auto voor op de snelweg.

Soms rijd ik daar ook weleens in. Dan valt inderdaad op dat bijvoorbeeld invoegen op de snelweg met de BMW veel simpeler is. Je krijgt eerder ruimte.

Mijn vooroordeel zit op witte Tesla's en grote (elektrische) hokken Volvo XC90, Kneus in actie EV6 enzo. Die zijn vaak met andere dingen bezig dan autorijden....

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 13:03

Ik rijd voor mijn werk in een Kia Niro.
Privé rijden we een Volkswagen bus TDI (camper variant).

Ik moest door omstandigheden een keer met onze bus in de ochtendspits naar kantoor en het was idd opvallend hoeveel meer impact een grotere auto maakt, als het gaat om ruimte krijgen bij zelf invoegen, of hoe andere mensen toch niet voordringen maar achter je gaan rijden, wanneer je met een groter voertuig rijdt.

Grote auto's als dikke BMW's, Volvo, Audi en Tesla hebben meer respect voor grotere auto's, was mijn bevinding van die ritten met de bus door de spits heen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 13:09

MairiMacBran schreef:

Ehhh je weet dat Mini Cooper eigenlijk óók gewoon van BMW is ? :=

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 13:11

ik heb een poosje een Hyundai Getz gehad, maar ik vond het doodeng op de snelweg, ze lieten me niet in- en uitvoegen en inhalen begon ik niet eens aan. Daarna kwamen de Landrovers, toen waren die problemen opgelost. Nu heb ik een 16 jaar oude Volvo V70 en dat schijnt een auto voor bejaarden te zijn. Past goed bij mij dus. Maar als het moet, ben ik heel snel (T6, 3.2 l). Ik hoop dat ie het nog 2 jaar volhoudt, dan moet ik gekeurd worden (dat is 70 jaar tegen die tijd) en die keuring haal ik nooit, al was het alleen maar wegens enorme artsenfobie

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 13:19

Keuringsleeftijd is toch 75 jaar?

Of houdt die Volvo het geen 7 jaar meer vol? O:)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 13:22

WTF moment van de week...

In het centrum van Oldebroek is een soort slinger gecreëerd waardoor groot verkeer even moet puzzelen. Rechts stond een vrachtwagen te lossen en van de andere kant kwam een trekker/oplegger. Ik plant mijn bus uiterst rechts op het fietspad tegen de stoep zodat vrachtwagen er eerst langs kan. Terwijl hij oprijdt komt rechts langs mij over de stoep een fietser en trapt driftig door de rijbaan weer op zo langs de lossende vrachtwagen. Maarja, vrachtwagen van de overkant was ook al onderweg. Hij zette snel zijn combinatie stil en fietser kon met aan beide kanten 3 cm van het stuur er net tussendoor wringen.

Nou zou je denken, zal wel een fatbike of een jong gastje geweest zijn... neehoor, een oma met grijs knotje op een elektrische fiets... ik gok dat ze snel naar huis moest omdat anders de aardappels zouden aanbranden...

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 13:24

De jeugd van tegenwoordig :D

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 13:24

Morrie, die keuring stelt niet veel voor hoor.
Potje pis mee voor suikermeting, bloedrukmeting, ogentest, keertje door de knieën en op 1 been staan en je kan weer gaan.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 13:27

MizzMontana schreef:
De jeugd van tegenwoordig :D

De non-verbale communicatie met de vrachtwagenchauffeur was wel hilarisch. :D

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 13:28

Little_Gift schreef:
MairiMacBran schreef:

Ehhh je weet dat Mini Cooper eigenlijk óók gewoon van BMW is ? :=

Ehhh, dat weet ik. Hij wordt door BMW geproduceerd ja. Dat maakt ‘m nog geen BMW en zeker niet het type auto waar mensen die graag een BMW willen rijden voor kiezen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 13:29

Maar het blijft wel grappig :=

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 13:32

Ja, ik lach me rot.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 13:32

MairiMacBran schreef:
Ja, ik lach me rot.

Ow my joh zo lichtgeraakt := geen zonnetje daar bij jou? :(:)