Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 17:44

In België mag je je kind zelf leren autorijden met een L achterop. Ook mensen met 20 uur les waarvan de rijschool het verantwoord vindt, mogen zelf rijden met een L achterop.
Ik zat naast mijn zoon, met L achterop ons polootje uit het jaar kruik. Staan netjes te wachten bij een rotonde op de rechterbaan om op te rijden. Auto slaat af, kan gebeuren met een Lesauto. Stomme bmw met Nederlands kenteken begint meteen te toeteren. Joh, neem de linkerbaan als je haast hebt en begrijp gewoon dat de L niet voor niets op een auto geplakt zit. Het was niet dat zoon echt treuzelde ofzo.

Zoon rijdt prima maar de lesauto van de rijschool slaat veel minder snel af dan ons antieke polootje met 2ton op de teller.

Konstantine

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 18:13

Ahh dat vind ik altijd heel sneu als mensen toeteren naar lesauto's, je hebt het toch zelf ook moeten leren?
Ik ben echt niet heel geduldig in het verkeer, maar een lesser (of in dit geval beginner) die ergens moeite mee heeft laat je met rust, klaar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 18:25

Ik zou een Polo uit het jaar kruik met een L erop ook niet meteen als lesauto her/erkennen, om eerlijk te zijn...

Maar, een auto die afslaat kan iedereen gebeuren. BMW-rijders zijn niet de meest sociale rijders in mijn ervaring :=.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 18:30

Zo denk ik er ook over Konstantine :j. We hebben het allemaal ooit in een lesauto geleerd. Die zijn er juist om fouten te maken, daarvan te leren en zelfvertrouwen op te doen. Daar naar lopen toeteren omdat een leerling een foutje maakt, dat vind ik getuigen van weinig respect en fatsoen.

Alles waar een blauw bordje met witte L op staat, of het nou een antieke polo is of een nagelnieuwe, sjieke auto net uit de fabriek, daar hou ik rekening mee dat er fouten gemaakt kunnen worden.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 18:55

San87, ik zet er daarom ook bij in België. Daar is dit echt heel normaal om in je eigen auto met een L (inderdaad blauw vlak, witte L) op autorijles te geven.
Als je als automobilist in België goedkoop komt tanken, is het handig als je weet wat de regels in België zijn….

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 19:07

Ach er zijn ook zat mensen met een rijbewijs waarvan ik denk hoe heb je in hemelsnaam je rijbewijs kunnen halen...

BMW, Audi, Mercedes hebben allemaal een apart rijbewijs en een extra pakket die ze moeten kopen voor hun auto.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 19:26

Bloemetje75 schreef:
San87, ik zet er daarom ook bij in België. Daar is dit echt heel normaal om in je eigen auto met een L (inderdaad blauw vlak, witte L) op autorijles te geven.
Als je als automobilist in België goedkoop komt tanken, is het handig als je weet wat de regels in België zijn….

Ja, snap ik. Maar je kunt niet alles weten, lijkt me.

Zoals ik zei, een auto die afslaat kan iedereen gebeuren. Mensen mogen wel eens wat kalmer doen. Lesauto of niet.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 08:30

Tanken in Duitsland is ook schrikbarend duur geworden... Ruim 2 Euro de liter! Laat staan hoe duur het nu in Nederland moet zijn.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 08:35

Shenavallie schreef:
Tanken in Duitsland is ook schrikbarend duur geworden... Ruim 2 Euro de liter! Laat staan hoe duur het nu in Nederland moet zijn.

Ik zag gisteren 2,42 (langs de snelweg).

Ik loop wel. :=

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:36

Heel veel mensen slaan op tilt als ze een lesauto tegen komen.
Blijkbaar zijn ze vergeten dat ze ooit zelf ook menig uurtje in een lesauto hebben gezeten.

Mijn dochter reed laatst met rijles op de snelweg, zat er een wit busje heel vervelend achter haar te doen. Veel te dicht er achter, seinen, afremmen, weer optrekken en uiteindelijk haalde het busje in, alle passagiers met hun broek naar beneden en hun blote kont tegen het raam aan geplakt… lachen joh.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:36

Einde schooltijd bij een van de grootste basisscholen in Den haag. Veel kinderen en ouders op de weg en bij het zebrapad en overstekende mensen op het zebrapad.
Ik geef voorrang zoals het heurt...

Achter staat een taxi en claxonneert.. Ik sein met mijn handen zo van je ziet toch dat er kinderen oversteken...
Vervolgens geeft hij ook voorrang...

