Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 10:26

Er staat iets bij dat telefoonnummer en dat herken ik, ik kocht ooit een honden tuig was maar 10 euro en ik heb het nooit gekregen.Er staat bij bedrijfsaccount.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 10:28

Spenk schreef:
Niet iedereen die via app handelt is een oplichter. en met een rekeningnummer waar je zelf naar over maakt kan ook niets gebeuren. Wat je niet moet doen is op gekke linkjes klikken maar ik neem aan dat mensen dat zo langzamerhand tegenwoordig wel weten.

Dat is tegen het zere been. Marleen_user is een paar weken geleden veel geld kwijtgeraakt door een oplichter dus ik snap haar voorzichtigheid en waakzaamheid wel.

Marleen geen zaken doen met mensen waar je twijfels bij hebt. Soms is het jammer voor je gevoel maar er komt wel weer een andere mogelijkheid.

maralyn

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 10:40

Idd. Geen zaken doen bij twijfel.

Heb laatst ook een koop afgekapt omdat mijn onderbuik zei. Niet goed! Rode vlag!

Werd ook netjes op gereageerd, was ook prima.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 11:13

Ja dat ze zeggen dat ze slechte ervaringen hebben met handelen in de marktplaats app, dan moet jij gewoon zeggen dat jij slechte ervaringen hebt met handelen via whatsapp.
Wacht maar dan op iemand anders idd.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 11:39

Als iemand "slechte " ervaringen heeft via de mp-app... waarom dan überhaupt marktplaats afstruinen en mensen appen, "knipoog" ?
Ik had het ook n aantal keren toen ik vergeten was mijn nummer weg te halen.
Dat was dan meestal mijn antwoord.
Of : ok, waar kan ik ophalen ?
Ook dan geliefd: dan verzinnen ze een plaats verweg van jou mp plaats...
Maar ook geen probleem, dan ben ik juist een aantal dagen in die opgegeven plaats , haha.

Op zijn laatst haken dan die oplichters af :)

Trouwens proberen ze het al lang niet meer alleen bij telefoons of Electronic of games of zo...
Juist de kleine dingen zijn nu in trek omdat veel mensen niets doen als zij "alleen maar" om 5 of 10 Euri opgelicht worden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 12:28

Ineke2 schreef:
Spenk schreef:
Niet iedereen die via app handelt is een oplichter. en met een rekeningnummer waar je zelf naar over maakt kan ook niets gebeuren. Wat je niet moet doen is op gekke linkjes klikken maar ik neem aan dat mensen dat zo langzamerhand tegenwoordig wel weten.

Dat is tegen het zere been. Marleen_user is een paar weken geleden veel geld kwijtgeraakt door een oplichter dus ik snap haar voorzichtigheid en waakzaamheid wel.

Marleen geen zaken doen met mensen waar je twijfels bij hebt. Soms is het jammer voor je gevoel maar er komt wel weer een andere mogelijkheid.

Als je dat hebt dan zet je toch je telefoon nummer niet er bij?!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 12:43

Klopt maar ik heb een huiselijke hondenopvang en soms zitten mensen erg omhoog en zoeken snel een opvang.Dan gaat bellen sneller, ze sturen dan ook via wats app een foto van de hond.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 14:19

Wij hadden onze eettafel van jaartje oud te koop staan. Veel foto’s erbij. Link naar de tafel in de webshop voor alle informatie en de tekst van de webshop in de advertentie gezet.

Kwam er een vrouw kijken. Eerste wat ze zegt: het is geen massief hout. Waarom adverteren jullie daarmee.

Er staat letterlijk in de advertentie dat het Mdf is >;)
Vervolgens begint ze over ‘schaafplekken’. De tafel was verpest en veel gebruikt.

Dat zit in het patroon. Zowel aan de boven en onderkant. Wij zijn er juist altijd zuinig mee geweest en onderzetters en place-mats gebruikt. Maar goed. Kan dat je dat niet mooi vind.

Vervolgens begint ze aan een schroef gat te pulken en trekt zo een stuk hout weg. Dus daar zit nu een beschadiging -O-

Dus niet verkocht.

Krijgen we nu steeds via marktplaats berichten waarom we met valse gegeven adverteren en hoe we een tafel vol schaafplekken durven te verkopen -O-

Dus via Facebook geprobeerd en gelijk veel meer reacties dan marktplaats en ook meerdere geïnteresseerden.

Maar had er wel even een rotgevoel aan overgehouden.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 15:08

@biebz, daar ben je ook lekker mee zeg... dat zij dat sloopt , wat erg , wat zei ze zelf dan die vrouw toen ze dat deed ..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 15:09

Zo dat is erg zeg wat een zeur en dan ook nog kapot maken.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 15:13

01San schreef:
@biebz, daar ben je ook lekker mee zeg... dat zij dat sloopt , wat erg , wat zei ze zelf dan die vrouw toen ze dat deed ..

Dat het een slechte kwaliteit tafel was.

Ik was echt te verbaasd door alles om te reageren erop. Zo stom.

Zoiets heb ik ook echt nog nooit meegemaakt zo.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 15:21

Biebz schreef:
01San schreef:

Dat het een slechte kwaliteit tafel was.

Ik was echt te verbaasd door alles om te reageren erop. Zo stom.

Zoiets heb ik ook echt nog nooit meegemaakt zo.

Daar is maar 1 reactie op te geven: slopen is kopen...

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 15:33

Biebz schreef:
Wij hadden onze eettafel van jaartje oud te koop staan. Veel foto’s erbij. Link naar de tafel in de webshop voor alle informatie en de tekst van de webshop in de advertentie gezet.

Kwam er een vrouw kijken. Eerste wat ze zegt: het is geen massief hout. Waarom adverteren jullie daarmee.

