Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 11:32

Sheran schreef:
Maar mensen hoeven toch niet op vakantie? Het is je eigen keus om midden in een pandemie per se weg te willen. Moet je ook niet klagen over quarantaineregels, dat is gewoon een reëel risico.

Ik zit trouwens liever elders in quarantaine dan in mijn eigen huis :')

Klopt maar dit is een topic dat over vakantie gaat.....vandaar :Y) dat we het daarover hebben.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 12:11

Pandora2 schreef:
Suzanne F. schreef:
Het linke is dat je dus gewoon niet weet dat je het hebt. Daarom denk ik dat het einde ook zoek is wat betreft de indamming van het virus, maar goed, dat is weer een andere discussie.

Dat denk ik ook.
Gisteren hadden ze het hier in het journaal ook nog over die besmettelijke delta-variant. Dat amerikaans onderzoek schijnt wel heel degelijk geweest te zijn.
Gevaccineerden zijn zo ongeveer even besmettelijk als niet-gevaccineerden en kunnen er ook nog ziek van worden. Ziekenhuisopnames worden wel nog grotendeels vermeden door de vaccins.

Ik wil niet weten hoeveel volk er rondloopt dat wel besmet is, maar het dus niet weten omdat ze geen of amper klachten hebben. Zie maar naar de O.S. en de besmettingen daar.

Eens. Zeker nu blijkt dat gevaccineerden net zo besmettelijk zijn moet het beleid denk ik aangepast worden. Er lopen honderden mensen rond in Nederland die zonder het te weten Corona hebben en verspreiden. Het einde is zoek wat dat betreft. Ik denk dat de overheid zou moeten communiceren: Je kan je vaccineren om je te beschermen tegen ernstige gevolgen en dat is het.
Je ziet het overal dat het niet tegen te houden is. Zelfs in het Olympisch dorp niet wat een extreme bubbel zou moeten zijn.

Mensen blijven toch reizen, dat houd je niet tegen. En dan kan je je er maar beter bij neerleggen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 12:18

Mm ik probeer mijn vaccinatiebewijs in te voeren voor duitsland maar hoe krijg je dat voor elkaar? Je qr code kun je niet digitaal doorgeven. De papieren bewijs en gele boekje zijn in het nederlands en ze willen duits of engels bewijs van vaccinatie. Hoe doe je dat? En dat voor iets meer dan 24 uur -O-

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 12:20

Suzanne klopt. Want met al die pasjes, attesten, plf's, certificaten en weet ik wat nog allemaal, wordt het enkel maar hopeloos ingewikkeld waar geen mens nog wijs uit geraakt.
En uiteindelijk maakt het niet eens veel uit gezien de besmettingen weer overal toenemen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 12:26

karuna schreef:
Mm ik probeer mijn vaccinatiebewijs in te voeren voor duitsland maar hoe krijg je dat voor elkaar? Je qr code kun je niet digitaal doorgeven. De papieren bewijs en gele boekje zijn in het nederlands en ze willen duits of engels bewijs van vaccinatie. Hoe doe je dat? En dat voor iets meer dan 24 uur -O-

Je moet iets hebben (papier of digitaal via je computer) met een QR code.
Je download de covid app op je telefoon, dan richt je jouw telefoon op de QR code, hetzij op de brief hetzij op je computer en dan pakt je covid app je bewijs en kun je die iedereen laten zien.

Hoe die vertaling moet zo kortdag weet ik niet, bij mij is hij automatisch in het Engels gegaan, ondanks dat ik in Frankrijk gevaccineerd ben en een Franse brief op papier heb en bij mijn man heeft dat ook.

Christiene

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 12:37

Vakantie was vorig jaar nog wel te doen maar nu. Ik ben blij dat ik toen nog was gegaan met auto de bergen in met wat regels kwa masker en niet drukte of steden

nou pfff als ik nu alles zie en hoor.

Alleen al door Duitsland is een horde. Veranderd alweer vandaag.

