Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 15:45

De eerste vraag om de vaste prijs, enkel reageren op het volgende adres: outlook.fr

outlook is een onderdeel van Hotmail.com, dus het kan inderdaad een normaal adres zijn.

De 2e vraagt om op zijn eigen mailadres om een berichtje na te laten als het artikel nog beschikbaar is.

Tweedehands kan inderdaad ook gebruikt worden door onze franstalige medebewoners :P
Dat er soms gevraagd wordt om op hun eigen adres te mailen, dat kan ook. De chat van tweedehands werkt niet altijd denderend. Soms krijg ik een vraag over een advertentie van een geïnteresseerde, ik reageer, maar dan komt dat nooit bij hen aan. Of zij sturen een vraag die ik nooit of pas veel later krijg.

Wanneer moet je opletten? Jij krijgt een vraag over een advertentie. Je reageert. Zij sturen dan naar jou bijvoorbeeld "is deze van jou? ik heb namelijk op meerdere gereageerd". Als je dan op die link klikt om het te checken, dan geef je jouw inloggegevens vrij.
Zo hebben ze mijn account gehackt namelijk.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 16:51

Bedankt voor je uitleg. Dat de Franstalige er ook gebruik van maken dat weet ik. Vind het alleen zo typisch dat er 2 direct achter mekaar en direct na het plaatsen met hun mail adres een berichtje sturen.

Overigens spreek ik geen woord Frans. Dus mailen heeft niet echt veel zin ..

Edit en nu zijn ze weg uit mijn chat geschiedenis? :+ :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 17:58

Die chat is gewoon brol :+

Afhankelijk van wat je te koop aanbiedt is de kans groot dat je Franstaligen treft. Zet een auto online en je wordt doodgegooid in het Frans. Allemaal nieuwe-Belgen die voor een dubbeltje vooraan willen zitten en geen letter Nederlands kennen.

Saul

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 18:08

Hier reageren de Frans talige voornamelijk op scapa dekjes en wolletjes :+

Nouja ik zie het wel.

Bedankt iig!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 18:19

Taartje schreef:
SecretLIN schreef:
via fb ben ik mn boeken kwijt geraakt ging snel

Welke groepen heb je ze dan gezet?
Ik heb ook al tijden boeken erop staan, ene verkoopt heel snel, andere dingen blijven er eeuwig op staan (o.a CSI ook).

heette boeken verkoop ofzo moet ik ff kijkrn heb nog maar een paar boeken had de pagina eerst verwijderd

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 23:15

Ik was vanmiddag ook best wel even verbaasd.
Mijn vriend had een bod gedaan op een onderdeel van een auto (onder de vraagprijs, niet veel. Maar dat was het bedrag dat hij er voor over had en was ook zeker een marktconforme en acceptabele prijs, geen onzin bod) wordt ie opgebeld door de desbetreffende verkoper (die verkoper had de advertenties doorgespit voor een telefoonnummer) en gaf aan het bod belachelijk te vinden en dat ie mininaal de vraagprijs wou hebben en dat vriend vast een handelaar was.. we hadden beide zoiets van euh oke ???

Daar ga je toch niet advertenties voor doorspitten en een geinteresseerde bellen.

Uiteindelijk wou ie t wel verkopen voor de door vriend geboden prijs :’)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 10:36

Rond half 11 afgesproken dat iemand wat komt ophalen, ik ben benieuwd.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:14

Hier goede ervaring met mp. Zocht een andere tv, eentje gevonden voor niet veel geld. Afgesproken met verkoper om op te halen over paar dgn. Krijg ik op de dag voor ophalen een berichtje van verkoper of ik nog interesse heb want hij heeft nog een bod. Ik gezegd jazeker nog interesse maar als hij een hoger bod heeft dat hij het zeker moest doen. Nee zegt hij, ik wilde alleen weten of je m inderdaad nog komt ophalen. Had blijkbaar ook slechte ervaringen gehad.
Ik tv opgehaald, helemaal top, was alleen netsnoer vergeten. Ik verkoper weer gebeld en hij was m ook vergeten en stuurt m op over de post. Heel fijn!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 07:00

heb bijna al mn paardenspullen kunnen verkopen

nu mooi aquarium te koop staan met kast juwel vision met panorama glas en led en alles er op en eraan en vissen geloof aquarium met kast leeg al rond 400 bieden ze 50 euro pff

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 09:21

SecretLIN schreef:

nu mooi aquarium te koop staan met kast juwel vision met panorama glas en led en alles er op en eraan en vissen geloof aquarium met kast leeg al rond 400 bieden ze 50 euro pff

Die hadden wij ook te koop voor 400 mensen geven dat er echt niet voor die zien de waarde er niet van in terwijl nieuw echt over de 1000 euro oploopt. Bij ons werd er ook niet meer dan 100 euro geboden

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 10:02

had er nog een die maar aan mijn neefje gegeven.. mijn vraagprijs voor alles is 200

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 11:32

SecretLIN schreef:

aquariums leveren tweedehands niet veel op.
Probleem is dat aangezien ze tweedehands zijn er veel mis mee kan zijn( glas verzwakt etc), dit kan je niet controleren. Dus de meeste mensen bieden niet veel voor een aquarium.
Hier hebben we er 1 gekocht incl alle materiaal voor 100,-.
Ook een juwel vision incl kast en pomp etc.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 11:42

Had mijn zadel toch redelijk vlot verkocht via marktplaats. Gisteren via dpd verstuurd naar België.

Zelf 2 korte broekjes gekocht voor die kleine, moest er op 1 wat langer wachten maar die kwam gisteren eindelijk binnen.

