Tinderavonturen deel 4: swipen als een tierelier!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 14:26

Gini schreef:
Maar is exclusief daten dan niet een beleefde term voor 'ik heb wat plezier met je totdat er wat leukers langs komt gelopen'? Voor mij hoeven al die labeltjes niet zo, lekker simpel, ofwel hebben we wat ofwel niet. En alles wat niet is, is in mijn ogen vriendschap. Of fiets naargelang hoe ver je gaat. :)
Ik vraag me af hoe jullie daartegenover staan? Zou het soms niet simpeler zijn om juist minder overal een label op te hangen?

Zo probeer ik er nu ook in te staan.

Toch is iemand waar je mee date en sex hebt geen gewone vriend meer natuurlijk... dan ben je een FBW. Maar voor mij is een FWB zeker niet exclusief. Als je een exclusieve FWB (of date for that matter) bent, dan is het meer dan gewoon een date/FWB... want waarom zou je anders in godsnaam exclusief zijn. Wat is daar de gedachtegang dan achter?

Ik heb ook liever dat je of een relatie hebt of helemaal niet en je dus kan daten wie je wilt en niet dat gezemel over wel of niet exclusief zijn.

Zertab

Re: Tinderavonturen deel 4: swipen als een tierelier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 14:36

Ik hechtte veel waarde aan een label toen. Nu probeer ik in te zien dat een leuke tijd samen hebben, als het voor beiden goed voelt, ook prima is. Een label gaf mij de veiligheid dat iemand niet zomaar wegging.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 14:48

Een relatie is bij mik dat je exclusief alleen voor elkaar kiest en ook elkaars vrienden en familie ontmoet.
Dat iemand echt in je leven opgenomen wordt en jij in de zijne.

Peelie, tips zijn altijd welkom +:)+

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 14:50

Zertab schreef:
Ik hechtte veel waarde aan een label toen. Nu probeer ik in te zien dat een leuke tijd samen hebben, als het voor beiden goed voelt, ook prima is. Een label gaf mij de veiligheid dat iemand niet zomaar wegging.

Oh ik ook hoor...

Maar aan de andere kant. Mijn doel is niet op alleen maar te daten omdat het wel gezellig is. Ik wil graag een toekomst opbouwen met iemand. Het huisje boompje beestje zeg maar...

Dat wordt wel een beetje lastig als je nooit een relatie start. En eerlijk is eerlijk, dat benauwd me wel eens. Want als niemand meer een relatie start.

Ik wil niet de rest van mn leven een eenzame vrijster zijn. :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 14:54

Peelie schreef:
Zertab schreef:

Oh ik ook hoor...

Maar aan de andere kant. Mijn doel is niet op alleen maar te daten omdat het wel gezellig is. Ik wil graag een toekomst opbouwen met iemand. Het huisje boompje beestje zeg maar...

Dat wordt wel een beetje lastig als je nooit een relatie start. En eerlijk is eerlijk, dat benauwd me wel eens. Want als niemand meer een relatie start.

Ik wil niet de rest van mn leven een eenzame vrijster zijn. :')

Ik ook niet maar die angst is er wel :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 15:01

Ja, nee, maar dus daarmee. :D Dan noem je iets heel fancy 'exclusief daten' (ik weet zelfs niet zo goed wat het inhoudt) en voordat je het weet zit je maanden te verdoen met iets wat toch nooit een relatie wordt. Als ik iemand tegenkom die ik echt heel leuk en mooi en alles vind, dan is het 'habba, habba, kom hier', dan ga ik niet labeltjes verzinnen als 'ik wil voorlopig alleen maar met je daten, maar wel exclusief hoor, beloofd'. Ja, doehoeg.
Ik ben voor 3 labeltjes :D : vriend, fiets, relatie. En als je date met als doel dat laatste te verkrijgen, dan moet dat al bespreekbaar zijn na een aantal dates. Als er dan door de tegenpartij maar lauwtjes gereageerd wordt, jammer en zeer treurig als je eigen gevoel wel al verder stond, maar dan is het hem toch niet.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 15:02

Ja die angst ken ik en wordt inmiddels al flink waar ook helaas.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 15:05

Zertab, nou zie ik dat jij "pas" 23 bent. Toen zat ik midden in een relatie en was ik verloofd enzo. Ik weet niet of ik toen ook de onzekerheid zou hebben of een "eenzame oude vrijster" te worden. Ik wordt in maart al weer 29... ik had uberhaubt nooit verwacht op dit punt van mijn leven weer "opzoek" te moeten gaan naar mijn levenspartner. Of dat dat uberhaubt zo lang zou duren. In maart/april aankomend jaar ben ik ook al weer 2 jaar gescheiden van mn ex. En tuurlijk heeft er wel een korte relatie en wat dates tussen gezeten... maar niks lange termijn.

