Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
karuna schreef:Wat ik ontzettend storend vind in nederlandse restaurants. Dat ze geld rekenen voor een glas kraanwater. Zelfs als het voor medicijnen is. In omringende landen is een karaf kraanwater op tafel heel normaal (in frankrijk zelfs verplicht gratis) en in nederland krijg je dan een miniglaasje water van 2 slokken of zo en daar rekenen best veel restaurants stevig geld voor.en ik mag eigenlijk niks anders meer drinken dan water
Tancreda4 schreef:karuna schreef:Wat ik ontzettend storend vind in nederlandse restaurants. Dat ze geld rekenen voor een glas kraanwater. Zelfs als het voor medicijnen is. In omringende landen is een karaf kraanwater op tafel heel normaal (in frankrijk zelfs verplicht gratis) en in nederland krijg je dan een miniglaasje water van 2 slokken of zo en daar rekenen best veel restaurants stevig geld voor.en ik mag eigenlijk niks anders meer drinken dan water
Maar dan bestel je toch spa blauw als je niets anders drinkt dan water? Totaal geen drinken bestellen en verwachten dat je alleen maar gratis kraanwater krijgt vind ik eigenlijk best gierig. Neem je kraanwater naast al je andere bestellingen en andere drankje, ja gratis prima. Maar vervanging voor je gehele drankjes afname vind ik niet echt oké. Dan neem je uit goed fatsoen iig 1 betaalde spa blauw vind ik.

Christiene schreef:Ik neem in de bioscoop ook vaak zelf wel wat kleins mee te eten rol mentos ofzo. Ik koop dan ook nog wel iets te drinken.
Dat word ook wel onder gierig gezien gok ik?
PSvanLot schreef:karuna schreef:Wat ik ontzettend storend vind in nederlandse restaurants. Dat ze geld rekenen voor een glas kraanwater. Zelfs als het voor medicijnen is. In omringende landen is een karaf kraanwater op tafel heel normaal (in frankrijk zelfs verplicht gratis) en in nederland krijg je dan een miniglaasje water van 2 slokken of zo en daar rekenen best veel restaurants stevig geld voor.en ik mag eigenlijk niks anders meer drinken dan water
Bekijk het eens van de andere kant? Nederlanders hebben ook het lef om niets anders te bestellen dan kraanwater. Je bent in een restaurant, zij moeten geld verdienen aan wat ze verkopen. Aan gratis zit niets verdient?
Ik ken geen enkel restaurant waar je geen klein glaasje water erbij krijgt voor medicijnen.
Tancreda4 schreef:karuna schreef:Wat ik ontzettend storend vind in nederlandse restaurants. Dat ze geld rekenen voor een glas kraanwater. Zelfs als het voor medicijnen is. In omringende landen is een karaf kraanwater op tafel heel normaal (in frankrijk zelfs verplicht gratis) en in nederland krijg je dan een miniglaasje water van 2 slokken of zo en daar rekenen best veel restaurants stevig geld voor.en ik mag eigenlijk niks anders meer drinken dan water
Maar dan bestel je toch spa blauw als je niets anders drinkt dan water? Totaal geen drinken bestellen en verwachten dat je alleen maar gratis kraanwater krijgt vind ik eigenlijk best gierig. Neem je kraanwater naast al je andere bestellingen en andere drankje, ja gratis prima. Maar vervanging voor je gehele drankjes afname vind ik niet echt oké. Dan neem je uit goed fatsoen iig 1 betaalde spa blauw vind ik.
karuna schreef:Wat ik ontzettend storend vind in nederlandse restaurants. Dat ze geld rekenen voor een glas kraanwater. Zelfs als het voor medicijnen is. In omringende landen is een karaf kraanwater op tafel heel normaal (in frankrijk zelfs verplicht gratis) en in nederland krijg je dan een miniglaasje water van 2 slokken of zo en daar rekenen best veel restaurants stevig geld voor.en ik mag eigenlijk niks anders meer drinken dan water
Dus gepast voor een dessert, maar wel beide nog een een koffie. Vooraf zij een gin, ik een cola, tijdens het eten ook nog frisdrank. karuna schreef:In frankrijk duitsland en meest ook belgie is een karaf water gratis gebruikelijk trouwens,
karuna schreef:Wat betreft de medicatie. Het was in een gezelschap dat een zeer royale rekening aan het produceren was. En helaas mijn medicijnen red ik niet met een slokje water. Dat moet opgelost worden in een royaal glas. Ik had een glas cola (ze hadden zowaar wat ik mocht hebben) maar kwam erachter dat ik mijn medicinen was vergeten en wel dringend nodig had. Ja dan vind ik dat nogal gierig van een restaurant dat ze 2 euro rekenen voor een glas kraanwater.
In frankrijk duitsland en meest ook belgie is een karaf water gratis gebruikelijk trouwens,
karuna schreef:Wat betreft de medicatie. Het was in een gezelschap dat een zeer royale rekening aan het produceren was. En helaas mijn medicijnen red ik niet met een slokje water. Dat moet opgelost worden in een royaal glas. Ik had een glas cola (ze hadden zowaar wat ik mocht hebben) maar kwam erachter dat ik mijn medicinen was vergeten en wel dringend nodig had. Ja dan vind ik dat nogal gierig van een restaurant dat ze 2 euro rekenen voor een glas kraanwater.
In frankrijk duitsland en meest ook belgie is een karaf water gratis gebruikelijk trouwens,

Begrijp ik echt niet, het is geen filantropische instelling, ze moeten hun levensonderhoud verdienen met het restaurant. karuna schreef:Wat betreft de medicatie. Het was in een gezelschap dat een zeer royale rekening aan het produceren was. En helaas mijn medicijnen red ik niet met een slokje water. Dat moet opgelost worden in een royaal glas. Ik had een glas cola (ze hadden zowaar wat ik mocht hebben) maar kwam erachter dat ik mijn medicinen was vergeten en wel dringend nodig had. Ja dan vind ik dat nogal gierig van een restaurant dat ze 2 euro rekenen voor een glas kraanwater.
lor1_1984 schreef:Ik ben al ruim 10 jaar niet meer naar de bioscoop geweest maar het enige wat ik daar kocht was verse popcorn of nachos.
Tegenover de bioscoop zat een supermarkt, dus daar liep ik altijd even naar binnen voor drinken en wat anders lekkers.
Kaartjes alleen plus reiskosten waren al duur zat, om dan ik weet niet hoeveel te gaan betalen voor een beetje drinken terwijl je voor hetzelfde bedrag of minder een grote fles van hetzelfde spul kunt kopen bij de supermarkt is imo gewoon pure diefstal van je eigen portemonnee.![]()
Idem voor chips, snoep etc.
).