Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 19:33

Ik vind het niet logisch. Of niet die manier waarop het gedaan werd in mijn schooltijd. Daar kon elk meisje de hardloop onderdelen halen, maar net iets meer als de helft van de jongens haalde het maar. Dus waar alle meiden een voldoende hadden zonder echt je best te doen moesten de minder sportieve jongens echt wel flink aan de bak. Zowel bij de piepjes test als de andere soorten.

Ik vond het verschil te groot en dat dus niet logisch. Maar dat kan best veranderd zijn hoor. Maar ik kon met al mijn mankementen gewoon die dingen halen voor een 6, terwijl er bij de jongens redelijk wat onvoldoendes vielen (en bij andere gymonderdelen moesten we ineens wel aan dezelfde eisen voldoen :') en er was geen enkel vak of onderdeel waar meiden aan hogere eisen moesten voldoen )

Rytir

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 19:46

Bij ons was de piepjes test ook hetzelfde voor jongens en meisjes. Touw klimmen hoefden we wel minder hoog. Raar eigenlijk dat er zulke verschillen zijn.

Ik erger mij weer aan mijzelf. Na 10 dagen quarantaine en ook weinig kunnen doen dacht ik vandaag wel weer alles te kunnen. Fout >;) Ben echt helemaal af.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-22 19:53

Appeltje_1 schreef:
Dat (sommige) jongens zo ontzettend seksistisch zijn en ook verschrikkelijk gedrag hebben.

Vandaag was het natuurlijk de laatste druppel.

Wij hadden de Shuttle Run Test (piepjes test) en de meisjes mogen een trap minder rennen voor een 6. Mag bij alle dingen die met rennen te maken hebben.

Komt er een jongen die gaat lopen schreeuwen en klagen:"Ja dat is seksistisch! Waarom mogen zij minder rennen! Ja dit is echt b*llshit." En weet ik veel wat voor andere dingen. Je snapt het wel.
Nou om het tot het toppunt te brengen, die jongen ging door het veld heel langzaam heen en weer lopen. Dus wij moesten er helemaal omheen terwijl er al niet zoveel ruimte was.
En telkens ging hij roepen:"Ja te langzaam, af!" Wanneer dat niet het geval was.

En sws gewoon in de klas doen ze de meest rare dingen. Nou dat ga ik niet eens allemaal benoemen, ik denk niet dat dat nodig is.

Het is ook seksistisch.
Op deze leeftijd kunnen meiden ook prima een shuttle run test.
Net zo prima als de heren.

Zijn manier van aanpak is wel dom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 20:29

MyWishMax schreef:
Ik vind het niet logisch. Of niet die manier waarop het gedaan werd in mijn schooltijd. Daar kon elk meisje de hardloop onderdelen halen, maar net iets meer als de helft van de jongens haalde het maar. Dus waar alle meiden een voldoende hadden zonder echt je best te doen moesten de minder sportieve jongens echt wel flink aan de bak. Zowel bij de piepjes test als de andere soorten.

Ik vond het verschil te groot en dat dus niet logisch. Maar dat kan best veranderd zijn hoor. Maar ik kon met al mijn mankementen gewoon die dingen halen voor een 6, terwijl er bij de jongens redelijk wat onvoldoendes vielen (en bij andere gymonderdelen moesten we ineens wel aan dezelfde eisen voldoen :') en er was geen enkel vak of onderdeel waar meiden aan hogere eisen moesten voldoen )

Ik kwam niet hoger dan een 3 of 4 :+ maar bij ons haalden vrijwel alle jongens en meiden het.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 20:42

Appeltje_1 schreef:
Dat (sommige) jongens zo ontzettend seksistisch zijn en ook verschrikkelijk gedrag hebben.

Vandaag was het natuurlijk de laatste druppel.

Wij hadden de Shuttle Run Test (piepjes test) en de meisjes mogen een trap minder rennen voor een 6. Mag bij alle dingen die met rennen te maken hebben.

Komt er een jongen die gaat lopen schreeuwen en klagen:"Ja dat is seksistisch! Waarom mogen zij minder rennen! Ja dit is echt b*llshit." En weet ik veel wat voor andere dingen. Je snapt het wel.
Nou om het tot het toppunt te brengen, die jongen ging door het veld heel langzaam heen en weer lopen. Dus wij moesten er helemaal omheen terwijl er al niet zoveel ruimte was.
En telkens ging hij roepen:"Ja te langzaam, af!" Wanneer dat niet het geval was.

En sws gewoon in de klas doen ze de meest rare dingen. Nou dat ga ik niet eens allemaal benoemen, ik denk niet dat dat nodig is.

