Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 17:31

Ik was meer een verkoper op Vinted, maar nu met een baby koop ik van alles. Toebehoren voor de kinderwagen bijvoorbeeld. Alles staat nieuw of zo goed als nieuw op Vinted. Ideaal! Ik ben helemaal geen bieder. Duurt me te lang en als de prijs normaal is, dan vind ik het ook niet nodig om er nog weer onder te gaan zitten. Alleen als de prijs erg hoog lijkt en ik nog twijfel wil ik wel een bod uitbrengen, maar dan scheelt dat niet veel met de aangegeven prijs.

Nu is er een pakketje voor mij op een heel ander DHL afhaalpunt geleverd. Half uur rijden. Erg onhandig met een pasgeboren baby die nog 12 of meer voedingen per dag wil. :7 Het punt hier is voor mij zó praktisch. Heel dichtbij, zeer ruime openingstijden en ik kom er toch om te tanken. Ik hoop niet dat dit een gewoonte wordt.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 21:01

Ja, voor baby’s staat er heel veel op wat nog in vaak prachtige staat is. Ik moet nog een week of 5 en zeker 70% van mijn babyspul komt van Vinted.

Ik geniet er ook zo van als een lage bieder misgrijpt <3 Ik krijg nog weleens berichtjes met “aaah wat jammer, had je niet gereserveerd?” of “Kun je het me laten weten als het niet doorgaat?”
NEE nananananaaa.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 22:44

pmarena schreef:
Oehw puur genieten is dat hè }>

Ja, echt zo grappig! :')

Meestal stuur ik dan: “Oeps, net te laat!” :=

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 22:54

Ik merk dat ongebruikte/ongeopende A merk make up ook wel lekker gaat op Vinted :P
Had een adventskalender gekregen van mijn man waar een paar dingen in zaten die ik niet gebruik qua kleur of kan gebruiken qua ingrediënten. En dat ben je echt zo kwijt :')

tengeltje11

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 09:44

Hier toevallig niemand die een leuk meidendekje in maat cob verkoopt(en dat via vinted wil verkopen), dochter is 8, maar is meer into zachtere en warme kleuren, niet schreeuwerig en fluo.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 11:03

Ik heb iets gekregen dat ik helemaal niet besteld heb.
Wat moet je daarmee?
Het is niet een verwisseling van spullen, het is extra.

ARCTN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 11:04

Zo irritant!
Koper geeft aan een bundel te willen kopen. Ik zie dat de volgende dag en geef pakket formaat aan. Staat koper op vakantie en word bundel dus niet gekocht.. :roll:

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 11:27

Mijn pakket was op een ander DHL punt bezorgd, op een half uur rijden. En nu krijg ik een mail dat ik mijn pakket in handen heb. Ik heb helemaal niets opgehaald. :7 En het ligt er 2 dagen, geen week. Hebben jullie dit wel eens gehad?

kamsel schreef:
Ik heb iets gekregen dat ik helemaal niet besteld heb.
Wat moet je daarmee?
Het is niet een verwisseling van spullen, het is extra.

Ik denk dat dit bedoeld is als cadeau/extraatje? Ik doe dat in normale gevallen niet, maar lees het wel eens in reviews en dan waren ze daar heel positief over. Al ligt het er wel aan wat je ontvangt.

Ik heb 1x een artikel verkocht dat na het plaatsen op Vinted beschadigd was geraakt en dat zag ik pas toen ik het klaar ging maken voor verzending. De koper wilde een ander item uit mijn kast in de plaats van het beschadigde item, maar voor de volledigheid heb ik toen het oorspronkelijke item ook opgestuurd. Deels om te voorkomen dat ze zou kunnen zeggen dat ze het verkeerde had gekregen, deels omdat ik haar er nog blij mee kon maken en ik het anders weg zou gooien.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 12:12

Ik heb een keer armbandjes bij een tas gekregen. Helemaal niet mijn stijl, maar vond het wel een heel lief gebaar. Mijn vriend zijn nichtje was er heel gelukkig mee, want het was roze. :')

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 12:41

Ik stop ook wel eens extra kleren erbij, dingen die net niet knap genoeg zijn om te verkopen. Mensen vinden dat altijd heel leuk, en als ze het niet leuk vinden dan donderen ze het maar weg

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 13:05

Dit was echt een apart pakketje.
Het gekochte pakketje is de 22e aangekomen. Deze de 27e. Verkoopster weet ook van niks..