Ik had ooit de wens om voor mn 30ste aan mn eerste kindje te beginnen. Dat zie ik nu echt niet meer gebeuren.

Soms zou ik willen dat ik jaren eerder de stekker uit mn voorgaande relatie had getrokken en mij niet zo krampachtig had vastgeklampt aan wat had kunnen zijn. Maargoed... zo is het niet gegaan...

Een van mijn zusjes ligt ook in scheiding, maar heeft al een kindje. De andere is na een half jaar vrijgezel zijn weer aan een nieuwe en super leuke relatie begonnen. En ik... uh ja... "eenzame oude vrijster" is wat in me op komt _-:( :\

Gini schreef:
Ja, nee, maar dus daarmee. :D Dan noem je iets heel fancy 'exclusief daten' (ik weet zelfs niet zo goed wat het inhoudt) en voordat je het weet zit je maanden te verdoen met iets wat toch nooit een relatie wordt. Als ik iemand tegenkom die ik echt heel leuk en mooi en alles vind, dan is het 'habba, habba, kom hier', dan ga ik niet labeltjes verzinnen als 'ik wil voorlopig alleen maar met je daten, maar wel exclusief hoor, beloofd'. Ja, doehoeg.
Ik ben voor 3 labeltjes :D : vriend, fiets, relatie. En als je date met als doel dat laatste te verkrijgen, dan moet dat al bespreekbaar zijn na een aantal dates. Als er dan door de tegenpartij maar lauwtjes gereageerd wordt, jammer en zeer treurig als je eigen gevoel wel al verder stond, maar dan is het hem toch niet.

Dat hanteer ik nu ook. En dat laatste is dus blijkbaar een uitdaging of er is geen respect voor. Want de dokter bijv. die wist wat mijn doel was. Daar hebben we het over gehad... maargoed. Dat boek is gesloten.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 15:10

Ja, de praktijk is vaak niet zo simpel, dat klopt. :\ En het kan zeker pijnlijk zijn, maar het is goed dat zulke boeken gesloten worden, heb je tenminste de kans om in een ander boek beginnen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 15:10

Ja ik ben nog jong en tijd genoeg. Maar het werkt niet mee dat veel om mij heen al langere tijd een relatie hebben en al gaan samenwonen... Dan denk ik, dat wil ik ook...

Maar voorlopig zit dat er niet in.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 15:16

Zertab schreef:
Ja ik ben nog jong en tijd genoeg. Maar het werkt niet mee dat veel om mij heen al langere tijd een relatie hebben en al gaan samenwonen... Dan denk ik, dat wil ik ook...

Niet iedereen volgt hetzelfde levenspad en doet en krijgt dezelfde dingen op dezelfde leeftijd.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 15:20

10 augustus Was De dag dat ik een jaar geleden mijn spullen bij mijn ex gepakt heb en er vandoor ben gegaan.

Echt ik had dat al heel wat eerder moeten doen.
Aangezien wij het wel vaker over onze vorige relaties hebben gehad, hebben we dus beide het thema rugzakje ivm vorige relatie doorgesproken.
En dat is ook mede de reden waarom we het mooi rustig aan doen.
En natuurlijk, de kinderen.
Het zou oneerlijk zijn om Jan en alle man voor de stellen aan ze als de volwassenen egoïstisch zijn

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 15:30

Gini schreef:
Zertab schreef:

Niet iedereen volgt hetzelfde levenspad en doet en krijgt dezelfde dingen op dezelfde leeftijd.

Probeer het zo te zien Zertab. Ik ben nog student tot ik 25/26 ben terwijl ik mensen om me heen al met kinderen bezig zie zijn en zij zijn dan 21 met een huis etc. Iedereen kiest een ander pad of het loopt anders dan gedacht, niks mis mee.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 15:48

Is ook zeker waar, maar maakt soms wel eenzaam. Vriendinnen gaan met hun vriend op vakantie en niet met mij bijvoorbeeld.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 15:49

Och jee, ingewikkelde materie. Mijn ex en ik hebben het toendertijd nooit specifiek uitgesproken, maar het was toch wel duidelijk een relatie.

Ik kan me voorstellen dat het een lastig gesprek is, al is dat meer mijn eigen invulling. En dat zeg ik als flapuit. :j Maar zoals capopjekop zegt: als er sex bij komt kijken lijkt het me in ieder geval geen gewone vriendschap meer. Of je het dan een relatie wil noemen, een ONS, of exclusief daten moet je natuurlijk samen bepalen, maar het uitspreken daarvan kan ook wel veel onduidelijkheid wegnemen. Met name de intenties die iemand heeft bij een bepaald label. En dan kan een labeltje wel helpen om dat te verduidelijken misschien?

