[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KarenQ

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 14:12

Mijn verwachtingen van Nieuw-Zeeland waren best hooggespannen omdat iedereen er altijd zo lyrisch over was. Qua natuur vond ik echt wel mooi, maar niet perse spectaculairder dan andere plekken. Op het Zuidereiland vond ik de 'steden' en veel plaatsen toch was droevig... Cultureel vond ik het ook niet spannend.
Vond ik het mooi? Zeker! Maar maakte de verwachtingen niet waar.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 14:18

KarenQ schreef:
Mijn verwachtingen van Nieuw-Zeeland waren best hooggespannen omdat iedereen er altijd zo lyrisch over was. Qua natuur vond ik echt wel mooi, maar niet perse spectaculairder dan andere plekken. Op het Zuidereiland vond ik de 'steden' en veel plaatsen toch was droevig... Cultureel vond ik het ook niet spannend.

Ik vind het echt het mooiste land ter wereld juist. :)) Heb er met veel plezier gewoond en kan niet wachten om over 2 jaar weer even terug te kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 14:23

KarenQ schreef:
Ik had precies hetzelfde. := Mooi, leuk, en ik wil nog wel een keer terug om m'n vrienden te bezoeken, maar zo lyrisch als een hoop andere mensen zijn, was ik inderdaad niet. Het raakte me gewoon niet om de een of andere reden, terwijl er plekken dichter bij huis zijn (Lake District <3 <3 ) waar ik bij het binnenrijden van het gebied al heel erg onder de indruk was en dat gevoel is de daaropvolgende dagen ook niet weggegaan.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 14:34

Ach ja vliegen. Niet mijn favo hobby, want het is vooral veeeeel wachten en rondhangen.
Soms hilarisch.

Zoals die keer dat wij naar het Caribisch gebied gingen en er een jong stel was waarvan hij voor het eerst (?) vloog. Type boers. Vriendin had wel wat meer van de wereld gezien als ik het zo hoorde.
En de boer vond het eten niet te vreten... mopper... mopper... mopper. :D

Als iemand zou zeggen, wil je een jaar of 2 in Nieuw-Zeeland wonen, dan zou ik trouwens geen nee zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 14:44

Ik houd er ook helemaal niet (meer) van, maar de dingen die je soms meemaakt inderdaad... :)) Onderweg naar Nieuw Zeeland had ik eerst een korte tussenstop in Abu Dhabi en vervolgens dus die overnachting in Oman. In Abu bleek dat een van de banden van het vliegtuig opgepompt moest worden, maar ze hadden niet zo één, twee drie de juiste krik staan. Het was een OmanAir vlucht, maar uitgevoerd door KLM, dus vrijwel alleen Arabieren aan boord (en ik :)) ), maar wel Nederlandse bemanning, dus die stewardessen kwamen constant bij mij klagen over dat het zo lang duurde en op een gegeven moment een van die dames ook: "Jongens, het is een bandje oppompen, hoe lang kan het duren?!"

Een paar jaar geleden vloog ik terug uit Thessaloniki en er zaten wat mensen om me heen die denk ik ook niet veel vlogen, dus op een gegeven moment vlogen we over het IJ en ik hoorde die mensen elkaar aanstoten: "Ooooh, zou dit Zeeland zijn?" "Ja, ik denk het wel. Veel water hè?" Waarop ik heel droogjes antwoordde met: "Nee, dit is Amsterdam." :+ Ik reis ook eigenlijk altijd alleen en ook rustig de halve wereld over, dus mensen zijn daarvan vaak al helemaal awestruck, zo ook die mensen toen ze hoorden dat ik een week in m'n eentje daar had rondgescharreld. :=

En zo kan ik nog wel even doorgaan. :')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 15:33

Sizzle schreef:
Ik heb een jaartje in Melbourne gewoond voor mijn stage en daarna wat gereist. Ik vond vooral het binnenland heel boeiend, bij de kust had ik meer het gevoel van: dat hebben we dichterbij ook :o

Sintara, waarschuw je ook altijd even degene naast je in het vliegtuig? Als iemand gaat kotsen dan doe ik automatisch mee namelijk :')

Heb ik alleen op boten en nare uitzichten op hoogteverschillen, en die vermijd ik als de pest :D

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 15:40

KarenQ schreef:

Ik vond 't geweldig! Zeker het noordereiland! Het is nog zo puur, zo groen, nog niet verpest door overbevolking. Niet bloedverziekend heet zoals in de tropen, maar toch tropische vegetatie en zachtere winters dan wat wij hier hebben.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 16:32

Jaaaa! Dat zijn leuke verhalen.

Natuurlijk ben ik vreselijk verwend qua reizen en soms ook misschien wat blasé. Maar daardoor is het soms he-le-maal leuk om te luisteren naar het commentaar van mensen die minder hebben gezien/gedaan.

