Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:13

Ik moet mijn wintec ook verkopen dus dat geeft hoop :)

Ik zou wel meer willen weten over de bucas deken, er gaat iemand pb krijgen ;)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:12

manonutjuh schreef:
Giolli schreef:
Gisteravond mijn z.g.a.n petries te koop gezet voor 100,- meer dan 15 reacties en vanavond al gepast en verkocht! Mooi snel! Nu nog zelf opzoek naar nieuwe, dat blijkt minder makkelijk te zijn dan ik dacht. :x

Wow, doe je goed, mijne staan er al weken op zonder reacties! T zal de maat zijn...

Ik weet niet, dit waren geen standaard petries maar met veter en rits. Met die 'houten klompen' word je doodgegooid op marktplaats.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:51

Ik heb weer een optimist op MP :roll: Ik spaar Bianca boekjes (Penny jeugdsentiment :Y) ), en het leukste is om ze tweedehands goedkoper bijelkaar te sparen ipv op de site ze nieuw te bestellen natuurlijk.

Er had iemand een advertentie met pakweg 25 boekjes te koop staan waaronder 4 die ik nog niet heb . Bieden vanaf 25 (voor alle boekjes neem ik dan aan, verder geen specificatie in de advertentie nl).
Dus ik denk, kom ik doe dan een bod van 18 incl verzenden via brievenbuspost voor die 4 (stond 2,56 bij voor verzendkosten, door haarzelf gepost). NP boekjes is 9,95 per stuk tegenwoordig. Niet verkeerd lijkt me dus, gebaseerd op haar VP voor alles en nieuwprijs (zou ze een tegenbod van een paar euro meer doen waardoor het 50% vd nieuwprijs per boekje zou worden zou ik dat ook nog prima vinden, daar rekende ik zelfs al wel op. Bieden en tegenbieden is me bekend :+ ). Ook omdat mensen natuurlijk liever alles in 1 keer weg doen ipv losse boekjes.

Krijg ik een gepikeerde reactie met rekenvoorbeeld terug, dat ze tussen de 17,50 en 25 per boekje zou willen. Maar als het echt moet dan zou 40 incl ook nog kunnen voor die 4.

Ja daaaag, dat is letterlijk de nieuwprijs, daar ga ik écht het risico van tweedehands niet voor lopen :+ En zeker niet bij zo'n gepikeerde vervelende reactie. Die ziet ze vliegen. Dus ik heb haar maar de tip gegeven haar advertentie anders in te richten en vriendelijk succes gewenst met de verkoop :Y)
Laatst bijgewerkt door Vientje op 27-11-14 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:53

17,50 per boekje, of lees ik dat verkeerd?? :oo had ik ze dan nog maar bewaard...... :+

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:55

Ik vind jouw bod juist heel redelijk, Vientje....
Ben benieuwd of er iemand zo gek is om 17,50 voor een 2dehands boekje te betalen :=

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:55

Serieus, eentje 17,50 en andere zelfs 25 :j Wel specifieke delen hoor, dat moet ik er wel bij zeggen. Maar de grap is dat ook die specifieke delen gewoon nog voor 9,95 nieuwprijs op de officiële site staan :+

Die denkt een goudmijn in huis te hebben, ik zat echt even met mijn oren te klapperen :P

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:57

Vientje schreef:
Serieus, eentje 17,50 en andere zelfs 25 :j Wel specifieke delen hoor, dat moet ik er wel bij zeggen. Maar de grap is dat ook die specifieke delen gewoon nog voor 9,95 nieuwprijs op de officiële site staan :+

Die denkt een goudmijn in huis te hebben, ik zat echt even met mijn oren te klapperen :P

Ik kan me voorstellen als iets zeldzaam is dat het meer waard kan zijn dan wat de nieuwprijs was,
maar als je ze nog gewoon kan kopen is het gewoon onzin haha. :+

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:59

Ja inderdaad! Dat is ook met die Bicolors bijvoorbeeld, sommige kleuren zijn later tweedehands goud geld waard omdat ze zeldzaam zijn, populair zijn, en nieuw niet meer verkrijgbaar. Dat snap ik.

Maar boeken die nieuw nog verkrijgbaar zijn? Ikke nie snap hoor :n Ben eigenlijk wel benieuwd wat ze er uiteindelijk nog voor krijgt.

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 12:01

Vientje schreef:
Ja inderdaad! Dat is ook met die Bicolors bijvoorbeeld, sommige kleuren zijn later tweedehands goud geld waard omdat ze zeldzaam zijn, populair zijn, en nieuw niet meer verkrijgbaar. Dat snap ik.

Maar boeken die nieuw nog verkrijgbaar zijn? Ikke nie snap hoor :n Ben eigenlijk wel benieuwd wat ze er uiteindelijk nog voor krijgt.

