Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:01

Eske_B schreef:
Ik heb het idee dat eiwitshakes ook helpen, weet het niet zeker. Maar zo kom ik iig aan m'n eiwitten :Y)

Klopt, wey eiwit. Ikheb opeens zonder reden, en zekergeen overbelasting een slijmbeurs in de hak ontstoken. Volgens een bodybuilder een tekort aan organisch zwavel en met 3 dagen msm moet het over zijn.ik hoop het. Want eenoorzaak is er niet. Dus ik kan ook niets aanpassen ( had juist weinig gesport, gisteren wel geskied en dat deed geen pijn, maar wasal gepland en afzeggen kon niet en pijn was er al, daarna merkte ik wel wat, maar ik wil ergraag zsm vanafnatuurlijk. Met skien nullast, dus datis dan goed). Nu genees ik al in 1/3 vandetijddie ergensvoor staat, maar versnellen met msm wil ik wel proberen. Ik ben tegen medicijnen, maar dit isnatuurlijk dusdan durf ik het wel. Ik zou ook geen tekorten kunnen hebben, maar ik draag toch meerdere keren 50 kg op derug en dat is indirect krachttraining zegt ie. Daar komt ook geen druk op hak. De 2 weken outdoorboots dragen? Ik hebgeen pijn ervaren, maar 1 ribbeltje van een sok kan het al veroorzaken?
We gaanhet zien dus. Zaterdag genezen als het klopt.

Andere vraag: waarom pakt mijn telefoon spatiesvaakniet op? Heelirritant want ik type zewel degelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:24

Wat kan je op beginnende krentenbaard bij een schoolgaand kindje smeren om te voorkomen dat het erger wordt?

Ze speelt veel bij een gezin waar 1 van de kinderen nu krentenbaard heeft. Vandaag zag ik een heel klein blaasje bij mn eigen dochter in dr mondhoek. Als het uitbreid weet ik het zeker, maar liever voorkom ik dat het uitbreid natuurlijk!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:38

Shanna schreef:
Wat kan je op beginnende krentenbaard bij een schoolgaand kindje smeren om te voorkomen dat het erger wordt?

Ze speelt veel bij een gezin waar 1 van de kinderen nu krentenbaard heeft. Vandaag zag ik een heel klein blaasje bij mn eigen dochter in dr mondhoek. Als het uitbreid weet ik het zeker, maar liever voorkom ik dat het uitbreid natuurlijk!

Krentenbaard wordt veroorzaakt door een bacterie, dus in ieder geval iets bacterie remmends. Wat ik zo snel kan vinden zonder recept is ureum zalf een goede optie.

fleurtjeuh

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:46

Weet je zeker dat het een krentenbaard is en geen koortslip?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:48

Zinkzalf helpt ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:59

Gezien het veelvuldig spelen bij een kindje met krentenbaard acht ik de kans daarop aanzienlijk groter dan een koortslip. Het was nu nog maar een miniplekje, maar als het snel groter wordt dan zal het duidelijker zijn. Voor nu neem ik liever geen risico, dus we zijn vast de krentenbaard procedure gestart (extra handen wassen, handdoek eenmalug gebruiken, geen eten/ drinken delen e.d.). Voor nu heb ik er sudocrem op gedaan, als het iets onschuldigs is zal het er morgen rustiger uit moeten zien lijkt me?

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 23:53

Ik ben meer thuis in de homeopathische dingen. Salie tinctuur, wilgenbast erop wrijven, dat soort dingen

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 00:20

khirshanta schreef:
Ik ben meer thuis in de homeopathische dingen. Salie tinctuur, wilgenbast erop wrijven, dat soort dingen

Klinkt weinig homeopathisch. Of heb je toevallig ook salietinctuur zonder salie of wilgenbast zonder wilgenbast?

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 08:41

oomens schreef:
khirshanta schreef:

Klinkt weinig homeopathisch. Of heb je toevallig ook salietinctuur zonder salie of wilgenbast zonder wilgenbast?

De aanwezigheid van iets heeft er niets mee te maken of het homeopathisch is of niet, maar je hebt een goed punt- ik heb bewust het foute woord gekozen omdat in de volksmond, homeopathie gelijk staat aan fytotherapie. 'om niet te zeuren', maar je hebt een heel goed punt!

Korte verduidelijking: homeopathie werkt volgens het simila principe. Als je ziek bent, is iets dat een normaal mens juist die verschijnselen geeft, hetgene dat de zieke juist beter maakt. Het werkt in op het zelfherstellend vermogen van het lichaam.

