Sheran schreef:Echwel schreef:
Het is ook al zo'n 2 weken meivakantie in het onderwijs
Nee hoor, een deel van de scholen zit nu pas in de 1e week en hebben volgende week nog vakantie. Daarbij zie je de impact dan niet nu al 2 weken in de cijfers..
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Achterom schreef:SusanH schreef:Wij wilden best betalen, maar het is er niet. Of je moet gebruik maken van gastouderopvang. Maar dat is kwetsbaar, want als de gastouder ziek of met vakantie is heb je geen opvang.
En omdat veel mensen zo redeneren, komt het er dus nooit. Dat is marktwerking...
@niwla: daar denk ik dus anders over, hoezo wil jij ze opvoeden en je man/vriend niet? Of werken jullie beide drie dagen? Je illustreert wel mooi dat in de Nederlandse cultuur de keuzevrijheid als een groot goed wordt gezien![]()
@echwel: dat dacht ik ook toen ik het hoorde, best een goede tendens nu!
fokfanaat schreef:ik hoop toch ook dat het komt door het vaccineren!
vraag me wel af waarom er nog steeds zoveel besmettingen in verzorgingstehuizen zijn, die zijn toch al tijden volledig gevaccineerd of niet?
fokfanaat schreef:ik hoop toch ook dat het komt door het vaccineren!
vraag me wel af waarom er nog steeds zoveel besmettingen in verzorgingstehuizen zijn, die zijn toch al tijden volledig gevaccineerd of niet?
fokfanaat schreef:Er zijn nu 158 verpleeghuizen waar de afgelopen twee weken minimaal één coronabesmetting is vastgesteld. Een week geleden waren dat er 162.
dit klinkt nog heel veel vind ik, maar zie op het dashboard dat er bv vandaag maar 8 besmettingen in verzorgingshuizen zijn, dat valt dan wel weer mee
fokfanaat schreef:Olympia schreef:Ook al ben je gevaccineerd kan je nog steeds Corona krijgen. Je wordt er alleen minder ziek van.
dat zou betekenen dat het aantal besmettingen nooit zal dalen alleen het aantal ziekenhuisopnames?
bigone schreef:Grotere eye opener dat vaccinatie wel degelijk helpt, bewoners met lichte klachten en personeel zwaar ziek, weet je meteen wie van het personeel zich niet heeft laten vaccineren, die hebben het ook binnen kunnen brengen. Valt me wel op dat de meeste verpleeghuizen wijzen naar bezoekers bij besmettingen.
Achterom schreef:bigone schreef:Grotere eye opener dat vaccinatie wel degelijk helpt, bewoners met lichte klachten en personeel zwaar ziek, weet je meteen wie van het personeel zich niet heeft laten vaccineren, die hebben het ook binnen kunnen brengen. Valt me wel op dat de meeste verpleeghuizen wijzen naar bezoekers bij besmettingen.
Van het zwaar zieke personeel had slechts één zich uiteindelijk niet laten vaccineren. Bovendien: zij werken nog steeds met beschermingsmiddelen (handschoenen, medische mondkapjes) dus in theorie kunnen zij het niet binnenbrengen.
Bezoek wel...
Edit: ik begrijp niet waar toch de behoefte vandaan komt om iedere keer maar weer te willen wijzen naar het personeel![]()
Zij werken hard, houden zich aan de regels en kunnen daardoor geen besmetting overbrengen in theorie. In tegenstelling tot een bepaalde groep bezoekers die alles aangrijpt om de regels niet te volgen en vervolgens te wijzen naar het personeel.