Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Ondergewicht: 1.8% populatie, 1.6% IC = Verhouding IC/populatie 0.9. Index op gezond gewicht: 3x zoveel kans
Gezond gewicht: 48.2% populatie, 14.3% IC = Verhouding IC/populatie ongeveer 0.3. Index dus 1
Overgewicht: 36.2% populatie, 33.3% IC = Verhouding IC/populatie ongeveer 0.9. Index op gezond gewicht: 3x zoveel kans
Obesitas: 13.9% populatie, 50.8% IC = 3.6. Index op gezond gewicht: 12x zoveel kans
Huertecilla schreef:Kijk, jij bent het niet mee eens met wat ik schrijf. Jouw uitgangspunt is en blijft ´ja maar de zorg´.
Prima. Voor de zórg.
Steeds meer virologen zeggen wat anders mbt van de pandemie af komen.
Het is maar wat je als grotere prioriteit ziet. Ik heb een andere dan jij.
Shadow0 schreef:Dat vind jij, dat vind ik, maar het beleid is de afgelopen 2 jaar vooral het door laten gaan van besmettingen (en het overbelasten van de zorg) geweest. En wat ik daarvan ook lastig vind: door het geschreeuw van de (nogal vocale) minderheid die echt alles open wil, ongeacht hoeveel levens het kost of welke chaos het oplevert, lijkt het beleid bijna redelijk. Want de redelijke mensen snappen wel dat de antivax-wappie-houding niet houdbaar is.
Maar vervolgens gaan de redelijke mensen dus het beleid redelijker laten lijken, helaas, en komen we nooit toe aan de inhoud daarvan. En het beleid is niet redelijk, het is een chaotische puinhoop zonder duidelijk doel en zonder democratische controle, die het heeft laten gebeuren dat de situatie al een keer of 5 onnodig ver uit de hand is gelopen.
Esperanza schreef:Nee, 80% van de mensen op de IC heeft overgewicht of zelfs obesitas. Niet alleen in de VS, het wordt op meer plekken in de wereld ontdekt. Half november is er een belangrijk wetenschappelijk onderzoek gepubliceerd. Dus ook in Nederland is het nu nieuws.
Citaat:Hooguit onkunde, niet onwil.
IMANDRA schreef:Eens. Het is niet altijd even handig gelopen afgelopen 2 jaar. Ik geloof alleen niet dat de overheid een slechte intentie heeft, "enkel" verkeerde afwegingen heeft gemaakt (in de zin van dat 2 adviesorganen mogelijk tegenstrijdige adviezen gaven en je als overheid daartussen moet kiezen..).
Loretta schreef:Bepaalde vlakken?
Het ging er over dat de bovenlaag alleen maar rijker is geworden door de coronacrisis.
Sizzle schreef:Citaat:Hooguit onkunde, niet onwil.
Doet me denken aan een citaat van Black Beauty (we zitten immers op bokt)
Only ignorance! only ignorance! how can you talk about only ignorance? Don't you know that it is the worst thing in the world, next to wickedness? -- and which does the most mischief heaven only knows. If people can say, 'Oh! I did not know, I did not mean any harm,' they think it is all right.
Benzz schreef:Loretta schreef:Bepaalde vlakken?
Het ging er over dat de bovenlaag alleen maar rijker is geworden door de coronacrisis.
Ik weet niet of jij een beetje de economie in de gaten houdt? Die is de afgelopen jaren mega gegroeid, dat heeft niets met corona te maken. Die mensen waren zonder corona ook rijker geworden.
Popstra schreef:Op afspraak winkelen is toch helemaal k*t! Plus je nog nergens ff kunt gaan zitten om wat te nuttigen. Nee dat noem ik ook geen versoepeling! Dat noem ik zoet houden
Zebrastreep schreef:Nou ja ik hoor net op het nieuws dat in het UMCG in Groningen bij een patiënt een variant is gevonden die al was uitgestorven. Die bleek daar 9 maanden geleden mee besmet te zijn en nu weer met dezelfde variant.
Bij mensen met een minder goed werkend immuunsysteem kan het blijkbaar dat het minder wordt afgebouwd.
Ergens wel interessant hoe dat allemaal kan.
Dus misschien alles opengooien nog iets te voorbarig
IMANDRA schreef:@shadow: ik bedoelde medische, economische organen én andere volksbelangen, niet alleen de medische / gezondheidsorganen.
Citaat:Ik ontken zeker niet dat ze niet altijd OMT hebben gevolgd of überhaupt geen goed duidelijk plan hadden. Sorry voor de verwarring
Sizzle schreef:En zo draaien kleine kinderen op voor de fouten van volwassenen![]()
Een 9 jarige jongen uit Oostenrijk die tot nu toe in thuisonderwijs was wilde voor een test eenmalig naar school. Omdat de school het masker-attest nog niet gecontrolleerd had omdat de ouders dat pas 1 dag ervoor geregeld hadden moest hij buiten zitten in de vrieskou.
Domme ouders, domme school, geen sprankje menselijkheid meer, enkel nog regels volgen.
https://www.heute.at/s/keine-maske-bub- ... -100184000
pien_2010 schreef:Dit is wat niemand wil, zo triest. En dan kun je wel heel boos zijn, maar niemand ook de regering niet wil een covid pandemie.
Sizzle schreef:En zo draaien kleine kinderen op voor de fouten van volwassenen![]()
Een 9 jarige jongen uit Oostenrijk die tot nu toe in thuisonderwijs was wilde voor een test eenmalig naar school. Omdat de school het masker-attest nog niet gecontrolleerd had omdat de ouders dat pas 1 dag ervoor geregeld hadden moest hij buiten zitten in de vrieskou.
Domme ouders, domme school, geen sprankje menselijkheid meer, enkel nog regels volgen.
https://www.heute.at/s/keine-maske-bub- ... -100184000
Esperanza schreef:Nee, 80% van de mensen op de IC heeft overgewicht of zelfs obesitas. Niet alleen in de VS, het wordt op meer plekken in de wereld ontdekt. Half november is er een belangrijk wetenschappelijk onderzoek gepubliceerd. Dus ook in Nederland is het nu nieuws.
https://www.hartstichting.nl/nieuws/is- ... -en-corona
En niet iedereen die ongevaccineerd is komt op de IC. 38% van de mensen krijgt Corona symptoom loos, dus dan is 900x meer kans nooit van toepassing. Ik zal daar eens even wat info bij zoeken.