Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Spenk schreef:Niet iedereen die via app handelt is een oplichter. en met een rekeningnummer waar je zelf naar over maakt kan ook niets gebeuren. Wat je niet moet doen is op gekke linkjes klikken maar ik neem aan dat mensen dat zo langzamerhand tegenwoordig wel weten.
Ineke2 schreef:Spenk schreef:Niet iedereen die via app handelt is een oplichter. en met een rekeningnummer waar je zelf naar over maakt kan ook niets gebeuren. Wat je niet moet doen is op gekke linkjes klikken maar ik neem aan dat mensen dat zo langzamerhand tegenwoordig wel weten.
Dat is tegen het zere been. Marleen_user is een paar weken geleden veel geld kwijtgeraakt door een oplichter dus ik snap haar voorzichtigheid en waakzaamheid wel.
Marleen geen zaken doen met mensen waar je twijfels bij hebt. Soms is het jammer voor je gevoel maar er komt wel weer een andere mogelijkheid.
Biebz schreef:01San schreef:@biebz, daar ben je ook lekker mee zeg... dat zij dat sloopt , wat erg , wat zei ze zelf dan die vrouw toen ze dat deed ..
Dat het een slechte kwaliteit tafel was.
Ik was echt te verbaasd door alles om te reageren erop. Zo stom.
Zoiets heb ik ook echt nog nooit meegemaakt zo.
Biebz schreef:Wij hadden onze eettafel van jaartje oud te koop staan. Veel foto’s erbij. Link naar de tafel in de webshop voor alle informatie en de tekst van de webshop in de advertentie gezet.
Kwam er een vrouw kijken. Eerste wat ze zegt: het is geen massief hout. Waarom adverteren jullie daarmee.
Er staat letterlijk in de advertentie dat het Mdf is![]()
Vervolgens begint ze over ‘schaafplekken’. De tafel was verpest en veel gebruikt.
Dat zit in het patroon. Zowel aan de boven en onderkant. Wij zijn er juist altijd zuinig mee geweest en onderzetters en place-mats gebruikt. Maar goed. Kan dat je dat niet mooi vind.
Vervolgens begint ze aan een schroef gat te pulken en trekt zo een stuk hout weg. Dus daar zit nu een beschadiging![]()
Dus niet verkocht.
Krijgen we nu steeds via marktplaats berichten waarom we met valse gegeven adverteren en hoe we een tafel vol schaafplekken durven te verkopen![]()
Dus via Facebook geprobeerd en gelijk veel meer reacties dan marktplaats en ook meerdere geïnteresseerden.
Maar had er wel even een rotgevoel aan overgehouden.
marleen_usar schreef:Oh dat is balen dat verwacht je niet, ik vraag bezems zonder steel. Dus via watsapp reageert iemand, zegt waar hij woont en hij heeft 5 nieuwe bezems staan. Hij gaat verhuizen dus wil hij er vanaf, ik gaf aan dat ik alleen via marktplaats wil handelen, waarom vraagt hij? Ik zeg dat doet er niet toe, reageer maar via marktplaats en graag bezems zonder stelen. Ik heb niks meer gehoord dus is het een op lichter.
Jolliegirl schreef:marleen_usar schreef:Oh dat is balen dat verwacht je niet, ik vraag bezems zonder steel. Dus via watsapp reageert iemand, zegt waar hij woont en hij heeft 5 nieuwe bezems staan. Hij gaat verhuizen dus wil hij er vanaf, ik gaf aan dat ik alleen via marktplaats wil handelen, waarom vraagt hij? Ik zeg dat doet er niet toe, reageer maar via marktplaats en graag bezems zonder stelen. Ik heb niks meer gehoord dus is het een op lichter.
Ik vind je, niet voor de eerste keer, erg kort door de bocht...
En zodra je daar reactie op krijgt, herken jij ineens toevallig het telefoonnummer..
Gewoon niet handelen als je het niet aandurft. Maar gelijk bestempelen als oplichter gaat wat ver vind je niet.
marleen_usar schreef:Klopt maar ik heb een huiselijke hondenopvang en soms zitten mensen erg omhoog en zoeken snel een opvang.Dan gaat bellen sneller, ze sturen dan ook via wats app een foto van de hond.