Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 13:32

Dank, dank _/-\o_
:')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 13:56

Net een tip van het postkantoor...
Echt veeeeeel verzonden de laatste tijd, krijg ik ineens van iemand anders bij de balie de vraag waarom ik geen afzender heb genoteerd... Euh... :o? Moet dat dan?
Dus ze legt me uit dat wanneer iemand 3 keer niet open doet, het pakket weer retour gaat!

Dus vanaf nu altijd de afzender er op (postcode + huisnummer)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 14:03

:) Ik vermeld inderdaad altijd afzender!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 14:09

moeten niet, maar handig is het wel :j

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 14:12

Ik doe dat nooit.... eigenlijk nooit echt bij stilgestaan dat het in sommige gevallen best handig is.

Daarstraks weer een mailtje, wilde een spel kopen, gegevens uitgewisseld, zegt ze;
'Laat maar weten wanneer je het verzonden hebt dan betaal ik meteen.'

Uhm hallo? Ik ben niet achterlijk, terug gemaild dat ik niks verstuur zonder geld ontvangen te hebben,
kreeg ik terug: 'Okie dokie' :? Wil je hem nou wel of niet hebben dan? Ben benieuwd :P

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 14:33

Ik heb tijdje geleden ook iets vreemds gehad...
Had 4 staanders aangeboden op MP.
Iemand die er intresse in had, die dat weekend op wilde halen, prima...
Ze gaf gelijk het geld aan de deur voor 4 staanders, echter kon ze er maar 2 meenemen vanwege kleine auto.
Dezelfde week zou ze de andere 2 staanders op komen halen. Niks gezien...

Ik heb haar toen geappt, en ze zou dezelfde week nog komen en laten weten wanneer dat was.
Nouja prima... Maar..... tot op de dag van vandaag haar nooit meer gesproken/gezien of gehoord.
Kortom; ze heeft voor 4 staanders betaald, en maar 2 meegenomen!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 14:57

ik zet ook altijd de afzender erop, je weet nooit als het niet bezorgd ed kan worden :)

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 16:01

Janine1990 schreef:
Net een tip van het postkantoor...
Echt veeeeeel verzonden de laatste tijd, krijg ik ineens van iemand anders bij de balie de vraag waarom ik geen afzender heb genoteerd... Euh... :o? Moet dat dan?
Dus ze legt me uit dat wanneer iemand 3 keer niet open doet, het pakket weer retour gaat!

Dus vanaf nu altijd de afzender er op (postcode + huisnummer)

Is bij aangetekende post zelfs verplicht ;)

Bij PostNL wordt 2x een bezorgpoging gedaan. Daarna gaat 't naar het postkantoor. Wordt 't daar binnen 3 weken niet afgehaald, dan wordt het inderdaad retourgestuurd. Wel zo slim dus, om 't erop te zetten :j

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 18:12

DS en ander spul verkocht.
Leuk, maar volgens mijn moeder moeten we het via een doos gaan versturen.. Ze zou vandaag kijken, aangezien ik de hele dag op school ben. Zegt ze nu: Ja moet nogsteeds een doos hebben..

Zometeen denkt diegene nog dat ik het niet stuur -O-

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 18:21

dan zou ik snel naar de supermarkt gaan als ik jou was om een doos te halen!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 18:54

Ik werd vanmiddag opeens gebeld met de melding dat ik mijn telefoon waarschijnlijk verkocht heb *\o/*
Na die twee onzin biedingen verwachtte ik eigenlijk niks meer :')

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 18:59

Ik heb met mijn spul geen onzin gehad ofzo.. Vind ik nog best een wonder als ik dit topic lees :')

Doos is geregeld :D

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 19:00

Nouja... op een goede telefoon met veel accessoires krijg je al snel oplichters uit het buitenland.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 19:03

Laten ophalen? :')

Ik zette zelf ook neer: Ophalen of verzenden (kosten voor de koper). Is toch apparatuur en beeldscherm waar krassen op kunnen komen.. En vind het zelf niet erg om het te laten ophalen, kunnen ze meteen zien hoe en wat :')

Net als dat ik vaak lees van dat er absoluut niet opgehaald kan worden (met apparatuur). Dan denk ik zelf ookal: Dan moet je of een hele goede reden hebben of this gewoon stuk ofzo _O-

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 19:24

Zouden jullie dekens oid wassen voor verzending?

Had vorige week vrijdag bij iemand uitrijdeken gekocht. Geld binnen hlf uur over gemaakt en stond ook direct bij degene op de rekening. Zelfs zou ze weekend weg gaan dat kan dus haar moeder zou het dezelfde dag op de post doen.
Hele tijd niks gehoord, dus vroeg maandag om een t&tcode. Krijg ik als antwoord; doe het woensdag op de post. Baalde flink want hoopte woensdag wel binnen te hebben toch fijn met een geschoren paard en lessen, maargoed... Heb gezegd dat ik hoop dat het dan echt op de post gaat anders wikde ik mijn geld terug. Savonds nog zelf moeten vragen om de ttcode...
De deken dan donderdag wel netjes gekregen, maar pfffff niet gewassen stonk.... Zelf als ik dekens verkoop of dekjes of wat dan ook zorg ik en vind ik niet meer alsnormaal dat het gewassen word en schoon is waar het kan....

