Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:14

Sammie schreef:
Een hond zou ook een ding 'moeten' zijn voor de wet.

Je kan een gevaarlijke hond toch alleen afnemen als duidelijk is dat het een vechthond (dat is verboden -> criminaliteit) is of de hond heeft bewezen iemand zwaar gebeten/mishandeld? En ik denk dat daar wel het verschil in te vinden is. Vechthonden worden afgenomen omdat de eigenaar op dat moment (er) criminele activiteiten (mee)bezigd en dat mag niet.

Je kan natuurlijk altijd nog naar het juridisch loket bellen, kijken of zij hier iets meer over weten? Dan ben ik ook wel benieuwd naar hun reactie.

Ik laat het weten als het zover komt. Op dit moment proberen we met man en macht te overtuigen dat slacht Beter is.
Eind maand moet het zijn gebeurt. En als het dier dan idd op een manege met kids komt te staan ga ik inderdaad juridisch advies inwinnen.

gohya

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:33

Waarom lijkt een terugweg altijd korter dan de heenweg?

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:45

Ik denk omdat je dan al dingen tegen komt die je al gezien heb. Zo is het mij altijd verteld.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:47

Het lijkt dat je veel sneller bij een plaats bent dan op de heenweg. Heel raar.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:51

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:58

Vergeleken met wat er in Brussel is gebeurd, is dit natuurlijk om te lachen...
Maar ga t toch vragen.

Ik ben vandaag dus jarig. De mensen waar ik bijna 3 jaar al bijna elke dag kom (bijna familie voor mij) zijn vergeten een kado te kopen voor mij. Ben er eigenlijk best verdrietig van.
Stel ik mij aan? :o

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 18:06

Ik vind van niet hoor. Als je daar supervaak komt en zo, dan weten ze toch wel wanneer je jarig bent?
Of heb je hen wel verteld wanneer je jarig bent?
Want anders snap ik wel dat ze het niet weten of vergeten.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 18:08

:(:)
Gefeliciteerd met je verjaardag Amoj!

Hebben ze je wel gefeliciteerd enzo? Of zijn ze je helemaal vergeten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 18:12

Nee, ze weten het gewoon. 1 vd 4 heeft mij gefeliciteerd...
De andere 3 nog niet...
Komen ze gisteravond om 8 uur opeens vragen wat ik hebben wil... Heb gezegd weet niet, doe maar geld. Maar dat is al te moeilijk blijkbaar...
Heb vorige week zelfs nog een paar keer genoemd, dat ik dinsdag wat later zou zijn omdat ik dan jarig ben.

Bedankt :o :D

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 18:36

Het zou kunnen dat ze stiekem iets gepland hebben. (wil je niet vals enthousiast maken als het niet zo is)
Maar ik dacht ook een keer dat mijn beste vriendin mijn verjaardag was vergeten want ze was al 2 uur te laat. En toen ik dr appte waar ze was zei ze dus ''oh sh*t, omg amke vergeten!! ik kom er nu meteen aan!!'' Maar ze bleek bezig te zijn met een hele grote taart waar ze dus toen mee aan kwam zetten. :Y)
Gefeliciteerd *\o/*

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:25

amoj schreef:
Maar ga t toch vragen.

Ik ben vandaag dus jarig. De mensen waar ik bijna 3 jaar al bijna elke dag kom (bijna familie voor mij) zijn vergeten een kado te kopen voor mij. Ben er eigenlijk best verdrietig van.

Ja.
En gefeliciteerd!

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:26

Nee.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:04

Oh ja. Gefeliciteerd!! Y)(^)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:34

amoj schreef:
Maar ga t toch vragen.

Gefeliciteerd :(:)

Ik vind helemaal niet dat je je aanstelt, dat is vrij banketstaaf :(:)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 22:34

*\o/* *\o/* Er is er een jarig hoera hoera en dat kun je wel zien dat is amoj.... Hiep hiep hiep hoerAAa... Hiep hiep hoerAaaa! *\o/* *\o/* *\o/*

Nog vele jaren! *\o/* *\o/*

(Enne ik ken het gevoel...)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:22

amoj schreef:
Maar ga t toch vragen.

