Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 08:27

Vietnam was ook verplicht 14 dagen quarantaine bij aankomst. Of dat nu nog zo is weet ik niet.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 09:22

Als je nu voor paar maand op vakantie gaat ofzo zou dat nog kunnen maar voor paar week vakantie en dan quaraintane werkt niet bepaald.

Voor familie bezoek zou ik het enige voor over hebben maar verder. Dat je ze nog een week kan zien en bij thuiskomst weer in quaraintane is wel lange tijd.

Maar ik zou nu niet een vliegtuig nemen.. persoonlijk.

Ik weet niet hoe die mensen in een quaraintane hotel het regelen met hun werk dat zal wel lastig zijn.. het zijn vast niet alleen mensen die nog vrij hebben erna.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:01

Wij zijn heerlijk in Frankrijk met de camper. Nergens last van. Mondkapje op in winkels en restaurant. Maar we zijn geen drukte zoekers en beiden volledig gevaccineerd.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:35

Veel plezier ipsilonka!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 22:13

Wij zijn lekker in NL aan het varen en liggen momenteel droog, niks corona, niks buitenwereld, alleen met de zee, vogels en zeehonden :D.

Ik hoop dat iedereen net zo'n fijne vakantie heeft als wij, waar ze ook maar naartoe mogen gaan +:)+.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 22:16

Klinkt goed San. Veel plezier.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 22:44

Zag de foto's op je insta, prachtig! Jaloers :D

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 03:01

Ik heb wat hulp nodig en hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Wij wilden eigenlijk naar Duitsland gaan maar het ziet er steeds meer naar uit dat dat sowieso niet gaat lukken. Wij zijn zelf nog niet volledig gevaccineerd en hebben daarnaast een klein kind.

Dus, nu zijn we ons aan het oriënteren op Frankrijk. Ik verwacht dat het testen in Nederland me nog wel gaat lukken, maar vanaf daar vind ik het lastiger inschatten hoe alles werkt. Vanaf 9 augustus heb je de pas nodig. Daarnaast kun je op veel plaatsen testen. Maar dan? Loop je daar zonder afspraak binnen? Wacht je fysiek op je uitslag? En, hoe krijg ik van een uitslag een "pas"?
Als iemand hier meer over weet dan hoor ik het graag.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 06:45

Je pas up to date krijgen doe je in Nederland en dan met name met je covid app.
Die app download je via de app store https://apps.apple.com/us/app/tousantic ... 1511279125
Je scant je test bewijzen en je vaccinatiebewijs (QR code) van iedereen en die worden dan gelijk zichtbaar op je telefoon. Voila, je pass sanitaire.
Als je terug komt dan kun je 3 dingen doen:
1. Je neemt het risico op de boete van 95 euro en je laat je wel of niet testen bij thuiskomst. (3x testen in Frankrijk is ook door de 100 euro's).
2. Je gaat naar het officiële laboratorium voor een test (stokje in je neus). Die afspraak moet je via internet en een tijd van te voren al maken (kun je nu al doen) https://biolyss.fr/rdvcovid19/
. Deze test is 48 uur geldig. Binnen 24 uur krijg je de test. Dus als je zaterdag vertrekt dan kun je
3. In het dorp waar je zit, ga je bij aankomst gelijk naar de farmacie voor het maken van een afspraak of je doet dit vanuit Nederland. Die test doe je dan zo laat mogelijk de middag/ avond van te voren. Je krijgt de testresultaat heel snel en die neem je dan mee (telefoon doe je dan het bewijs scannen). Omdat de apotheken ook vaccineren moet je zo snel mogelijk de afspraken maken.

De pass sanitaire in Frankrijk is al nodig.

Ik zelf zou voor de apotheek test gaan (goedkoper en gemakkelijker om te regelen) of ik zou gelijk een afspraak hebben gepland bij aankomst in Nederland. Dan kun je die ook overhandigen. Succes ermee en ga vooral genieten.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 07:01

Dankjewel voor de informatie Pien!

Weet jij toevallig ook hoe ik de pas in Frankrijk up to date kan houden?
Gok dat we ivm terrasje 1x de antigeen tussendoor willen doen. Voor de rust zullen we meer genieten van de natuur.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 07:08

Douce dan ga je naar de apotheek in dat dorp van te voren. Er zijn nl aporheken waar je zo terecht kan, maar ook waar je afspraak moet maken. Dus dat moet je gelijk ter plekke uitzoeken. Alle tests hebben een QR test, dus scan je met je app en dan zijn ze gelijk zichtbaar.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 07:27

Super, dankjewel Pien!

Ik vind het enorm spannend om naar Frankrijk te gaan (ben de taal maar gedeeltelijk machtig) maar stiekem hebben jouw positieve verhalen wel een zetje in de goede (hoop ik althans haha) gegeven.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 07:33

Douce als je naar gebieden gaat waar toeristen komen, daar wordt ook Engels gesproken en zelfs hier spreken ze in de apotheek Engels. Dus dat komt goed.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 08:18

_San87_ schreef:
Wij zijn lekker in NL aan het varen en liggen momenteel droog, niks corona, niks buitenwereld, alleen met de zee, vogels en zeehonden :D.

Ik hoop dat iedereen net zo'n fijne vakantie heeft als wij, waar ze ook maar naartoe mogen gaan +:)+.