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 19:32

xx_Lyzet schreef:

Had vorige week vrijdag bij iemand uitrijdeken gekocht. Geld binnen hlf uur over gemaakt en stond ook direct bij degene op de rekening. Zelfs zou ze weekend weg gaan dat kan dus haar moeder zou het dezelfde dag op de post doen.
Hele tijd niks gehoord, dus vroeg maandag om een t&tcode. Krijg ik als antwoord; doe het woensdag op de post. Baalde flink want hoopte woensdag wel binnen te hebben toch fijn met een geschoren paard en lessen, maargoed... Heb gezegd dat ik hoop dat het dan echt op de post gaat anders wikde ik mijn geld terug. Savonds nog zelf moeten vragen om de ttcode...
De deken dan donderdag wel netjes gekregen, maar pfffff niet gewassen stonk.... Zelf als ik dekens verkoop of dekjes of wat dan ook zorg ik en vind ik niet meer alsnormaal dat het gewassen word en schoon is waar het kan....

Dat ligt eraan.. soms doe ik het wel..
soms doe ik wat aan de prijs en zet ik er ook netjes bij dat het niet gewassen wordt.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 19:40

dodyg schreef:
xx_Lyzet schreef:

Dat ligt eraan.. soms doe ik het wel..
soms doe ik wat aan de prijs en zet ik er ook netjes bij dat het niet gewassen wordt.

Ja maar zelfs dat stond er niet bij... Maargoed veder mag ik ook niet zeuren hoor, maartoch hahaha

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 19:44

Ik heb alle gebruikte dekjes ongewassen verkocht, maar dat zet ik er dan ook bij in de advertentie. Zweetdeken vind ik nog beetje twijfelachtig, maar als hij stinkt dan was het eigenlijk wel nodig natuurlijk.

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 19:48

Dekjes verkocht ik altijd ongewassen, dekens af en toe.
Meestal vroeg ik aan de persoon of ze wilden dat de deken gewassen werd of niet.

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 20:59

Hier net een superleuke ervaring;
Meisje (jongevrouw? Geen idee hoe oud ze was haha) kwam 4 pc spellen ophalen.
Mijn prijs was €11,50, geeft ze me €20 en zei dat ik de rest mocht houden want het was bijna kerst. :D
Vond ik toch wel lief eigenlijk haha. :o

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 21:04

Dat is echt heel lief!

Ik heb het jan Smit dekbed verkocht aan een leidster van een woongroep voor een van de bewoners die morgen jarig is. Heb er nog wat spulletjes bij gedaan aangezien ik toch niks meer ervan in mijn kamer heb hangen. Ben benieuwd hoe hij erop reageert ze zou het nog even laten weten.

Zelf ook weer wat aangeschaft rondom roze lak beschemers plus de springschoenen. Heel fout maar zo leuk! Ze zouden er morgen moeten zijn super snelle handel want zijn gisteravond pas in contact gekomen.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 21:23

Wauw, dat is wel héél erg lief Claudia :j Fijn dat er ook nog zulke mensen bestaan.

Hier gaat alles gewassen de deur uit, zou zelf niet gelukkig worden van een of ander ranzig stinkding in de post nl :o Dus dat doe ik een ander ook niet aan. Maar had een staldeken en uitrijdeken te koop staan, die waren wel gewassen maar hebben daarna ongebruikt in mijn opslagkist op stal gelegen. Daar zit dan wel weer een licht paardenluchtje aan, maar geen stank of ranzigheid dus dan gaan ze niet nogmaals in de was voor de verkoop want ze zijn wel schoon :)

Hier gaat zo langzamerhand alles de deur uit, mooi :) Heb ik centjes voor een Myler met korting, paard ook weer blij (hoop ik :+ )!

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 22:08

Vientje schreef:
Wauw, dat is wel héél erg lief Claudia :j Fijn dat er ook nog zulke mensen bestaan.

Hier gaat alles gewassen de deur uit, zou zelf niet gelukkig worden van een of ander ranzig stinkding in de post nl :o Dus dat doe ik een ander ook niet aan. Maar had een staldeken en uitrijdeken te koop staan, die waren wel gewassen maar hebben daarna ongebruikt in mijn opslagkist op stal gelegen. Daar zit dan wel weer een licht paardenluchtje aan, maar geen stank of ranzigheid dus dan gaan ze niet nogmaals in de was voor de verkoop want ze zijn wel schoon :)

Hier gaat zo langzamerhand alles de deur uit, mooi :) Heb ik centjes voor een Myler met korting, paard ook weer blij (hoop ik :+ )!

Inderdaad fijn dat met alle mensen die onzin biedingen doen, nooit komen opdagen, etc dat er ook nog mensen zijn die zoiets doen :)

Fijn dat de verkoop goed loopt bij jou, is altijd mooi meegenomen :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 22:37

Wat super lief Claudia!!!

Hier gaat ook alles gewassen weg. Heb onlangs twee hoofdstellen verkocht, waren al gepoetst in mei, daarna niets meer mee gedaan. Dus voor het inpakken nog eens even bijgepoetst.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 22:56

ik probeer alles ook zo netjes mogelijk af te leveren :)

net weer van alles op MP gezet :)
nog ff gewacht met mijn zadel, die wil ik eigenlijk eerst via FB verkopen, scheelt weer advertentie kosten ;)