Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Indy_Mouse_9

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 22:20

:= Nou ben ik wel benieuwd hoe de vriend er uit ziet!

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 22:31

Indy_Mouse_9 schreef:
:= Nou ben ik wel benieuwd hoe de vriend er uit ziet!

Ik zal eens kijken of ik een foto kan PBen :D

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 22:56

Zouden vogels 's avonds wel eens in hun nest zitten en denken; goh, dat was een leuke dag vandaag. Ik heb lekker gevlogen met mijn fijne vogel vrienden...?

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 23:04

Anniekow, mooi hoe je het verwoord :) Ik zie ze zitten denken, hehe.

Ik heb een tijdje gewerkt op een bedrijvenpark waar 's avonds de spreeuwen zich verzamelden om zich voor te bereiden op de nacht. Die komen echt met honderden bij elkaar uit de omgeving, vliegen dan een half uurtje ofzo luid schreeuwend in gigantische vluchten rond, en gaan dan in de bomen zitten om te slapen. Het schijnt dat ze in die tijd rondvliegen de dag bespreken voordat ze gaan slapen.

vroege vogels site schreef:
http://vroegevogels.vara.nl/Categorieen.1003.0.html?view=single_thread&cat_uid=3&conf_uid=7&thread_uid=21425
Dat is inderdaad en fascinerend gezicht. Van heinde en ver komen troepjes spreeuwen vanuit hun fourageergebieden aangevlogen naar een voorverzamelplaats. Daar voeren ze vervolgens hun spectaculaire acrobatische luchtshow op, om ineens hun slaapbomen of -struiken in te vliegen. iedere spreeuw op z'n eigen plaats. Daar schijnt informatie te worden uitgewisseld over waar de beste voedergebieden zijn. Met zoveel spreeuwen slapen heeft het voordeel dat het veel veiliger is; immers meer oren, en warmer. In de ochtend vliegen ze weer naar hun voederplaatsen.

Laatst bijgewerkt door Indy_Mouse_9 op 23-03-16 23:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 23:06

Waarom zie ik nooit witte frambozen in de supermarkt?

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 23:23

Zou 'the Black smoke' uit LOST geïnspireerd zijn door die spreeuwen? ;)

Heeft iedere afrit van snelweg een Carpool? Op het stuk waar ik op de snelweg rij zie ik ze overal..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 23:35

Nee hoor, helaas niet. Hier niet iig.. :D

Kan een kokosmat echt buiten? Elke site zegt weer wat anders.

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 23:39

Indy_mouse_9 dat heb ik nooit geweten. Super grappig en ook een mooi gezicht als ze met zo veel samen vliegen.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 01:02

Steeph schreef:
Waarom zie ik nooit witte frambozen in de supermarkt?

Waarschijnlijk omdat ze geel zijn :+

het zal waarschijnlijk te 'vreemd' zijn om de kosten van de duurdere planten eruit te halen

Sammie schreef:
Nee hoor, helaas niet. Hier niet iig.. :D

Kan een kokosmat echt buiten? Elke site zegt weer wat anders.

Bij mijn weten wel, maar ze zullen sneller verslijten. Er zit ook vaak jute op de onderkant- de kokos zal niet heel snel rotten, maar jute kan dat wel. Dit kan ook zijn waarom sommige sites iets anders aangeven

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 02:54

Waarom ik niet kan inloggen op het account van mn werk.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 08:20

Capslock aan?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 09:05

Kokosmatten kunnen eigenlijk niet buiten,ze rotten na een poosje helemaal weg.Heb ze ook gehad,maar zijn echt niet geschikt voor buiten.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:37

Waarom, als mijn hart in mijn keel schiet (zo noem ik het), voelt het altijd alsof mijn hart sneller gaat kloppen tijdens het inademen. En is dat ook echt zo of voelt dat alleen maar zo?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:26

Volgens mij klopt je hart altijd iets sneller als je inademt zodat de zuurstof beter verwerkt kan worden.
Ik heb even gegoogled en inderdaad klopt je hart sneller bij inademen, ik kan alleen niet vinden waarom dat is.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:36

De snelheid waarmee je hart klopt heeft te maken met de snelheid waarop je inademt en vice versa. Als je inademt, stroomt er zuurstofrijk bloed via de longen je hart in, wat het hart dan 'verwerkt'. Hence dat je hart langzamer gaat kloppen als je je adem inhoud of langzamer gaat ademen: er komt weinig zuurstofrijk bloed binnen. Ik weet niet of dit wetenschappelijk helemaal 100% correct is.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 18:14

