Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
magda_90
Berichten: 32285
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 13:21


corine1981

Berichten: 5302
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 13:37

De oplossing ligt in het verlagen van werkdruk, wat je doet door meer bussen en meer mensen in te schakelen. Maar er wordt zo laag ingeschreven bij de concessies, dat dat niet meer mogelijk is.
In mijn ogen zijn de opdrachtgevers (provincie) wat dat betreft net zo schuldig want die kiezen de uiteindelijke uitvoerder van hun opdracht.

Het gekke is dat de provincie in februari aangaf dat het OV minder geld kostte toen het nog ambtenaren banen waren, dan nu. En dat zullen ze nooit terug gaan draaien, maar het is toch wel heel typerend.
Waar zit het dan in? Want toen waren de rijtijden veel beter, hadden we genoeg tijd om even de zinnen te verzetten om er weer fris tegenaan te kunnen en liepen diensten eigenlijk nooit uit (nu iedere week wel een paar)! Het ziekteverzuim was veel lager, mensen voelden zich verantwoordelijk voor hun werk.

En dit is natuurlijk helemaal niet alleen in OV land, de zorg is er misschien nog wel erger aan toe.
Of wat dacht je van die leraren met meer dan 30 kinderen in de klas met alle rompslomp eromheen?
Er is gewoon een hele verkeerde tendens gaande in mijn (leken)ogen...
Inherent aan ons kapitalistische systeem denk ik...

alex66

Berichten: 1774
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 16:11

Toen we nog ambtenaar waren hoefde er geen winst uitkering naar de aandeelhouders en dus was het toen goedkoper, nu kost het meer en krijgen de opdrachtgevers minder maar terugdraaien ho maar

Olympia

Berichten: 55612
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 17:37

Ze blijven staken.. zie bericht op nu.nl

Iloveiswan

Berichten: 3324
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 17:41

ja gelukkig wel buiten de spits. zou ik wel naar werk kunnen komen als het niet giga druk word in die bussen _O- Normaal moeten mensen al staan. Rijden allebei 1 x in het half uur of in het uur.

Betekend wel dat ik morgen gewoon naar huis kan *\o/*

Lau

Berichten: 16684
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 18:36

Tot wanneer duurt de staking eigenlijk?

Biebz

Berichten: 5549
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 18:38

Lau schreef:
Tot wanneer duurt de staking eigenlijk?


Wat ik nu lees t/M woensdag.
Maar vanaf maandag rijden ze wel in de spits.

Lau

Berichten: 16684
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 18:58

Biebz schreef:
Lau schreef:
Tot wanneer duurt de staking eigenlijk?


Wat ik nu lees t/M woensdag.
Maar vanaf maandag rijden ze wel in de spits.


Fijn :wave:

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 19:03

Dat wordt een boel calorieën verbranden door naar het station te fietsen :')

eclair98

Berichten: 11610
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 20:18

Ik had een beetje een paniek aanval vanmorgen. Ik keek op 9292 met het idee dat ze wel zouden aangeven welke bussen er wel reden en welke niet. Maar niks is minder waar: de bus reed niet. Dus snel naar huis gelopen en met de fiets naar mijn werk. Ik wil het graag afwisselen ivm. knie problemen. Wie weet waar je wel kan zien welke bussen er rijden en welke niet?

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 20:19

eclair98 schreef:
Ik had een beetje een paniek aanval vanmorgen. Ik keek op 9292 met het idee dat ze wel zouden aangeven welke bussen er wel reden en welke niet. Maar niks is minder waar: de bus reed niet. Dus snel naar huis gelopen en met de fiets naar mijn werk. Ik wil het graag afwisselen ivm. knie problemen. Wie weet waar je wel kan zien welke bussen er rijden en welke niet?


Bij Utrecht kan je kijken op U-Ov site. Maar ik weet niet welke busvervoerder er bij jou rijd?

Warboel
Berichten: 14734
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 20:20

De app OV info geeft het redelijk accuraat aan :j

eclair98

Berichten: 11610
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 20:20

Volgens mij, wat ik zo herinner, Breng. Het is in Arnhem!

Ik ga ov info eens proberen! Heeft die toevallig een website? Of toch een app installeren?

Biebz

Berichten: 5549
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 21:54

Hier rijd niks..
Ze hebben bussen voor de hekken gezet zodat chauffeurs die wel willen (omdat Ze niet bij een vakbond zitten) niet kunnen rijden 8)7

Memories

Berichten: 2637
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 22:26

eclair98 schreef:
Volgens mij, wat ik zo herinner, Breng. Het is in Arnhem!

