Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 21:49

SusanH schreef:
Achterom schreef:
Van het zwaar zieke personeel had slechts één zich uiteindelijk niet laten vaccineren. Bovendien: zij werken nog steeds met beschermingsmiddelen (handschoenen, medische mondkapjes) dus in theorie kunnen zij het niet binnenbrengen.
Bezoek wel...

Edit: ik begrijp niet waar toch de behoefte vandaan komt om iedere keer maar weer te willen wijzen naar het personeel -O-
Zij werken hard, houden zich aan de regels en kunnen daardoor geen besmetting overbrengen in theorie. In tegenstelling tot een bepaalde groep bezoekers die alles aangrijpt om de regels niet te volgen en vervolgens te wijzen naar het personeel.

Bezoek draagt ook mondkapjes toch?

Als dat net zo gaat als bij onze instelling :roll: je kan de hele dag wel politieagent zijn en dan alsnog trekken ze hem in de kamer van de patiënt af. Daar komt men dan achter als er koffie rondgebracht wordt ofzo of als er verder iemand binnenkomt. Dan zeg je er wat van maar je weet gewoon dat het achter je rug om weer afgehaald wordt.
Of ze zeggen; ‘ja, ik wilde hem alleen even een kus en knuffel geven’.
Ja, dat is dus niet de bedoeling bij een kwetsbare patiënt die wij tegen Corona proberen te beschermen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 21:53

Wat hebben wij dan geweldig braaf bezoek bij mij op het werk. Gelukkig geen problemen mee of discussie over.

Mungbean

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 22:04

2 weken na de massale versoepelingen blijft het braaf dalen hier, ik zie een goede zomer tegemoed **\O/**

De afspraken site voor de inentingen is echter overbelast :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 22:09

Achterom, wat is zwaar ziek indien ze volledig gevaccineerd waren ? Want dat gaat dus in tegen alle beweringen/bewijzen dat je na vaccinatie, meestal zelfs met één prik al niet meer zwaar ziek word dus wel apart dat dat bij jullie wel gebeurt is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 08:23

De arme KLM heeft het ook maar zwaar. Zooooo vervelend dat reizigers zich moeten laten testen, heel oneerlijk ook dat dit een negatief effect heeft op reizen ^) 8)7

Citaat:
KLM-topman Pieter Elbers hekelt de specifieke testverplichtingen die in Nederland gelden vanwege het coronavirus. "Die hebben een sterk negatief effect voor KLM." Ook passagiers die met KLM via Schiphol reizen, moeten een negatief coronatestresultaat laten zien.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 08:25

Het is te idioot dat ze nog mogen vliegen.
Had net zo op slot moeten zitten als de horeca.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 08:27

Nou Sizzle, van wat ik zo kan vinden, is dat niet helemaal hoe hij het gezeggd heeft.. Het gaat in het grotere plaatje en hij heeft het ook over dat andere landen/maatschappijen het anders doen.. :j

En waarom zouden ze niet mogen vliegen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 09:01

DuoPenotti schreef:
Het is te idioot dat ze nog mogen vliegen.
Had net zo op slot moeten zitten als de horeca.

"Je mag wel vliegen, maar wel alleen aan de buitenkant van het vliegtuig!"

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 09:02

Ik heb het gequote uit een bericht, dus dan is het slechte journalistiek als hij wat anders gezegd heeft.
https://www.nu.nl/economie/6131741/klm- ... igers.html

Welke maatschappij laat mensen vliegen zonder test? (Dan vlieg ik daar nog even niet mee namelijk).

Nederland is 1 van de meest besmette landen in west-europa, graag een test :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 09:08

Ik googlede zijn naam en kwam toen op een ander artikel (volkskrant misschien) uit...
Waar het in dit Nu.NL artikel heel kort staat (namelijk: "ook passagiers die via Schiphol reizen moeten een negatieve test laten zien". Dus dat zijn geen mensen die hier naartoe reizen en hier uitstappen en Nederland ingaan, maar mensen op doorreis. In dat artikel staat iets over dubbele testverplichting en dan vier uur voor vertrek en dat dat bij andere landen anders geregeld is.
In dat andere artikel staat dat iets uitgebreider...

En.. er staat nergens 'vliegen zonder test'... ;-)
Dat lees je er zelf bij :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 09:10

Maar als je gestest bent dan is het toch geen probleem om die op je tussenstop nog een keer te laten zien?
Ik zal het ook even googelen dan.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 09:13

Het probleem schijnt te zijn dat reizigers naar Nederland een test moeten laten zien die maximaal vier uur van tevoren is afgenomen.. Als je je vier uur van tevoren op het vliegveld moet melden, dan ga je dat niet halen (dat lees ik ook via google).

