[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 23:52

Jemig, ik lees net dat het tegenwoordig verboden is omdat er teveel Vlindertjes en Stormpjes waren met au. :roll: Ik ben echt benieuwd wat er van die kinderen terecht moet komen als ze later volwassen zijn. Zit je straks met allemaal van die Tantors uit Tarzan, maar dan mens en in het dagelijks leven. :=

Britta31

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 23:55

Er lagen toch een paar matten onder.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 23:57

Ja, en anders brak je een keer een arm.

Wist je ook meteen dat dat wat je deed geen slimme actie was....

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 23:58

Nou ja zeg, dat kan met voetbal toch ook gebeuren 8)7

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 00:01

Ja zeg vallen met gym is zeer traumatisch hoor voor Vlinder :oo Kind is HSP met een regenknoop chakra in het zesde kwartier, daar moet de wereld zich maar aan aanpassen :list:
Apenkooien past daar zéker niet bij >;)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 00:05

Sh/t.

Mag ik zeker ook niet mee met het Bokt uitje, met mijn regenknoop chakra in het 7e kwartier zelfs. En met unicorn glitters tussen mijn atlas en draaier, en een dieppaars eerste chakra.

Heb ik weer. ^)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 00:06

En het klimrek op het schoolplein.Mijn jongste een keer opgehaald uit groep 2 met een ei op haar voorhoofd.Ze had een juf die al 40 jaar aan de school was.Mijn man had nog bij haar in de klas gezeten.Ach,ze keek niet goed uit en toen viel ze.Daar leren ze van.Dat waren de woorden van de juf.Zo jammer dat ze met pensioen ging,de regels in de klas waren toen op vlinder en stormpje niveua.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 00:24

Ik wil niet eens weten hoe vaak ik blauwe plekken, schaafwonden en bloeduitstortingen gehad heb op de basisschool. :') Of bij het turnen. Of buitenspelen. Of ponyrijden. Of tennis. Of die keer dat ik een hersenschudding te pakken had nadat ik uitgleed in het zwembad en op m’n achterhoofd knalde. Ik heb ook nog steeds een plekje op m’n been waarmee ik op volle snelheid tegen de betonnen zandbakrand was geknald in groep 5 of zo en waarin ik geen gevoel meer heb. :+

Ik las net in de gauwigheid wel iemand die kritiek had op hoe spelende/gymende kinderen nu ook ineens gereduceerd worden tot statistieken van ‘Consument en Veiligheid,’ waardoor het apenkooien verboden is. “Zoveel duizend onnodige gevallen van letsel.” Wat wil je dan? Ze hun hele leven binnen houden met als enige sport tennissen op de Wii? Ook lekker voor hun motoriek en zo... Krijg je straks een samenleving die bestaat uit allemaal van die Wall-E poppetjes. :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 07:30

Zijn jullie wel eens naar een klimpark geweest in een bos? Geen idee of dat in NL bestaat, anders even googelen op Kletterpark of Seilpark.
Dan klouter je in zo‘n harnas, gezekerd tussen de bomen door op grote hoogte inclusief abseilen. Erg leuk :j

https://www.ausflugsziele.ch/ausfluege/seilparks/

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 07:38

Voor varekaj:

Apekooien is basicaly alle gymtoestellen die je kunt vinden in de zaal zetten met een pad van banken en matten om van het ene naar het andere te rennen. Laat alle kinderen los in de zaal en stel 2 tikkers aan. Word je getikt ben je af, raak je de grond aan ook.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 07:39

Ja zo'n bomenpark is superleuk! Ooit een keer gedaan en het plan is om met vriendinnen nog een keer te gaan als het weer kan/mag.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 08:05

Ja zo’n klimpark ken ik. Maar ik ben niet zo’n held en ook enorm onhandig. En mijn evenwicht is vreselijk slecht. Dus dan weet je gewoon dat je uit zelfkennis zulke dingen niet moet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 08:27

Klinkt leuk Meintje :D

Lijkt op het behendigheidsparcours wat we soms moesten doen in de les. Werd ook alles bij elkaar gezet en moest je er zo snel mogelijk doorheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 08:31

Apenkooien <3 Wat kansloos als dat nu niet meer zou mogen.

Ik brak m'n arm met trampolinespringen tijdens gym. Ik struikelde van de dikke mat af :+ Stond in een mooie kronkel en bot stak er net niet uit..

