Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:38

:n Al die maanden stilliggen, dierbaren verliezen, dierbaren niet kunnen zien, bedrijven die failliet gaan, depressies die oplopen... voelt inderdaad als een dikke middelvinger naar de zorg en naar de rest van Nederland.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 17:49

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 17:50

Stille volger ... inderdaad tegen racisme, tegen politiegeweld, voor alle rechten van mensen op demonstratie. Maar ook voor de plicht om rekening met elkaar te houden als het om de volksgezondheid gaat.

Dus eens met de dikke middelvinger die Sheran noemt!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:16

Hmm, nee, ik denk toch niet dat het zo gezien moet worden, daarmee trek je het een conflict in waar het niet thuishoort.
Het doel was niet om corona te verspreiden, ook niet om de maatregelen te ondermijnen - de verontwaardiging over de zoveelste moord was simpelweg groter.

Daar kun je het wel mee eens of oneens zijn, en ook persoonlijk andere afwegingen maken, maar we hoeven niet tegen elkaar uitgespeeld te raken. (Wat ik dikke middelvingers naar de zorg vind, is het gebruiken van een spoedwet om de vrije artsenkeuze af te schaffen. En zorgverzekeraars die geen zin hebben om de zorg te vergoeden voor de coronazorg. Dat heeft namelijk rechtstreeks met elkaar te maken. Dit was - wat mij betreft - beslist ongewenst maar het is niet tegen de zorg.)

En de frame accepteren van een onderlinge strijd laat de overige zaken makkelijk buiten beschouwing. Van de slechte voorbereiding door onze overheid, het bespreken van het inhoudelijke onderwerp, de dubbele boodschap over of corona nou wel of niet een risico is (want op hetzelfde moment worden mensen die aan zorgverleners vragen dat ze bij contact op minder dan anderhalve meter een mondkapje dragen soms uitgesloten van zorg)

Het is een spaghetti van allemaal ingewikkelde tegenstrijdige boodschappen en belangen. Maar het is geen conflict tussen mensen die verontwaardigd zijn over politiegeweld, en mensen die in de zorg werken, en zo moet het ook niet geframed worden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:18

Er is geen conflict , ze hebben met toestemming van de burgemeester de wet overtreden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:19

bigone schreef:
Er is geen conflict , ze hebben met toestemming van de burgemeester de wet overtreden.

Hoezo? Er is geen samenscholingsverbod? Je moet 1,5 meter afstand houden daar is het mis gegaan.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:21

Shadow0 schreef:
Hmm, nee, ik denk toch niet dat het zo gezien moet worden, daarmee trek je het een conflict in waar het niet thuishoort.
Het doel was niet om corona te verspreiden, ook niet om de maatregelen te ondermijnen - de verontwaardiging over de zoveelste moord was simpelweg groter.

Daar kun je het wel mee eens of oneens zijn, en ook persoonlijk andere afwegingen maken, maar we hoeven niet tegen elkaar uitgespeeld te raken. (Wat ik dikke middelvingers naar de zorg vind, is het gebruiken van een spoedwet om de vrije artsenkeuze af te schaffen. En zorgverzekeraars die geen zin hebben om de zorg te vergoeden voor de coronazorg. Dat heeft namelijk rechtstreeks met elkaar te maken. Dit was - wat mij betreft - beslist ongewenst maar het is niet tegen de zorg.)

En de frame accepteren van een onderlinge strijd laat de overige zaken makkelijk buiten beschouwing. Van de slechte voorbereiding door onze overheid, het bespreken van het inhoudelijke onderwerp, de dubbele boodschap over of corona nou wel of niet een risico is (want op hetzelfde moment worden mensen die aan zorgverleners vragen dat ze bij contact op minder dan anderhalve meter een mondkapje dragen soms uitgesloten van zorg)

Het is een spaghetti van allemaal ingewikkelde tegenstrijdige boodschappen en belangen. Maar het is geen conflict tussen mensen die verontwaardigd zijn over politiegeweld, en mensen die in de zorg werken, en zo moet het ook niet geframed worden.