Wat ik daarnaast nog lees is dit :
KLM is een van de belangrijkste vervoerders van vaccins van productielanden naar onder meer Afrika, Azië en Latijns-Amerika, veelal in het vrachtruim van passagierstoestellen. Vorige week nog kreeg een KLM-vlucht met coronavaccins een heldenonthaal op de luchthaven van de Ecuadoraanse hoofdstad Quito.. Het vorige week door het kabinet afgekondigde vliegverbod naar Latijns-Amerika en Zuid Afrika haalt nu een streep door het vaccintransport.
Dus een vliegverbod behelst wel meer dan de mensen 'die voor de leuk even op vakantie willen'.. maar zo zien veel mensen het graag denk ik, en dan kunnen ze wijzen naar de grote boze maatschappij?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 09:19

Volgens deze was dat probleem in Maart al opgelost en is het inmiddels 12 uur voor reizigers :o?
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/281887/b ... stlocaties

Naja, zal dan wel gewoon slechte komkommertijd berichtgeving zijn.

Ik heb trouwens niets tegen vliegen perse (zeker niet vracht), wel met goede maatregelen aangezien die airco aan boord echt niet zo veilig is als ze graag beweren.

Overigens heb ik wel echt medelijden met het personeel en snap niet waarom ze niet overstappen op het sabbelstaafje.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 09:22

Wij hadden het er thuis laatst ook over..
Wat ik het meest heb meegekregen van de afgelopen periode is dat je eigenlijk bijna NIKS meer kunt geloven van wat je leest... sensatiekoppen, onvolledige artikelen etc.. echt superirritant..
Misschien was dat in de jaren 80 ook wel zo, maar toen had ik het iig niet zo in de gaten.. 8-)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 09:24

Nou inderdaad Sizzle. Sowieso mag er eens een optie komen voor een veel minder vervelende test die geldig is. Als je dat artikel leest ... bloedneuzen en hoofdpijnen bij sommige personeel.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 06-05-21 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 09:25

https://businessam.be/nieuwe-lockdown-v ... ekampioen/

De Seychellen schijnen koploper te zijn in het vaccineren, maar gaan toch weer in lockdown.
Zouden die chinese vaccins dan toch niet zo goed werken ?
Al is niet duidelijk of ze enkel en alleen de chinese gebruikt hebben of ook nog wat anders.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 09:30

Vayo schreef:
Nou inderdaad Sizzle. Sowieso mag er eens een optie komen voor een veel minder vervelende test die geldig is. Als je dat artikel leest ... bloedneuzen en hoofdpijnen bij sommige personeel.

Las hier laatst ook van iemand over (volgens mij hier op bokt) die enkele keren per week naar Dld moest voor werk en nu alleen maar hoofdpijn had en verkoudheidsklachten kreeg. Dat steeds maar op 1 plek in je slijmvlies wroeten lijkt me niet echt goed voor je. Daar moet toch iets op te verzinnen zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 09:37

Er zijn ook andere tests, die zijn iets minder betrouwbaar, echter als je 3x per week test middel je dat prima uit. Deze worden bij ons op scholen gebruikt en dat gaat echt prima (weinig uitbraken). Ook in Duitsland wordt deze gebruikt maar dat zal wel weer Bundesland afhankelijk zijn.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 10:18

Sizzle schreef:
Er zijn ook andere tests, die zijn iets minder betrouwbaar, echter als je 3x per week test middel je dat prima uit. Deze worden bij ons op scholen gebruikt en dat gaat echt prima (weinig uitbraken). Ook in Duitsland wordt deze gebruikt maar dat zal wel weer Bundesland afhankelijk zijn.

Maar die mag je officieel niet gebruiken om bijv. op dag 5 van je quarantaine te testen of bij klachten. Preventief testen ga ik niet doen, tenzij ik ze bijv. gratis krijg. Ik ben ook al volledig gevaccineerd.

En wij hebben vanuit het werk een eigen teststraat. Als ik bel dat ik klachten heb moet ik me daar laten testen. In geval van quarantaine (in contact geweest met nauw contact bijv) verwachten ze dat je direct gaat testen én op dag 5 weer. Dat zie ik gewoon niet zitten.

Ik zou probleemloos zelf thuis willen testen, maar dat mag dus niet.
Ik vond het testen echt enorm vervelend en kreeg direct een bloedneus. In die week nog 2x een spontane bloedneus gehad. Normaal ben ik helemaal geen pieper. Bloed prikken, bloed geven, hechten ... weet ik veel ... ik vind het allemaal geen probleem. Maar in mijn neus ben ik zo gevoelig.

