Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 11:18

SusanH schreef:
Lees net dat Wilders 72 uur in isolatie gaat vanwege een positief geteste beveiliger. Wat heeft hij voor op gewone mensen die 10 dagen in thuisisolatie moeten na een dergelijke situatie?

Heeft niks voor op gewone? mensen. Hetzelfde meegemaakt op werk, net als andere collega's. 72uur naar huis.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 11:19

Destination schreef:
SusanH schreef:
Wij moeten mensen 10 dagen isoleren gerekend vanaf laatste contact met een besmet persoon. Dat is ook de richtlijn van het RIVM. Dus 72 uur zou kunnen als hij die man 7 dagen geleden voor het laatst gezien heeft.

Wie is wij in dit verhaal? De link die ik deel is namelijk ook gewoon van het RIVM.

Ik denk wij als in overleg met GGD want zo werkt het bij ons ook inderdaad.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 11:30

Destination schreef:
SusanH schreef:
Wij moeten mensen 10 dagen isoleren gerekend vanaf laatste contact met een besmet persoon. Dat is ook de richtlijn van het RIVM. Dus 72 uur zou kunnen als hij die man 7 dagen geleden voor het laatst gezien heeft.

Wie is wij in dit verhaal? De link die ik deel is namelijk ook gewoon van het RIVM.

Wij is op het werk, gehandicapten zorg. En volgens richtlijn RIVM. Die geven overal 10 dagen aan na nauw contact met besmet persoon.

Edit, zie link https://lci.rivm.nl/informatie-nauwe-contacten-patient.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 11:34

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 11:34

bij ons in de ouderenzorg wordt ook gewerkt met 10 dagen na laatste contact. De reden bij ons is dat veel ouderen asymptomatische klachten hebben en je dus wat minder uit kan gaan van dat "geen klachten"
maar normaal gesproken is het volgens RIVM volgens mij bij geen klachten van je huisgenoot 72uur. Mits je daarna elkaar ook niet meer ziet.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 11:38

secricible schreef:
bij ons in de ouderenzorg wordt ook gewerkt met 10 dagen na laatste contact. De reden bij ons is dat veel ouderen asymptomatische klachten hebben en je dus wat minder uit kan gaan van dat "geen klachten"
maar normaal gesproken is het volgens RIVM volgens mij bij geen klachten van je huisgenoot 72uur. Mits je daarna elkaar ook niet meer ziet.

Ik vind dat wisselende beleid wel erg ingewikkeld hoor. Hier wordt dus ook 10 dagen aangehouden. Mits er contact is geweest (2 dagen voor iemand klachten kreeg)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 11:39

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 11:51

Geniaal idd en heel erg raak :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 11:52

Ik vind het vooral ingewikkeld dat mensen die er meer vanaf zouden moeten weten elkaar ook tegen spreken. Iemand die ik gister sprak zei persoon mag in de algemene ruimtes komen met mondkapje op en afstand. Maar de arts die ik sprak zei nee geen sprake van. Dat advies is leidend voor mij. Maar dat een ander die in principe ook op de hoogte moet zijn dit tegenspreekt kan wel verwarring geven. Evenals die termijnen 72 uur...10 dagen pfff. Het is zo ingewikkeld allemaal. En dan heb ik het nog niet eens over wat het met de cliënten doet.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 12:56

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 13:00

Oh dus als je hem niet op wilt zeg je gewoon dat je long patiënt bent!?
Dat kan toch niet waar zijn!!
Al denk ik dat mensen met een chronische ziekte die hem echt niet kunnen dragen zodanig ziek zijn ze de straat überhaupt niet meer op komen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 13:04

Popstra schreef:
Oh dus als je hem niet op wilt zeg je gewoon dat je long patiënt bent!?
Dat kan toch niet waar zijn!!
Al denk ik dat mensen met een chronische ziekte die hem echt niet kunnen dragen zodanig ziek zijn ze de straat überhaupt niet meer op komen.

Op dit moment, met alleen een dringend advies, is aangeven dat je longpatiënt bent inderdaad genoeg.
Mocht de verplichting er komen wordt dat wellicht anders.

Je laatste zin ben ik het dan weer niet mee eens, er zijn genoeg longpatienten die gewoon buiten komen hoor, maar die met een mondkapje op gewoon nog benauwder worden.
Ik merk het zelf nu al in lichte mate met astma en mijn zwangerschap. Als ik straks in het laatste trimester zit vraag ik me af of een mondkapje nog wel te doen is. De lucht wordt een stuk warmer en vochtiger en daar doe ik het niet zo goed op.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 13:07

Ik ben zelf longpatient, zou niet weten hoe ik dat aan iemand moet laten zien!? Heb daar op straat geen enkel bewijs van bij me.
Enkel thuis waar al mijn medicatie en vernevel aparaat ligt. Of m’n afsprakenkaart van het ziekenhuis...

