[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:55

Ik zie bij dat filmpje van dumpert dat het nog voor de beet misgaat. Paard zet een stap richting handler en handler wijkt voor de druk, dat gaat even zo door totdat de handler niet meer wijkt en het paard ineens negeert. En dan geeft het paard aan "je wijkt of je wordt heftig aangepakt". Alleen dit paard lijkt in dat laatste gedrag inderdaad een kronkel te hebben, want het grootste deel van de paarden (99,99999%) bijt niet zo heftig door. En dit komt waarschijnlijk door eerder trauma. Mijn onschuldige shetlander doet dezelfde move met het schudden met een paardenbal, oftewel die mag van mij ook nooit de leiding pakken, maar die weet gelukkig heel goed het verschil tussen mens en bal.

Dat Youtube filmpje, dat paard is niet gek, die valt nog wel te leren op een normale manier hoe ze met mensen om moet gaan. Die heeft alleen waarschijnlijk hier wel een trauma aan over gehouden. Beide filmpjes zijn van 3de wereld landen en gelukkig gaan de shows hier niet zo. Ik vind beide ook niet echt luguber, meer een gevalletje domme mensen. Maar ik koppel luguber ook meer aan de dood ipv aan mishandeling.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 10-06-20 21:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:03

Ik zie het niet als kronkel, maar een pure reactie op een behandeling die niet juist is. Paard is niet murw, maar komt voor zichzelf op. Ik zou het bijna willen toejuichen, maar het liefst zou ik willen dat mensen uit bepaalde landen eens leren om te gaan met paarden. Dan hoeven dit soort situaties niet te gebeuren, maar bovenal hoeven paarden niet geestelijk en lichamelijk te lijden. Want dát vind ik namelijk een kronkel in de kop van de mens, zoals ze met dieren omgaan. Ook al zijn er nu een paar bokkers die on-topic willen, voor mij is het juist passend in dit topc. Voor mij bevestigt dit alleen maar weer dat het brein van de mens in staat is tot lugubere zaken. Niet alleen moord en doodslag horen daarbij, maar ook het mishandelen van - in dit geval - paarden.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:15

Halloo, nogmaals. Kunnen we het hier op lugubere dingen houden en niet op paardengedrag? Ik snap dat jullie er wat over willen zeggen, maar het gaat nu specifiek over het gedrag en wat anderen meemaken en niet over lugubere dingen.

Dit topic gaat over paardengedrag: [PP] Wat zou er aan de hand zijn met deze Shet?! misschien kunnen jullie daar verder praten
Laatst bijgewerkt door Mand op 10-06-20 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:19

Mand schreef:
Halloo, nogmaals. Kunnen we het hier op lugubere dingen houden en niet op paardengedrag? Ik snap dat jullie er wat over willen zeggen, maar het gaat nu specifiek over het gedrag en wat anderen meemaken en niet over lugubere dingen
Dat doen we toch? Ik las het bericht/zag het filmpje afgelopen morgen en ik vind het bijzonder luguber én het zit de afgelopen dag al in mijn hoofd.

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:33

Mand schreef:
Halloo, nogmaals. Kunnen we het hier op lugubere dingen houden en niet op paardengedrag? Ik snap dat jullie er wat over willen zeggen, maar het gaat nu specifiek over het gedrag en wat anderen meemaken en niet over lugubere dingen.

Dit topic gaat over paardengedrag: [PP] Wat zou er aan de hand zijn met deze Shet?! misschien kunnen jullie daar verder praten

Tja, er worden dingen geplaatst en daar wordt op gereageerd. Zo gaat dat op een online platform. Als het je niet interesseert, lees het niet en scroll dan gewoon door.. Ook op andere post over andere (lugubere) zaken wordt gereageerd. Dat mag toch ook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:20

Er was toch een Bikker die ooit zo gegrepen is door haar eigen hengst? Die wond was ook best akelig om te zien.

Het lugubere aan de aanval van dat paard is dat die kerel Reteveel geluk heeft gehad dat ie het kan navertellen...

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:21

Mand schreef:

Jeetje, er mag toch wel op gereageerd worden?!
Kijk als dat pagina's of dagen doorgaat is het een ander verhaal, maar een reactie is prima, ook daar is dit topic voor.
Niet alleen links plaatsen en verder je mond houden.

Imker

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:01

Kijken jullie de filmpjes van Frisse Kater? Wauw, die doen nog eens goed werk. Dat doen niet veel mensen ze na, wat krijgen die veel te verduren. Van overstroomde en volgescheten toiletten tot lijkvocht in je plafond en bloedspatten door het hele huis. En alles krijgen ze schoon, zó bijzonder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:15

Die volgescheten toiletten maak ik op het werk ook weleens mee :') Lang leve werken in de ouderenzorg haha.