Ik ga ov info eens proberen! Heeft die toevallig een website? Of toch een app installeren?


OVinfo is alleen een app, kun je geen reizen mee plannen maar wel handig kijken welke bussen wanneer vanaf een bepaalde halte vertrekken. Is super accuraat idd, beter dan 9292 en nu met de staking ook heel precies wat wel en wat niet komt. Hier in Utrecht dan iig.

Heb hier wel het idee dat er echt met de dag minder rijdt := zag eergisteren nog wel eens een bus voorbij razen maar vandaag blijft het vooral akelig stil. Hoop wel dat er snel een oplossing komt, ben niet perse heel afhankelijk van het OV komende tijd maar ik zie dit stiekem nog wel eens heel lang gaan duren :=

corine1981

Berichten: 5302
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 22:27

Biebz schreef:
Hier rijd niks..
Ze hebben bussen voor de hekken gezet zodat chauffeurs die wel willen (omdat Ze niet bij een vakbond zitten) niet kunnen rijden 8)7


Op zich is dat niet zo'n beetje. Veel willen ook wel maar kunnen niet door omstandigheden. Zo worden ze in ieder geval niet gebruikt om besmet werk te doen.

Biebz

Berichten: 5549
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 22:36

corine1981 schreef:
Biebz schreef:
Hier rijd niks..
Ze hebben bussen voor de hekken gezet zodat chauffeurs die wel willen (omdat Ze niet bij een vakbond zitten) niet kunnen rijden 8)7


Op zich is dat niet zo'n beetje. Veel willen ook wel maar kunnen niet door omstandigheden. Zo worden ze in ieder geval niet gebruikt om besmet werk te doen.


Heb er een aantal gesproken toen ik langs liep. Maar sommige krijgen nu dus ook niks uitbetaald. Snap wel dat zij willen werken. Beetje banketstaaf als andere dat tegen houden die e uitbetaald krijgen door de bond.

Biebz

Berichten: 5549
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 22:40

Merk ook wel dat ik er erg gefrustreerd door ben geraakt. M
Daardoor kijk ik er ook anders naar.
Maar ik kan door gips nu niet autorijden of fietsen en kan nu nergens komen. Helaas werkt iedereen overdag en ik ben niet iemand die kan thuis zitten. Ik hoop dat ze snel weer gaan rijden.

corine1981

Berichten: 5302
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 22:49

Wanneer je je meldt als welwillende moet de werkgever gewoon betalen dus dat is onzin. En anders: aanklagen :x

Ik hoop ook dat het snel afgelopen is maar kreeg vandaag de te keuren diensten onder ogen en dat is compleet tegen alle toezeggingen (brief aan het personeel) in. Echt bizar. Ze liegen alles bij elkaar en zetten iedereen tegen elkaar op :(

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 09:12

Het lijkt mij nu een goede stap om alsnog naar de rechter te stappen om de passagiers gratis mee te nemen. Dit is geen doen zo

alex66

Berichten: 1774
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 09:48

Toen we nog overheid waren kon dat, nu de bedrijven commercieel zijn ziet de rechter het als diefstal. Je geeft immers een dienst gratis weg, vergelijk het maar met het kassapersoneel van de appie dat zegt loop maar door.

blackstar

Berichten: 3194
Geregistreerd: 03-10-04

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 10:14

Ik krijg nu het idee dat de werkgevers net zo lang wachten tot iedereen weer werkwillig is en gaat rijden.

Iloveiswan

Berichten: 3324
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 10:18

Grrrrr ze staken dus wel vandaag. Vanochtend op 9292 gekeken op app en stond niks tijdens reis plannen wat de hele week wel zo was.

Dus ik nu gewoon onderweg naar Lelystad. Krijg ik appje van vader weet je dat ze vandaag ook staken. Dus ik nee hoor maandag pas weer :=

Naja ben nu toch al onderweg en er staat dat de 140 en 71 zoveel mogelijk rijden. Vanavond ergens wel thuis denk ik _O-

blackstar

Berichten: 3194
Geregistreerd: 03-10-04

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 10:19

CNV staakt niet en FNV wel

Iloveiswan

Berichten: 3324
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 10:21

Geen idee wat waar onder valt maar dit staat er:

Afbeelding

Gelukkig zijn de winkels open. Ik vermaak me wel paar uur. Meer balen is dat het om het uur rijd. Dus je wacht zo een hele tijd