Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mvdende

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 12:44

Ik verkoop ook vaak op marktplaats, als ik het bod te laag vind en/Of nog even wil afwachten, dan stuur ik tenminste een berichtje terug.

Want grote kans dat er lager is geboden en dat er bij navraag een hoger bod komt.

Wel zo netjes om in ieder geval contact op te nemen.

Zó bied ik namelijk óók.... Ik doe een bod wat behoorlijk lager is dan ik er eigenlijk voor wil betalen, meestal kom je uiteindelijk ergens in het midden tussen bod en vraagprijs uit.

Ik doe zn laag bod, omdat het al meerdere keren is gebeurd dat een verkoper totaal onverwacht akkoord gaat met het lage bod. Had ik in die situaties veel hoger ingezet, had ik veel meer betaald dan ik nu gedaan heb.

Laatst nog met een slaapzak. Advertentie stond op bieden, ik schatte in dat de "vraagprijs" toch wel zo rond de €160 zou liggen.

Deed een belachelijk laag bod van €80. Kreeg niet veel later terug: €90 exclusief de verzendkosten? Direct akkoord gegaan en betaald.

Had ik hoger ingezet, zeg €110, dan had ik dus meer betaald dan wat ik nu gedaan heb.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 12:48

Maar jij weet toch helemaal niet of die persoon in de gelegenheid was te antwoorden?
Ja oke toen hij het op gereserveerd zette wel, maar misschien dacht hij toen, stik er in dwingeland?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 12:51

Mensen zijn niet verplicht om volgens jouw normen/gedrag te handelen op marktplaats. Accepteer gewoon dat anderen anders zijn en anders doen.
Wie weet heeft er een bekende gereageerd en wordt het daaraan gegund. Je weet nooit hoe een ander in elkaar zit en hoe hun situatie is.

Wanneer ik gestalkt wordt met in mijn ogen een te laag bod terwijl er al veel meer geboden is, dan heeft die persoon bij mij geen gunfactor.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 13:36

Zeker wanneer er veel reactie op een item is, dan wacht ik ook nog even af, zodra er dan een bod binnen komt wat mij bevalt, dan ga ik met die persoon in gesprek. Pas als er een deal is, het item betaald en gereserveerd is, breng ik de andere serieuze bieders op de hoogte. Mensen die een onzin bod hebben gedaan ga ik dan niet eens berichten.

Anders heb je alleen teleurgestelde bieders en meer kans op een slechte beoordeling.
Hoe minder communicatie met overige bieders, hoe minder kans dat ze je mogen beoordelen.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 16:33

Ik had ook weer iets raar met dat stomme beoordeling systeem.

A doet een spot bieding van 20% van de vraagprijs
B doet een serieuze bieding, we komen tot een overeenkomst. Wordt betaald via mp. We mogen elkaar beoordelen. Netjes 5 sterren gegeven, maar niet terug te zien.

Ik haal de advertentie eraf, mag spot bieder A een beoordeling geven.
Hoe dan? mp kan toch zien dat B betaald heeft via een betaalverzoek. Waar is mijn beoordeling naar B gebleven? Als ik er op klik zegt hij ook dat het niet meer mogelijk is.
Twee keer beoordelen voor 1 advertentie kan toch niet?

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 17:49

Het kan natuurlijk ook dat die verkoper het item ook ergens anders had staan, zoals op facebook en dat hij daar al eerder een reactie op kreeg.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 18:06

Voor iemand allerlei maten van een kledingstuk opgemeten, behalve de lengte van de mouwen. Laten die na aankoop nou net te kort zijn. Nu vraagt ze of ze het mag terugsturen......

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 18:09

petra8 schreef:
Voor iemand allerlei maten van een kledingstuk opgemeten, behalve de lengte van de mouwen. Laten die na aankoop nou net te kort zijn. Nu vraagt ze of ze het mag terugsturen......