Ja klopt, ik had ooit eens een pad te koop staan van ES, wist niet dat hij zo gewild was tot ik biedingen kreeg van €80-€90. :D

Ik weet niet hoe anderen het doen, maar als ik iets tweedehands koop kijk ik altijd eerst wat de nieuwprijs was en of het artikel makkelijk te krijgen is.
(Zelf zet ik de nieuwprijs altijd al in de advertentie)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 12:23

Ik neus ook altijd even rond op internet voordat ik een bod doe :j Tenzij ik het al weet (zoals bij deze boekjes, maar ook veel paardenspullen). En bij verkoop zet ik de actuele nieuwprijs meestal in de advertentie. Beetje Googlen scheelt wel wat gedoe vaak. En veel geld, want dan filter je de woekerprijzen die sommigen tweedehands vragen er ook meteen uit :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 12:44

Ben benieuwd weer een berg 2e hands op mp gezet, benieuwd naar reactie's

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 13:33

Heb geboden op een mooi set beschemers alvast voor mijn uk via boktmarkt ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 16:14

Jeetje Vientje, ik heb ze volgens mij ook nog op zolder bij m'n ouders liggen.. Ga ze ook maar eens op MP zetten dan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:19

Heb nu helemaal een lachwekkend mailtje ontvangen, dit keer op m'n Friese dekje..

Haaai goeie middag!!!

Ik zoek voor mijn Friese merrie verzorg paard bij mijn thuis een fries dekje !!!
En ik wil deze heel heel heel erg graag overkopen !!!
En ik ben 19 december is mijn neefje jarig !!! En wordt 1 jaar alweer!!!
En dan ben ik in het zuiden samen met mijn moeder en stief vader !!!! Omdat mijn broer en mijn schoonzus wonen in Maastricht en ze gaan naar weert verhuizen !!! Maar ik kan ook naar weert met de trein komen en het dekje fries ophalen ??? Of uw kunt het ook verzenden !!! Dit is mijn adres (...) !!! Ik wil hem heel heel heel heel heel erg graag !! Ik heb ook een vriend en die is fries en ik heb ook een verzorg paard een merrie en nog lekker jong is ze gelukkig leuk een lekker jong fries paard ik kan nog alles met haar maar ik heb nog geen fries dressuur dekje en die wil ik wel nog???? Groetjes

Want uitroeptekens verduidelijken werkelijk alles! _O-

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:22

Ah jah !!! Tuurlijk !!!! Heel duidelijk allemaal !!!! Met zo'n bericht is het meteen verkocht of niet dan ???? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:30

Nou uh nee, ze biedt 12,50 (terwijl er 25 is geboden op MP), en dat moet ik echt accepteren want ze is gek op Friezen!!!! En daarom moet ik het haar gunnen !!! Eeeeeeh ja, dikke doei. :wave:

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:33

haha !!! Dikke doei inderdaad :')
Ze kan altijd nog door voor cheerleader met het enthousiasme wat ze in haar mailtjes propt :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:55

Waaaaaaaaaaaaaa Renee, wat een mafkut zeg... :')

Vientje, ik zou terugmailen: Oké, bedankt voor de informatie. Dan ga ik ze nu hier (link) en hier (link) en hier (link) en hier (link) bestellen. Scheelt me toch weer 20 cent ten opzichte van jouw prijs voor gebruikte boekjes :D

En dan gewoon je hobby voortzetten met het inkopen via MP :)

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:00

Jeetje wat een mail hierboven joh whaha!

Maar je snapt natuurlijk wel dat zij hem suuupppper graag wil en dat gun je haar toch wel 8)7

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:44

Haha wat een mail, die zet nog net niet haar hele levensverhaal erin :+

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 10:55

Als het goed is komt er vandaag iemand langs om wat spellen op te halen.
Heb zelf nooit problemen gehad daarmee, mensen kwamen altijd op tijd, maar je weet het maar nooit. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:27

Schattig hè?
Maar ik denk niet dat het iets gaat worden :+ Eerst was het 12,50 en dat moet ik accepteren omdat ik het haar moet gunnen. Daarop had ik gereageerd met dat dat echt te weinig was, ondanks dat ik heus wel begreep dat ze hem graag wilde hebben. Dus ik legde uit wat ik er minimaal voor wilde hebben en waarom. Ok, zei ze, ik wil het! Vroeg ze of ze het bedrag in een envelop naar me op moest sturen, dus ik heb maar gezegd dat ze hem kon op komen halen - ze moest immers toch in de buurt zijn :') - of dat ze misschien kan internetbankieren.
Niks meer van gehoord, vond het net zo schattig :Y)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:34

Renee1991 schreef:
Schattig hè?
Maar ik denk niet dat het iets gaat worden :+ Eerst was het 12,50 en dat moet ik accepteren omdat ik het haar moet gunnen. Daarop had ik gereageerd met dat dat echt te weinig was, ondanks dat ik heus wel begreep dat ze hem graag wilde hebben. Dus ik legde uit wat ik er minimaal voor wilde hebben en waarom. Ok, zei ze, ik wil het! Vroeg ze of ze het bedrag in een envelop naar me op moest sturen, dus ik heb maar gezegd dat ze hem kon op komen halen - ze moest immers toch in de buurt zijn :') - of dat ze misschien kan internetbankieren.
Niks meer van gehoord, vond het net zo schattig :Y)

OMG.... Niet bepaald de slimste dus...
Mag toch hopen dat de ouders zo iemand wel helpen/bijstaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 13:18

Dat hoop ik wel ja, daarom neem ik het ook maar niet te serieus. Zou het niet leuk vinden voor haar dat ze gewoon even 40 euro wil neertellen en dan op haar kop krijgt van d'r ouders..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 13:19

Renee1991 schreef:
Dat hoop ik wel ja, daarom neem ik het ook maar niet te serieus. Zou het niet leuk vinden voor haar dat ze gewoon even 40 euro wil neertellen en dan op haar kop krijgt van d'r ouders..

Jij bent te goed voor deze wereld :Y)