Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 13:53

UO Films met heel veel vechtscenes zijn de moeite van het kijken niet waard

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 14:08

UO films?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 14:13

Gini schreef:
Hoe kan je bij LotR afhaken bij vechtscènes, dan mis je toch best veel film? :D

Ik vind vechtscènes niet meer of minder interessanter dan andere scènes. Ze zijn allemaal belangrijk binnen de verhaallijn. Haal bv. de vechtscènes uit LotR (de vreugde van victorie, de wanhoop wanneer het gevecht verloren lijkt etc.) en je verhaal valt in stukken uiteen.

Haha, nee hoor! Voor mij niet. Bijna, natuurlijk is het belangrijk binnen de verhaallijn dát er een gevecht is. Maar ik hoef het niet te worden. Het was voor mij werkelijk exact hetzelfde geweest als ze het gevecht bij Helm's Deep 1 minuut lang hadden gemaakt. De emotionele dingenen die eromheen komen (de aankomst van de Elven, of bv het wachten op het gevecht zelf, mogen erin blijven. Maar het is ook een hoop oeverloos gehak, in mijn ogen. De vreugde van de victorie mag er dus dan weer wel in! Het vechten zelf vind ik gezin zo saaaai! Ik zal je tip proberen op te volgen Marley, haha! Misschien helpt het.

Ik ben het dus deels met je UO (Unpopular Opinion) eens, Rien.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 14:20

Ah zo, maar dat is gewoon omdat je in een film natuurlijk ook tussenscènes nodig hebt. Je kan niet van het ene major event naar het andere gaan, want dan is je film na 15 minuten ook wel klaar. Je hebt natuurlijk eerst het oeverlange gevecht in regen en duisternis nodig, je moet de wanhoop van de mensen in Helm's Deep bijna voelen, de hele nacht in angst geleefd, de mannen zijn afgemat, moe, bijna verslagen, om dan de emotie te voelen wanneer Gandalf over de richel komt bij zonsopgang.
Die scène zou niet een kwart van de emotie oproepen als ze 'ocharm maar' een minuutje aan het vechten waren. :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 14:25

thequeensmum schreef:
UO films?

Ik had moeten schrijven UO: Films ......
UO= unpopular opinion.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 14:38

Nou ja, dan had ik het nog niet geweten :D

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 21:45

Weet iemand hoe de lengte van springbalken is ontstaan? Ik zie nu bij indoor friesland de trekker met sleep mooi tussen de staanders doorrijden.. Maar dat is vast niet waarom balken zo'n 3 meter zijn.
Of is er geen ontstaan.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 22:04

Voor zover ik weet is er niet een vaststaande (reglementaire) maat. Volgens mij heb ik ook wel eens smallere hindernissen in het parcours gehad. Dus kan het dan zijn ontstaan?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 09:43

Vroeger waren de balken vier meter (en loeizwaar). Met het technischer worden van de parcoursen is 3 meter geleidelijk de standaard geworden. Veel smaller zal het in de springsport niet worden, omdat je dan optisch bij hogere hindernissen een raar effect krijgt. Dat doen ze weleens met een enkele hindernis om de moeilijkheidsgraad te verhogen.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 10:20

Als parcourhulp heb ik inderdaad ook wel met verschillende lengtes in mijn handen gestaan :+ 'we hebben niet nog een rode, pak maar een ander kleurtje!'. Jullie raden het al... :D

Maar leuk om te weten! Bedankt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 14:50

Ik dacht al, het was voorheen toch dat 4 meter de "echte" balken waren en dat 3 meter de moeilijkere variant was zeg maar.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 17:54

paars schreef:
Ik had ooit mokzalf in een rond hoog potje (12 cm hoog en zo’n 6 cm diameter) met een paarsig etiket, zag eruit als bijenwas. Maar kom er niet meer achter welk merk dat was. Rook lekker maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Weet iemand welke ik bedoel? Die werkte zo fijn en paard van een vriendin heeft nu mok.

