Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:57

Als je dan s avonds ergens heen moet, kun je dan nog wel een ontheffing vragen?
Ik vind een avondklok nogal wat... En ik kan me heel wat redenen bedenken waardoor mensen s avonds over straat gaan... (in mijn geval dus om af en toe bij mijn moeder te checken hoe het daar gaat.. zij is ouder en alleenstaand, en met buren werkt dat dus niet..)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:58

ingedebruijn schreef:
Ruim 7800 besmettingen. Denk dat we deze week nog wel de 10000 gaan aantikken zo. Verwacht niet dat we nog 2 weken afwachten hoor voordat ze de Lockdown invoeren.

Hoe ver lopen de IC opnames ookalweer achter op de besmettingscijfers.. ik had in de briefing daar een grafiek van gezien.. kan m zo snel niet vinden..

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:06

Cer schreef:
Als je dan s avonds ergens heen moet, kun je dan nog wel een ontheffing vragen?
Ik vind een avondklok nogal wat... En ik kan me heel wat redenen bedenken waardoor mensen s avonds over straat gaan... (in mijn geval dus om af en toe bij mijn moeder te checken hoe het daar gaat.. zij is ouder en alleenstaand, en met buren werkt dat dus niet..)

Ik vind een avondklok ook hele nare associaties oproepen, maar ik denk dat er weinig mensen na 22:00 perse de deur uit moeten? Werk/spoed uiteraard uitgezonderd.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:08

Alsjeblieft de avondklok na volgend weekend pas. Kan ik nog mijn verjaardag vieren. _O- Want dat wordt toch een wild en groots feestje. KUCH.

Edit: was sarcastisch he. Ik ga natuurlijk geen feest geven.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:11

MarlindeRooz schreef:
Alsjeblieft de avondklok na volgend weekend pas. Kan ik nog mijn verjaardag vieren. _O- Want dat wordt toch een wild en groots feestje. KUCH.

Edit: was sarcastisch he. Ik ga natuurlijk geen feest geven.

Niet -O- ?
Ik had me al verheugd op een dikke party

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:13

Ja jonge, er komen maarliefst 3 mensen. Waaronder mijn vriend. En de ander woont hier op het terrein en mag dus met een avondklok nog komen. Heuj. En de andere is mijn bestie die woont wel 500 meter verderop echt heel ver!!! En we gaan de hele avond los André Rieu en drinken spa rood. }:)

Want meer drank en eten kan ik niet betalen want horeca dicht -> weinig loon. {:}

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:16

Ik moet over een maand onder het mes, maar ik ben er bang voor.. 2 vd 3 ziekenhuizen in die groep hebben hun OK's nu gehalveerd ivm de vele coronapatienten. Ziekenhuis waar ik geopereerd moet worden draait nog wel volledig, maar zit middenin een gebied waar veel besmettingen zijn, dus verwacht dat zij ook moeten halveren..

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:17

Relaxed schreef:
Ik moet over een maand onder het mes, maar ik ben er bang voor.. 2 vd 3 ziekenhuizen in die groep hebben hun OK's nu gehalveerd ivm de vele coronapatienten. Ziekenhuis waar ik geopereerd moet worden draait nog wel volledig, maar zit middenin een gebied waar veel besmettingen zijn, dus verwacht dat zij ook moeten halveren..

Echt waardeloos

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:23

Relaxed schreef:

Hoop echt voor je dat de cijfers snel zakken. Naja eigenlijk hoop ik dat in het algemeen. De winter wordt voor veel mensen heel lang en donker. -O-

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:24

Zou mij nou niks boeien een avond klok. Al helemaal niet in de winter periode. Voor 22 uur krijg je al zat gedaan.
Lekker naar bed dan :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:26

In Frankrijk gaat hij al om 21:00 in. Vind ik toch best vroeg nog hoor.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:30

Avondklok zou ik ook best lastig vinden. Veel familie en vrienden wonen ver weg(oke, wij wonen ver weg van familie en vrienden :+ ). Als we daar blijven eten en iets te lang zouden blijven hangen is 21.00 iig niet meer haalbaar.
Dat wordt dan voortaan lunchen met elkaar of heel vroeg eten :D

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:37

secricible schreef:
Avondklok zou ik ook best lastig vinden. Veel familie en vrienden wonen ver weg(oke, wij wonen ver weg van familie en vrienden :+ ). Als we daar blijven eten en iets te lang zouden blijven hangen is 21.00 iig niet meer haalbaar.

Of even niet voor de lol met anderen afspreken zodat we die pandemie eronder krijgen.....

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:38

Zou je nog wel de honden een laatste keer mogen uitlaten dan?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:39

MarlindeRooz schreef:
Ja jonge, er komen maarliefst 3 mensen. Waaronder mijn vriend. En de ander woont hier op het terrein en mag dus met een avondklok nog komen. Heuj. En de andere is mijn bestie die woont wel 500 meter verderop echt heel ver!!! En we gaan de hele avond los André Rieu en drinken spa rood. }:)

Want meer drank en eten kan ik niet betalen want horeca dicht -> weinig loon. {:}

Ach, na 20.00 uur mag je toch geen alcohol meer... :+

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:40

Echwel schreef:
Zou je nog wel de honden een laatste keer mogen uitlaten dan?