Ik hoor degene na mij nog roepen naar de gymleraar: ik DENK dat ze d'r arm heeft gebroken. Nou laat dat denk maar weg hoor _O-

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 08:46

Piepjestest/shuttletest kan anders ook heel gevaarlijk zijn voor die arme kinders. Ik ging vol onderuit en klapte met mijn gezicht op zo'n laag houten bankje. Heb er nog steeds een litteken van, aangezien mijn halve wang open lag. :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 09:38

De kleedkamerdeur is al gevaarlijk. Die van ons klemde een keer en ik probeerde het van de binnenkant open te trekken. Op datzelfde moment beukte er iemand van de buitenkant tegenaan en kreeg ik die deur tegen m'n hoofd. Dikke snee in mijn bovenlip, ooooveral bloed, alle meisjes gillen :') :')
Ik heb er nog steeds een littekentje van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 09:45

Ik brak ooit een vinger met basketballen... Niet eens tijdens een fanatiek potje, nee, ik was aan het dribbelen voordat de les begon, er kwam een lonely bal aan gestuiterd, die wilde ik wegtikken, maar die kwam tegen de voorkant van één van m'n vingers, die vervolgens 'krak' zei. >;) Ook nog eens op het gewricht, dus mijn roeicarrière bij Njord was al ten einde voor hij überhaupt begonnen was. (Wel geprobeerd, maar m'n vinger bleef vervolgens de rest van de dag krom staan. _O- )

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 10:20

Ik heb nog nooit wat gebroken, en ben vaker van en uit dingen gedonderd dan ik kan tellen. Gewoon in mijn slaap uit het bovenste bed van een stapelbed vallen op het nachtkastje enzo..
Krijg geen eens blauwe plekken over het algemeen :D

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 10:30

Basketbal moet dus ook afgeschaft worden. Hier enkelbanden volledig afgescheurd omdat ik onderuit ging in mijn enthousiasme en mijn voet onder zo’n bankje dubbel klapte... oké, eerste dag middelbare school maar dan nog >;) tè gevaarlijk hoor. Vlinder en stormpje mogen toch niet het risico lopen om lichamelijke ongemakken te moeten doorlopen lichamelijke beweging :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 10:30

Ik heb nog nooit wat gebroken door een val of tijdens het spelen, zelfs niet bij het rugbyen, maar dus wel met basketbal en in een auto-ongeluk. Frontale botsing op de provinciale weg - gelukkig zag mijn vader het misgaan op de andere baan en remde hij al af, anders was het denk ik anders afgelopen. 'Total loss' als beschrijving voor de auto is een understatement. :') Toen was het mijn sleutelbeen dat sneuvelde. :=

Ouch, ontherun, dat klinkt ook niet lekker. :\ Getraumatiseerd voor het leven, neem ik aan?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-04-21 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 10:31

Dan moeten ze nat gras ook afschaffen.. Pols gebroken met ´paardje spelen´ in groep 6, door uit te glijden over het gras :+

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 10:34

En kijk uit met paardrijden he.

Paardrijden zelf gaat nog wel. Maar dat afstijgen op een ongelijke manegebodem...
Funest voor die jonge enkelbandjes die dan spontaan knappen en zo.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 10:36

Sintara schreef:
Ik heb nog nooit wat gebroken, en ben vaker van en uit dingen gedonderd dan ik kan tellen. Gewoon in mijn slaap uit het bovenste bed van een stapelbed vallen op het nachtkastje enzo..
Krijg geen eens blauwe plekken over het algemeen :D

:D

Apekooien was inderdaad super leuk. Natuurlijk zijn er ook wel eens twijfelachtige gymactiviteiten. Dochter van een collega had een naar ongeluk met gym. Ze moesten in een soort plank/opdrukpositie op zo'n bank tegenover elkaar gaan liggen en dan de hand/arm van de ander wegproberen te beuken. Zij viel met haar hoofd op die bank. Jaaaaren heel vele migraine/hoofdpijn. Gewoon iets beschadigd.

Nu denk ik wel dat apekooien voor de jeugd van tegenwoordig (opoe spreekt) wel een groter risico vormt dan vroeger. Kinderen spelen minder buiten en de motoriek is veel slechter dan vroeger. Ook als het gaat om vallen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 10:37

Precies daarom zijn die gymlessen nu net zo belangrijk...

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 10:41

Volgens mij komen een hoop problemen van kinderen juist omdat ze te weinig zijn gevallen toen ze klein waren.
Vallen kan je echt beter leren als je een uk bent ipv als je volwassen bent, en het gaat sowieso een paar keer gebeuren