Ik weet dat er meer mensen zijn die het testen echt heel naar vonden en die gewoon niet meer laten testen. Dan kun je beter een iets minder betrouwbare speekseltest krijgen of een ondiepe neustest, dan helemaal geen test.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 10:21

Nou... nu hebben wij toevallig vandeweek zo'n thuis sneltest gedaan... en eerlijk.. ik vond t bijna niet te doen :') het kriebelde als een malle, ik had het gevoel dat ik moest niesen en ik vond het echt supermoeilijk bij mezelf... Ik zei 'doe mij maar zo'n teststraattest'..
Een beetje alsof je bij jezelf een harsstrip eraf moet trekken, dat vond ik .. :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 10:24

Je hoeft zo’n sabbeltest ook niet perse te gebruiken in geval van klachten of officiele quarantaine. Echter kun je dat prima gebruiken (wel onder toezicht niet thuis) om al je personeel meermals per week te testen, dan pik je een uitbraak er echt wel uit.
Voor reizigers is het natuurlijk een ander verhaal.

Ik begrijp ook niet precies waarom de blaastest niet verder ingezet is. Die heeft meer vals positieven, maar dat lijkt me een minder groot probleem.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 10:29

Ik snap niet Sizzle dat dat in Nederland nog niet meer wordt toegepast. Dan zou ik bij simpel wat keelpijn of als ik moe ben of een dag een loopneus direct bellen om te laten testen. Ik denk dat dat bij veel mensen een drempel weghaalt.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 10:48

Cer schreef:
Nou... nu hebben wij toevallig vandeweek zo'n thuis sneltest gedaan... en eerlijk.. ik vond t bijna niet te doen :') het kriebelde als een malle, ik had het gevoel dat ik moest niesen en ik vond het echt supermoeilijk bij mezelf... Ik zei 'doe mij maar zo'n teststraattest'..
Een beetje alsof je bij jezelf een harsstrip eraf moet trekken, dat vond ik .. :+

Oh ik had hetzelfde. Vond het een reteirritant testdingetje.

Bij vliegen moet je 2 x een test kunnen laten zien. 1 die niet meer dan 72 oud is. En dan 1 die niet ouder is dan 24 uur. De eerste is een PCR test en de teweede is een antigeentest.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 10:58

SusanH schreef:
Achterom schreef:
Van het zwaar zieke personeel had slechts één zich uiteindelijk niet laten vaccineren. Bovendien: zij werken nog steeds met beschermingsmiddelen (handschoenen, medische mondkapjes) dus in theorie kunnen zij het niet binnenbrengen.
Bezoek wel...

Edit: ik begrijp niet waar toch de behoefte vandaan komt om iedere keer maar weer te willen wijzen naar het personeel -O-
Zij werken hard, houden zich aan de regels en kunnen daardoor geen besmetting overbrengen in theorie. In tegenstelling tot een bepaalde groep bezoekers die alles aangrijpt om de regels niet te volgen en vervolgens te wijzen naar het personeel.

Bezoek draagt ook mondkapjes toch?

Natuurlijk, maar geen medische. En zoals ik al zei, wat er achter de kamerdeur gebeurt weten we niet en dat is een bewuste keuze.

Cer schreef:
Nou wat ik zo af en toe hoor zou het bezoek dat wel moeten, net als een max aantal bezoekers, maar zijn er bezoekers die zich daar niet aan houden omdat de familie het zelf wel bepaald en rechten heeft enzo..
voor het personeel echt niet gaaf om daar dan agent te gaan lopen spelen ...

Dat inderdaad, en dat nu alweer driekwart jaar lang.
bigone schreef:
Achterom, wat is zwaar ziek indien ze volledig gevaccineerd waren ? Want dat gaat dus in tegen alle beweringen/bewijzen dat je na vaccinatie, meestal zelfs met één prik al niet meer zwaar ziek word dus wel apart dat dat bij jullie wel gebeurt is.

Is niet bij ons, maar bij een collega instelling.
Is inderdaad apart...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 11:25

Er is blijkbaar volgens WHO nieuw bewijs dat zout eten het immuunsysteem aantast bij bacteriele infecties.
https://www.ahajournals.org/doi/10.1161 ... 120.052788
Nu is covid geen bacterie maar wellicht ga ik toch tot het vaccin de chips wat beperken want dat kan sowieso geen kwaad, misschien blijft de goede gewoonte daarna beter hangen en was het toch nog ergens goed voor :P

Ik ben wel een beetje in shock dat overmatig zoutconsuptie blijkbaar voor zo‘n 3 miljoen doden per jaar zorgt, maar dat is off-topic.

https://www.who.int/news-room/fact-shee ... -reduction

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(19)30041-8/fulltext