Ik heb het dan wel over de negatievelingen, niet om de mensen die enthousiast zijn omdat ze iets nieuws gaan doen. Die laatste vind ik altijd super leuk. Behalve als ik wil slapen in het vliegtuig. :+

Maar ik ben een week wezen duiken in Egypte. Je weet wel zo'n all inclusive geval en alle clichés kwamen langs. Zowel in het vliegtuig als in het resort. *\o/*

- Vreselijk lang vliegen, ja het is zo ver weg, dan ga je natuurlijk niet voor een weekje. (5 uur vliegen)
- Het eten is hier zo goed en authentiek! (1 dag in de week lokale gerechten, verder Italiaans, Mexicaans, Belgisch ed)
- Jaaaaa, we liggen om 7 uur al aan het zwembad, want 's nachts slapen we niet met die hitte. Airco? Nee die hebben we niet aan, dat is veel te koud. Oh... kun je die instellen? Oh, liggen er extra dekens in de kast.
- Echt irritant mijn ligbedje was bezet. Wat bezield die Engelsman/vrouw, Duitser ect om de Nederlandse hoek te gaan liggen.
- Ik ben altijd vroeg op, want die bedden zijn zooo vreselijk hard? Ja, je kunt wel een zachte topper krijgen, maar dat is teveel moeite.
- We zijn vandaag maar vroeg gaan eten, want we willen niet te laat zijn voor de show van vanavond.
- Vreselijk om weer naar huis te gaan, vier weken is echt nog niet genoeg. Jullie zijn zeker net aangekomen, want jullie zien nog zo bleek. (We hadden een week gedoken...)

Partner viel van te voren ook bijna van zijn stoel over dat we een hele papierwinkel aan vouchers mee moesten nemen. En hij geloofde mij niet toen ik beschreef hoe all-inclusive er ongeveer uit zag. Met alle clichés. -O- Maar eerlijk is eerlijk, het was buitengewoon boeiend. Want totaal andere mensen dan die we op onze normale vakanties tegenkomen. Dus achteraf geloofde hij mij wel. *\o/*

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 16:37

All inclusive, omg. 1x een week gedaan met vrienden. Best leuk zo'n keertje voor de ervaring.

Maar ik zou het niet snel nog eens doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 16:38

Nieuw-Zeeland wil ik ook nog graag doen, Australië niet. Vooral om alles wat daar rondkruipt :Y) Zo lijkt Zuid-Afrika ook machtig maar alweer, ik ben niet zo een liefhebber van insecten en 8-potigen.

We gaan een klein stukje Annapurna doen inderdaad! Denk ik toch, zou het reisschema van vorig jaar erbij moeten nemen :') maar een echte trek, dat dan weer niet. Daar krijg ik vriend niet voor te porren. Wel voor 2-3 dagen wandelen met overnachting in een hut, maar dan ook niet te pittig qua route. Basecamp van MT Everest lijkt me zo machtig maar blijkbaar stikt het er al van het massatoerisme, afval etc... En dan heb ik toch wel het gevoel van "laat maar zitten".

Voordeel aan kinderloos zijn: geen tere zieltjes teleurstellen als de reis niet kan doorgaan en nog minder gezeik om ze zelf te entertainen.
Herinner me 2007 nog goed op de terugvlucht van LA: hele vlucht een kleuter met poepluier die NIET werd ververst. Stonk de boel bijeen tot Atlanta. Denk je er vanaf te zijn, nee hoor, zat die koter mee op de vlucht naar Brussel -O- Maar toen is door de crew wel geëist dat ie eerst ververst werd voor hij mocht boarden. Was een stel mannen waar die kleine mee samen reisde, maar volgens mij wel familie. Goeie God wat een stank was dat zeg

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 16:39

Dat lijkt me nou echt een kopie van de hel

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 16:43

Vind ik ook wel gemeen voor zo'n kind.
Een kwartiertje wachten ofzo als je net gaat landen, best. Maar een halve dag met een volle luier reizen is wel erg naar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 16:48

De vlucht Rovaniemi-Helsinki was ook zoiets. Piepkleine luchthaven. Vlucht delayed door slecht weer. Mensen met kind van jaar of 5-6? die echt de boel op een krijsen zette zodra papa niet met de buggy rondreed waar ze absoluut in wou. Je weet wel, die metalen dingen die beschikbaar staan op luchthavens voor kleine kinderen.
De afstand inkom-boardingline was in rechte lijn 50m max! Met de slalom langs controle misschien 150-200? Je kon door de inkomdeur de landingsbanen zien liggen :')
Dus die vader uren constant heen en weer met dat kind voorbij je wandelen en dat kind met de voeten bonken op dat metalen frame van de buggy. Alarmklep open als hij 1 seconde stil stond. Drama bij het boarden want ze wou eruit. Drama tijdens de vlucht want gordels moesten aan ivm turbulentie. Goddank hadden we oordoppen mee en was dat een korte vlucht...