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 13:29

Heb ik ook wel eens gehad, kreeg toevallig een American Vintage jurkje binnen. Vinted kon er niks mee, ik mocht het houden.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 13:55

tengeltje11 schreef:
Hier toevallig niemand die een leuk meidendekje in maat cob verkoopt(en dat via vinted wil verkopen), dochter is 8, maar is meer into zachtere en warme kleuren, niet schreeuwerig en fluo.

Dekje?
Om mee pony te rijden of begrijp ik dat verkeerd?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 15:45

Idd, om onder een zadel te leggen ;)

Kocht een goed jaar terug enkele pony dekjes op vinted, nu vind ik amper iets… ik weet dat het niet mag, maar zo ook bv al een barefoot zadel gekocht via vinted. Er op zetten en direct reserveren en dan kan het prima

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 18:59

Ik heb ook een zadel, hoofdstel, dekjes, transport beschermers gekocht maar ook veel verkocht :)
Vind dat ze gewoon een paarden rubriek moeten maken :+

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 09:11

Gebeld naar DHL, maar dat hielp natuurlijk niet (punt zelf kon je niet bellen en als ontvanger kan je geen onderzoek instellen). Dus via Vinted het verhaal uitgelegd aan de helpdesk en naar punt gereden. Er lag nog een pakket van iemand anders met dezelfde achternaam, dus vermoedelijk had deze persoon ons pakket. De kerel is toen zelf in de DHL bus gestapt om naar dat adres te rijden. Hij kwam later bij ons aan de deur met de inhoud van het pakket. De doos was al geopend door de andere meid, die gek opkeek toen ze babyspullen kreeg, maar hij had de inhoud wel gewoon mee kunnen nemen en haar het juiste pakket gegeven. Al met al netjes opgelost. :)
Het was wel eenvoudiger geweest als ze hem zelf even bij ons langs had gebracht, want ze bleek dichtbij te wonen. Zo heb ik ook al eens een verkeerd pakket meegekregen. Snel opgezocht via FB, berichtje gedaan dat ik haar pakket had en dat ik het kwam brengen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 10:04

Nah ik had een paar Dr. Martens als favoriet aangeklikt en die verkoopster doet mij een lager bod. Dus ik koop ze want wil ze graag hebben. Nu krijg ik bericht van haar of het goed is dat ze de koop annuleert omdat een andere mevrouw al bezig was met een bundel.

Afbeelding

Wat zouden jullie doen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 10:08

Nou nee, naar voor haar maar jij wil ze graag toch?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 10:10

Dat is het rotte van bundels. Ik verkoop zelf het liefst zoveel mogelijk in één keer, dus ik snap wel dat het voor de koper van de bundel en de verkoper fijn is als die deal doorgaat. Je hoeft er zelf niet mee akkoord te gaan als je de schoenen graag wil hebben, want je was gewoon eerder, maar de verkoper kan natuurlijk alsnog de koop annuleren met het risico van een negatieve review.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 10:11

Ligt eraan hoe graag je het wil hebben. Wil je het echt hebben? Dan gewoon doorzetten.
Kun je ook prima zonder, ach, waarom niet...

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 10:12

Urbanus schreef:
Nou nee, naar voor haar maar jij wil ze graag toch?

Ja exact zo denk ik ook. Had die andere ook gewoon snel moeten beslissen toch? Ik hoefde er niet over na te denken want vind ze leuk dus ik koop ze.

Maar inderdaad als ze ze annuleert dan plaats ik een negatieve review.

Edit: Ze stuurt ze vandaag op naar mij! *\o/*

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 14:55

Ik zie zojuist dat je nu bundles kan kopen zonder te wachten op een verzendformaat. (dit is wel de UK app) hoop voor jullie dat het ook naar de NL app komt, zoveel makkelijker.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 14:56

Dat zou heel fijn zijn, echt al een aantal dingen misgelopen omdat ik zat te wachten op een verkoper en dan ondertussen individuele dingen werden verkocht..

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 15:25

Ik heb net een trui gekocht via vinted, zie ik later pas dat hij 2 jaar geleden is toegevoegd…. Normaal let ik daar altijd op |o
Ben benieuwd of die nog gaat komen.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 15:52

Ik kijk dan even wanneer de verkoper laatst op vinted zat, als dat even lang geleden is, is de kans wel heel klein.