Nee vind ik niet. Gevoel is überhaupt nooit aanstellerij. Een bepaalde reactie of gedrag zou dat kunnen zijn, maar je gevoel is gewoon jouw gevoel, en mag er zijn.
En ik kan me voorstellen dat je een beetje teleurgesteld bent.
Gefeliciteerd dan maar!!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:31

amoj schreef:
Maar ga t toch vragen.

1. Gefeliciteerd *\o/* ;
2. Je stelt je niet aan, maar misschien moet je overwegen je verwachtingenpatroon aan te passen.... :D

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:16

Ik vind vaak de terugweg veel langer lijken...op de heenweg zie ik vaak nog nieuwe dingen en voel een bepaalde spanning, afhankelijk van wat ik ga doen. Terugweg wil ik graaaaaag naar huis en dat kan me niet snel genoeg gaan. Vaak voelt het daardoor alsof ik veel langer onderweg ben op de terugweg...
Mooie uitspraak hierover: hoe lang een minuut duurt, hangt af van aan welke kant van de wc-deur je staat.

xSCWx schreef:
De gemiddelde lichaamstemperatuur van een mens is 37 graden.
Onder de douche zet je de temperatuur ook op ongeveer 37 graden.
Maar waarom is een lucht temperatuur van 20 graden dan aangenaam, en wordt het daarboven al snel te warm?

Beleving van warmte/kou is meer dan alleen de feitelijke luchttemperatuur. Je lijf probeert continu een vaste kerntemperatuur te behouden en moet hiervoor juist afkoelen of opwarmen aan de buitenkant. We produceren zelf continu warmte door o.a. beweging en spijsvertering. Deze warmte moet weg kunnen, anders stijgt je temp. Dus omgeving koeler dan 37 is daarvoor wel nodig. Je hebt ook nog te maken met stralingswarmte, waardoor 20 graden voor je lijf meer warmte is dan die werkelijke 20 graden.
Ik voel dit nu alweer heel sterk, aangezien ik slecht tegen UV straling kan, ik raak erdoor oververhit. Voor mij is 15 graden met volle zon nu dus al veeeeel te warm, terwijl ik 20 graden met minder zon wel weer prima kan hebben. Onder de douche is het weer anders. Water verdampt op je huid net zoals zweet, daardoor heb je al warmer water nodig. Ook heb je dan nog steeds te maken met luchttemperatuur en luchtstroming.
Zo is het dus een heel samenspel van factoren wat bepaald of je het warm of koud hebt.

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 20:51

Ik weet niet zeker of het hier goed staat, maar ik zoek de naam van een tekenfilm serie uit de jaren '90 ongeveer. Een vriend van een vriendin lijkt zó erg op een van die figuren, maar we komen niet op de naam :(

De poppetjes hebben een beetje lang gerekde hoofden (grote voorhoofden, iets samengeknepen ogen) en de lijnen zijn niet heel erg strak getekend. Het is niet What's with andy of Kids from room 402... Verder weet ik niet echt wat. Misschien dat iemand toch geïnspireerd raakt :')

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 20:57

Enig idee hoe poppetjes heten of wat ze zoal deden? Eventueel beschrijving van een specifieke aflevering?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 20:59

De Tofu's?
Recess?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 21:02

Celestial schreef:
Ik weet niet zeker of het hier goed staat, maar ik zoek de naam van een tekenfilm serie uit de jaren '90 ongeveer. Een vriend van een vriendin lijkt zó erg op een van die figuren, maar we komen niet op de naam :(

De poppetjes hebben een beetje lang gerekde hoofden (grote voorhoofden, iets samengeknepen ogen) en de lijnen zijn niet heel erg strak getekend. Het is niet What's with andy of Kids from room 402... Verder weet ik niet echt wat. Misschien dat iemand toch geïnspireerd raakt :')

Jacob Dubbel?
Hey Arnold?

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 21:07

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 21:30

Beavis and Butthead? :=

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 21:56

Jullie zijn fantastisch, heel erg bedankt voor het meedenken! Het was inderdaad Beavis and Butthead! Ik herinnerde me niets meer van de afleveringen of zo... maar super :)