Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hannepan

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 21:12

Ik kan die idd ook nooit lezen, waar ligt dat eigenlijk aan? iPhone vs android?

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 12:01

Hannepan schreef:

Ja volgens mij is dat het idd. Mijn android ziet het niet iig.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-19 12:23

wilmatj schreef:
Hannepan schreef:

Ja volgens mij is dat het idd. Mijn android ziet het niet iig.

Mijn iPhone ziet hem dan weer wel. Maar sommige dan ook weer niet.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 13:33

Misschien moeten we een moderator vragen om in de beginpost de FAQ te zetten :') Scheelt een hoop overbodige vragen _O-

Ik kan het ook niet lezen btw met Android.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 13:34

Alsof mensen lezen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 13:36

Qimm schreef:

Zeker niet _O-

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 13:37

Qimm schreef:

_O- _O- _O-
Dan kunnen we zeggen "lees maar de openingspost".

Ik word zo moe van alle "hoe vaak per dag posten jullie?" "hoe word mijn account groot?" vragen. Ik ben echt niet tegen vragen, maar wel tegen vragen die al duizend keer gesteld zijn. :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 13:44

Dat is wel waar inderdaad, verwijst wat makkelijker dan 'lees maar even 300 pagina's terug' :P

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:04

Lijkt me een goed plan, ben alleen wel benieuwd naar de antwoorden. Volgens mij gaat “geen idee, wij begrijpen ook nog niets van instagram” het meest voorkomende antwoord zijn :') .

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:07

haha ja inderdaad. Het is zo onlogisch. Ik heb een repost gedaan van een foto op de kip-account. Op mijn eigen account had die 85 likes en nu 25. Zelfde tags en alles :')

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:08

Sharani schreef:
Lijkt me een goed plan, ben alleen wel benieuwd naar de antwoorden. Volgens mij gaat “geen idee, wij begrijpen ook nog niets van instagram” het meest voorkomende antwoord zijn :') .

True that. _O-

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:34

Hoi vraagje: Hoevaak posten jullie per dag om de meeste volgers te krijgen? :+

Nee grapje,

Is er hier iemand bekend met sponorship deals en zogeheten ambassadors?

Ik heb net weer een aanbod gekregen om ambassador te worden maar ik vraag me af of hoe andere het ervaren?

Ik moet zeggen dat de deal die ze aanbieden niet erg rendabel eruit ziet. Ik krijg 30% korting op de producten + persoonlijke kortingscode(15%) voor andere volgers.
Het goedkoopste product is al gauw 49E zonder korting.
Voor elk product die via mijn code wordt verkocht krijg ik 15E. Vind ik vrij weinig op een prijs van 49E.

Wat zijn jullie gedachtes hierover?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:37

Ligt eraan hoe groot de kans is dat je volgers die artikelen ook daadwerkelijk gaan kopen. :+
Ik neem alleen het aanbod aan als de producten gratis zijn, het is leuk om wat te krijgen maar verkijk je niet op de tijd die je er in steekt om mooie foto's te maken en reclame te maken.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:44

tot nu toe heb ik het allemaal afgeslagen, lijkt me een hoop werk en volgens mij gaat het me echt niks opleveren (met mijn handje vol volgers). Als je goed veel volgers hebt en het gaat om producten die je ook echt boeiend vindt is het wel anders denk ik. Helaas nog nooit iets gratis aangeboden gekregen :+

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 15:55

Aanbod dat je korting krijgt wordt aan vele accounts gedaan, dat is gewoon hun reclame. Ik heb eens rond gegoogeld en eigenlijk krijg je pas goede deal na 10k volgers. Het bedrijf moet natuurlijk wel wat aan je hebben, het moet hun nieuwe klanten opleveren. Als je maar een paar honderd volgers hebt dan gaat hun dat misschien 1 nieuwe klant opleveren, niet echt rendabel natuurlijk.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 16:01

Ik ga het aanbod niet aannemen. Het past sowieso niet bij mijn profiel en ik vind het een karrig aanbod. Als ik alles gratis krijg prima maar ik ga er niet eerst geld aan uitgeven met weinig return. Slechte investering.

Maar sowieso hoe is jullie kijk op sponorships/ambassadors? Wel een interessante discussie lijkt me

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 16:19

wilmatj schreef:
mingming schreef:
Zo ziet die van mij eruit, insta heeft de layout van mijn profiel aangepast?

[ [url=m/xQALnF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vanaf iemand anders zijn account ziet mijn profiel er zo uit:

Spoiler:
[ [url=m/vGhxdX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Qua posten ben ik niet zo constistent, soms om de 2 à 3 dagen. Maar nu ben ik geblesseerd dus heb geen nieuw materiaal om te posten :') Dan kan er ook best 2 weken tussen zitten.

