Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
bigone schreef:Ann schreef:Het had op voorhand beter gecoördineerd moeten worden in mijn ogen. Het is naïef om te denken dat er waarschijnlijk niet zoveel mensen zouden komen met de beelden van de demonstraties in het buitenland. Wat mij betreft gaat dit dan ook consequenties hebben voor de betrokken personen.
En dan lees je het commentaar van de organisator op Twitter : Dank aan mijn vriendin Femke Halsema, iedereen die commentaar op haar heeft is een racist.
Ik zeg nu wat ik denk toen ik dat las: Jerry Martin Luther Afryre , jij bent een grote banketstaaf en opruier. Los van je kleur verdien jij het niet om door vier stichtingen die op jouw naam staan gesubsidieerd te worden om dit soort statements te maken, ga werken verdomme .
Echt , woest toen ik het las.
Cer schreef:Ik heb de tweet van Airfryer ook gelezen... ik was een beetje flabbergasted maar daarna over tot de orde van de dag... ik geloof niet dat hij dingen doet in de geest van MLK... ik vind het schokkend dat zo iemand niet in de spotlight getrokken wordt en ontmaskerd wordt als superreller... maar dit terzijde.. hij maakt in ieder geval niet dat ik sympathie krijg voor zijn doel..
Als er blijkt dat er van de bijeenkomst op de dam geen extra corona verspreiding komt, dan zijn een hoop vragen opgelost, en kunnen best veel dingen weer doorgang gaan vinden.. mondkapjes op en buiten lekker je ding doen..![]()
Wanneer heeft de burgemeester van rotterdam zn statement eigenlijk ingenomen? Voor of na De Dam? Want als het erna is, dan is het wel 'makkelijk' om het anders te doen, met zo'n voorbeeld...
Karl66 schreef:Regeren is vooruit zien, wachten tot er een probleem is en dan tot de ontdekking komen dat je er niks meer aan kan doen, heeft weinig met goed bestuur te maken. Van mij hoeft Halsema niet weg, sterker nog ik zou er behoorlijk van balen als die alt rechtse Calimero's, die altijd over Halsema lopen te klagen, hierdoor gelijk krijgen. Maar tegelijkertijd accepteer ik ook dat zij politiek verantwoordelijk is.
Wat mij opvalt in deze en vergelijkbare discussies, is hoe de polarisatie de discussie verstikt. In dit geval het idee dat er voor een goede zaak gedemonstreerd wordt en er dus geen kritiek meer mag zijn op de uitvoering. Want dat wordt gezien als kritiek op de goede zaak. Terwijl het volgens mij prima moet kunnen dat je de zaak waarvoor gedemonstreerd wordt goed vindt en tegelijkertijd de uitvoering van de demonstratie slecht vindt.
CharleyT schreef:Noem het voortschrijdend inzicht ipv van makkelijk, dat is stuk positiever.
Cer schreef:zijn er nav de drukte op de afgelopen feestdagen (hemelvaart, pasen etc) meer besmettingen geweest? Ik heb dat niet zo gevolgd..tenminste, ik heb er niet veel over gehoord... ?
elnienjo schreef:Cer schreef:zijn er nav de drukte op de afgelopen feestdagen (hemelvaart, pasen etc) meer besmettingen geweest? Ik heb dat niet zo gevolgd..tenminste, ik heb er niet veel over gehoord... ?
Het grootste gevaar zit 'm er in dat mensen nu ze deze massabijeenkomst hebben gezien de coronamaatregelen voor gezien houden ipv stapje voor stapje afbouwen. Dan is ingrijpen op een nieuwe brandhaard veel moeilijker dan wanneer je geleidelijk los laat. Misschien komen er geen grote brandhaarden meer en dan is het mazzel, maar indien wél, dan heeft deze opstand er wel toe bijgedragen dat mensen lakser worden.
Shadow0 schreef:elnienjo schreef:Misschien komen er geen grote brandhaarden meer en dan is het mazzel, maar indien wél, dan heeft deze opstand er wel toe bijgedragen dat mensen lakser worden.
Het was geen opstand maar een demonstratie.
Princesj schreef:Graag volgens de regels in de OP bij het onderwerp Corona blijven. Zoals aangegeven, met betrekking tot de discussies over de demonstratie in Amsterdam kun je meepraten in [NM] Demonstratie op de Dam of [NM] George Floyd
Shadow0 schreef:elnienjo schreef:Misschien komen er geen grote brandhaarden meer en dan is het mazzel, maar indien wél, dan heeft deze opstand er wel toe bijgedragen dat mensen lakser worden.
Het was geen opstand maar een demonstratie.
Citaat:Kuipers: kans op coronabesmettingen door demonstratie Dam 'zeer reëel'
Ziekenhuispersoneel heeft "met afgrijzen" gekeken naar de massale demonstratie op de Dam in Amsterdam gisteravond. Dat zegt Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg.
"Het ging om 5000 mensen vanuit het hele land die langdurig dicht bij elkaar stonden en de meeste omstanders niet direct kennen. De kans is zeer reëel dat er mensen met corona waren. En de kans dat zij dat hebben overgedragen is ook zeer reëel", aldus Kuipers.
Duizenden mensen waren samengekomen op de Dam om te protesteren tegen racistisch politiegeweld in de Verenigde Staten. Door de hoge opkomst was het moeilijk voor deelnemers om afstand van elkaar te bewaren.
Kuipers maakte ook bekend dat het aantal Nederlandse patiënten op de IC's is met vier is afgenomen naar 154.