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 16:50

Precies de reden waarom ik een stoel zo ver mogelijk achteraan uit kies als ik ga vliegen :)) Meestal zitten die koters vooraan zodat hun hersenloze verwekkers er makkelijk bij kunnen. Heb een paar keer tussen Amsterdam en NZ gevlogen en nog geen keer bij kinderen gezeten met deze tactiek. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 17:09

Ik moet zeggen dat ik me tijdens vluchten vaker erger aan volwassenen dan aan kinderen. := Londen - Antigua zat ik naast een man die al heel breeduit ging zitten en ook nog eens een veel te grote krant had meegenomen, waardoor ik nog een kwart van mijn stoel over had of zo. :roll: En ik neem meestal al maar een halve stoel in beslag, dus kun je nagaan. :') Voordeel van buiten het seizoen vliegen, is wel dat de vluchten niet altijd vol zitten, en voordeel van alleen vliegen is de (kleine) kans op een gratis upgrade naar business class. O:)

Verakaj: Dat heb ik ook bij EBC inderdaad... Zo jammer. -O-
Mijn Annapurna trip was een vrij impulsieve actie. :P Een oud-collega van me ging al en vroeg op FB of er iemand meeging, dus ik ben maar gewoon aangehaakt. :)) Ik kijk nog of ik er nog een paar dagen Kathmandu aan vastplak, of nog iets anders, want de hike is al twee weken. Ik hoop wel dat ik uiterlijk eind van de zomer weer naar Engeland terug kan verhuizen, dat maakt het trainen ervoor toch wel een stukje makkelijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 17:48

Wij boeken normaal via myhimalaya, niet de goedkoopste maar wel hele fijne service. Misschien kan je daar wat vinden waar je wat aan hebt qua extra's? Vluchten boek je wel best zelf. Voor Nepal heb je ofwel vaccinatie nodig ofwel een negatieve PCR-test 72u voor afreis en een negatieve bij aankomst. Dan heb je halve dag quarantaine ofzo wisten ze te zeggen vorige week.
Wij hebben vouchers bij Etihad maar die vliegen momenteel nog niet op Kathmandu...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 17:52

Het is pas in mei 2022, dus hopelijk is alles dan weer wat normaler. :) Maar dank je voor de tips iig! Gelukkig heb ik dus nog tijd zat om er even over na te denken. :P

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 18:50

Krijsende koters in het vliegtuig, breek mende bek niet open.

Probeer anders eerst een korte vlucht voordat je 11 uur gaat vliegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 20:26

Bandipur is ook een aanrader! Kathmandu is wel echt je neus en longen asfalteren. Zeker als je net van 2 weken hiken komt is dat denk wel een overgangetje :')

Ik heb tot nu toe altijd geluk gehad met vliegen. En afgelopen jaar terug vanaf Nepal zat mijn vriend vooraan en ik helemaal achteraan. Hij naast een jankende koter. Dus ik tussen een stel in was helemaal zo vervelend niet vergeleken zijn plek :')

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 20:33

Met Jeti airways kun je een rondvlucht met uitzicht op de Mount Everest doen.
Kathmandu daar zat 'n snackbar met echt goeie friet en echt goeie satésaus. En Pumpernickel was 'n heerlijk ontbijtplekje met binnentuintje onder 'n grote (mango?) boom. Maar goed, dat bestaat misschien inmiddels niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 23:26

Mijn vriend hoopt dat het Hard Rock Café tegen dan open is _O- Ik verzamel shirts van HRC maar hij vindt het vooral leuk om er zoveel mogelijk te bezoeken waar anderen niet zo snel komen.

Het voordeel van geen kinderen: je scoort de leukste shirts lekker voor jezelf :))

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 09:09

Ik heb een doos lego gekocht...

Helemaal voor mezelf.

Gewoon omdat ik er zin in had. En ik hoef hem niet te delen met een koter.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 09:10

haha, ben ik wel benieuwd wat voor lego je hebt gehaald :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 09:10

Luxorvalkje schreef:
Ik heb een doos lego gekocht...

Helemaal voor mezelf.

Gewoon omdat ik er zin in had. En ik hoef hem niet te delen met een koter.

Ik wil het HP kasteel _O_.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 09:13

Ik overweeg dat ook te kopen voor mijn vriend. Maar hij wil ook graag een peugeot peper en zout molen. Soms is het leuk zo'n praktische ingesteld vriendje maar het zijn niet de leukste cadeaus. _O-