Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shadow0 schreef:Hmm, nee, ik denk toch niet dat het zo gezien moet worden, daarmee trek je het een conflict in waar het niet thuishoort.
Het doel was niet om corona te verspreiden, ook niet om de maatregelen te ondermijnen - de verontwaardiging over de zoveelste moord was simpelweg groter.
Daar kun je het wel mee eens of oneens zijn, en ook persoonlijk andere afwegingen maken, maar we hoeven niet tegen elkaar uitgespeeld te raken. (Wat ik dikke middelvingers naar de zorg vind, is het gebruiken van een spoedwet om de vrije artsenkeuze af te schaffen. En zorgverzekeraars die geen zin hebben om de zorg te vergoeden voor de coronazorg. Dat heeft namelijk rechtstreeks met elkaar te maken. Dit was - wat mij betreft - beslist ongewenst maar het is niet tegen de zorg.)
En de frame accepteren van een onderlinge strijd laat de overige zaken makkelijk buiten beschouwing. Van de slechte voorbereiding door onze overheid, het bespreken van het inhoudelijke onderwerp, de dubbele boodschap over of corona nou wel of niet een risico is (want op hetzelfde moment worden mensen die aan zorgverleners vragen dat ze bij contact op minder dan anderhalve meter een mondkapje dragen soms uitgesloten van zorg)
Het is een spaghetti van allemaal ingewikkelde tegenstrijdige boodschappen en belangen. Maar het is geen conflict tussen mensen die verontwaardigd zijn over politiegeweld, en mensen die in de zorg werken, en zo moet het ook niet geframed worden.
lenaa_tje schreef:bigone schreef:Er is geen conflict , ze hebben met toestemming van de burgemeester de wet overtreden.
Hoezo? Er is geen samenscholingsverbod? Je moet 1,5 meter afstand houden daar is het mis gegaan.
Shadow0 schreef:Hmm, nee, ik denk toch niet dat het zo gezien moet worden, daarmee trek je het een conflict in waar het niet thuishoort.
Het doel was niet om corona te verspreiden, ook niet om de maatregelen te ondermijnen - de verontwaardiging over de zoveelste moord was simpelweg groter.
Daar kun je het wel mee eens of oneens zijn, en ook persoonlijk andere afwegingen maken, maar we hoeven niet tegen elkaar uitgespeeld te raken. (Wat ik dikke middelvingers naar de zorg vind, is het gebruiken van een spoedwet om de vrije artsenkeuze af te schaffen. En zorgverzekeraars die geen zin hebben om de zorg te vergoeden voor de coronazorg. Dat heeft namelijk rechtstreeks met elkaar te maken. Dit was - wat mij betreft - beslist ongewenst maar het is niet tegen de zorg.)
En de frame accepteren van een onderlinge strijd laat de overige zaken makkelijk buiten beschouwing. Van de slechte voorbereiding door onze overheid, het bespreken van het inhoudelijke onderwerp, de dubbele boodschap over of corona nou wel of niet een risico is (want op hetzelfde moment worden mensen die aan zorgverleners vragen dat ze bij contact op minder dan anderhalve meter een mondkapje dragen soms uitgesloten van zorg)
Het is een spaghetti van allemaal ingewikkelde tegenstrijdige boodschappen en belangen. Maar het is geen conflict tussen mensen die verontwaardigd zijn over politiegeweld, en mensen die in de zorg werken, en zo moet het ook niet geframed worden.
bigone schreef:Dan overtreed je dus de regels.
Ik denk niet dat dit een super verspreider word , de aantallen zieken en besmettingen lopen snel terug. Maar beseffen jullie wel dat dit ook op het hoogtepunt van de crisis had kunnen gebeuren met een overvolle IC en dan was het wel fout gegaan. Hoe je ook achter KOZP staat, dit is niet de manier en de burgemeesters van de steden hebben duidelijk aangegeven wat er gebeurd wanneer organisaties niet zelf ingrijpen, dan doen zij het.
Sheran schreef:Ik heb het niet over uitspelen tegen elkaar,
Citaat:maar op het moment dat jij midden in een demonstratie gaat staan ben je niet respectvol bezig naar de zorg en je medemens.
MarlindeRooz schreef:Popstra schreef:Dan ben ik benieuwd hoe het met de Corona besmettingen in Amerika gaat lopen. Mijn god wat een losgeslagen zooitje daar zeg!!
Natuurlijke selectie noem ik dat.
Citaat:Ik vind dit soort opmerkingen echt beschamend.
De meeste Corona-slachtoffers in de VS zijn de zwarten en de latino's.
De meeste werkelozen t.g.v. Corona-crisis in de VS zijn de zwarten en de latino's.
De mensen met de minste kans op goede gezondheidszorg in de VS zijn de zwarten en de latino's.
En nee..... ik keur die rellen en plunderingen niet goed.
moonfish13 schreef:Echt ik heb alles ging fout wat kon.![]()
1: een uur te vroeg voor mijn tijdblok.
2: de verkeerde looproute nemen.
3: in frustratie besluiten naar de mac te crossen omdat anders eten wel erg laat werd.
4: met omkleden er achter komen dat je je ondergoed vergeten bent, omdat je met badpak onder je kleren binnen moet komen.
Nog ff oefenen dus.