Je bent geen winkel hoor. Ik doe niet aan terugsturen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 18:17

Ik doe ook niet aan terugsturen. Hier laatst ook iemand die iets wilde terugbrengen. In principe doe ik daar niet aan.
En er een keer de mist mee in gegaan en opgelicht. Ze wilde namelijk haar geld terug en dan pas stuurde ze het terug. Maar dat deed ik natuurlijk niet. Ik wilde wel de helft terugstorten en de rest na ontvangst. Maar goed, toen was ze boos en wilde ze het artikel niet meer terugsturen. Dus... ze heeft het voor de helft gekregen. Als ze dit bij anderen ook doet heeft ze een prima handeltje.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 18:21

Ik ben geen winkel. Voor garantie of ruilen moet je daar zijn.
Ik probeer alles duidelijk op de foto te hebben. Vragen beantwoord ik zo goed als ik kan. Maar dan houd het toch wel op ben ik bang.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 19:10

petra8 schreef:

Daar had ze zelf op moeten letten en alsnog naar vragen. Jij weet toch niet dat ze lange armen heeft?

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 19:13

Doet MP daar iets mee wanneer het met gelijk oversteken betaald is en het niet aan de verwachtingen voldoet? Bij Vinted heb je tot zekere hoogte kopersbescherming.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 19:42

mvdende schreef:
Laatste tijd veel met marktplaats bezig. Kan leuk uitpakken, maar ook verschrikkelijk irritant zijn.

Stond er gisteren nét een advertentie op, ik was één van de eerste die de advertentie had gezien. Gelijk een bod gedaan en telefoon nummer gebeld.

Ondertussen al zeker 8 keer gebeld, op verschillende tijdstippen, maar krijg steeds de voicemail.

Advertentie staat op gereserveerd.... Maar voor wie? Aangezien ik toch echt waarschijnlijk de 1e was met een reactie/ bod.

Dus grootste ergernis: mensen die een advertentie plaatsen en vervolgens niet meer reageren als je een bod doet/ berichtje stuurt. Of vaak pas véél later reageren als er al 10x over mij heen geboden is -:(-

Dat je het eerste bod doet houdt niet in dat ze het ook aan jou moeten verkopen.

Denk dat de verkoper elders een beter bod heeft ontvangen. Dat wordt door zoeken voor je.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 20:44

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 06:26, in het totaal 1 keer bewerkt

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 21:57

Deze week een bit gekocht.

Ze had er meerdere op staan, maar had alleen die ene nodig.

Gewoon open vraag gesteld.
En kreeg erg vlot terug. "Wat wil je er voor geven."

Eerlijk antwoord, eerlijk bod. Ga ik niet voor een Ieniemienie bedrag op zitten.

Bod geaccepteerd, super netjes, super vriendelijk.

Geld netjes over gemaakt.
Binnen een dag is het verstuurd.

Ze had me ook al beoordeeld.
Dus ik haar ook.

Nog snel een foto van mn pakketje dat onderweg is.

Binnen 24 uur ook nog binnen krijgen.

Echt. Was iedereen maar zo <3

Deze mensen maken marktplaats echt weer leuk.

(Mocht je dit lezen, verkoopster, ja! Ik was je koper die je stuurde dat je een super gaaf handschrift hebt. Ikzelf heb kraaienpoten ;') )

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 22:05

Wanneer je iets gratis erop zet en ze dan nog van allerlei vragen hebben terwijl ze eerst vragen of ze het op kunnen komen halen.

Met kleding (lang geleden) hebben ze me een keer voor de gek gehouden. Iemand wou echt alle cm weten en foto's uit alle hoeken plus rits dicht en open. Nee, sorry ben geen paspop :')

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 08:22

Manlief had gister ook iets moois via FB. Was in contact met verkoopster van artikel wat gereserveerd stond maar later niet meer. Hij doet een bod, maar krijgt niet duidelijk reactie dat ze dat te weinig vindt. Ja het werkt niet meer, maar toch wil ze er blijkbaar meer voor. uiteindelijk doet man dus de conclusie dat ze er blijkbaar meer voor wil hebben. Dat beaamt ze, prijs afgesproken, zegt ze vervolgens dat ze morgen meer laat weten omdat ze ook met iemand anders contact heeft. Zeg dat dan meteen 8)7 Hij is afgehaakt, contact verliep zo moeizaam..

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 08:56

Ik heb een zak knuffels op marktplaats staan en kreeg de volgende vraag: Misschien een rare vraag, maar heeft u toevallig zo'n knuffel liggen waar jaren mee geslapen is, en die van ellende uitelkaar valt? En u hecht er geen waarde meer aan. Dan hebben wij er 50 euro voor over. We willen graag een biologisch onderzoek doen voor school.