Fytotherapie is kruidengeneeskunde. Zowel homeopathie en fytotherapie werken met planten, maar:
Homeopathie: middel dat dezelfde symptomen opwekt (zelfhelend vermogen)
Kruidengeneeskunde: middel dat tegen de symptomen werkt (liefst tegen de ziekte, niet alleen de symptomen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 08:53

BlondCowgirl schreef:
Ik kom ook even binnenvallen. Ik heb in 2016 de opleiding SPH afgerond en zit er nu over te denken om een master te gaan doen. Maar hoe kom ik er nu gemakkelijk achter welke masters er aansluiten op mijn opleiding? In heb namelijk geen idee wat er allemaal mogelijk is en van Google wordt ik hierin ook niet meteen veel wijzer...

Er zijn een aantal 'HBO masters' die je zou kunnen doen, maar voor zover ik weet zijn die er niet heel veel in die sector. Als je een master aan de universiteit zal doen zal je in de meeste gevallen een schakeljaar moeten doen, niet omdat ze vinden dat jij in bv pedagogiek of psychologie niet genoeg kennis hebt maar omdat je op de uni in je bachelor bepaalde onderzoeksvaardigheden bijgeleerd krijgt die je op het HBO simpelweg niet hebt. Zo'n schakeljaar is bedoeld om dat op te vangen. Hou er wel rekening mee dat beide (schakeljaar en master, soms tweejarig) meestal niet vergoed worden door de overheid en dat je dus instellingsgeld moet betalen, wat echt aanzienlijk hoger ligt dan het wettelijk collegegeld.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:38

Trui schreef:
Waarom een pony 8 feb is verkocht van de manege omdat ie te onvoorspelbaar was, en hij zorgde voor te veel ziekenhuisbezoeken, en hij nu door een handelaar word aangeboden als brave kinderpony die ook onder het zadel geen stap verkeerd zet.

Edit:

Ik hoef hier niet persee een reactie of commentaar op, ik weet dat de handelswereld hard is en dat dit helaas vaker voorkomt. Wilde op dat moment toch even zeggen wat me dwarszat :j

Ooh ik kan mij dat wel indenken.
Leven op de manege is niet echt paardwaardig. Hoop pennymeisjes... uren of ja dagen op stal en er alleen uit mogen om rondjes te hobbelen. Voerbeleid is vaak magertjes maar wel weer brok erin.

Als die handelaar hem iets beter houd en het dier wat rust krijgt... kan zo’n dier echt een ander dier worden.

Dus ja. Ik kan het wel begrijpen dat die handelaar eerlijk oordeelt.

Nu kan het verhaal geheel anders zijn. Maar onmogelijk acht ik het zeker niet!!!

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:49

Emmaa_ schreef:
BlondCowgirl schreef:
Ik kom ook even binnenvallen. Ik heb in 2016 de opleiding SPH afgerond en zit er nu over te denken om een master te gaan doen. Maar hoe kom ik er nu gemakkelijk achter welke masters er aansluiten op mijn opleiding? In heb namelijk geen idee wat er allemaal mogelijk is en van Google wordt ik hierin ook niet meteen veel wijzer...

Er zijn een aantal 'HBO masters' die je zou kunnen doen, maar voor zover ik weet zijn die er niet heel veel in die sector. Als je een master aan de universiteit zal doen zal je in de meeste gevallen een schakeljaar moeten doen, niet omdat ze vinden dat jij in bv pedagogiek of psychologie niet genoeg kennis hebt maar omdat je op de uni in je bachelor bepaalde onderzoeksvaardigheden bijgeleerd krijgt die je op het HBO simpelweg niet hebt. Zo'n schakeljaar is bedoeld om dat op te vangen. Hou er wel rekening mee dat beide (schakeljaar en master, soms tweejarig) meestal niet vergoed worden door de overheid en dat je dus instellingsgeld moet betalen, wat echt aanzienlijk hoger ligt dan het wettelijk collegegeld.