Waar die haast dan mee? Moest ie poepen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:00

Mijn ergernis was vandaag niet in het gedrag van de verkeersdeelnemers, maar vooral dat er hier al tijden allerlei bouw- en renovatiewerken zijn, waardoor er voortdurend kranen, containers, busjes en vanalles op de weg staan. Dat blokkeert dus steeds, en op een weg die te smal is en waar de bussen elkaar vaak kruisen moet je ongeveer blind oversteken. Vandaag stond de hele boel uiteindelijk dus vast, waarbij een van de bussen (geleed ook nog) achteruit moest. (Knap gechauffeurd trouwens.) Iedereen deed wel z'n best om snel ruimte te maken maar de situatie is echt niet goed. Ik weet alleen ook niet wat de praktische oplossing zou moeten zijn. De bus weer eens laten vervallen of de parkeerplekken opheffen maakt het alleen maar ingewikkelder voor de bewoners. Dus een ergernis zonder oplossing voorlopig.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:20

In de middag moet je altijd 80 rijden op de A10.

En ik reed op de meest rechter baan, en gaf de mensen voorrang die er op moesten.

Maar 1 vertikte wat harder te gaan rijden en dan naar links.

80 mocht je er, maar ik reed ongeveer 40 a 50 en ik wou niet langzamer rijden.

Uiteindelijk reed deze persoon wel iets sneller om er voor te kunnen.

Rij met de snelheid van de ring mee niet de snelheid waar je mee op komt rijden..

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:20

Gisteren waren ze hier agenten aan het opleiden oid, of een meeloopdag bij de politie ofzo.
In ieder geval werden auto's van de weg gehaald om eea te controleren en de meelopers uit te leggen. Uiteraard werd ik ook aan de kant gezet, papieren heb ik wel bij me, maar waar precies in de portemonnee, kaartjeshouder of hoesje in mijn zak weet ik niet. Grote zoektocht dus tot ik alles had.
Alles in orde, gelukkig vorige week lamp vervangen. Hij legde uit dat hij niet kon bekeuren op dat moment voor een kapotte lamp maar mensen wel kon zeggen dat die vervangen moest worden.

's Middags stonden ze een stuk verderop met een lasergun. Een doorgaande weg die ze 30 km/u hebben gemaakt, waar niemand zich aan houdt, ik ook niet. Zelfde meelopers stonden er bij, ik hoop dan nu maar dat hij ook geen snelheidsboetes uit mocht schrijven gisteren..

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:26

Ik vind het altijd zo’n dooddoener om te zeggen dat een bepaald merk auto op een bepaalde manier rijdt. Hier een tijd in dezelfde periode een bmw 5 serie gereden en een Renault Clio (lag er maar net aan wie de kinderen ging halen en brengen). Ik ben echt niet ineens een andere bestuurder als ik in die bmw stap…

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:20

MizzMontana schreef:
Ik vind het altijd zo’n dooddoener om te zeggen dat een bepaald merk auto op een bepaalde manier rijdt. Hier een tijd in dezelfde periode een bmw 5 serie gereden en een Renault Clio (lag er maar net aan wie de kinderen ging halen en brengen). Ik ben echt niet ineens een andere bestuurder als ik in die bmw stap…

Maar de vraag is, rij je dan als een Renault in de BMW of als een BMW in de Renault? :Y)

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:21

MizzMontana schreef:

Tja, het is zelfs in onderzoeken bevestigd :+ https://www.autoreview.nl/nieuws/id/327 ... o-asociaal

Maar ik vermoed dat jij de BMW niet uitgekozen hebt, dus misschien is het alleen op je partner van toepassing haha.

Ik vind ze overigens persoonlijk ook vaak aso rijden eerlijk gezegd. Zoals bumperkleven terwijl ik op de snelweg met 140 km/u inhaal waar 130 km/u was toegestaan en mijn persoonlijke ergenis; geen richting aangeven bij het verlaten van de rotonde.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:36

Ik heb zelden een Toyota Yaris op m’n bumper zitten zeg maar. :))

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:02

xPabloBokt schreef:
MizzMontana schreef:

Maar de vraag is, rij je dan als een Renault in de BMW of als een BMW in de Renault? :Y)

:D

De Clio was inderdaad eerst mijn auto. Maar de bmw rijdt fijner :Y)

Ik heb in elk geval wel gemerkt dat iemand eerder zijn of haar auto nog even snel voor de Clio gooide dan voor de bmw. Er wordt dus wel echt anders tegen je auto aangekeken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:17

Bij bepaalde automerken heb je ook een ander rijbewijs gekregen..