Wie dit van te voren wist... ook al had je vroeger ook ziektes werd er toen minder snel en makkelijk gereisd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 12:53

Pien helaas accepteren ze die qr code niet. Ik moet een document uploaden naar de instanties. Heb nu maar gele boekje gefotografeerd en geupload. Ik kan hoe dan ook niet mijn eigen qr code scannen. :') heel boekwerk maar het is gelukt hoop ik. Mee gaan geldige qr code op de telefoon en gele vaccinatie boekje gaan mee en digitaal document van 3 paginas. _O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 12:55

Je kunt de app downloaden en dan een vaccinatiebewijs maken. Dit doe je door in te loggen met je digiD. Zou zou het moeten werken

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 12:57

Ik heb al een geldige qr code internationaal. Maar voor dld is dat voor nu niet genoeg simds vandaag. :n je moet je vooraf aanmelden en dan krijg je een drie paginas groot digitaal document. Maar daarna moet je nog papieren document uploaden als bewijs voor hun. Dus of je negatieve test of je vaccinatiebewijs of je genezen bewijs te fotograferen en uploaden. Allen ze accepteren alleen duitse of engelse documenten

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 13:06

karuna schreef:
Ik heb al een geldige qr code internationaal. Maar voor dld is dat voor nu niet genoeg simds vandaag. :n je moet je vooraf aanmelden en dan krijg je een drie paginas groot digitaal document. Maar daarna moet je nog papieren document uploaden als bewijs voor hun. Dus of je negatieve test of je vaccinatiebewijs of je genezen bewijs te fotograferen en uploaden. Allen ze accepteren alleen duitse of engelse documenten

Maar je gele boekje is toch gewoon in het Engels? In mijn boekje uit Nederland staat alles in het Nederlands, Engels en Frans.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 13:14

Destination schreef:
karuna schreef:

Maar je gele boekje is toch gewoon in het Engels? In mijn boekje uit Nederland staat alles in het Nederlands, Engels en Frans.

Het uitgeprinte Internationaal bewijs is in nederlands en engels, mooie backup voor de app.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 15:54

karuna schreef:

Coronacheck.nl en dan de taal op Engels zetten. Daar kun je een pdf aanmaken met alle gegevens inclusief qr code.

https://coronacheck.nl/en/

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 18:35

Vanmorgen vertrokken vanuit Zwitserland en zonder problemen door Duitsland gereden zonder test. Ook nergens politie/controle gezien. Wij zouden eerst met overnachting doen maar zijn nu in 1 keer doorgereden. Hopen met 2 uur thuis te zijn. Het is erg druk op de weg.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 19:12

Welkom thuis Tierania! Leuke vakantie gehad?

Hier zijn de voorlaatste toeristen aangekomen vandaag. Ze zijn zo blij en vinden het zo mooi. Doet me goed, en ik geniet ervan! Daarvoor werk ik zo hard!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 19:18

Mjelleke schreef:
karuna schreef:

Coronacheck.nl en dan de taal op Engels zetten. Daar kun je een pdf aanmaken met alle gegevens inclusief qr code.

https://coronacheck.nl/en/

Oh dankjewel! Goeie tip!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 21:35

Ik ben net weer thuis uit Kenia en dat was gewoon weer PCR testen voor vertrek uit NL en voor vertrek uit Kenia. Vind dat wel prima, liever in een vliegtuig met mensen die net getest zijn dan met mensen die alleen gevaccineerd zijn en zonder klachten wel besmet kunnen zijn.
Ben zelf ook al geruime tijd 2x gevaccineerd maar laat me graag testen voor ik een vliegtuig in stap.
Deze keer geen verplichte quarantaine bij terugkomst dus dat is wel lekker. Doe alsnog wel voorzichtig en laat boodschappen bv nog bezorgen en ga deze week nergens heen waar je naar binnen moet.
Ook totaal nergens controle op PCR test of vaccinaties zodra je op Schiphol geland bent. Dat verbaasd me wel steeds.
Op JKIA (Nairobi) kom je de terminal niet eens in zonder dat de PCR test gecontroleerd is.

Volgende maand weer die kant op en dan weer het hele riedeltje met PCR testen, meerdere gezondheidsverklaringen, Keniaanse QR codes met volgsysteem enz.
Heb alleen geen vertrouwen in de GGD qua beloofde snelheid met gratis testen dus laat steeds bij een commercieel lab testen en dat tikt wel aan...

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 22:42

Pfoeh je zult in zo’n coronahotel zitten zeg.. voor mij een van de redenen om met de auto te gaan.