Dat is niet zo zeer seksistisch maar gewoon ontzettend kinderachtig

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 21:46

Nieuwe auto gekocht. Kunnen de lampen niet aanpassen, maar ze staan dus steeds best hoog. Mensen seinen nu steeds, super irritant voor beiden want ik kan er niks aan doen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 21:54

Oké raar verhaal

Een vriend van mij waarmee ik het de laatste tijd erg gezellig heb heeft nog wat oude kennissen van de bassischool. Ik ken deze persoon in kwestie ook want ik zat op dezelfde basisschool. Een oude kennis van hem stuurde net naar die vriend van mij dat hij het contact met mij moest verbreken anders was het gevolg dat diegene zichzelf wat aan ging doen.

Uh oké ik ken diegene dus absoluut niet meer alleen van naam en gezicht maar verder ken ik haar helemaal niet. Ik vindt het nogal vervelend dat er iemand is die ik niet ken en ik haar niet nu zichzelf wat aan gaat doen vanwege mij :=

Nu is die vriend van mij er dus heen gereden om met haar te praten. Ik heb nog geen relatie met hem of iets maar daar groeit het wel naar toe dus hoop niet dat we straks om de 3 weken dit gezeik gaan hebben want daar heb ik geen zin in....

En dat ik mij afvraag waar de hulp is voor die persoon in kwestie... Belachelijk dat iemand die zo ver heen is gewoon door wachtlijsten niet geholpen kan worden.

En ik heb zelf ook met veel pijn en verdriet gezeten , maar een ander het aandoen om te zeggen als jij contact houdt met die en die maak ik er een einde aan vindt ik best een beetje te heftig.

Hoop dat er snel professionele hulp voor diegene gaat komen.

En ik voel mij er zeer ongemakkelijk bij moet ik zeggen....

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 22:03

MyWishMax schreef:

Als ik jouw reactie lees ben ik zoooo blij met de gymdocent die ik had, ik zou het vreselijk vinden als ik ‘op geslacht’ voorrang/ voordeel zou krijgen ergens voor.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 23:13

Ik vond gym echt stom. Met de shuttlerun haalde ik met moeite trap 5. ( Ik heb een lichamelijke beperking en loop daarmee moeilijker )
Veel gymlessen werd er gevoetbald of basketbal… Mjah dan liep ik maar wat heen en weer want tja meedoen kon het ik niet :')

Dan mocht ik scheidsrechter zijn pff ja daar zat ik echt op te wachten :n

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-22 23:44

Mensen die altijd zielig zijn
Dingen beter weten
Slachtoffer rol spelen
Etc etc

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 23:50

AmyII schreef:
MyWishMax schreef:

Als ik jouw reactie lees ben ik zoooo blij met de gymdocent die ik had, ik zou het vreselijk vinden als ik ‘op geslacht’ voorrang/ voordeel zou krijgen ergens voor.

Ik had een hekel aan gym, omdat ik het eigenlijk niet kon door ziekte, maar wel verplicht moest doen. Maar was echt belachelijk, ja. En niet 1 docent, maar alle gym docenten van die school, was beleid oid. Het wisselde wel per docent hoe het gebracht werd :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 00:40

Zebrastreep schreef:
Oké raar verhaal

Een vriend van mij waarmee ik het de laatste tijd erg gezellig heb heeft nog wat oude kennissen van de bassischool. Ik ken deze persoon in kwestie ook want ik zat op dezelfde basisschool. Een oude kennis van hem stuurde net naar die vriend van mij dat hij het contact met mij moest verbreken anders was het gevolg dat diegene zichzelf wat aan ging doen.

Uh oké ik ken diegene dus absoluut niet meer alleen van naam en gezicht maar verder ken ik haar helemaal niet. Ik vindt het nogal vervelend dat er iemand is die ik niet ken en ik haar niet nu zichzelf wat aan gaat doen vanwege mij :=

Nu is die vriend van mij er dus heen gereden om met haar te praten. Ik heb nog geen relatie met hem of iets maar daar groeit het wel naar toe dus hoop niet dat we straks om de 3 weken dit gezeik gaan hebben want daar heb ik geen zin in....

En dat ik mij afvraag waar de hulp is voor die persoon in kwestie... Belachelijk dat iemand die zo ver heen is gewoon door wachtlijsten niet geholpen kan worden.

En ik heb zelf ook met veel pijn en verdriet gezeten , maar een ander het aandoen om te zeggen als jij contact houdt met die en die maak ik er een einde aan vindt ik best een beetje te heftig.

Nou dat snap ik! Als hij naar haar toe gaat voedt hij dit ongezonde gedrag ook alleen maar.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 00:57

Urbanus schreef:
Zebrastreep schreef:
Oké raar verhaal

Nou dat snap ik! Als hij naar haar toe gaat voedt hij dit ongezonde gedrag ook alleen maar.