Ik krijg er heel erg het gevoel bij dat het om iemand gaat die dat soort knuffels om een andere reden wil maar misschien heb ik teveel gelezen over gebruikte sokken en ondergoed hier.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 09:04

petra8 schreef:
Doet MP daar iets mee wanneer het met gelijk oversteken betaald is en het niet aan de verwachtingen voldoet? Bij Vinted heb je tot zekere hoogte kopersbescherming.

Nee, daar doen ze niks mee. :)

Als het pakket binnen is gekomen zit de taak van Marktplaats erop, volgens hen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 09:06

Tamara schreef:
Manlief had gister ook iets moois via FB. Was in contact met verkoopster van artikel wat gereserveerd stond maar later niet meer. Hij doet een bod, maar krijgt niet duidelijk reactie dat ze dat te weinig vindt. Ja het werkt niet meer, maar toch wil ze er blijkbaar meer voor. uiteindelijk doet man dus de conclusie dat ze er blijkbaar meer voor wil hebben. Dat beaamt ze, prijs afgesproken, zegt ze vervolgens dat ze morgen meer laat weten omdat ze ook met iemand anders contact heeft. Zeg dat dan meteen 8)7 Hij is afgehaakt, contact verliep zo moeizaam..

Maar waarom zou je afhaken wanneer het product vandaag nog beschikbaar blijkt te zijn en je het voor de prijs kan hebben die je ervoor over hebt?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 09:52

Pearlx schreef:
Ik heb een zak knuffels op marktplaats staan en kreeg de volgende vraag: Misschien een rare vraag, maar heeft u toevallig zo'n knuffel liggen waar jaren mee geslapen is, en die van ellende uitelkaar valt? En u hecht er geen waarde meer aan. Dan hebben wij er 50 euro voor over. We willen graag een biologisch onderzoek doen voor school.

Ik krijg er heel erg het gevoel bij dat het om iemand gaat die dat soort knuffels om een andere reden wil maar misschien heb ik teveel gelezen over gebruikte sokken en ondergoed hier.

Voor zo’n bedrag zou ik er ook nog een strikje om doen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 11:12

Pearlx schreef:

Maakt het voor jou uit wat de nieuwe eigenaar met het product gaat doen? Dus maakt het uit of ze wel of niet de waarheid spreken over de reden waarom ze het willen hebben?

Ik zou er eerder vanuit gaan dat het een grap zal zijn en ze je aan het lijntje houden, maar mocht het echt serieus zijn zou ik het geld incasseren en ze veel plezier ermee wensen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 11:15

Tamara schreef:

Het is vervelend als het zo moeizaam verloopt.

Ik had als laatste waarschijnlijk een berichtje gestuurd, dat je het voor bedrag X wilt hebben en je wel hoort of/wanneer het beschikbaar is en dat je in de tussentijd gewoon verder zoekt.
Wie weet krijg je dan een berichtje morgen of overmorgen dat je het voor bedrag X mag ophalen omdat de ander toch afgehaakt is.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 14:55

cobiie schreef:
Pearlx schreef:

Maakt het voor jou uit wat de nieuwe eigenaar met het product gaat doen? Dus maakt het uit of ze wel of niet de waarheid spreken over de reden waarom ze het willen hebben?

Ik zou er eerder vanuit gaan dat het een grap zal zijn en ze je aan het lijntje houden, maar mocht het echt serieus zijn zou ik het geld incasseren en ze veel plezier ermee wensen.

Als je gaat verzenden dan maakt het niets uit. Maar ik zou geen zin hebben in zo n vreemde eend aan de deur.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:11

Gini schreef:
Tamara schreef:

Maar waarom zou je afhaken wanneer het product vandaag nog beschikbaar blijkt te zijn en je het voor de prijs kan hebben die je ervoor over hebt?

Omdat het contact zo moeizaam verliep dat manlief zoiets had van, hou het dan maar. Het ging om een item dat niet werkt, waarvan hij haar vraagprijs al wat aan de hoge kant vond voor iets wat niet werkt. Als het dan ook nog zo moeilijk verloopt, dan zoekt ie liever verder.