Vroeger was het idee alleen al van kots en kak genoeg om me te doen kokhalzen, laat staan het zien. Intussen ben ik daar best wel beter tegen bestand. Bijvoorbeeld explosief braken (denk excorsist). Dat ziet er ook echt zo absurd uit dat je de klik niet krijgt om mee te doen haha.
Gok dat deze mensen dan ook nog eens gepaste pakken en maskers hebben om zich te wapenen tegen de geur.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 15:26

Varekaj schreef:
Die volgescheten toiletten maak ik op het werk ook weleens mee :') Lang leve werken in de ouderenzorg haha.

Vroeger was het idee alleen al van kots en kak genoeg om me te doen kokhalzen, laat staan het zien. Intussen ben ik daar best wel beter tegen bestand. Bijvoorbeeld explosief braken (denk excorsist). Dat ziet er ook echt zo absurd uit dat je de klik niet krijgt om mee te doen haha.
Gok dat deze mensen dan ook nog eens gepaste pakken en maskers hebben om zich te wapenen tegen de geur.

Knap dat je dat kunt verdragen hoor.. Alle vloeistoffen wat uit dieren komen, heb ik echt nul problemen mee.. Maar alles wat uit een mens komt, vind ik zo ongelooflijk smerig.. (ik ben raar, ik weet 't :') )

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 16:56

nine1987 schreef:
Varekaj schreef:

Knap dat je dat kunt verdragen hoor.. Alle vloeistoffen wat uit dieren komen, heb ik echt nul problemen mee.. Maar alles wat uit een mens komt, vind ik zo ongelooflijk smerig.. (ik ben raar, ik weet 't :') )

Dan ben ik ook raar, want dat heb ik ook

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:14

nine1987 schreef:
Varekaj schreef:

Dan ben ik / zijn jullie daar niet de enige(en) in.
Ik ben dus ook raar

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 18:56

Gelukkig maar.. :D

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 19:24

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 19:30

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 19:34

Mand schreef:

Ik krijg het gevoel dat je alleen de eerste regel van mijn post hebt gelezen. Als je het helemaal uitleest, snap je mijn reactie (hoop ik).

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 21:10

furious schreef:
Er zal maar een stuk muis in je brood verwerkt zijn. :=

https://www.telegraaf.nl/nieuws/8303714 ... bert-heijn

Het lugubere hieraan is dat dit brood niet in de winkel maar in de fabriek is gesneden, en er hierna nog vele broodjes langs de vieze messen zijn gegaan...

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 21:32

Daar had ik nog niet aan gedacht :oo

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 21:46

ReadTheRulez schreef:
Daar had ik nog niet aan gedacht :oo

Ik ook niet, ik zag net mn brood op het aanrecht staan en bedacht me dat ik wel iets anders mee neem vannacht :+

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 21:55

Ah bah die heb ik ook wel eens.. gadver

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:14

Echt te ranzig := .

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 00:25

Ragdollcat schreef:
Dan ben ik / zijn jullie daar niet de enige(en) in.
Ik ben dus ook raar

Jullie zijn allemaal niet raar... dit is ons instinct, in menselijke uitwerpselen e.d. kunnen parasieten en ziekteverwekkers zitten die blijkbaar in een mensen lichaam kunnen overleven, dus onze reactie is daar sterker op.

Net als dat onze schrikreactie en afkeer (incl. Verhoogd drenaline en cortisol lvl) groter is op de geur van menselijke lijken dan op die van dierlijke lijken.

En ook dat kan je trainen en afleren trouwens door exposure.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 21:46

Ik zit momenteel op tv een programma te kijken op RTL5 van de Belgische spoeddienst.
Deze aflevering is er een ernstig motorongeluk gebeurd. En ze zijn niet van het weg blurren van de verwondingen....
Hij heeft wel heel duidelijk zijn bovenbeen gebroken.
Ze laten gelukkig niet zien hoe ze het been rechtzetten, maar wel de reactie van de omstanders die lichterlijk wit wegtrekken.

Brrrr vond het er eng uitzien.

En dan zit ik hier de meest verschrikkelijke dingen te bekijken en te lezen, en word ik misselijk van een beenbreuk :')

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 22:32

24/7 spoed?
Daar was deze week ook een mooie. Jonge man die in een boom met een kettingzaag bezig is. Kettingzaag ketst af in zijn nek. Je ziet zo de pezen, spieren en halsslagader steken.
Fijn programma!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 19:26

Vorige week ook iemand die werd gereanimeerd vol in beeld, dat zouden ze hier zo niet doen qua in beeld brengen denk ik.