Ik vindt het vreselijk hoor als mensen suïcidaal zijn en aan automutilatie doen , maar ik denk dat de echte hulp aan de profs moeten overlaten. Hij kan wel elke keer heen gaan om haar weer over te halen het niet te doen , maar je moet denk ik voor jezelf ook een grens trekken dat je iemand gewoon niet kunt helpen hoe graag je dat ook wilt.

Hij zegt tegen mij dat ik ook niet iedereen kan helpen in zulke situaties , maar zelf doet hij het ook.

Maar ik reageerde ook een beetje cynisch omdat het eerst over het contact verbreken ging en ik toen maar zei nou als iemand mij zo'n keuze geeft kan hij/zij opdonderen ik vindt het echt belachelijk dat iemand gaat bepalen met wie je om mag gaan vindt dat zelfs al vrij narcistisch denken....

Nou ja ik hoop voor haar dat het goed komt , maar ik ga mij er niet in mengen als hij graag wil helpen en ondersteunen be my guest maar ik begin er niet aan....

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 01:01

In het kader van gekke dingen op het complex. Iemand is op een soort Afrikaanse trommels aan het trommelen. :?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 01:48

MarlindeRooz schreef:
In het kader van gekke dingen op het complex. Iemand is op een soort Afrikaanse trommels aan het trommelen. :?

Ik vindt het wel knap dat ze daar elke keer een nieuwe vorm van lawaai maken ontdekken :')

Hoelang zit je daar nog?

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 02:36

Iemand heeft verteld tegen de jongen waar ik tegen praat (die echt heel leuk is om mee te praten) dat ik verliefd op hem ben -O-
Ik wist niet dat hij dit verteld had, ik weet ook niet eens waarom

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 05:20

MarlindeRooz schreef:

Gaat er nog iemand weg die even wraak wil nemen op de achterblijvers?

En fotolijstje? Wat was de reactie?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 07:48

Zebrastreep schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ik vindt het wel knap dat ze daar elke keer een nieuwe vorm van lawaai maken ontdekken :')

Hoelang zit je daar nog?

Bijzonder hè!

Ik verhuis 9 april en krijg de 31e van maart de sleutel. Dus nog 12 dagen voor het klussen begint. Waarvan ik er 2 bij m’n vriend slaap. Dus nog 10 nachten hier slapen. En donderdag komt teckelmonster dus dan gaat de tijd snel.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 09:57

Ik heb net de balkondeur dicht moeten doen omdat de persoon naast mij in de kamer haar balkondeur open deed om flink te gaan hoesten....

Nu twijfel ik of ze een roker is, of dat ze corona eventueel heeft.
Corona gaat hier in het centrum extreem rond

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 10:01

Mijn vriend die denk ik ergens chagarijnig over is, want hij zegt al sinds gisterenmiddag amper wat? :') Maar als ik dan vraag waarom hij zo doet 'is hij niet chagarijnig.' Oke dan, lekker kinderachtig blijven doen. +:)+

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 10:29

Komt me erg bekend voor, gewoon laten sudderen, negeren en je ding doen.
Doe ik bij tijd en wijle al bijna 45 jaar :j maar verder is tie lief hoor :')

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 10:36

Dat ik niet kan uitslapen door mijn hond. Doordeweeks zorgen mijn kinderen daar al voor, maar in mijn kindvrije weekenden de hond. En ik ben zo moe.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 10:39

Caira schreef:
MarlindeRooz schreef:

En fotolijstje? Wat was de reactie?

Hij zei eerst dat hij het haatte dat die ene "vriend" van mij hem een berichtje stuurde. Ik dacht toen echt van wie heeft wat gestuurd want ik wist er oprecht helemaal niks van. Eerst wou die niet vertellen wat er in stond maar na wat overtuiging heeft die het wel verteld.
Hij vond het raar want toen praatten wij niet zo lang, heb hem gelijk verteld dat het niet zo was.
Hij zelf heeft gelukkig het berichtje genegeerd :)

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 10:52

Rokersverslaving van mensen om mij heen
Ik weet dat mijn keuze is om iets met een roker te hebben.
Maar wist ik Gvdm veel dat alles zou draaien rond “ik heb net mijn sigaret opgestoken”

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 10:53

Nieuwe grasmaaier online besteld, zou tussen 9.00 en 11.00 uur geleverd worden. En is keurig net geleverd... Staat pontificaal op mijn pad maar geen bezorger gezien :') Gelukkig is het mooi weer maar wel bizar dat ze een duur ding zo neer kwakken.