Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_San87_ schreef:Wij zijn lekker in NL aan het varen en liggen momenteel droog, niks corona, niks buitenwereld, alleen met de zee, vogels en zeehonden.
Ik hoop dat iedereen net zo'n fijne vakantie heeft als wij, waar ze ook maar naartoe mogen gaan.
Citaat:U krijgt het dringende advies om uzelf te testen na een vakantie of reis in het buitenland en als toerist in Nederland. Welke test u gebruikt hangt af van het land waar u vandaan reist.
Voor landen met een groen reisadvies geldt: doe een zelftest voordat u anderen ontmoet of naar uw werk of naar school gaat (ook als u gevaccineerd bent).
Voor landen waarvoor de quarantaineplicht geldt gaat u 10 dagen in quarantaine, ook als u een vaccinatiebewijs heeft. U kunt uw quarantaine beëindigen door u op dag 5 te laten testen bij de GGD.
Voor alle andere landen zonder groen reisadvies of quarantaineplicht geldt:
wanneer u geen vaccinatiebewijs of herstelbewijs heeft, test u op dag 2 en dag 5 na aankomst met een zelftest of bij de GGD;
wanneer u wel een vaccinatiebewijs of herstelbewijs heeft, doet u een zelftest na aankomst, voordat u anderen ontmoet of naar uw werk of naar school gaat.
lenaa_tje schreef:purny schreef:Mocht ik Amerika in kunnen ga ik testen na 5 dagen als ik terug ben. Voor de rest ga ik me niet meer laten testen en als ik klachten heb blijf ik thuis.
Waarom niet testen bij klachten?
Nu zal mijn werkgever dat ook echt niet accepteren trouwens