MarijeR schreef:Ik ben net weer thuis uit Kenia en dat was gewoon weer PCR testen voor vertrek uit NL en voor vertrek uit Kenia. Vind dat wel prima, liever in een vliegtuig met mensen die net getest zijn dan met mensen die alleen gevaccineerd zijn en zonder klachten wel besmet kunnen zijn.
Ben zelf ook al geruime tijd 2x gevaccineerd maar laat me graag testen voor ik een vliegtuig in stap.
Deze keer geen verplichte quarantaine bij terugkomst dus dat is wel lekker. Doe alsnog wel voorzichtig en laat boodschappen bv nog bezorgen en ga deze week nergens heen waar je naar binnen moet.
Ook totaal nergens controle op PCR test of vaccinaties zodra je op Schiphol geland bent. Dat verbaasd me wel steeds.
Op JKIA (Nairobi) kom je de terminal niet eens in zonder dat de PCR test gecontroleerd is.
Volgende maand weer die kant op en dan weer het hele riedeltje met PCR testen, meerdere gezondheidsverklaringen, Keniaanse QR codes met volgsysteem enz.
Heb alleen geen vertrouwen in de GGD qua beloofde snelheid met gratis testen dus laat steeds bij een commercieel lab testen en dat tikt wel aan...
Eén van de buren hier is ook naar o.a. Kenia geweest en die zei ook al dat het in de afrikaanse landen veel beter geregeld is wat betreft controles dan in Europa