Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KarenQ schreef:Mijn verwachtingen van Nieuw-Zeeland waren best hooggespannen omdat iedereen er altijd zo lyrisch over was. Qua natuur vond ik echt wel mooi, maar niet perse spectaculairder dan andere plekken. Op het Zuidereiland vond ik de 'steden' en veel plaatsen toch was droevig... Cultureel vond ik het ook niet spannend.
Vond ik het mooi? Zeker! Maar maakte de verwachtingen niet waar.
Heb er met veel plezier gewoond en kan niet wachten om over 2 jaar weer even terug te kunnen. KarenQ schreef:Ik had precies hetzelfde.Mijn verwachtingen van Nieuw-Zeeland waren best hooggespannen omdat iedereen er altijd zo lyrisch over was. Qua natuur vond ik echt wel mooi, maar niet perse spectaculairder dan andere plekken. Op het Zuidereiland vond ik de 'steden' en veel plaatsen toch was droevig... Cultureel vond ik het ook niet spannend.
Mooi, leuk, en ik wil nog wel een keer terug om m'n vrienden te bezoeken, maar zo lyrisch als een hoop andere mensen zijn, was ik inderdaad niet. Het raakte me gewoon niet om de een of andere reden, terwijl er plekken dichter bij huis zijn (Lake District
) waar ik bij het binnenrijden van het gebied al heel erg onder de indruk was en dat gevoel is de daaropvolgende dagen ook niet weggegaan. 
Onderweg naar Nieuw Zeeland had ik eerst een korte tussenstop in Abu Dhabi en vervolgens dus die overnachting in Oman. In Abu bleek dat een van de banden van het vliegtuig opgepompt moest worden, maar ze hadden niet zo één, twee drie de juiste krik staan. Het was een OmanAir vlucht, maar uitgevoerd door KLM, dus vrijwel alleen Arabieren aan boord (en ik
), maar wel Nederlandse bemanning, dus die stewardessen kwamen constant bij mij klagen over dat het zo lang duurde en op een gegeven moment een van die dames ook: "Jongens, het is een bandje oppompen, hoe lang kan het duren?!"
Ik reis ook eigenlijk altijd alleen en ook rustig de halve wereld over, dus mensen zijn daarvan vaak al helemaal awestruck, zo ook die mensen toen ze hoorden dat ik een week in m'n eentje daar had rondgescharreld. 
Sizzle schreef:Ik heb een jaartje in Melbourne gewoond voor mijn stage en daarna wat gereist. Ik vond vooral het binnenland heel boeiend, bij de kust had ik meer het gevoel van: dat hebben we dichterbij ook
Sintara, waarschuw je ook altijd even degene naast je in het vliegtuig? Als iemand gaat kotsen dan doe ik automatisch mee namelijk
KarenQ schreef:Mijn verwachtingen van Nieuw-Zeeland waren best hooggespannen omdat iedereen er altijd zo lyrisch over was. Qua natuur vond ik echt wel mooi, maar niet perse spectaculairder dan andere plekken. Op het Zuidereiland vond ik de 'steden' en veel plaatsen toch was droevig... Cultureel vond ik het ook niet spannend.
Maar eerlijk is eerlijk, het was buitengewoon boeiend. Want totaal andere mensen dan die we op onze normale vakanties tegenkomen. Dus achteraf geloofde hij mij wel.
Zo lijkt Zuid-Afrika ook machtig maar alweer, ik ben niet zo een liefhebber van insecten en 8-potigen.
maar een echte trek, dat dan weer niet. Daar krijg ik vriend niet voor te porren. Wel voor 2-3 dagen wandelen met overnachting in een hut, maar dan ook niet te pittig qua route. Basecamp van MT Everest lijkt me zo machtig maar blijkbaar stikt het er al van het massatoerisme, afval etc... En dan heb ik toch wel het gevoel van "laat maar zitten".
Maar toen is door de crew wel geëist dat ie eerst ververst werd voor hij mocht boarden. Was een stel mannen waar die kleine mee samen reisde, maar volgens mij wel familie. Goeie God wat een stank was dat zeg
Meestal zitten die koters vooraan zodat hun hersenloze verwekkers er makkelijk bij kunnen. Heb een paar keer tussen Amsterdam en NZ gevlogen en nog geen keer bij kinderen gezeten met deze tactiek.
Londen - Antigua zat ik naast een man die al heel breeduit ging zitten en ook nog eens een veel te grote krant had meegenomen, waardoor ik nog een kwart van mijn stoel over had of zo.
En ik neem meestal al maar een halve stoel in beslag, dus kun je nagaan.
Voordeel van buiten het seizoen vliegen, is wel dat de vluchten niet altijd vol zitten, en voordeel van alleen vliegen is de (kleine) kans op een gratis upgrade naar business class. 

Een oud-collega van me ging al en vroeg op FB of er iemand meeging, dus ik ben maar gewoon aangehaakt.
Ik kijk nog of ik er nog een paar dagen Kathmandu aan vastplak, of nog iets anders, want de hike is al twee weken. Ik hoop wel dat ik uiterlijk eind van de zomer weer naar Engeland terug kan verhuizen, dat maakt het trainen ervoor toch wel een stukje makkelijker.
Maar dank je voor de tips iig! Gelukkig heb ik dus nog tijd zat om er even over na te denken.