@Peelie, ik ben 39. Had ook niet gedacht of gehoopt op die leeftijd wel 'lekker' aan het daten te gaan, met 2 jonge kinderen in mijn kielzog. Soms voelt dat wel een beetje zuur, maar na alles wat ik de afgelopen 6 jaar heb meegemaakt, weet ik wel dat het loopt zoals het loopt. "Het is niet anders" is bijna mijn levensmotto geworden.
Laatst bijgewerkt door djinnie op 14-08-20 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-20 15:51

Ik lees trouwens nogsteeds mee, maar reageer alleen niet zo heel veel haha. :+

@peelie en @zertab. Ik begrijp jullie frustraties. Ik zie in mijn omgeving ook genoeg mensen die al kinderen hebben en noem het maar op (en dus jonger zijn als ik) en soms breekt mij dit ook op maar onze tijd komt ook wel! :(:)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 15:52

Nja ik snap wel dat jullie zoiets hebben van: Zertab meid, je bent nog maar 23!
En dat is ook zeker zo.. maar helaas doet het niet veel af aan mijn gevoel erbij.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 16:00

Zertab schreef:
En dat is ook zeker zo.. maar helaas doet het niet veel af aan mijn gevoel erbij.

Ik snap je echt helemaal. Ik zit ook echt even te "emomutsen" nu :')

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 16:07

En dat mag toch?

Ik heb ook niet mijn beste dag vandaag

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 16:08

Het is ook niet erg om daar even emotioneel over te worden. Ik denk dat het soms best wel gezond is om alle aspecten van je leven eens te overdenken.
Schadelijker wordt het als het je leven en gemoed laat bepalen. Als je met jezelf afspreekt dat je geluk past start wanneer je een relatie hebt, dan is dat best wel zwaar. Waarom zou je jezelf dat aandoen?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 16:09

Gini schreef:
Het is ook niet erg om daar even emotioneel over te worden. Ik denk dat het soms best wel gezond is om alle aspecten van je leven eens te overdenken.
Schadelijker wordt het als het je leven en gemoed laat bepalen. Als je met jezelf afspreekt dat je geluk past start wanneer je een relatie hebt, dan is dat best wel zwaar. Waarom zou je jezelf dat aandoen?

Oh nee, zo sta ik er ook zeker niet in hoor. In tegendeel. Ik kan mijn tijd alleen ook heel erg waarderen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 16:13

Ja, voila. En dan houd je het ook gezond. Je droomt over wat je wilt hebben en je doet er dan alles aan om dat te bereiken, maar je kan ook gelukkig zijn in die weg daarnaartoe. :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 16:14

Zo hoort het ook, vind ik

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 16:17

Zertab schreef:

Maar ik snap je gevoel ook zeker hoor. Heel herkenbaar. En dan kunnen mensen nog zeggen dat je tijd genoeg hebt, maar dat voelt even niet zo.

Ik ben trouwens ook zo even binnenvallen, maar ik lees al een tijdje mee :Y)

Mijn relatie is in februari uitgegaan. Mijn eerste grote liefde, maar heel veel ruzie en geweld in de relatie. Inmiddels ben ik al een tijdje aan het Tinderen, maar wel op een laag pitje. Had laatst een hele leuke match, maar die reageerde na een aantal weken niet meer. Ik merkte aan mezelf dat dat me meer deed dan zou moeten en dat dat ook niet echt gezond is. :7 Dus ik heb het Tinderen weer op een laag pitje gezet, heb gesolliciteerd op een baan op een waddeneiland en eerst maar even aan mezelf werken }>

Voor de rest vind ik het Tinderaanbod vrij karig op dit moment. Ik had een aantal weken geleden een match waar ik een week mee aan het appen was. Die ging binnen 1 uur van “goedemorgen” naar “Wat is er er?” en “Als het zo moet dan de groeten”. En dat alleen omdat ik niet reageerde omdat ik m’n tentamen aan het maken was en m’n tanden aan het poetsen was :+ :+

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 16:28

MarJon schreef:
Voor de rest vind ik het Tinderaanbod vrij karig op dit moment. Ik had een aantal weken geleden een match waar ik een week mee aan het appen was. Die ging binnen 1 uur van “goedemorgen” naar “Wat is er er?” en “Als het zo moet dan de groeten”. En dat alleen omdat ik niet reageerde omdat ik m’n tentamen aan het maken was en m’n tanden aan het poetsen was :+ :+

Say what? :x Das ook bizar.