Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:40

Een vraag over een bedrijfsacount, ik vraag bezems zonder steel en nu kreeg ik een wats app van iemand. Nu zegt ze dat ze bezems heeft maar ik zie staan bedrijfsacount.Het was vaker nep en dan stond er ook bedrijfsacount bij.

Ineke2

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:50

Zeg gewoon dat je liever via mp communiceert.
Zelf zet ik niet mijn telnr bij de advertentie overigens.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:57

Ik zie nu dat het nep is.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:06

Pearlx schreef:
Ik heb een zak knuffels op marktplaats staan en kreeg de volgende vraag: Misschien een rare vraag, maar heeft u toevallig zo'n knuffel liggen waar jaren mee geslapen is, en die van ellende uitelkaar valt? En u hecht er geen waarde meer aan. Dan hebben wij er 50 euro voor over. We willen graag een biologisch onderzoek doen voor school.

Ik krijg er heel erg het gevoel bij dat het om iemand gaat die dat soort knuffels om een andere reden wil maar misschien heb ik teveel gelezen over gebruikte sokken en ondergoed hier.

Ik heb een nieuw setje van Marlies Dekkers er op staan wat ik niet verkocht krijg.
Zou het gemakkelijker verkopen wanneer ik het toch even een dag draag? :) :) :)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 17:26

Ik heb een IPL apparaat te koop staan en krijg nu ook een gast die echt de meest rare vragen stelt en dingen zegt.
Bijna sexueel getint, weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. Lastig te zeggen of hij serieuze interesse heeft of niet.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 17:27

Gewoon net doen of je gek bent en zakelijk reageren, dan is de lol er snel af.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 17:29

Inderdaad dat is wat ik nu aan het doen ben.
Waarom doen mensen dit in vredesnaam? Hebben ze niks beters te doen. :+

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 17:30

Ik snap het ook niet, hoor, maar onze lieve heer heeft rare kostgangers.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 17:31

Hij vraagt nu of zijn vriendin het wel een leuk cadeau gaat vinden en hoe ik nu mezelf onthaar en of het op intieme delen niet onprettig is.

Zucht.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 17:33

Haha: beste meneer, als u interesse in het product heeft, mag u nu een bod doen, anders ga ik door met de volgende.

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 17:37

Die zou ik dus echt enkeltje blokkeren geven. De groeten, daar zijn websites voor als je opwinding zoekt :=

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 17:40

Shaggy09 schreef:
Hij vraagt nu of zijn vriendin het wel een leuk cadeau gaat vinden en hoe ik nu mezelf onthaar en of het op intieme delen niet onprettig is.

Zucht.

"De persoonlijke voorkeuren, noch de reactie van uw vriendin kan ik niet voorspellen. Mijn persoonlijke gewoontes staan niet ter discussie en voor ervaringen met hoe die apparaat hanteert in het gebruik en hoe mensen dit ervaren verwijs ik u graag naar recensies op het internet.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 18:02

Nee joh.

"Ik heb weleens de intieme delen geprobeerd maar toen liep het apparaat vast en moest ik het professioneel laten repareren maar die onthaarprofessor zei dat mijn schaamhaar te stug en lang is zeker rond mijn anus en dat ik het beter kon verkopen aan iemand op marktplaats. Maat".

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 18:04

Hij houd niet op _O-
Jammer dat je geen screenshots mag plaatsen.

Had overigens gezegd wat nynke zojuist typte. Krijg ik terug: Omg ok mag ik niks vragen
En dan een ondeugende emoji.

Argh.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 18:05

Lisitano schreef:
Nee joh.

"Ik heb weleens de intieme delen geprobeerd maar toen liep het apparaat vast en moest ik het professioneel laten repareren maar die onthaarprofessor zei dat mijn schaamhaar te stug en lang is zeker rond mijn anus en dat ik het beter kon verkopen aan iemand op marktplaats. Maat".

:') :')

Kan niet meer.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 18:13

Shaggy09 schreef:
Hij houd niet op _O-
Jammer dat je geen screenshots mag plaatsen.