Er staat letterlijk in de advertentie dat het Mdf is >;)
Vervolgens begint ze over ‘schaafplekken’. De tafel was verpest en veel gebruikt.

Dat zit in het patroon. Zowel aan de boven en onderkant. Wij zijn er juist altijd zuinig mee geweest en onderzetters en place-mats gebruikt. Maar goed. Kan dat je dat niet mooi vind.

Vervolgens begint ze aan een schroef gat te pulken en trekt zo een stuk hout weg. Dus daar zit nu een beschadiging -O-

Dus niet verkocht.

Krijgen we nu steeds via marktplaats berichten waarom we met valse gegeven adverteren en hoe we een tafel vol schaafplekken durven te verkopen -O-

Dus via Facebook geprobeerd en gelijk veel meer reacties dan marktplaats en ook meerdere geïnteresseerden.

Maar had er wel even een rotgevoel aan overgehouden.

Wat flauw. -O-

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 16:04

Ik snap daar niets van. Sta je in andermans huis te zeiken en miepen. Wat is er mis met beleefd zeggen dat je je iets anders had voorgesteld en het toch niet wil kopen. Bedankt voor de tijd enzo.
Wees maar blij dat je er niets van begrijpt Biebz. Dat betekent dat jij niet zo'n verbitterde zeurkous bent.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 18:25

Iemand biedt een kinderzwembadje aan (lang verhaal kort: precies degene die ik zoek voor de honden) gratis omdat het een goede schoonmaakbeurt nodig heeft. Prima, geen probleem. Bericht gestuurd met de vraag of in elk geval een deel waterdicht is. Gelezen maar geen reactie, twee dagen later nog een berichtje met dat ze mijn eerste misschien niet gezien heeft, gekozen maar nog geen reactie. Erg irritant!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 19:03

marleen_usar schreef:
Oh dat is balen dat verwacht je niet, ik vraag bezems zonder steel. Dus via watsapp reageert iemand, zegt waar hij woont en hij heeft 5 nieuwe bezems staan. Hij gaat verhuizen dus wil hij er vanaf, ik gaf aan dat ik alleen via marktplaats wil handelen, waarom vraagt hij? Ik zeg dat doet er niet toe, reageer maar via marktplaats en graag bezems zonder stelen. Ik heb niks meer gehoord dus is het een op lichter.

Ik vind je, niet voor de eerste keer, erg kort door de bocht...
En zodra je daar reactie op krijgt, herken jij ineens toevallig het telefoonnummer..

Gewoon niet handelen als je het niet aandurft. Maar gelijk bestempelen als oplichter gaat wat ver vind je niet.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 19:08

Jolliegirl schreef:
marleen_usar schreef:
Oh dat is balen dat verwacht je niet, ik vraag bezems zonder steel. Dus via watsapp reageert iemand, zegt waar hij woont en hij heeft 5 nieuwe bezems staan. Hij gaat verhuizen dus wil hij er vanaf, ik gaf aan dat ik alleen via marktplaats wil handelen, waarom vraagt hij? Ik zeg dat doet er niet toe, reageer maar via marktplaats en graag bezems zonder stelen. Ik heb niks meer gehoord dus is het een op lichter.

Ik vind je, niet voor de eerste keer, erg kort door de bocht...
En zodra je daar reactie op krijgt, herken jij ineens toevallig het telefoonnummer..

Gewoon niet handelen als je het niet aandurft. Maar gelijk bestempelen als oplichter gaat wat ver vind je niet.

Ik denk ook niet dat dit een oplichter was, maar ik begrijp best dat je extra voorzichtig bent als je net heel veel geld kwijtgeraakt bent door te klikken op een linkje.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 19:57

Oh wacht dat was dezelfde persoon natuurlijk.
Maar dan nog.. gelijk iemand als oplichter bestempelen.

En ik neem aan dat je zelf wel voorzichtiger bent en niet je telefoonnummer deelt als je pas opgelicht bent..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 21:15

Wat ik al zei er staat iets bij dat nummer en dat herken ik, de politie gaf ook aan dat het niet klopt die herkende dat ook.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 21:21

marleen_usar schreef:
Wat ik al zei er staat iets bij dat nummer en dat herken ik, de politie gaf ook aan dat het niet klopt die herkende dat ook.

Bij m'n vader zijn whats app heeft ook bedrijfsaccount/zakelijk account gestaan en dat is echt geen oplichter hoor :')

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 22:35

marleen_usar schreef:
Klopt maar ik heb een huiselijke hondenopvang en soms zitten mensen erg omhoog en zoeken snel een opvang.Dan gaat bellen sneller, ze sturen dan ook via wats app een foto van de hond.

Je kan ook een extra telefoon aanschaffen met een ander nummer wat je dan geeft. Verder geen bankzaken doen met die telefoon of nummer. Idee?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 13:53

Er is hier in dit topic toch een bokker met wat verstand van servies verkoop?

Voor mijn schoonmoeder moet ik een koffie servies verkopen (straks ook andere delen want ze heeft er veel meer van) van villeroy en Boch geranium, kan iemand mij wat tips geven.

Afbeelding

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 13:56

Heb je geen vergelijkingsmateriaal op mp?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:00

Ik heb een tijdje geleden ook een compleet servies online gezet. Stonden op MP best wat losse onderdelen op, maar ik had een compleet servies. Is nooit interesse voor geweest helaas... Zonde, want als je op de Duitse Ebay kijkt is alleen de theepot al in de verkoop voor 30 euro. Ik hoef er echt de hoofdprijs niet voor, maar het weggooien vind ik helemaal zonde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:09

Zet m op Zoekertjes BE.
Wil wel eens helpen
Rond de 85 euro