Aaah oliebol, daar was ik al bang voor. Ik had me een klein beetje ingelezen en was inderdaad niet van plan om iets te zoeken met een schakeljaar vanwege dat instellingsgeld... Bedankt voor je antwoord.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 14:24

Wat is de ideale luchtvochtigheid van een kippenhok?
Ik lees óveral "niet te hoog" maarja, wát is dan te hoog? Levende Have, Edepot van de Wur, LICG, etc.. niemand die met een cijfertje komt :+

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 14:45

Ik heb een gesprekje met een leerling van mij: hij las net in een tijdschrift de vraag: waar zit geen goud in? Hij kon kiezen uit medailles, tandvullingen of goudkleurig papier. Het antwoord was het papier, maar toen kwam natuurlijk de vraag: hoe komt goudkleurig papier nu aan zijn kleurtje, zonder dat er goud in zit?
Best een vraag waar we al een tijdje over hebben zitten denken. Wie oh wie kan er met ons meedenken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 14:48

Kleurstof? En als er een glimmend laagje op zit lijkt het ook sneller op de goudkleur.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 14:58

Jolien87 schreef:
Ik heb een gesprekje met een leerling van mij: hij las net in een tijdschrift de vraag: waar zit geen goud in? Hij kon kiezen uit medailles, tandvullingen of goudkleurig papier. Het antwoord was het papier, maar toen kwam natuurlijk de vraag: hoe komt goudkleurig papier nu aan zijn kleurtje, zonder dat er goud in zit?
Best een vraag waar we al een tijdje over hebben zitten denken. Wie oh wie kan er met ons meedenken?

;)
In zilveren en bronzen medailles zit geen goud.
In moderne tandvullingen ook niet.

...dus wellicht had het juiste antwoord moeten zijn: geen van 3.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 15:07

Janneke2 schreef:
Jolien87 schreef:

;)
In zilveren en bronzen medailles zit geen goud.
In moderne tandvullingen ook niet.

...dus wellicht had het juiste antwoord moeten zijn: geen van 3.

Geen idee in hoeverre daar iets van waar was. Het was ook al een iets ouder tijdschrift, maar toch bleef de vraag: hoe máák je dan gouden kleurstof zonder goud?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 15:10

In goudverf (zowel het type dat je bij de hobbywinkel koopt als het type dat gebruikt wordt om zilveren en bronzen dingen mee te verven) zitten simpelweg een bepaalde kleurencombinatie (geel, groen en nog wat) met wat licht reflecterende of glimmende elementen zodat het lijkt op de kleur van goud. Goud is natuurlijk ook niet echt een kleur maar een materiaal met een bepaalde kleur, de kleur van het goud is namelijk ook afhankelijk van waar je het vandaan hebt en op welke manier het bewerkt is.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 15:19

Je kunt ook aarbeirode verf maken zonder aardbeien :))

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 15:20

En Ferrari rood doet het ook wel zonder denk ik :P

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 15:21

Shirley schreef:

Joh. Maar rode kleurstof zit in veel dingen. Rood is een kleur, goud is een materiaal. Dus de vraag was: hoe kun je zonder dat materiaal toch de kleur maken.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 15:24

Ik denk net zoveel mixen in kleuren als dat je ook doet bij primaire kleuren tot de kleur die je wilt.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 15:33

Macs schreef:
Wat is de ideale luchtvochtigheid van een kippenhok?
Ik lees óveral "niet te hoog" maarja, wát is dan te hoog? Levende Have, Edepot van de Wur, LICG, etc.. niemand die met een cijfertje komt :+

Ik zou insteken op 40-60 procent.

https://www.levendehave.nl/nieuws/weer- ... -bloedluis

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 17:08

BlondCowgirl schreef:
Emmaa_ schreef:

Aaah oliebol, daar was ik al bang voor. Ik had me een klein beetje ingelezen en was inderdaad niet van plan om iets te zoeken met een schakeljaar vanwege dat instellingsgeld... Bedankt voor je antwoord.

Je betaalt alleen instellingsgeld als je hetzelfde niveau nog een keer doet. Dus bv. als je al een master hebt en daar bovenop nog een master doet.
Ik heb zelf na mijn hbo een premaster gedaan en doe nu een master, daarvoor betaal ik geen instellingsgeld maar het algemeen bedrag.

Voor een premaster betaal je meestal een vergoeding, en dat kan nogal breed uiteenlopen. Voor de 30 EC die ik moest was het geloof ik de helft van het wettelijke collegegeld.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 17:37

Jolien87 schreef:
Shirley schreef:

Joh. Maar rode kleurstof zit in veel dingen. Rood is een kleur, goud is een materiaal. Dus de vraag was: hoe kun je zonder dat materiaal toch de kleur maken.

Waarschijnlijk een combinatie van okergele kleur met hele fijne glitters.