Had overigens gezegd wat nynke zojuist typte. Krijg ik terug: Omg ok mag ik niks vragen
En dan een ondeugende emoji.

Argh.

Nou, als het goed is ben je er nu af.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 19:07

_Mir schreef:
cobiie schreef:

Maakt het voor jou uit wat de nieuwe eigenaar met het product gaat doen? Dus maakt het uit of ze wel of niet de waarheid spreken over de reden waarom ze het willen hebben?

Ik zou er eerder vanuit gaan dat het een grap zal zijn en ze je aan het lijntje houden, maar mocht het echt serieus zijn zou ik het geld incasseren en ze veel plezier ermee wensen.

Als je gaat verzenden dan maakt het niets uit. Maar ik zou geen zin hebben in zo n vreemde eend aan de deur.

Maakt mij inderdaad niet veel uit, maar ik kreeg er gewoon een raar gevoel bij. Het account is al meerdere jaren actief en heeft vrijwel alleen maar recensies op categorie knuffeldieren. Mochten ze er hetzelfde mee willen doen als de mensen die gebruikte slipjes/sokken kopen dan zou ik er ook niet zo'n fijn gevoel bij hebben als het de knuffelbeer is dat mijn kind heeft gebruikt/met de geur van mijn kind eraan %)

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 21:11

Fijn, leuk kledingsetje gevonden op MP voor goede prijs. Stond er nog maar net op, dus reageerde als eerste. Was in principe al zover dat ze vroeg of het verzonden moest worden, adres gegeven en gevraagd om betaalverzoek, maar kreeg ineens geen reactie meer. Zie ik net dat de advertentie op gereserveerd staat. Was zeer scherpe prijs met bieden open, dus verbaast me niet dat ze hogere biedingen krijgt, maar echt niet tof zo..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 21:30

Oh dat is balen dat verwacht je niet, ik vraag bezems zonder steel. Dus via watsapp reageert iemand, zegt waar hij woont en hij heeft 5 nieuwe bezems staan. Hij gaat verhuizen dus wil hij er vanaf, ik gaf aan dat ik alleen via marktplaats wil handelen, waarom vraagt hij? Ik zeg dat doet er niet toe, reageer maar via marktplaats en graag bezems zonder stelen. Ik heb niks meer gehoord dus is het een op lichter.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 22:00

Nou ja, niet iedereen die het via whatsapp wil afhandelen is een oplichter natuurlijk. Als hij zijn adres geeft kan je het ophalen en sowieso nooit op linkjes klikken. Als je het vervelend vindt dat ze via whatsapp contact opnemen is het wellicht handig om je telefoonnummer weg te halen bij de advertentie.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 05:30

Ja ik denk dat je de oplichters wat makkelijker aan trekt met een zoek advertentie met een telefoonnummer erbij, zou de telefoonnummer eraf halen eigenlijk.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 08:01

Ja ik heb mijn nummer er af gehaald.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 08:14

Ik snap dat je antenne nu wat scherper afgesteld staat, maar iemand die zijn adres geeft en aangeeft dat hij je bezems heeft, hoeft geen oplichter te zijn. Ik denk zelfs dat hij er echt geeneen is.
Maar inderdaad je nummer weghalen, daar kan misbruik van worden gemaakt.
Verder gewoon attent zijn op linkjes die krijgt en niet zomaar ergens je gegevens invullen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 09:18

Hij gaf alleen zijn woonplaats en hij zegt nu weer dat hij NIET via marktplaats wil handelen omdat hij daar slechte ervaringen mee heeft. Hij wil zijn rekening nummer geven maar daar trap ik niet in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 09:21

Niet iedereen die via app handelt is een oplichter. en met een rekeningnummer waar je zelf naar over maakt kan ook niets gebeuren. Wat je niet moet doen is op gekke linkjes klikken maar ik neem aan dat mensen dat zo langzamerhand tegenwoordig wel weten.