Een moord door politiegeweld is geen Nederlands probleem, laat staan accuut.
Wat ik net las als optie ga in je auto naar een locatie en laat je filmen vanuit een drone om je punt duidelijk te maken als je toch nu persé aandacht wil hebben.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:24

lenaa_tje schreef:
bigone schreef:

Hoezo? Er is geen samenscholingsverbod? Je moet 1,5 meter afstand houden daar is het mis gegaan.

Dan overtreed je dus de regels.
Ik denk niet dat dit een super verspreider word , de aantallen zieken en besmettingen lopen snel terug. Maar beseffen jullie wel dat dit ook op het hoogtepunt van de crisis had kunnen gebeuren met een overvolle IC en dan was het wel fout gegaan. Hoe je ook achter KOZP staat, dit is niet de manier en de burgemeesters van de steden hebben duidelijk aangegeven wat er gebeurd wanneer organisaties niet zelf ingrijpen, dan doen zij het.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:31

Shadow0 schreef:

Ik heb het niet over uitspelen tegen elkaar, maar op het moment dat jij midden in een demonstratie gaat staan ben je niet respectvol bezig naar de zorg en je medemens. Dat is dan het moment dat je zou kunnen zeggen: hier doe ik niet aan mee.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:41

bigone schreef:
Dan overtreed je dus de regels.
Ik denk niet dat dit een super verspreider word , de aantallen zieken en besmettingen lopen snel terug. Maar beseffen jullie wel dat dit ook op het hoogtepunt van de crisis had kunnen gebeuren met een overvolle IC en dan was het wel fout gegaan. Hoe je ook achter KOZP staat, dit is niet de manier en de burgemeesters van de steden hebben duidelijk aangegeven wat er gebeurd wanneer organisaties niet zelf ingrijpen, dan doen zij het.

Dat extremistenclubje sta ik sowieso niet achter. Daar zouden oprechte demonstranten ook afstand van moeten nemen wat mij betreft.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:46

Sheran schreef:
Ik heb het niet over uitspelen tegen elkaar,

Maar het gebeurt wel. Ook als dat niet je intentie is.

Citaat:
maar op het moment dat jij midden in een demonstratie gaat staan ben je niet respectvol bezig naar de zorg en je medemens.

Maar op die manier creeer je een situatie waarin alles wat iemand doet meteen een aanval is op iemand anders. Dat geeft vooral escalatie. En volgens mij hebben we geen extra escalatie of verdeeldheid nodig.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:51

Ik heb het niet over een aanval. Iemand aanvallen is anders dan niet respectvol richting iemand zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:00

MarlindeRooz schreef:
Popstra schreef:
Dan ben ik benieuwd hoe het met de Corona besmettingen in Amerika gaat lopen. Mijn god wat een losgeslagen zooitje daar zeg!!

Natuurlijke selectie noem ik dat. :=

Ik vind dit soort opmerkingen echt beschamend.
De meeste Corona-slachtoffers in de VS zijn de zwarten en de latino's.
De meeste werkelozen t.g.v. Corona-crisis in de VS zijn de zwarten en de latino's.
De mensen met de minste kans op goede gezondheidszorg in de VS zijn de zwarten en de latino's.

En nee..... ik keur die rellen en plunderingen niet goed.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:08

Citaat:
Ik vind dit soort opmerkingen echt beschamend.
De meeste Corona-slachtoffers in de VS zijn de zwarten en de latino's.
De meeste werkelozen t.g.v. Corona-crisis in de VS zijn de zwarten en de latino's.
De mensen met de minste kans op goede gezondheidszorg in de VS zijn de zwarten en de latino's.

En nee..... ik keur die rellen en plunderingen niet goed.

Electra ik Ben het zo vreselijk met je eens. Manlief en ik volgen VS al jaren vrij intensief. Ik denk dat veel mensen niet eens weten hoe naar land het is. Geen vanzelfsprekende ziektekosten verzekering meer, een enorme discriminatie tov gekleurde mensen, idem latino"s. Dat gaat zo ver.

In New York liggen de mensen met Corona dood te gaan op de straat , en 2km verder staat een privé ziekenhuis zo goed als leeg. Schande!

De VS is een land dat op veel fronten een ontwikkelingsland is en vaak buitengewoon naar met haar mensen omgaan.