Vandaag van Gardameer richting Oostenrijk gereden. Overnachten nu vlak voor de duitse grens. 345km hebben we 7 uur over gedaan. Eerst mega slecht weer en daarna erg druk. Hopelijk hebben we morgen minder file. Zijn nog nergens gecontroleerd de hele vakantie dus hopelijk morgen ook zonder controles naar huis.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 09:00

MarijeR schreef:
Ik ben net weer thuis uit Kenia en dat was gewoon weer PCR testen voor vertrek uit NL en voor vertrek uit Kenia. Vind dat wel prima, liever in een vliegtuig met mensen die net getest zijn dan met mensen die alleen gevaccineerd zijn en zonder klachten wel besmet kunnen zijn.
Ben zelf ook al geruime tijd 2x gevaccineerd maar laat me graag testen voor ik een vliegtuig in stap.
Deze keer geen verplichte quarantaine bij terugkomst dus dat is wel lekker. Doe alsnog wel voorzichtig en laat boodschappen bv nog bezorgen en ga deze week nergens heen waar je naar binnen moet.
Ook totaal nergens controle op PCR test of vaccinaties zodra je op Schiphol geland bent. Dat verbaasd me wel steeds.
Op JKIA (Nairobi) kom je de terminal niet eens in zonder dat de PCR test gecontroleerd is.

Volgende maand weer die kant op en dan weer het hele riedeltje met PCR testen, meerdere gezondheidsverklaringen, Keniaanse QR codes met volgsysteem enz.
Heb alleen geen vertrouwen in de GGD qua beloofde snelheid met gratis testen dus laat steeds bij een commercieel lab testen en dat tikt wel aan...

Eén van de buren hier is ook naar o.a. Kenia geweest en die zei ook al dat het in de afrikaanse landen veel beter geregeld is wat betreft controles dan in Europa :D

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 12:18

Klopt, ze hebben daar natuurlijk ook meer ervaring met besmettelijke ziektes.
Zo is het in meerdere Afrikaanse landen al jaren dat ze bij aankomst temperatuur meten bij iedereen.

In Kenia zijn de regels ook nog een stuk strenger dan in NL.
En wat minder gedoe over privacy, dat scheelt ook.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 15:40

Hoe is het momenteel in ( zuid) Frankrijk..
Mogelijk over 3 weken die kant op, beiden volledig gevaccineerd.. blijven in privé huis dus geen camping of dergelijke..

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 16:56

Muze schreef:
Hoe is het momenteel in ( zuid) Frankrijk..
Mogelijk over 3 weken die kant op, beiden volledig gevaccineerd.. blijven in privé huis dus geen camping of dergelijke..

Wij zitten er nu. 24/7 aangekomen in de Alpen en sinds gisteren in de Provence/Cote d’Azur. Bii aankomst op de tweede camping hebben we voor het eerst de QR code moeten laten zien. Vorige camping en B&B hebben nergens naar gevraagd. Hoe het bij restaurants binnen is weet ik (nog) niet. Verder vind ik het prima vertoeven hiero. In supermarkten etc vergelijkbaar met vorige zomervakantie in Frankrijk: mondkapje op en rustig blijven ademen in de drukte :=

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 16:58

Ik neig er toch naar om een weekje op kitesurfkamp te gaan. In Denemarken. Geen uitstapjes, vooral het water op. Denemarken is geel en ik ben volledig gevaccineerd. maar vind het wel spannend.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 18:38

Inmiddels met een camper vol boodschappen voor de duitse voorraad aanvul weer thuis. Geen controle gehad. Wel duidelijk veel minder nederlanders dan normaal. Een anders redelijk drukke camperplek bezet door nederlander was die nu nagenoeg leeg. Ook de winkel vandaag waren veel minder nederlanders.

O ja de covid thuistesten. Dezelfde test waar ik hier bij de apotheek 5 euro plus betaal. 80 cent. :oo Hebben er dus een best aantal ingeslagen zodat we voor en na een dagje weg of minivakantie kunnen testen.

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 23:21

Ik vind dat risico om in een quarantaine hotel te komen ook echt helemaal niks.. Ik geloof niet dat ik een vliegvakantie nu aandurf. In juni wel gedaan maar toen had je nog geeneens quarantaine hotels geloof ik..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 23:37

In Griekenland wel, die hadden vorige zomer al quarantaine hotels. Dat was in ieder geval voor het vakantie-seizoen, mijn collega is toen een aantal weken naar huis geweest, heeft in een quarantaine hotel gezeten voor ik geloof 1 nacht en mocht zijn quarantaine verder uitzitten in zijn eigen vakantieverblijf in the middle of nowhere. Was in de periode dat iedereen die van buiten Griekenland kwam standaard in quarantaine moest.
Verder zijn er in Azie ook quarantaine hotels waar je 2 weken opgesloten zit, in ieder geval in Korea en in Taiwan. Vanuit mijn werk wordt er veel naar die landen gereisd, en vanwege de verplichte 2 weken quarantaine in de aangewezen hotels zijn het allemaal langere reizen geworden (en gelukkig is dat mede een reden waarom wij nu nee kunnen zeggen voor die reizen).