Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Indy_Mouse_9 schreef:Ik liep op blote voeten naar buiten. In het gras lag een dode muis die werd opgegeten door wespen.
Ik ben blij dat ik daar niet met m’n blote voeten op ging staan
Little_Gift schreef:Indy_Mouse_9 schreef:Ik liep op blote voeten naar buiten. In het gras lag een dode muis die werd opgegeten door wespen.
Ik ben blij dat ik daar niet met m’n blote voeten op ging staan
Say whut?! Wespen eten dode muizen? Dat kan toch niet?![]()
Little_Gift schreef:Ik liet zonet de hondjes nog even in de tuin voor de nacht en ging de paarden nog even welterusten wensen aan de draad en zowaar vlak voor mijn ogen een overduidelijke vallende ster!
Ik was er niet op voorzien want wist het niet dat dit vanavond was maar wat bijzonder was dat
Femke_Tweety schreef:Zeer zeker, ze jatten vlees of vis ook van tafel![]()
Ze hebben fiks proteïnen nodig in bepaalde levensfasen (ik meen vooral de larven)
Ze knippen/bijten stukjes vlees af en gaan er mee vandoor.
Is intrigerend om te zien, ik heb er ooit een hele fotoserie van gemaakt
Femke_Tweety schreef:Little_Gift schreef:Ik liet zonet de hondjes nog even in de tuin voor de nacht en ging de paarden nog even welterusten wensen aan de draad en zowaar vlak voor mijn ogen een overduidelijke vallende ster!
Ik was er niet op voorzien want wist het niet dat dit vanavond was maar wat bijzonder was dat
Gaaf hè!
Percy's naam (Perseus) komt hiervan.
Ik wou vreselijk graag deze pup uit het nest.
Dacht dat ik een andere zou krijgen.
En vallende sterren en wensen komen samen natuurlijk.
Ik heb vier jaar geleden bij het zien van de vallende sterren s nachts in mijn eentje plechtig beloofd dat als de wens uit zou komen, de pup ernaar vernoemd zou worden.
En zo geschiedde.
En sinds dat jaar (een week of 3 later kreeg ik Pers) kijken Percy en ik ieder jaar even heel bewust naar de Perseiden zwerm.
Even stil staan bij hoe blij ik met hem ben, en gewoon genieten van hond, donket, stilte en vallende sterren.