Ik weet niet of het eruit ziet als bijenwas, maar kan het niet die van Sensipharm zijn geweest? Die heeft ook een paars label.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 21:32

Ik wil voor een surprise iets maken wat een schok kan geven. Alleen schrikdraad is hartstikke duur.
Duss, iemand tips?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 21:38

fotolijstje schreef:
Ik wil voor een surprise iets maken wat een schok kan geven. Alleen schrikdraad is hartstikke duur.
Duss, iemand tips?

Twee batterijen aan elkaar bevestigen dat ze contacten, contactpumt onherkenbaar maken en ze eraan laten likken?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 23:56

fotolijstje schreef:
Duss, iemand tips?

Zo'n hand buzzer die een schokje geeft? Of zo'n pen?

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 11:06

Is het sociaal acceptabel om iemand te blokkeren waar je niks meer te maken wil? Durf het niet te zeggen omdat diegene best creepy en opdringerig is :')

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 11:22

Ja. Ik heb het met een familielid gedaan. Prima live contact mee, maar op SM? Echt een ramp. De ene conspiracy theory volgde op de andere.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 11:26

JudithGigi schreef:
Is het sociaal acceptabel om iemand te blokkeren waar je niks meer te maken wil? Durf het niet te zeggen omdat diegene best creepy en opdringerig is :')

Heel acceptabel. Ik heb meerdere mensen op geblokt staan, omdat ik liever niet hun overtuigingen elke 5 minuten hoef te zien. Of omdat ze nee ik wil geen contact meer niet lijken te snappen.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 11:34

Ja deze gast kent gewoon echt geen grenzen en heeft geen respect. Vind het wel een beetje sneu omdat hij verder niet echt vrienden heeft (ik heb nooit contact met hem, maar hij nodigt me dus wel uit voor iets omdat hij verder niemand heeft)

Molly1230

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 18:31

Ik moet een verslag schrijven over eenzaamheid onder jongeren in de corona periode. Nu heb ik als begindatum (11) maart 2020. Ik wil nu ook een einddatum hebben. Ik vind dit alleen lastig want ik kan er geen touw aan vastknopen.
Iemand die me hierbij kan helpen? In welke maand en jaar kan ik zeggen dat de corona periode voorbij was?

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 19:05

Nou, nog steeds niet helemaal!
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/
Hier zie je nog dat er nog steeds meldingen zijn van corona en de ziekenhuisopnames daarvoor.
Maar als je echt een einddatum moet zal ik het gewoon doen op 10-3-2023, de dag dat we niet meer hoefde te testen etc.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 20:39

Molly1230 schreef:
Ik moet een verslag schrijven over eenzaamheid onder jongeren in de corona periode. Nu heb ik als begindatum (11) maart 2020. Ik wil nu ook een einddatum hebben. Ik vind dit alleen lastig want ik kan er geen touw aan vastknopen.
Iemand die me hierbij kan helpen? In welke maand en jaar kan ik zeggen dat de corona periode voorbij was?

Corona gaat waarschijnlijk niet meer helemaal weg. Gezien het onderwerp zou je kunnen zoeken naar de datum waarop de laatste lock down voorbij was.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 21:58

Ik heb vandaag voor het eerst sinds lange tijd weer een quiche gemaakt.
Ik heb, volgens recept, de schaal bekleed met bladerdeeg en een paar minuten in de oven gezet.

Ik een combi magnetron met een maximale oventemperatuur van 200°C ipv de voorgeschreven 220°C.

Net als vorige keer zakt bij mij het deeg dan volledig in/naar de bodem en heb ik dus geen deegrand meer bij mijn quiche.

Wat gaat hier fout?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 22:32

Blind bakken wil dan nog wel eens helpen. Doordat bladerdeeg zoveel boter bevat zakt het naar beneden.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 22:56

Gewoon meteen de vulling erin doen en dan in de oven. Om te voorkomen dat het deeg onderin niet goed bakt kun je er een paar plakken kaas op leggen (op het bladerdeeg bedoel ik, daarna doe je de vulling erover). O ja, en vergeet vooral de schaal niet in te vetten :+ :')