Wij zijn ook 3 weken in Nl op vakantie en ik ben zo blij dat ik al dat 'gedoe' niet heb. Gewoon bos, huisje, wandelen, chill. Niet testen, geen codes, niks geks.
Ik houd van reizen en het buitenland ontdekken, maar als het zo moet.... dan maar niet.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 08:46

Dat gedoe valt in heel veel gevallen wel mee. Ik hoop dat er de komende maand niet teveel verandert maar wij hoeven nu alleen een formulier voor Duitsland en Kroatië in te vullen en Oostenrijk in Slovenië kunnen we zo in.
Ik ben echt heel blij dat we naar het buitenland lijken te kunnen. De prijzen in Nederland zijn echt zo enorm hoog en vorig jaar zijn we twee nachten weg geweest en verder thuis gebleven. Als ZZP'er ben ik er niet zo goed in om dan niet toch aan het werk te gaan als we toch thuis zijn dus eigenlijk heb ik al bijna een jaar geen vakantie gehad.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 08:49

Het is wel anders als je beide gevaccineerd bent. Wij hebben er ook voor gekozen in Nederland op vakantie te gaan. Alleen het testen in Nederland voor een bruiloft was al enorm stress vol.
Waren we beide gevaccineerd geweest was dat misschien wel anders geweest.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 09:00

Ik denk dat dat de spijker op zijn kop is Lenaa_tje.

Wij zijn beide volledig gevaccineerd en durven daarom eind augustus het wel aan om naar Italie/Frankrijk te gaan. Mochten we niet volledig gevaccineerd zijn dan hadden we dit niet gedaan.

Gisteren uitgezocht wat we moeten als de regels zo blijven, dat is voor de zekerheid een aanmelding Duitsland doen (want we weten nog niet waar we overnachten) en een digital passanger locator form invullen voor Italie.

Weet iemand hoe het zit met testen als je terug komt uit geel gebied, advies is na 5 dagen als je gevaccineerd bent.

Maar wij gaan 4 sept terug van Corsica (geel want frankrijk) naar Italie of Zwitserland (groen) en dan na ongeveer 5/6 dagen terug naar huis. Dan thuis testen met een zelftest?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 09:08

Info van de rijksoverheid. Als je gevaccineerd bent doe je thuis na thuiskomst een zelftest.

Voor niet gevaccineerden is dat de tweede dag en na 5 dagen.

Citaat:
U krijgt het dringende advies om uzelf te testen na een vakantie of reis in het buitenland en als toerist in Nederland. Welke test u gebruikt hangt af van het land waar u vandaan reist.

Voor landen met een groen reisadvies geldt: doe een zelftest voordat u anderen ontmoet of naar uw werk of naar school gaat (ook als u gevaccineerd bent).
Voor landen waarvoor de quarantaineplicht geldt gaat u 10 dagen in quarantaine, ook als u een vaccinatiebewijs heeft. U kunt uw quarantaine beëindigen door u op dag 5 te laten testen bij de GGD.
Voor alle andere landen zonder groen reisadvies of quarantaineplicht geldt:
wanneer u geen vaccinatiebewijs of herstelbewijs heeft, test u op dag 2 en dag 5 na aankomst met een zelftest of bij de GGD;
wanneer u wel een vaccinatiebewijs of herstelbewijs heeft, doet u een zelftest na aankomst, voordat u anderen ontmoet of naar uw werk of naar school gaat.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 09:09

Oh, wat stom dat ik dat stukje over bij thuiskomst, voordat u anderen ontmoet ff had gemist.
Wij zeiden al: we leggen ze klaar, als we thuis komen, testen. Dat is dus de juiste oplossing.

Thanks!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 09:12

Tip koop de zelftesten (neustest is de betrouwbaarste) in dld 80 cent daar. Hier zit het test ritme er goed in. Eenmaal de handigheid is testen bij uitjes en terugkomst vrij simpel. :j en je weet zeker dat je anderen niet onbewust besmet.

Naar frankrijk hadden we de tests meegenomen. Toen eerst voor vertrek getest, en op dag 5 de dag van thuiskomst voor we vertrokken. Als we in september weg zouden kunnen gaan ze weer mee en tussendoor ook testen. Om te voorkomen dat je bv halverwege besmet raakt en nog een week daarmee doorlopt zonder dat je het weet.
Laatst bijgewerkt door karuna op 04-08-21 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 09:14

Mocht ik Amerika in kunnen ga ik testen na 5 dagen als ik terug ben. Voor de rest ga ik me niet meer laten testen en als ik klachten heb blijf ik thuis.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 09:20

purny schreef:
Mocht ik Amerika in kunnen ga ik testen na 5 dagen als ik terug ben. Voor de rest ga ik me niet meer laten testen en als ik klachten heb blijf ik thuis.

Waarom niet testen bij klachten?

Nu zal mijn werkgever dat ook echt niet accepteren trouwens :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 09:22

lenaa_tje schreef:
purny schreef:

Waarom niet testen bij klachten?

Nu zal mijn werkgever dat ook echt niet accepteren trouwens :')

Omdat ik vind dat we het teststadium nu wel voorbij zijn. Maar dat is een andere discussie.
Bij klachten blijf ik thuis.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 09:45

Ipsilonka schreef:
Wij zijn heerlijk in Frankrijk met de camper. Nergens last van. Mondkapje op in winkels en restaurant. Maar we zijn geen drukte zoekers en beiden volledig gevaccineerd.

Heerlijk ips, geniet er van

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 09:50

Ik zou persoonlijk ook niet de grens over gaan als ik niet volledig gevaccineerd zou zijn.
Maar dat ben ik wel dus vlieg begin sept naar Griekenland. Niet naar een toeristische eiland. Gewoon netjes aan de regels houden. Niks aan de hand