En voor een koopje een giga speeltoestel gekocht, z'n houten toren met glijbaan, schommels en klim toestanden. Die moet alleen nog in elkaar ;)

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 13:27

magicmist schreef:
SecretLIN schreef:

aquariums leveren tweedehands niet veel op.
Probleem is dat aangezien ze tweedehands zijn er veel mis mee kan zijn( glas verzwakt etc), dit kan je niet controleren. Dus de meeste mensen bieden niet veel voor een aquarium.
Hier hebben we er 1 gekocht incl alle materiaal voor 100,-.
Ook een juwel vision incl kast en pomp etc.

Voor mij hetzelfde. Ik koop ook geen aquarium voor zoveel euro. Zeker niet als het al gebruikt is..

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 13:48

En al helemaal niet als het leeg staat.
Voor hetzelfde geld staat dat ding al ik weet niet hoe lang leeg ivm een klein lek of is de kit uitgedroogd oid.
Overigens toen ik 2 kleine bakken had en stopte met de aquaria heb ik ze gewoon op de weggeefhoek gezet.
Waren kale bakken, lekten niet maar hadden geen of een kapotte kap, idem dito voor filters.
Alles er netjes bij vermeld, 1 ervan werd opgehaald voor kuikens en de ander als opkweekbak door een viskweker.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:15

Ons aqarium was nog gevuld en in perfecte staat is uiteindelijk wel verkocht voor bedrag omda koper toen is komen kijken naar eventuele mankementen die er niet waren. Snap dat sommige het er niet voor uit willen geven. Maar ik ga geen aqarium was zoveel gekost heeft voor scheintje weg doen

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:38

Zelf een Rio 180 gekocht 2de hands voor 100,- wilde daar niet meer aan uitgeven ivm garanties.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:02

Ik koop grotere bakken zowiezo niet tweedehands, ook omdat ik geen eigen vervoer heb.
Maar meestal gaat dat ook om grotere bedragen en dan koop ik liever nieuw ivm garantie en zeker weten dat het nog goed is.
Als ik overigens zie wat ze voor een zgn startersbak van 60x30x30 durven te vragen koop ik die ook niet tweedehands, ze vragen soms gewoon de prijs die je in de aanbieding voor een gloednieuwe bak betaald en dan zit er niets extra's bij buiten filterpomp, lichtkap en thermostaat. :wow:

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:38

ik heb al mn bakken 2e hands deze was nieuw, hij staat niet leeg hoor draait nog hihiAfbeelding

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 20:16

Varekaj ik denk toch dat het scam is op 2e hands.

Net weer binnen een minuut van het plaatsen een reactie.
Gestuurd dat ik geen Frans spreek krijg ik dit terug.

Ik bevestig de aankoop van uw woning vanwege de redelijke prijs;
Ik kies voor een bankcheque die is gecertificeerd door de bank AXA Interntaional, die veilig en betrouwbaar is. U ontvangt de cheque binnen 24 uur bij u thuis en weet dat u het geld contant maakt voordat u het goed hebt vrijgegeven Ik gebruik deze betaalmethode voor Wederzijdse veiligheidsredenen Ik ben klaar om geld toe te voegen, dus de advertentie is voor mij. als het je uitkomt hou je me op de hoogte.
Voor meer vertrouwen heb je de kopie van mijn ID-kaart als bewijs en garandeer ik mijn goede lever, dan zullen we een oplossing vinden om het goede te herstellen als de contanten eenmaal zijn verzilverd en alles in orde is.

Ja ja ....

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 20:35

Nou mijn cap is nog niet aangekomen en volgens de verkoopster heeft ze hem echt verstuurd nu donderdag al 2 weken geleden... ze had geen T&T en ging op vakantie dus ik kreeg ook geen reacties. Na een tijd reageerde ze pas weer. Bij post nl geven ze aan ook geen pakketje gevonden te hebben met onze adressen. Gaat om best een flink bedrag en baal hier ontzettend van... weet niet zo goed wat nu te doen. Heb dit in geen 10 jaar meegemaakt..

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 20:40

Ik zou haar adres proberen te achterhalen.

Wat zuur zeg

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 20:46

_Zsazsa_ schreef:
Nou mijn cap is nog niet aangekomen en volgens de verkoopster heeft ze hem echt verstuurd nu donderdag al 2 weken geleden... ze had geen T&T en ging op vakantie dus ik kreeg ook geen reacties. Na een tijd reageerde ze pas weer. Bij post nl geven ze aan ook geen pakketje gevonden te hebben met onze adressen. Gaat om best een flink bedrag en baal hier ontzettend van... weet niet zo goed wat nu te doen. Heb dit in geen 10 jaar meegemaakt..

Ik wil niemand beschuldigen maar er ging een week geleden een bericht rond op Facebook dat iemand een dure cap verkocht maar dat bleek dus nep te zijn. Diegene heeft meerdere mensen opgelicht. Was dacht ik een kep waarvoor 200 euro wordt gevraagd.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 22:46

Jeetje wat naar !
Hoge bedragen daarbij wil ik toch graag het item persoonlijk ophalen

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 23:26

fjordjes schreef:
_Zsazsa_ schreef:

Ik wil niemand beschuldigen maar er ging een week geleden een bericht rond op Facebook dat iemand een dure cap verkocht maar dat bleek dus nep te zijn. Diegene heeft meerdere mensen opgelicht. Was dacht ik een kep waarvoor 200 euro wordt gevraagd.

Dit is het eerste wat er ook door mijn hoofd schoot! Ik hoop dat je niet een zelfde gedupeerde bent..