Tip van mij. Gebruik geen lettertypes, ik en vele andere kunnen dit niet lezen.
Ik zie dit bij jou.

[ [url=m/LZNxnH.png]Afbeelding[/url] ]

Wow dat wist ik niet, dankje!! Ik ga het aanpassen.

@xU_Blinghx, ik krijg het ook vaak. Vooral van ene pineapple sports wear :') die sturen echt 100x met verschillende accounts. Ik doe het ook niet, want dat levert toch niks op en zo groot is mijn account niet.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 16:56

mingming schreef:
@xU_Blinghx, ik krijg het ook vaak. Vooral van ene pineapple sports wear :') die sturen echt 100x met verschillende accounts. Ik doe het ook niet, want dat levert toch niks op en zo groot is mijn account niet.

Ugh Pineapple is zo vervelend |o Ik ken wel een paar mensen die ermee in zee zijn gegaan maar die hebben het volgens mij ook vrij snel opgegeven.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 17:02

Ik doe het niet als ik korting krijg op het product. Als hun willen dat ik het post, sturen ze het maar op. Zo doe ik dat altijd en gaat prima. Ik zorg voor mooie foto's, zet het in mn story, tag ze in de foto en in de caption. Als ze daarbij een kortingscode geven is het leuk, maar ik doe niks als ik het product eerst zelf moet kopen ( korting of geen korting).

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 17:15

Joscaa schreef:
Ik doe het niet als ik korting krijg op het product. Als hun willen dat ik het post, sturen ze het maar op. Zo doe ik dat altijd en gaat prima. Ik zorg voor mooie foto's, zet het in mn story, tag ze in de foto en in de caption. Als ze daarbij een kortingscode geven is het leuk, maar ik doe niks als ik het product eerst zelf moet kopen ( korting of geen korting).

Zo doe ik het ook inderdaad.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 17:17

Joscaa schreef:

Ik vraag me dan af of jij met een contract werkt? Sommige merken willen alleen story van je, andere een hele post op je feed.
Laat jij dit contractueel vastleggen? Doe je dit via een DM/mail contact.
Gewoon een oprechte vraag mocht het ooit zover komen :+

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 17:49

Zou het ook alleen doen als ik het product krijg, dan wil ik best moeite doen voor mooie foto’s en zo. Maar mijn account is nog te klein voor dat soort dingen, denk ik. Al heb ik wel al eens vliegenmaskers gekregen, omdat het bedrijf het leuk vond dat ik zo enthousiast over de door mij gekochte maskers was. Dat was wel heel leuk :D .

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 20:24

Volgens mij moet je tegenwoordig je beschrijving dan beginnen met een waarschuwing dat er reclame volgt? Ik lees toch vaak op die Duitse pagina's 'Werbung' oid.

Dan lees ik de posts dus al niet. Heb een paar kleinere accounts gehad die vroegen of ik wilde samenwerken, manenclips, hoofdstelhangers enzo. Maar ik ben altijd alleen en zo vaak rij ik niet, dus die dingen zouden gewoon verstoffen.
Touwhalsters gebruik ik zelden en vind ik niet echt een meerwaarde aan foto's, dus daar zou ik niet speciaal foto's van gaan maken.

Al bij al, als het dingen zijn die ik zou gebruiken en we kunnen elkaar helpen zou ik het overwegen, maar ik zou geen sponsors aannemen om er maar te hebben.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 20:46

Granoek schreef:
Volgens mij moet je tegenwoordig je beschrijving dan beginnen met een waarschuwing dat er reclame volgt? Ik lees toch vaak op die Duitse pagina's 'Werbung' oid.

Dan lees ik de posts dus al niet. Heb een paar kleinere accounts gehad die vroegen of ik wilde samenwerken, manenclips, hoofdstelhangers enzo. Maar ik ben altijd alleen en zo vaak rij ik niet, dus die dingen zouden gewoon verstoffen.
Touwhalsters gebruik ik zelden en vind ik niet echt een meerwaarde aan foto's, dus daar zou ik niet speciaal foto's van gaan maken.

Al bij al, als het dingen zijn die ik zou gebruiken en we kunnen elkaar helpen zou ik het overwegen, maar ik zou geen sponsors aannemen om er maar te hebben.

In Nederland bestaat er alleen gedragscode omtrent reclame. Is een soort van covenant die grote bekende influencers hebben ondertekend maar zich niet aan hoeven te houden.

RAMBAM had een tijd terug daar helemaal onderzoek naar gedaan. Was best interessant om te zien. Kan ik zeker aanraden.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 23:05

Die gekke duitsers zetten overal werbung der nogwattes ofzo bij. Werbung dit, werbung dat..... :roll: :')