En nee, ik heb dan ook geen last van een mondkap dragen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 13:08

Popstra schreef:
Ik ben zelf longpatient, zou niet weten hoe ik dat aan iemand moet laten zien!? Heb daar op straat geen enkel bewijs van bij me.
Enkel thuis waar al mijn medicatie en vernevel aparaat ligt. Of m’n afsprakenkaart van het ziekenhuis...

Ik denk door een medische verklaring van de huisarts te kunnen tonen, maar dat is mijn eigen vermoeden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 13:10

De beveiliger van Wilders had geen klachten. Vandaar de 72 uur.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 13:19

Over mondkapjes, ik heb mondkapjes van de action. Dat is gewoon troep. Als je dan perse wilt ademen alsof je geen mondkapje op wil hebben dan moet je zo 1 kopen. Hij suit helemaal niet goed af. Zelf ben ik op zoek naar deugdelijke mondkapjes want ik draag ze voor de veiligheid.

Er zit dus heel veel troep tussen de mondkapjes.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 13:21

Wij hebben nu 3 soorten in huis.
Weggooi simpele.
PFF2
Katoenen (wasbaar) met een HEPA filter er in.

De PFF2 gaan op in de supermarkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 13:24

Afbeelding

:')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 13:30

Loretta schreef:
Over mondkapjes, ik heb mondkapjes van de action. Dat is gewoon troep. Als je dan perse wilt ademen alsof je geen mondkapje op wil hebben dan moet je zo 1 kopen. Hij suit helemaal niet goed af. Zelf ben ik op zoek naar deugdelijke mondkapjes want ik draag ze voor de veiligheid.

Er zit dus heel veel troep tussen de mondkapjes.

Of die van de Zeeman.. die gaan ook nergens over ..

Maar ik heb er ook een paar die goed dubbellaags zijn en waar een extra filter in kan.. Dus sja.. dan maar dat.
Die SaveSave wil ik nog, maar ik moet even op saldo wachten..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 13:44

secricible schreef:
Popstra schreef:

Ik denk door een medische verklaring van de huisarts te kunnen tonen, maar dat is mijn eigen vermoeden.

Zo gaat het in Duitsland en bij ons inderdaad. Briefje van de huisarts :j
Echter zagen bepaalde artsen daar brood in dus nu zijn er heel veel nepverklaringen in omloop -O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:07

Nu blijkt er toch 1 client besmet bij ons. Gelukkig iemand die wel goed in quarantaine kan, en al in isolatie was in afwachting van de uitslag. Het komt wel steeds dichter bij nu.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:32

Je kunt een medicijnlijst van de apotheek vragen als je medicijnen hebt voor je longen.
Ik moest medicijnen ophalen dit weekend, keurig al erop wat ik ook slik naast de puffers.
Dat is al bewijs zat maar medicijnoverzichten zijn altijd ondertekend door de apotheek.
Ik heb er altijd een bij me om medische redenen, voor spoedzorg is dat verstandig.
Ff een uitdraai vragen dus gewoon.
Maar ik vind zoiets of een doktersverklaring wel het minste.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:42

moonfish13 schreef:
Je kunt een medicijnlijst van de apotheek vragen als je medicijnen hebt voor je longen.
Ik moest medicijnen ophalen dit weekend, keurig al erop wat ik ook slik naast de puffers.
Dat is al bewijs zat maar medicijnoverzichten zijn altijd ondertekend door de apotheek.
Ik heb er altijd een bij me om medische redenen, voor spoedzorg is dat verstandig.
Ff een uitdraai vragen dus gewoon.
Maar ik vind zoiets of een doktersverklaring wel het minste.

Maar je kan niet van een gemiddelde handhaver verwachten dat hij gaat beoordelen of die medicatie het verantwoord om geen mondkapje te dragen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:49

Ruim 7800 besmettingen. Denk dat we deze week nog wel de 10000 gaan aantikken zo. Verwacht niet dat we nog 2 weken afwachten hoor voordat ze de Lockdown invoeren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:55

ingedebruijn schreef:
Ruim 7800 besmettingen. Denk dat we deze week nog wel de 10000 gaan aantikken zo. Verwacht niet dat we nog 2 weken afwachten hoor voordat ze de Lockdown invoeren.

Binnen twee weken moet de dalende lijn ingezet worden, is het over twee weken nog ongeveer dit dan komen er zeker maatregelen bij. Zou eerder voor avondklok gaan, daarmee bestrijd je juist de feestjes en pak je niet de mensen die zich wel aanbeden afspraken houden.