Als je succesvol bent en rijk, witte man dan zit je daar wel goed.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:17

Mee eens, Pien en Electra. Ik kom al vanaf mijn 17e regelmatig in de USA en ik heb mijn hart verpand aan het mooie deel van het land, de natuur, de vriendelijke mensen, de diversiteit en nog veel meer. Daarnaast hebben we diverse vrienden door het land heen, waarvan sommigen dus ook al bijna 40 jaar.

Maar het is daarnaast ook een vreselijk asociaal land met enorme verschillen tussen rijk en arm, tussen blank, zwart, latino en andere groeperingen, met heel veel tegenstand nog tegen anders-geaarden, kortom: de lelijke kant van dit enorme land. En het is er de laatste jaren niet beter op geworden onder deze president.

Maar opmerkingen als deze, natuurlijke selectie, zijn nooit, maar dan ook nooit gepast. Dan discrimineer je dus echt!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:24

Nee maar hier in Nederland zijn we wel de hele andere kant vind ik. Hier zouden we best iets meer van ons oorspronkelijk cultureel erfgoed en geloof mogen uitdragen en beschermen. Een gouden middenweg zou mooi zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:29

Ik weet ook zeker dat wanneer de sociale zekerheid een stuk beter was geweest er minder doden en besmettingen geweest zouden zijn

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:38

Nou ik denk echt dat dat zwemmen niet veilig is hoor.
Kan écht niet deze drukte!!
Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:45

moonfish13 schreef:
[ [url=m/ttvWBS.jpg]Afbeelding[/url] ]

OMG jij woont vlak bij mij volgens mij denk ik! Daar heb ik ook veel gezwommen pre-corona!

Sorry offtopic ik zal me nu weer gedragen haha :))

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:49

moonfish13 schreef:
[ [url=m/ttvWBS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Helemaal mee eens. In deze corona tijd kan dit echt niet. Schande! :=

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:52

Hebben we het eindelijk onder controle en kan er wellicht contact onderzoek plaatsvinden. Gaan er 5000 op een kluitje staan. En het 'jammere' is dat ze wellicht niet zelf ziek worden. Maar wel alles door geven. Beetje hoe het ook in Brabant begon. Ik hoop van harte dat het meevalt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:57

Zo te zien (op de rtv noord pagina) is het in Groningen netjes verlopen. Dus het kan wel.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:58

Echt ik heb alles fout gedaan fout wat kon. :')
1: een uur te vroeg voor mijn tijdblok.
2: de verkeerde looproute nemen.
3: in frustratie besluiten naar de mac te crossen omdat anders eten wel erg laat werd.
4: met omkleden er achter komen dat je je ondergoed vergeten bent, omdat je met badpak onder je kleren binnen moet komen.

Nog ff oefenen dus. :+

De kleedkamer, ieder een stoel.
Er waren meer stoelen dan mensen, ik was zwaar in de minderheid.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 02-06-20 20:03, in het totaal 2 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 20:00

moonfish13 schreef:
Echt ik heb alles ging fout wat kon. :')
1: een uur te vroeg voor mijn tijdblok.
2: de verkeerde looproute nemen.
3: in frustratie besluiten naar de mac te crossen omdat anders eten wel erg laat werd.
4: met omkleden er achter komen dat je je ondergoed vergeten bent, omdat je met badpak onder je kleren binnen moet komen.

Nog ff oefenen dus. :+

Haha dat is ook normaal. Alles is anders.
Zo liep ik uit reflex toch via de andere ingang het gebouw in binnen maar we moeten door de hoofdingang.
En ik denk dat ik morgen ook echt leerlingen er op moeten wijzen dat ze tafels niet aan elkaar moeten schuiven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 20:05

Samenkomsten in Groningen en Den Haag gelukkig wel goed verlopen. Puur door oproepen van de burgemeesters en de organisatoren, waarom kon dat gisteren niet? Omdat zowel burgemeester als organisatie verrast waren. Jerry zegt dat hij niet af kon breken want dan wist hij niet waar de mensen hun woede en verdriet op gingen afreageren , tja.
Mag ik dat een poedersuiker vinden?