Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Re: Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:10

Joaltijd, dank je wel. Als je in mijn foto links in het midden (dus halverwege van boven naar beneden en dan de linkerkant van de foto) kijkt, zitten daar niet kleine bobbeltjes Of lijkt dat alleen zo door de kleuring door de zon? Of moeten ze echt veel "wolliger" zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:12

Ik onthou Mammatus doordat ik het op een hoop tieten vind lijken :+

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:13

Jans schreef:

Vandaag hier op het werk gehoord, dat erwtjes op een plankje daar ook bij horen :o . Dus tja.... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:15

Rocamor schreef:
Joaltijd, dank je wel. Als je in mijn foto links in het midden (dus halverwege van boven naar beneden en dan de linkerkant van de foto) kijkt, zitten daar niet kleine bobbeltjes Of lijkt dat alleen zo door de kleuring door de zon? Of moeten ze echt veel "wolliger" zijn?

Ik heb geen idee :) ben niet zo'n wolkenkenner. Maar aan de reactie van Joolien te zien niet.

Bhahaha. Jans!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:20

Rocamor schreef:

Nee, dat is een andere structuur, enkel echt die bolletjes die je hierboven zit, en dan vaak meerdere bij elkaar, mag je onder mammatus scharen.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:22

Het weerbericht is vanmiddag aangepast. Nu geven ze alleen sneeuw op op de hoogste toppen van de Ardennen.

Hier is de temperatuur gevoelsmatig niet boven de 2 graden geweest, dankzij de koude wind. Verder is het al heel de dag grauw.

Edit, zegt de lage temperatuur die wij nu hebben iets over de komende winter?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:24

Rocamor schreef:
Jans schreef:

Vandaag hier op het werk gehoord, dat erwtjes op een plankje daar ook bij horen :o . Dus tja.... :D

:')

Jolien ga je nog op winterjacht of sla je dat over?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:25

Het hoeft van mij echt nog niet te sneeuwen hoor :') dan stapt heel NL in de auto én kost het mij teveel moeite om op mn werk te komen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:27

poetser schreef:
Het weerbericht is vanmiddag aangepast. Nu geven ze alleen sneeuw op op de hoogste toppen van de Ardennen.

Hier is de temperatuur gevoelsmatig niet boven de 2 graden geweest, dankzij de koude wind. Verder is het al heel de dag grauw.

Je geeft me echt zo'n zin om vrijdag terug te keren naar België :')

Hangen (gevoelsmatige) temperatuur en mogelijks komende winter niet af van luchtstromingen en luchtdrukgebieden?

Ik heb niks tegen een stevige winter, zolang het maar niet van dat druilerige, grijze weer is met natte sneeuw en gemiezer. Dan liever dat het vriest als een ijskast maar droog en met een eventueel zonnetje erbij <3

(en nu ga ik thermolaarzen shoppen online)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:29

Nee, ik wacht tot het nieuwe onweerseizoen :D

Kijk dit nou, genieten toch? Zo'n meso zou ik ook wel eens willen zien <3
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:35

Prachtig zo'n Meso <3 maar volgens mij zou ik dat irl echt doodeng vinden :')

Ikken trouwens geen enkele naam van wolken behalve de mammatus. :+ das ook de enige die ik herken op foto's _O- maar nog nooit in het echt gezien heb.

Moet toch eens een handig overzichtje vinden :+

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:36

Wauw ontzettend gaaf! :))

Dat zou ik ook weleens hier willen zien, maar dan ga ik wel met jou mee Jolien O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:39

poetser schreef:

Het metalige is inderdaad weg en de wind is iets gekanteld naar nnw

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:39

Joolien, dank voor je antwoord en weer een prachtige foto. Ik geloof dat ik daarbij rillend onder tafel zou gaan zitten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:05

Kak, ben ik net soggend een heel stuk aan het schrijven over verschillende wolkensoorten, klik ik m per ongeluk weg, hul´n! :( Nou,dat komt dus nog wel, eerst maar eens eten maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:08

Ik heb gisteren een heel leuk gesprek gehad met vriend en zijn collega's hier in Kroatië, over wolken en stormen op zee :D

Zo heb ik er nooit bij stil gestaan, als je een waterhoos tegen zou komen op zee, dat je op het zuidelijk halfrond naar de ene kant moet wegvaren en op het noordelijk halfrond naar de andere kant. De uitleg hierbij was omdat de golven (en de wind?) je dan als het ware uit de gevarenzone duwen.

En verder nog sterke verhalen gehoord over ciclonen en tyfonen overleven met schepen van zo'n 200m lang, met de hele inboedel die dan in het rond vliegt :') Op dat vlak zou Joolien zich ook wel een keer vermaken denk ik :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:10

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:14

daarom zit alles in de kombuis in kooien en achter rekken.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:15

Wauw, gewoon wauw jolien!!
Wordt dat een tornado?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:20

Als ik me goed herinner waren ze aan het lollen over een "stormpje" waarbij het schip op 10 seconden tijd van 35° helling aan de ene kant naar 45° helling aan de andere kant ging. De enige die nog (half) rechtop bleven waren de 1e stuurman en de kapitein.

Ze maken wel vaker dit type weer mee. Herinner me nog heel goed dat ze 2 jaar terug (of al 3 inmiddels) van Sakhalin naar Vostochny (grens Japan-Rusland) aan het varen waren met 2 schepen. Toen kreeg ik bericht van mijn vriend dat ze aan het vluchten waren voor een tyfoon denk ik, die achtervolgde de schepen.

En ook een keer dat ze aardig aan het rollen waren, en hun uitvoerster (voor 1 van de zeldzame keren een dame aan boord) die het allemaal maar "larie" vond. Tot het schip weer aan de rol ging en mevrouw letterlijk door de lucht zeilde van de ene kant van de brug naar de andere kant en terug. Nu is dat dametje amper 1m60 hoog en een tandenstokertje qua bouw, dus dat kan ik me levendig voorstellen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:22

_KiMbErLeY_ schreef:
Wauw, gewoon wauw jolien!!
Wordt dat een tornado?

Dat zou heel goed kunnen. Je ziet de ronde vorme ervan, waarschijnlijk roteert deze ook. En idd, dan kan ie er zo een tornado uit gooien.
Meso van onderen gezien:
https://www.youtube.com/watch?v=Ly2UQKaBmfw

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:28

Bij de meso op jouw foto dacht ik nog "wow, mooi"

Bij dit filmpje zou ik gillend wegrennen of met piepende banden een veiliger oord opzoeken :')

Hier staat fiks wind vandaag, hoor het al de hele dag fluiten om het appartement (en ik zit niet hoog, zit op straatniveau).

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 18:10

Ik dacht echt dat er mammatus in die lucht zat. Ik heb het vanmorgen wel gezien :)
Maar helaas heb ik wel foto's genomen toen de zon het begon te verpesten :(
Maar ik zou niet in zo'n boot willen zitten :brr:

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:03

Wooooooow, die meso is super vet zeg!!!

Oh my, dat schip van binnen :oo Ik zou flippen!

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:03

Mammatus met dit weer lijkt me wel erg sterk :7.