Ik heb daar hier in België nooit problemen over gehoord toen er een avondklok was. Ik denk dat als je je redelijk gedraagt (dus bv in je eigen buurt snel een plasje laten doen), dat er geen gedoe van hoeft te komen. Maar ja alles valt en staat met welke agent je op dat moment tegenkomt natuurlijk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:42

nynke55 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Thuis wel. :')

Jammer genoeg werk ik tot 20:30, dan wordt zo'n avondklok wel vervelend.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 15-10-20 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:42

Abiola schreef:
secricible schreef:

Of even niet voor de lol met anderen afspreken zodat we die pandemie eronder krijgen.....

Zolang het binnen de beperkingen mogelijk blijft zie ik mijn ouders of schoonouders toch nog steeds erg graag.
Ik geloof niet zo in volledig isoleren (behalve als de besmettingen echt zo excessief zijn dat je een volledige lockdown nodig hebt of als je zelf besmet bent uiteraard), maar denk dat een duurzame oplossing van een kleine bubbel die je af en toe eens ziet noodzakelijk is om het vol te houden.

Stomme metafoor misschien, maar als je wilt afvallen kun je ook beter met lange adem lekkere dingen beperken dan jezelf alles te ontzien om dan om te vallen (of in dit geval: bij de kleinste versoepeling alle sociale contacten in te halen)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:43

secricible schreef:
moonfish13 schreef:
Je kunt een medicijnlijst van de apotheek vragen als je medicijnen hebt voor je longen.
Ik moest medicijnen ophalen dit weekend, keurig al erop wat ik ook slik naast de puffers.
Dat is al bewijs zat maar medicijnoverzichten zijn altijd ondertekend door de apotheek.
Ik heb er altijd een bij me om medische redenen, voor spoedzorg is dat verstandig.
Ff een uitdraai vragen dus gewoon.
Maar ik vind zoiets of een doktersverklaring wel het minste.

Maar je kan niet van een gemiddelde handhaver verwachten dat hij gaat beoordelen of die medicatie het verantwoord om geen mondkapje te dragen.

Het gaat mij niet om de beoordeling, maar of het bewezen is dat je wat aan je longen hebt.
En kom je met een lijst stoffen hebben, dat zijn er niet extreem veel, best ver.
Maar ik vind persoonlijk dat je er niet te licht over moet denken er geen te dragen.
Het is gewoon zonde dat er gelijk misbruik gemaakt moet worden van verklaringen schrijven.
En fake medicijnlijsten gaan er ook vast weer rond dan straks qua medicijnlijsten als dat de oplossing is. :\
Wat echt niet gaat gaat niet, maar dan moet het ook echt niet gaan. :\
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 15-10-20 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:43

MarlindeRooz schreef:

Thuis wel. :')

Jammer genoeg werk ik tot 20:30, dan wordt zo'n avondklok wel vervelend.[/quote]

sssst! :D

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:44

Avondklok tijdelijk maakt mij niet heel veel uit maar denk dat dat ook kwestie van dweilen met de kraan open blijft. Als mensen echt willen gaan ze wel een halfuurtje van tevoren naar elkaar toe en blijven ze overnachten, zoveel 'moeite' is dat nou ook weer niet als men wil. Mensen blijven toch wel omzeilen...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:45

dar ben ik met je eens moonfish, daar mogen wat mij betreft best criteria voor komen.
Valse verklaringen schrijven is strafbaar voor een arts, maar probeer dat maar te handhaven.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:47

secricible schreef:
Zolang het binnen de beperkingen mogelijk blijft zie ik mijn ouders of schoonouders toch nog steeds erg graag.
Ik geloof niet zo in volledig isoleren (behalve als de besmettingen echt zo excessief zijn dat je een volledige lockdown nodig hebt of als je zelf besmet bent uiteraard), maar denk dat een duurzame oplossing van een kleine bubbel die je af en toe eens ziet noodzakelijk is om het vol te houden.

Stomme metafoor misschien, maar als je wilt afvallen kun je ook beter met lange adem lekkere dingen beperken dan jezelf alles te ontzien om dan om te vallen (of in dit geval: bij de kleinste versoepeling alle sociale contacten in te halen)

Volgens mij is het de bedoeling dat we zo min mogelijk reizen, dus imho past op bezoek gaan bij familie "ver weg" niet binnen de beperkingen. En ik snap je hoor, maar als we allemaal de regels op een andere manier interpreteren, of de randjes opzoeken, ontkomen we nooit aan die totale lockdown.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:49

Secridible, ook met medicijnen.
Ik heb altijd een puffer en voorzetkamer bij me.
Maarja als ik die aan jou geef, ik heb best een puffer over en ik heb 3 voorzetkamers, heb ik zo 2 man voorzien van vrijstelling.
Ik heb net een lege puffer ook, weten zij veel of er nog wat in zit? Nee.
Dus ik denk dan maar medicijnlijst van de apotheek, doktersverklaring plus id mee.
Is dat niet op orde? Pech gehad, boete.
Iedereen kan zeggen iets aan zijn/haar longen te hebben.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:50

Memories schreef:
Avondklok tijdelijk maakt mij niet heel veel uit maar denk dat dat ook kwestie van dweilen met de kraan open blijft. Als mensen echt willen gaan ze wel een halfuurtje van tevoren naar elkaar toe en blijven ze overnachten, zoveel 'moeite' is dat nou ook weer niet als men wil. Mensen blijven toch wel omzeilen...

Ik denk dat ze bij het opstellen van de maatregelen echt wel rekening houden met het feit dat altijd x% de maatregelen gaat proberen te omzeilen.