Nee, dat is het niet. Heeft vooral met verschillende zenuwen (sympatisch-parasympatisch als ik het mij goed herinner) te maken die bij over- en onderdruk in de borstholte gestimuleerd worden.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 21:01

Oke, dankjulliewel voor de antwoorden!

marinke182

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:17

Wat ik me wel eens afvraag:
Hebben honden het niet heel erg koud of juist warm in de winter? Want ze hebben (volgensmij ) wel een wintervacht, maar binnen is het nooit echt kouder dan 16 graden. En als ze geen wintervacht zouden hebben, hebben ze het dan juist buiten ontzettend koud?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 19:40

marinke182 schreef:
Wat ik me wel eens afvraag:
Hebben honden het niet heel erg koud of juist warm in de winter? Want ze hebben (volgensmij ) wel een wintervacht, maar binnen is het nooit echt kouder dan 16 graden. En als ze geen wintervacht zouden hebben, hebben ze het dan juist buiten ontzettend koud?

Dat ligt oa. aan de hond en welke vacht hij heeft. Honden met een onder- en bovenvacht kunnen zichzelf over het algemeen prima op temperatuur houden (herders, newfoundlanders). De vacht werkt isolerend; oftewel tijdens warmte houdt de ondervacht koele lucht vast, en tijdens kou warme lucht zodat de hond altijd op de goede temperatuur blijft.
Er zijn inderdaad wel honden die wat hulp nodig hebben met zichzelf warm houden, dat zijn vaak kleine hondjes met een korte vacht (bv. chihuahua, jack russel). Omdat zij een relatief groot lichaamsoppervlak hebben (t.o.v. grote honden) moeten ze meer moeite doen warmte te behouden. Tevens zijn ze lager bij de grond, waar toch vaak de koude wind langs komt. Tel daar nog een zo goed als kale buik bij op...
Sommige honden hebben geen ondervacht, zoals een ridgeback en boxer. Deze hebben daar vaak geen last van als ze gezond en jong zijn, maar als ze ouder worden hebben ze soms wat ondersteuning nodig van een jasje - en ook niet eens allemaal.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 20:02

Mijn korthaar collie heeft ook meer problemen met warmte dan met kou.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 20:10

En hoe zit het dan met huskys en dergelijke? Zijn die aangepast genoeg voor ons warme weer?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 22:53

Damned schreef:
En hoe zit het dan met huskys en dergelijke? Zijn die aangepast genoeg voor ons warme weer?

Aangepast? Nee. Dat hoeft ook niet.
Kijk maar eens naar al die opvang honden uit het warme buitenland; bijna allemaal een dubbele vacht.
Waarom dragen mensen in de woestijn een hoofddoek; zodat ze niet over verhit raken.
Het klinkt heel tegenstrijdig, iets aantrekken/een dubbele vacht tegen de warmte maar is best logisch.
De dubbele vacht heeft sowieso de isolerende functie, daarbij zorgt de bovenvacht ervoor dat de zon niet direct op de huid schijnt; iets waardoor ze juist snel opwarmen. Vergelijk het met jezelf; je ligt in bikini in de volle zon. Wordt heet na een tijdje. Je zet een parasol op en het wordt al koeler. Zo werkt het met een dubbele vacht ook; de bovenvacht houdt zon tegen en zorgt ervoor dat de lucht in de ondervacht koel blijft.
Wel moet de vacht luchtig gehouden worden, een vacht waarin allemaal oude onderwol hangt zal slechter isoleren (isolatie is mogelijk door ruimte tussen de haren). Een vacht die verkeerd (te veel) wordt ontwolt verliest ook zijn isolerende functie.
De ultieme vacht verpester is dan ook op nr. 1 de f*minator. Deze trekt zowel (teveel) isolerende ondervacht uit, en snijdt bovenvacht af. De vacht wordt ontregeld en de hond kan in permanente rui komen.
Uiteraard moet je geen enkele hond op een warme dag laten rennen, spelen en doen. Zij zweten niet zoals wij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 16:22

Afbeelding
Ik vraag me af of iemand misschien weet wat voor een soort planten dit zijn? Ik kan het zelf niet vinden.(of ik zoek verkeerd :') )

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 16:41

Oeh die komen mij bekend voor. Makkelijk te verzorgen planten. Heb ze vroeger ook wel eens gehad maar geen idee hoe ze heten :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 16:48

Ik dus ook niet. :') Ik zag ze op Facebook, maar aangezien ik ze in mijn terrarium wil zetten wil ik wel de naam weten voor de zekerheid, maar helaas wist de verkoper niet wat voor een soort het is.